MMM omgeving Utrecht

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee dames!

Ik ben op zoek naar dames die in de mmm zitten en in de omgeving van Utrecht wonen.

We weten sinds 4 weken dat ik pcos heb en sinds een week weten we dat VL verminderd vruchtbaar is. Nogal een klap om te verwerken!
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie de medische hulp in Utrecht ervaring. Misschien dat er ervaringen gedeeld kunnen worden, waar ik (en ook anderen) weer van kunnen leren.

Momenteel lopen we bij het Antonius Ziekenhuis, maar we denken er toch over om over te stappen naar het UMC, omdat dat toch een academisch ziekenhuis is. Mochten we echt alleen voor ICSI in aanmerking komen, dan is toch het grootste gedeelte van de behandeling in het UMC.

Ik hoop van jullie te horen!

Liefs, Aster14

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Niemand?
    :(

3. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Hoi hoi,

Zelf hebben wij in het UMC gelopen voor onze twee meiden. Ik heb ook PCO en mijn man is vermindert vruchtbaar. We hebben voor onze eerste IUI gehad en bij de tweede 3 IUI en nadat daar het zaad te slecht voor wa hebben we ICSI gehad.
    Ik heb het als een fijn ziekenhuis ervaren.

Succes in elk geval met het traject!

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Dank voor je reactie!

Mag ik vragen hoe lang het bij jullie heeft geduurd tot je met icsi aan de slag kon? Ik ben namelijk bang voor enorme wachttijden..

5. abc

abc Lid

24 jun 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Aster,
    Ik loop ook bij het UMC.
    Heb hiervoor 3 maanden in een ander ziekenhuis gelopen maar moest toen naar het UMC omdat icsi voor ons de enige mogelijkheid was.
    Ze hebben nog een paar onderzoeken opnieuw gedaan en daarna zou ik hebben kunnen starten met icsi.
    Dus al met al 5 maanden voor alle onderzoeken.
    Volgens mij is er nu geen wachtlijst als je doorgestuurd word door een ander zh.
    Ik mag onverwacht met iui beginnen en dat gaan we al doen bij mijn volgende menstruatie, dus ook geen wachtlijst.
    Succes en als je wat wil weten kan je altijd een pbtje sturen.

6. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hallo dames,
    ook wij zijn in het UMCU geweest voor ICSI. Eerst in het Antonius, maar het bleek al snel dat we voor ICSI moesten, en dat deden ze daar niet, dus vandaar de overstap naar UMCU.
    Ik vond het een erg fijne afdeling, iedereen is erg vriendelijk, meelevend en begripvol. Zeker zo'n eerste keer is heel erg belangrijk, omdat het wellicht niet een eerste keer lukt (bij ons was de 2e behandeling succesvol) en je voelt je dan toch wat sneller vertrouwd. Wij zijn overigens een maand of 3, 4 bezig geweest voor we konden starten. Ik geloof dat de uitslag van het DNA onderzoek 3 maanden duurt.
    En waarschijnlijk gaan we toch heel binnenkort weer voor een brusje, dus dan zijn we er ook weer te vinden.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi Aster,

Ik ben net uit de MMM, en woon zelf ook omgeving Utrecht.
    Ik liep ook bij Antonius en bij UMCU.
    Het enigste wat UMCU doet voor je bij IVF/ICSI is de punctie, bevruchting en de terugplaatsing en eventueel cryo.
    Voorbereiding ICSI kan ook gewoon via Antonius dus.
    Ik vond het zelf juist fijn de controles bij t Antonius, dus de gesprekken, prikinstructie etc.
    Ook nu in de eerste weken ben ik super opgevangen door ze.
    Mag ook altijd bellen bij ongerustheid en krijg dan een extra echo.
    Wat dus al een aantal keer gebeurd is ivm bloedverlies en buikpijn.

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ow ja, via Antonius had ik geen wachttijd.
    Mijn intake zat vlak voor nieuwe cyclus dat was te kort dag (1 à 2dagen).
    Moest wachten op de volgende menstruatie en kon toen direct starten met IVF.

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Holy! Sorry, dames! Ik had helemaal niet gezien dat hier nog reacties geplaatst waren!
    Leuk dat jullie er zijn!

@abc: Ik zit bij het Antonius. Dus jij zegt dat er dan geen wachttijd is? Gek genoeg kan ik niet wachten met beginnen. Zal voor ons de eerste echte poging zijn, omdat het eerder toch geen kans had!

@Majorana: Klopt, bij Antonius doen ze de punctie en alles daarna niet. Maar de stimulerende fase kan daar dacht ik wel. Dat dna onderzoek, is dat standaard en verplicht? Of alleen voor bepaalde gevallen?

@Jane: Ja, van jou wist ik dat je in de buurt woonde! Gaat het nog steeds helemaal goed? Bloedverlies inmiddels gestopt?
    Ik zit nu bij dr. Guse en wil daar eigenlijk ook wel blijven. Ben al praktisch vertrouwd met de gezichten daar. Al twee keer opgevangen door dezelfde assistente, omdat ik heel hard moest huilen..
    En geen wachttijd, dat klinkt als muziek in de oren! We hebben al redelijk wat gelezen en gepraat hierover, dus we twijfelen ook niet of we hiervoor gaan. Ik heb alleen geen cyclus, dus ik ben wel benieuwd hoe het gaat met vrouwen met pcos..

Bedankt voor jullie reactie, dames! Ik ga het hier wat beter in de gaten houden...

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nog een vraagje:

Hebben jullie in de omgeving ook mensen die hetzelfde doormaken/ hebben doorgemaakt als jullie? Ik (wij) loop er namelijk tegenaan dat ik er wel met mensen over kan praten, maar met niemand die echt begrijpt waar je doorheen gaat. Ik heb het daar ook best lastig mee.
    Wij zijn er zelf heel open over, maar ik ken gewoon echt niemand. Iedereen in mijn omgeving raakt binnen 3 maanden zwanger.

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi Aster,

Bij mij gaat nu alles goed.
    Dr Guse heb ik ook gehad erg fijne arts maar ik had voornamelijk dr Cox.
    Ik had geen wachttijd om te mogen starten.
    De ondersteuning tijdens behandeling en nu tijdens zwangerschap is super.
    Mocht bij ongerustheid altijd bellen en kreeg ik een echo.
    Wat ik ook fijn vond is dat Antonius ook met het korte protocol werkt.
    Uit mijn hoofd eerste spuit op 08-10 gezet en 19-10 had ik de punctie.

Verder ken ik niemand persoonlijk die hetzelfde heeft meegemaakt.

Mijn inbox staat open voor je hoor.

12. abc

abc Lid

24 jun 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wachttijd is inmiddels een maand,ik zit nu te wachten op een brief totdat ik kan starten met IUI.
    En hier in mijn omgeving geen mensen die hetzelfde doormaken of hebben doorgemaakt op 1 na maar daar heb ik niet zo veel kontakt mee.
    Ik kan er wel met een paar mensen over praten maar merk dat ze het niet echt begrijpen.
    Ze snappen wel wat we allemaal moeten doen en/of laten maar de gevoelens begrijpen ze niet.
    Ik denk dat niemand dat snapt alleen alsje dat zelf meemaakt.
    Soms voel ik me best alleen daardoor maar gelukkig is ditforum er dan :)
    En dan denk ik; ik ben niet de enige....

13. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Volgens mij is dat bij ICSI standaard (in het UMCU), Dat was uiteindelijk hetgeen wta het langste duurde (3 mnd).

Overigens hebben wij het de naaste omgeving wel verteld, het praat soms wat makkelijker. Maar begrijpen, ik denk dat dat ook wel lastig is. Met lotgenoten hier op het forum is dat toch een stuk makkelijker...

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, gelukkig is het forum er. Ik zou anders echt gek geworden zijn, denk ik.. Even van je af praten is nog fijner als je gesprekspartner daadwerkelijk weet waar je doorheen gaat.
    Jullie zijn lief! Dank daarvoor.

De spanning loop hier inmiddels weer flink op.. Over twee weken moet VL zijn potje weer inleveren en over ongeveer 5 weken de uitslag daarvan. De tijd gaat zo verschrikkelijk snel. Angstaanjagend.

@abc: mag ik vragen waarom jullie toch voor iui kiezen en niet voor icsi?

Deel Deze Pagina