Klopt @indy90 . En wij hebben gekozen voor de gynaecoloog (in België) omdat wij daar ook heen gingen toen bij dochterlief. Wij rijden 30min & ervaar dat niet als vervelend De GUO krijgen wij standaard @Marissie82 . Althans, even gegoogeld wat de GUO inhoudt en volgens mij is dat hetzelfde als materniteit me gisteravond heeft uitgelegd. Iemand komt speciaal vanuit Antwerpen voor die echo en die bekijkt dus echt álles. Vanaf de vingertjes tot aan de werking van de maag (om maar ‘n voorbeeld te noemen). Ben alleen even vergeten wanneer we die precies krijgen Dacht bij 20 weken idd! Geen idee of je bloedverlies automatisch een medische indicatie inhoudt @dame82 . Zou dat toch eens navragen als ik jou was! Ik heb wel ‘n medische indicatie & heb daar ook een officieel papier van gekregen, van m’n gyn.
Ik hoop dat ik daar ook op kan sturen. Het buurt ziekenhuis is hier 10 a 15 minuutjes vandaan dus dat is prima te doen. Voel me daar toch prettiger bij. Ben daar ook al geweest voor dat ik naar Zwolle ging. Hopelijk mag het. Ben echt de dagen aan het aftellen nu. Kan niet wachten tot het dinsdag is!
30 mei 2018 Bacio - 32 jaar - 3de kindje 31 mei 2018 Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje 2 juni 2018 Dame82 - 35 jaar - 1e kindje 4 juni 2018 Aicirtap - 37 jaar - 1e kindje 7 juni 2018 Beebj - 24 jaar - 2e kindje 13 juni 2018 Secretangel - 34 jaar - 2e kindje 15 juni 2018 Anak2 - 39 jaar - 2e kindje 25 juni 2018 Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ? Bacio wacht op oproep van Isala voor 13 weken 8-11-2017 Secretangel 3e echo 13-11-2017 Aicirtap - Echo nr. 3 bij verloskundige Beebj - 4e echo, nipt test (verloskundige/echoscopiste in NL) 14-11-2017 Indy90 - 1e echo Secretangel - 4e echo 17-11-2017 Anak2 - 3e echo gynaecoloog 24-11-2017 Anak2- 4e echo (termijn) verloskundige 28-11-2017 Beebj - 5e echo, uitslag combinatietest 30-11-2017 Marissie82 - 3e echo 06-12-2017 Beebj - 6e echo, geslacht bepaling (extern zelf gepland) 28-02-2018 Beebj - suikertest
De koorts is eindelijk gezakt. Gisteren alleen maar kunnen liggen met mijn ogen dicht. Zo'n hoofdpijn. Gisteren de hele dag rond de 39 gehad en vanmorgen was het 37.7 dus gaat de goede kant weer op. Alleen snip en snip verkouden.
@indy90 hier hebben we geen keus. De gyneacoloog bepaald. Ik mocht wel blijven maar wilde zelf heel graag naar de verloskundige. Daarbij hebben de gyneacoloog en verloskundige elke 2 weken een overleg over alle zwangeren die vanuit de Gyneacoloog komen dus houden ze korte lijnen met elkaar. Voelt veel fijner en persoonlijker. Je bouwt ook een band op met de verloskundige vind ik. Met 32 weken moet ik wel weer terug naar de gyneacoloog ivm de keizersnede bij mijn zoon. @Marissie82 mooie echo
@anak2 gelukkig is de koorts gezakt en voel je je iets beter! Ben je nog voor een echo mogen gaan? Hoe werkt dat nu: als je onder controle ve gynaecoloog blijft, beval je dan automatisch in het ziekenhuis? Of heb je dan toch ook een verloskundige nodig die de bevalling doet!? Pfff heb echt kaas gegeten van zwanger zijn en bevallen haha.
Als je onder de gyneacoloog valt beval je ook automatisch onder de gyneacoloog in het ziekenhuis.. maar je moet wel aangemeld zijn bij een verloskundigepraktijk want die komen tijdens de kraamweken meerdere malen jou en je kindje controleren.
Ik snap er ook nog weinig van hoe het precies allemaal gaat hoor het allemaal vanzelf wel. Vandaag voor het eerst een keer gekokhalst gelukkig is alles blijven zitten en voel ik me nu iets beter.
“Gelukkig” dan toch van een griepje @anak2 . Goed uitzieken hoor! xxx Als je bij een gyn onder controle blijft @indy90 (zoals ik), beval je in het ziekenhuis. De gyn komt immers niet aan huis en een verloskundige heb je niet. Je hoeft niet aangemeld zijn bij een verloskundige @anak2 . De controles bij jezelf doet de kraamzorg en voor de baby komt het consultatie bureau aan huis. Ik ben nog nooit bij een verloskundige geweest. Ja, deze zwangerschap wel ivm de nipt-test die we gaan laten doen. Aangezien ik die niet in België mag laten doen met een Nederlandse zorgverzekering. Maar dat is ook de enige keer dat ik de verloskundige zal zien.
Ik wacht eerst dinsdag maar even af wat ze er over te zeggen hebben. Hoop dat ik zelf een keuze mag maken. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen dus dat is voor mij geen reden om naar een verloskundige te willen.
Idd echo gehad en ben blij dat ik die afspraak gemaakt had! Mooi op schema en zelfs beweging gezien. Ik vond het zo bijzonder! Nu komt de 12 weken grens wel echt dichtbij Wat een wonder is het toch!
Kan me niet voorstellen dat de gemeente daar iets mee te maken heeft. Heb geen idee hoe je daar dan achter kan komen hoe het bij “jou” geregeld is. Misschien dat het hier wel zo is zoals jij het zegt @anak2 , opt moment dat je gewoon bij een verloskundige onder controle staat. Daar heb ik geen idee van, aangezien wij bij de gyn onder controle staan én in België. Zou het dan idd even navragen @indy90 Ik heb geen keus door mn medische indicatie, dan is het sowieso een gyn in het ziekenhuis. Maar anderzijdts, als ik die medische indicatie niet had zou ik óók naar de gyn in het ziekenhuis gaan. Maar das misschien het verschil dat ik naar België ga; daar gaat iedereen standaard naar de gyn in het ziekenhuis. Daar kennen ze geen verloskundige zoals we dat in Nederland kennen. Hebben ook geregeld afspraken op materniteit (kraamafdeling) met de vroedvrouwen (verloskundigen) die me voorzien van alle informatie enz enz. Soort “hulpjes” van de gyn alst ware. Bij mn dochter kreeg ik bv pas bij 28weken een medische indicatie, maar daarvoor liep ik daar ook al bij de gyn in het ziekenhuis. Wat fijn @dame82 , even extra gerustgesteld te zijn. Hoe is het nu met het bloed verlies?
Fijn dat de echo goed was!! Wanneer mag je nu weer? En hoe voel je je verder? Geen bloedverlies meer??
Nu mogen we volgende week donderdag nog een keer, maar dan op de zwangerpoli of zoiets. In ieder geval niet meer bij de fertiliteit! Dat is een uitgebreide afspraak met echo, intake verpleegkundige en gesprek arts. Hopelijk worden de zaken dan duidelijker Echte bloed is weer weg, maar bruinverlies nog steeds volop! Maar dit gaat al weken zo. Waarschijnlijk gaat er wel weer bloed komen, gemiddeld zo een keer per week. Begin een soort van patroon te herkennen inmiddels. Maar ja mini doet het nog steeds uitstekend! Vertrouwen groeit ministapje voor ministapje...hopelijk brengen de 12 weken iets van rust, ondanks bloedverlies. Tja en spannend zal ik het bvast de hele zwangerschap vinden...als de angst maar eens wat afzwakt
Verder voel ik me lichamelijk prima. Totaal niet zwanger! Kan weer kaas eten zonder maagzuur Geen typische kwaaltjes. Heel af en toe voel ik soort van drukkend gevoel in de baarmoeder, maar niet vaak. Enige waar ik wel beetje last van heb is dat de organen aan het schuiven zijn. Voel me snel vol en opgeblazen. Maar overall niets dus. Jij?
Oh nee beebj ik bedoelde niet de gemeente maar de ziekenhuizen per gemeente misschien kunnen verschillen ivm met afspraken hebben gemaakt met de verloskundigen
Wat fijn dat je nu klaar bent bij fertiliteit @dame82 ! Bruin-verlies zou ik me niet zo druk om maken, bloed-verlies daarentegen lijkt mij dood eng. Oooh zo @anak2 . Hm, geen idee eigenlijk. Ik zit natuurlijk bij het ziekenhuis in België en aangezien ze daar geen verloskundigen kennen zoals wij ze kennen, is het daar niet het geval. Ik woon wel in Nederland, maar wordt opgevangen voor kraamzorg en consultatie bureau.