Mmm mama's mei/juni 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dame82, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Kan in NL niet...bacio reageert op mijn vraag of ze het geslacht wil weten, maar lijkt idd net of ze het via de nipt hoort...dat wordt echt de 20 weken echo afwachten of een geslachtsbepaling doen :)

Bacio vindt dit leuk.
  2. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Oh haha dan heb ik het verkeerd begrepen.

3. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Jaaaaaaaaa!! Alles is in orde met onze kleine uk! :D

Secretangel, Bacio, anak2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. beebj

beebj Niet meer actief

Yesss @Muzieknootje !! En fotootjes?:D:D❤️

Zit zwetend en trillend een kaiserbroodje met kip kerrie salade te eten. Had enkel twee mandarijnen op vanochtend. Pff ik leer het ook nooit. Ik ontbijt nooit, maar als ik het zwanger ben heb ik het zó hard nodig. Voel me dan echt slecht worden en een soort van weg draaien. Moet leren gedurende de dag telkens beetjes te eten. Eer ik t voel ist eigenlijk al te laat natuurlijk. Denk echt dat t mn suiker is dat daalt.. Sowieso maar eens van die druiven suiker snoepjes in mn handtas steken.

Muzieknootje vindt dit leuk.
  5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hier een foto! Hoe verliefd kan je dan zijn he?

Oh wel goed voor jezelf zorgen hoor! Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar inderdaad steeds om de zoveel uur iets kleins eten.
    Volgende week woensdag de nipt-test. Duurt gemiddeld twee weken voor de uitslag dacht ik..

Hebben jullie het al tegen iedereen verteld? Ik twijfel nog.. ergens wil ik wachten, maar m'n buik groeit als kool haha

Bijgevoegde bestanden:

Marissie82, Secretangel en beebj vinden dit leuk.
  6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Mooi hoor! @Muzieknootje

Ik kan echt overal om janken o_O is echt super vervelend. Om een liedje om een tv programma om wat iemand zegt of doet. Hormonen hormonen lastig hoor!

7. beebj

beebj Niet meer actief

Jupp @Muzieknootje . Bij ons weet iedereen het al!

10+1 klopt precies met je echo zie ik, super zeg!

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Dank je wel!

Oh wat vervelend die hormonen zo..
    ik ben ook emotioneel, maar dat heeft nog andere oorzaken dan alleen de zwangerschap

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    @Muzieknootje wat super !!! En wat een mooie echo !

@indy90 die emo momentjes heb ik ook. Echte moodswings.. de ene keer voel ik me super vrolijk, weer een ander moment bijzonder angstig, daarna kan ik weer huilen om niks om vervolgens weer super sjaggie te zijn :roflmao: Man en zoon kunnen het niet meer bijbenen :cool:

@beebj wel ontbijten hoor. Is echt heel belangrijk.

10. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Apart he. Ik moet echt de laatste 3 dagen elke dag janken om niks. Het is ook helemaal niet dat ik me nou super onzeker voel of wat dan ook maar denk echt dat t puur door de hormonen komt.

11. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat een beauty muzieknootje! Hier weet bijna iedereen het, maar wij zijn de 12 weken gepasseerd dus niet helemaal vergelijkbaar! Fb wacht ik nog mee...ben er ook nog niet helemaal uit of ik het wel of fb wil!? Kan ook nog wel wachten, mensen om ons heen weten het!

Eten hier geeeen probleem. Pfff kan de hele dag wel eten. Sla daarom ook maar wortels, komkommer, mandarijnen ed in.. anders ben ik vast zo tonnetje rond en dan niet vd baby ;)
    Merk wel, ondanks ik goed eet, soms ook een snel dalende suikerspiegel kan hebben. Ben laatst gestopt met fietsen vanwege de flauwte, gelukkig had ik nog wortels in mijn tas ;)

12. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Nee. Dat kon niet idd. Maar heb nog wat echo's gepland staan en daar komt vast wel een keer uit dat ze zien wat het wordt. Hihihi

13. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.414
    1.207
    113
    Hallo dames. Mag ik ook met jullie mee kletsen? Ik durf het nu voorzichtig aan.

In het kort even voorstellen. In 2013 een prachtig zoontje mogen krijgen. In 2014 een partiële mola zwangerschap gehad en dus curretage. Daarna 2 jaar geprobeerd zonder succes. 6 iui's gehad. Daarna de keuze gemaakt geen ivf te doen omdat we dat een stap te ver vonden gaan. En dus besloten met zn 3e verder te gaan. Tot ik tijdje terug toch spontaan zwanger ben geworden. Dus echt een mmm mama ben ik niet maar wel een lange weg afgelegd. Nu aantal echo's verder en het ziet er tot nu toe super uit.

Uitgerekende datum staat op 18 juni. Erg spannend en de angst dat het fout gaat is alsnog heel sterk aanwezig. Maar daar hoef ik jullie niets over uit te leggen ;)

14. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.414
    1.207
    113

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag mijn 3de werkdag. Hele dag spreekuur dus veel lopen. Pfff wat een pijn in bekken/heupen/rug.:confused: Volgens mij is het geen bandenpijn als ik google. Maar het lijkt meer op bekkeninstabiliteit. Misschien ook maar even een buikband shoppen.:rolleyes:

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een raar soort buikpijn die ik niet kan plaatsen. Het zit op 1 plek. Net boven schaamhaar. Voor de kijker links. Het zit niet in mijn lies maar daarnaast. Iemand een idee, want doet echt pijn, maar het is zo plaatselijk. Kan het echt aanwijzen zeg maar.

Moet wel zeggen dat het dunsdag in mijn lies schoot toen ik op stond in de trein. Een hele felle pijn aan die kant. Maar vandaag overdag daar geen last meer van gehad.

17. beebj

beebj Niet meer actief

18. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @aicirtap vervelend dat je zo'n last hebt. Zou niet op eigen houtje een buikband gaan kopen hoor. Je kunt beter naar de fysiotherapeut gaan en dan overleggen. Met een buikband maak je je spieren slapper en kun je er juist meer last van krijgen. Ik mocht m van de fysio echt maar beperkt gebruiken. De andere pijn herken ik niet. Hopelijk trekt het snel weg.

@Muzieknootje wil je iets kwijt over waardoor je zo emotioneel ben? Snap het ook heel goed als je dat niet wilt hoor! Mooie echo trouwens!

Suikerdips herken ik ook. Maar teveel suiker werkt hier ook slecht. Dan word ik weer heel misselijk.

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hier vandaag voor het eerst zonder de utro en wat vind ik het spannend! Op de een of andere manier vertrouw ik gewoon echt niet op mijn lijf. Maar ja het moet er eens van komen, kan moeilijk de hele zwangerschap door blijven gebruiken. En eerlijk gezegd is het ook wel heerlijk om medicatie vrij te zijn (op schildkliermedicatie na dan)!

Ik herken de pijn ook niet Patricia! Anders eens aan je verloskundige vragen?

Over fysio gesproken zijn jullie er al uit welke zorgverzekering jullie gaan nemen? Wat een oerwoed aan aanvullende verzekeringen! Van beebj weet ik al, cz gezinnen, maar de rest? Nog tips?

20. beebj

beebj Niet meer actief

12 weken!

Yess!

Eindelijk de Utrogestan en Progynova de deur uit! De laatste twee weken afgebouwd, daarnet de laatste dosis opgestoken & nu moet m’n lijf ‘t zelf gaan doen. Daahaaag vieze smurrie!:D:D

Ook de foliumzuur wordt nu ingeruild voor de zwangerschap-vitaminen, gisteravond de laatste foliumzuur ingenomen. In beide zit overigens dezelfde hoeveelheid foliumzuur hoor. Maar net iets extra’s nu met de zwagerschap-vitaminen:)

Secretangel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina