hahaha klonk idd niet echt hoopvol, maar wel realistisch en dat moeten we immers blijven. De 12weken grens is in het leven geroepen door de vrouwen zelf. In België hanteren de gynaecologen die niet eens Hoop idd wel dat die zogenaamde grens voor jou idd de doorslag straks geeft, want 9maanden die onzekerheid lijkt me idd niet vol te houden
Hoi hoi, Ik hoor vaak dat kindjes op de 9 weken echo al druk aan het bewegen zijn.. Afgelopen vrijdag was ik precies 9 weken... maar kindje bewoog nog niet..
Nee en realistisch ben ik wel, alleen voor mijn gemoedstoestand is het goed om ergens aan vast te houden. En het vertrouwen groeit ook stapje voor stapje. Maar heb nu eenmaal een grote dosis zelfbescherming. Ik hoop na deze week toe te kunnen geven aan de leuke kant vh zwanger zijn...het echt maken. Om te beginnen met eindelijk zo een schattig pakje te kunnen kopen. Voor ons, niet voor een ander, onze baby Zin in!
Bij ons ook niet! Ik was toen al 9+3 of 9+4. En vorige keer bij 10+4 was het niet meer te missen zo schattig! Ik vond dat echt heel bijzonder. Geen zorgen dus, komt goed!
Oh gelukkig dus het hoeft niet.. iemand vertelde me dat met 9 weken ik het kindje al had moeten zien bewegen dus ik was gelijk weer in de stress
Ik heb me nooit ingelezen hoor wanneer het moet, maar bij ons was dit zo. En het kan ook best zijn dat ie wel al beweegt, maar zich ten tijde van de echo stil hield. Vorige echo bewoog onze in het begin super duidelijk. Toen wilden we het filmen, alsof ie dat wist, muisstil bleef ie liggen haha. Internet en forums zijn super handig, maar kunnen je ook onzeker maken. Nu achteraf had ik beter niet zoveel hier kunnen lezen
Je hebt gelijk ik moet gewoon gaan genieten en me niet zo af laten schrikken. Ik moet nu tot volgende week wachten met de echo
Ons kindje wel al zien bewegen op de echo bij 9+4, maar sommige kleintjes zijn gewoon wat later @anak2
Nou vk heeft teruggebeld. Baarmoedermond is nu gevoeliger. Net als je neusslijmvliezen. Niezen kan al een kleine bloeding / springen van een addertje verzorgen. Heb nu ook al geen roze meer. En geen buikpijn / kramp. Dat laatste is een heel belangrijke factor. Als het wel doorzet / aanhoudt mag ik weer bellen. Voor nu hoef ik mij geen zorgen te maken. Lief heeft mij verboden überhaupt nog maar te tillen etc. Vanmiddag wat eerder naar huis en morgen een dagje vrij (geregistreerd partnerschap).
Vandaag weer een echo gehad bij de verloskundige. Wat een kleine druktemaker in de buik! Druk aan het schoppen, draaien en zijn/haar kont in de lucht gooien haha. In het begin een vuistje bij het gezichtje. Je zag al vingers en teentjes! Echo foto van vandaag is dan ook minder mooi vind ik hihi. Nog nagevraagd. Er zit inderdaad een myoom. En geen hematoom. Ik moet een bezoekje aan de gynaecoloog brengen. Want ze willen weten of het invloed op de bevalling kan hebben. De baarmoeder kan er soms minder goed door samentrekken. Verder gehad over de uitgerekende datum. Maar zij is van mening dat je de datum aanhoudt van het ivf traject. Dus naar 3 juni terug gezet. En ze gaat het bespreken met de verloskundige. Met meten kwam ze nu op 4 juni uit. Morgen bloed prikken voor nipt en die andere dingen waarop geprikt moet worden.
Spannende dag morgen @Bacio . Proficiat alvast! En gelukkig niets aan de hand.. Fijn dat alles goed was @aicirtap !❤️ Ik mag om 16u weer, deze keer maar een weekje hoeven te wachten
We hadden vanmiddag de (aller eerste keer in ons leven) een afspraak in Nederland bij de verloskundige/echoscopiste & we hebben besloten de nipt test toch maar niet te doenHet zou ons €175 kosten, ondanks m’n medische indicatie omdat ‘t geen medische indicatie is voor specifiek de nipt test. Vinden we toch zonde van de centjes, aangezien we ‘m bij dochter ook niet hebben laten doen. We zijn bezig met de combinatie test in België en als daar een negatieve uitslag uit komt, krijg je automatisch een medische indicatie voor de nipt test waardoor hij dus wél volledig wordt vergoedt. Kunnen we altijd nog beslissen het alsnog te doen. Wij hebben geen verhoogd risico en bij de IVF zijn de zwakste embryo’s ook al afgevallen. Hebben wel een geweldige echo gehad Kindje zwaaide naar ons en sprong op en neer, haha! Was wel een komisch gezicht. Ook zij kwam uit op 11+5 (ipv 10+4), dus zij vindt ook dat het kindje ver vooruit loopt net zoals m’n gyn vorige week maandag al zei. Zij vindt het echt geen kindje voor een termijn van 10+4, dus wie weet wordt de datum nog wel eens dichterbij geschoven❤️ Maar dat laat ze aan m’n eigen arts over, dus ben benieuwd wat hij er over zegt over 2weken. Wie weet zitten we eigenlijk woensdag wel aan die 12 weken grens Het zal wel zo zijn dat mn datum dichterbij gehaald wordt, want had zelf uitgerekend aan de hand van de IVF terugplaatsing. Cryo van 5 dagen. En kwam toen ook uit op 30 mei. Alleen toen meette de gyn in 7 juni. Dus vermoed dat ie me nog wel gelijk gaat geven
30 mei 2018 Bacio - 32 jaar - 3de kindje 31 mei 2018 Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje 2 juni 2018 Dame82 - 35 jaar - 1e kindje 4 juni 2018 Aicirtap - 37 jaar - 1e kindje 7 juni 2018 Beebj - 24 jaar - 2e kindje 13 juni 2018 Secretangel - 34 jaar - 2e kindje 15 juni 2018 Anak2 - 39 jaar - 2e kindje 25 juni 2018 Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ? Bacio wacht op oproep van Isala voor 13 weken 8-11-2017 Secretangel 3e echo 13-11-2017 Aicirtap - Echo nr. 3 bij verloskundige 14-11-2017 Indy90 - 1e echo Secretangel - 4e echo 17-11-2017 Anak2 - 3e echo gynaecoloog 24-11-2017 Anak2- 4e echo (termijn) verloskundige 28-11-2017 Beebj - 5e echo, uitslag combinatietest 30-11-2017 Marissie82 - 3e echo 06-12-2017 Beebj - 6e echo, geslacht bepaling (extern zelf gepland) 28-02-2018 Beebj - suikertest
Uitgerekende data: 30 mei 2018 Bacio - 32 jaar - 3de kindje 31 mei 2018 Marissie82 - 35 jaar - 1e kindje 2 juni 2018 Dame82 - 35 jaar - 1e kindje 4 juni 2018 Aicirtap - 37 jaar - 1e kindje 7 juni 2018 Beebj - 24 jaar - 2e kindje 13 juni 2018 Secretangel - 34 jaar - 2e kindje 15 juni 2018 Anak2 - 39 jaar - 2e kindje 25 juni 2018 Indy90 - 27 jaar- 1e kindje Afspraken: ? Bacio wacht op oproep van Isala voor 13 weken 14-11-2017 Indy90 - 1e echo Secretangel - 4e echo Aicirtap - bloedafname oa nipt 17-11-2017 Anak2 - 3e echo gynaecoloog 24-11-2017 Anak2- 4e echo (termijn) verloskundige 27-11-2017 Aicirtap - uitslag nipt??? 28-11-2017 Beebj - 5e echo, uitslag combinatietest 30-11-2017 Marissie82 - 3e echo 06-12-2017 Beebj - 6e echo, geslacht bepaling (extern zelf gepland) 15-12-2017 Aicirtap - Controle verloskundige 28-02-2018 Beebj - suikertest
KijkBovenste foto is baby. Onderste twee is dochter. Volgens mij klopt mn termijn nu écht niet Ik ga trouwens per 1 mei mn zorgverzekering omzetten van jongeren naar gezinnen. En dan tot 1 januari 2019 zegmaar. Die premie verhoging is goedkoper dan de eigen bijdrage van kraamzorg. En dan wordt die eigen bijdrage vergoedt. Zit nog meer eventueels handigs in, zoals bv €200 vergoeding voor lactatie deskundige hulp. Heb dat helemaal uitgezocht met hulp van CZ en kraamzorg, nadat CZ voor 2018 bekend werd van’t weekend
@Bacio wat naar dat jij ook even in onzekerheid zat. Goed dat je gelijk gebeld hebt en fijn dat ze je gerust konden stellen. Nu geen roze meer hoor! En heel veel plezier morgen. Vieren jullie het samen of komt er een feest(je)? @dame82 je bent echt geen muts hoor! Het is hartstikke logisch dat je zo onzeker bent. Ik merk ook echt veel verschil met mijn 1e zwangerschap. Toen ging ik fluitend overal doorheen. Onzeker hoorde niet in mijn woordenboek. Nu denk ik veel meer na, heb ik ervaren, gelezen en gehoord wat er allemaal mis kan gaan en ben ik echt wel onzeker. De 12 weken grens hou ik ook aan hoor. Gewoon omdat de kans dat het dan nog mis gaat zooooooo veel kleiner is. We slepen je er wel doorheen hoor @anak2 , vorige week (9 weken) zag de echoscopiste de baby wel bewegen, maar ik zelf niet. Misschien was dat bij jou ook zo? En anders zijn ze er sterren in om precies dat niet te doen als je het wel wilt, dat gaat nog veeeeeeeel vaker voorkomen (oh dat weet jij natuurlijk al). @indy90 , al uren aan het aftellen? Je bent er bijna! Hoop dat je er morgen van kunt genieten.
Mooie beelden van jullie mini hoor! En wat grappig dat je zo voorloopt terwijl dat eigenlijk toch niet kan door de cryo?
Nou dat kan dus wel @indy90 . Ik heb ‘n IVF terugplaatsing gehad van een cryo die 5 dagen oud was. Ik had aan de hand daarvan uitgerekend dat ik aan 30 mei kwam. Toen de gyn het kindje meette, kwam hij aan 7 juni. Vermoed dus dat de berekening toch bóven het meten staat. Ben daarom erg benieuwd wat hij over 2weken zegt