Ik heb echt een plofbuik vandaag. Kwam amper in mijn uniform broek lol. Met black friday (24 november) eens kijken voor positie broeken en tshirts. En dan nog een leuk jasje en vest en ik kan de winter door hihi. Mee groei bh's van de hema gisteren gepast. Alleen heb nog wat ruimte over. Maar misschien moet ik de bandjes even verstellen. Ik vind het een erg fijn stofje en lekker elastisch. Charmant is anders. Hihi.
Ik ben inmiddels al heeeulemaal gewend aan m’n Hunkemoller meegroei/voedings bh hoor @aicirtap ❤️ Zag er eerst tegenop aangezien hij zonder beugel en niet voorgevormd is, maar eerlijk waar, goddelijk als je er aan gewend bent! Voel hem niet eens meer zitten. Normaal was savonds na het eten het eerste wat ik deed m’n bh uit. Dat ding knelt altijd zo als ik lekker op de bank onder m’n dekentje lig. Deze? Die hou ik lekker aan Manlief zegt; ik doe ‘m toch aan. Dus charmant of niet; geen last van
@anak2 jeetje wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je man voor de keizersnede wil gaan. Gewoon rustig nadenken en je gevoel daarin volgen. Hopelijk wordt het nu een fijnere bevalling. @indy90 gewoon doen hoor als je dat leuk vindt. Ik heb een jaar als tandartsassistente gewerkt en kreeg soms ook cadeautjes/lekkers als patiënten erg blij waren. Ik vond het hartstikke leuk die waardering. Maar niks moet . Ik heb het zelf niet gedaan. Ben natuurlijk hartstikke blij, maar omdat ik lang niet altijd het idee heb gehad dat ze mij volgden vind ik het niet zo nodig. Kaartje sturen vind ik persoonlijk niet zo zinvol. Wat hebben zij eraan? Ze weten dan waarschijnlijk allang niet meer wie ik ben . Heeft iemand van jullie ervaring met een badbevalling? Het lijkt mij heel mooi, maar heb ook wel een hoop praktische vragen...
Wat betreft wanneer bevallen geen idee. Ik hoop in mei. Ajb geen 42 weken. Daar ga ik ook tegen protesteren. En wat ik eerder zei denk een meisje. Over 9 maanden zullen we het weten. Iemand nog tips waar je positie broeken kan kopen. Bij c a is alles wat ik wil uitverkocht. Ik wil geen broek met van die kale plekken (vind dat zo lelijk) en geen skinny/tregging. Gekeken bij wehkamp (zag ik wel iets), h m niks en prenatal niks.
http://www.sonneschijn.nl/ iemand op de bevallingslijst tipte deze site. Wellicht dat daar iets voor je bij zit!
Ah black friday, goede tip patricia! Best wel gek om nu al positiekleding te kopen, nog geen bolletje te spotten hier. Maar in de avond wel opgezet, dan moet de knoop echt open en ze gaan toch echt een keer nodig zijn hihi. @Secretangel geen ervaring in badbevalling uiteraard, maar wel interesse in. Het lijkt me, maar heb natuurlijk nog geen idee wat bevallen is, ontspannen...voor zo ver het ontspannend kan zijn Daarbij ook ooit gelezen dat de kans op inscheuren kleiner is, nou daar teken ik voor. Ik vind die theorieën over het geslacht zo leuk. Puur vermaak hoor. Op basis vd schedel denkt iemand meisje. Dat klopt dus niet met mijn gevoel, maar wel met mijn theorie dat mijn gevoel geen goede graadmeter is...hoe dan ook heb ik het dus bij het juiste eind Ff praktisch vraagje. Welke maat kleding kopen jullie voor de beeb. En hoe zit dat in mei/juni met dikte van kleren? Lange mouw, korte mouw, vestjes? Geen idee hoe dat werkt bij zo een kleintje, tips?
De “regel” is je kleintje hetzelfde aantrekken + 1 laagje meer @dame82 . Wat dus over t algemeen het rompertje is. Mei/juni kun je niets over zeggen, geen idee wat voor temperatuur het dan is. Echt zomer-zomer ga ik niet van uit. Ik zou dus gaan voor lange kleding, maar gewone dikte zoals we zelf longsleeves hebben zegmaar. Is het wel écht zomer, is een tshirt zo gekocht. Maar in t rompertje liggen vond ik een fijnere optie met zomer hitte voor n baby. En de maat. Voor een meisje heb ik natuurlijk alles al in huis, dochter zit nu in maat 98 namelijk. Maar ik zou sowieso 50 en 56 in huis halen. Optie is om aan je kraamvisite kledig vanaf maat 62 te vragen. Ik ga nooit shoppen, maar koop gedurende het jaar af en toe iets en iets. Ik heb áltijd de maat die ze draagt in de kast liggen + een maat groter. En ondertussen shop ik nóg een maat groter opt gemakje bij elkaar. Zo grijp ik nooit mis bij t aankleden Soms groeien ze zo ineens, dat je t echt wel al in huis moet halen. De eerste kleding voor na de geboorte zou ik twee setjes kopen; 50 en 56.
@beebj nou dan krijgt onze kleine vier lagen aan koukleum hier maar dank je voor je tip! Een romper met lange mouw en daarover longsleeve moet dus warm genoeg zijn. Wha de nub theorie twijfelde, maar zegt ook meisje hihi
Ik vind lange mouw rompertjes echt niks! Zo gefruts bij zo'n kleintje. Plus de kleine ligt toch vaak in een wikkeldoek. Ik wil er misschien nog 2 halen met een leuke print. Want als het wel warm is dan kan je alleen een rompertje en broekje doen. Overslag rompers zijn aan te bevelen! Ik heb 5 setjes maat 50 en 8 setjes 56. En nog wat losse shirts en broekjes. Ik heb afgelopen jaren zelf af en toe wat gekocht, maar ook dingen gekregen / overgenomen van vriendinnen. Al weet ik niet of ik nu alles nog zal aantrekken. Er staat nog een tas bij een vriendin hihi.
Rompers met lange mouw raad ik je ook ten strengste af Ik heb enkel (witte) mouwloze rompers en dan met stretch er in. Zit het mooiste/makkelijkste onder kleding. Als je toch lange mouw wilt; lange mouw romper met longsleeve is voor mei/juni wel warm denk ik Dat droeg dochter hier in de winter; mouwloze romper met longsleeve. Maar zij is ook wel een zweetkousje. Koop geen echte winter truien voor haar. Als ze het eens fris heeft een vestje er over. En baby’s liggen over t algemeen altijd met een dekentje of wikkeldoek. Aantal rompers zit ik wel aan 10 / 15, kom je wel achter waarom Zo kun je trouwens met lange broekjes ook switchen qua soort / dikte van de stof. Jeans gebruikte ik niet als baby, maar nu ze 3jaar is is een jeans bv lekkerder bij kou en alst warm is maar niet lang genoeg draagt ze veel dunne broekjes. Zijn soms zelfs gewoon super gave leggings Als baby zijnde droeg ze eigenlijk altijd leggings qua broekje. Hoef je ze ook niet elke keer om te kleden om te slapen. Hij draait de foto maar weer eens... maar om je’n idee te geven.
Oh ok dus korte mouw en omslagrompers Er gaat een wereld voor me open... heb veel ervaring met jonge kinderen, maar newborn is wel even andere koek. Zo klein.
Korte mouw vind ik ook niks Ik heb deze; https://www.hema.nl/winkel/baby/babykleding/rompertjes/2-pak-romper-biologisch-katoen-(33354910)?variant=33354913 Stretch vind ik beter dan 100% katoen, sluit veel fijner aan. Overslag heb ik wel enkele van geloof ik, maar vind het zelf geen pré.
Inderdaad is korte mouw veel handiger weet ik nog wel van de kleintjes van mijn schoonzus. Moet wel zeggen dat ik aankleden toen hun heel klein waren sowieso een gedoe vond ben zo benieuwd hoe mijn vriend het er vanaf gaat brengen met aankleden haha Ik heb eigenlijk helemaal niet echt symptomen. Alleen beetje last van m'n boobs. De vermoeidheid word ook wat minder. Best lekker zou je zeggen maar vind het toch spannend. Probeer er maar gewoon vanuit te gaan dat alles goed is daarbinnen.
Oja vanmorgen gewoon al wéér lopen janken! Had bij mijn ouders geslapen hartstikke gezellig als mijn vriend nachtdienst heeft. Zegt m'n moeder vanmorgen dat ik zoveel zwart aan heb Helemaal in tranen omdat ik dat doe omdat je anders die darmenbuik zo ziet en ik niet wil dat iemand dat ziet Bijzonder hoor zwanger zijn kan echt om de kleinste dingen helemaal in tranen zijn.
Bonprix heeft mooie betaalbare positie kleding ook normale jeans. Bij de meeste winkels hebben ze allemaal skinny jeans maar dat vind ik niks.
Ik ga overslag rompertjes kopen voor in het begin. En vanaf maat 62 rompertjes korte of zonder mouw. Die overslagrompertjes zijn zo ideaal. En inderdaad ik zou er wel een aantal op voorraad hebben want met die lekkere borstvoedings luiers (als je bv gaat geven) wil alles nog wel eens lekker doorlekken als je toevallig de luier randjes niet goed hebt zitten. Voor mei/juni heb ik ook nog niet zoveel weet van welke kleertjes ik moet kopen.(zoon is van oktober) Ik ga van het begin eerst uit voor luchtige broekjes en truitjes. Als ik de baker verhaaltjes moet geloven krijgen we een meid. Ik heb geen eetlust en kan de hele dag wel mandarijnen eten haha. Maar ze heten niks voor niks baker praatjes. @indy90 hier beginnen de symptomen ook af te nemen. Ben nog wel met vlagen misselijk en krijg nu pas last van mijn borsten.. vooral snachts. En S avonds ben ik extreem moe. Maar voor de rest ook niks meer. Ik hoop dat alles goed is op de volgende echo.
Dat zijn best veel symptomen toch? Ik ben pas 1x een heeel klein beetje misselijk geweest maar dat is al weer een tijdje geleden.
Hey @anak2 Welkom! Ik eet zo’n mandarijn of 6 per dag Geen idee oft kwaad kan, maar tis écht een verslaving Koop 3 netjes per week
Oh mandarijnen eet ik ook zoveel jeetje zou het dan toch een meid zijn moet wat meer neutraal gaan denken...ga zo op in mijn jongensgevoel dat ik bijna moet gaan schakelen als het een meisje blijkt te zijn ff for the records: het maakt me echt niets uit! @indy90 tja ik voel helemaal niets, dus het hoeft niet! Maar kan me voorstellen dat als je soms wel wat voelt en dan weer niets, dat dat onzeker maakt. Denk terug aan dat sterk kloppend hartje....gaat vast goed komen! Oke dus rompers zonder mouwen een zoektocht is het wel zo ern eerste keer. Moet het gaan ervaren! Ik twijfelde ook omdat die hele kleintjes nog moeite hebben met op temperatuur blijven, maar dan gebruik je dus een doek of deken.