hai ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om mijn verhaal te lezenwant ik weet het echt niet meer ik ben werkzaam bij een drukkerij sinds 1 oktober en heb een half jaar contract gekregen (ik kom uit de horeca en wilde wat anders proberen) nu bleek dat ik al zwanger was terwijl ik net in dienst bij hun was en ben dus gewoon eerlijk geweest en heb het 2 november gemeld. maar sinds deze tijd zijn de collega's mij aan het kleineren en verhalen te verzinnen bijv dat ik weiger bepaalde werkzaamheden te doen omdat ik dit niet kan!dit heb ik nog nooit kenbaar gemaakt en is ook absoluut niet waar verder zeggen ze dat ik heel veel naar de wc ga en per x wel 10 min. erop zit en dat ik achter de rug om lul over iedereen. dit is dus allemaal niet waar want zal bij god niet weten met wie ik het er over moet hebben want hun zijn degene die achterbaks zijn,maar ik heb dus niks in te brengen en de werkgevers geloven mij ook niet :xwant iedereen zegt het dus dan zal ik wel liegen. afgelopen weekend heb ik daarom ook een brief gekregen met daarin geschreven dat ik per 10 januari maar weer de ziektewet in moet omdat ik niet functioneer door de zwangerschap en dit ivm een goed verloop van de zwangerschap,en dat mij contract ook beeindigd per 31 maart. ik was het hier dus totaal niet mee eens maar heb een gesprek gehad met een 3e persoon (zus van werkgever die administratie doet) in het bedrijf en we zijn eruit gekomen dat het ook geen optie is om terug te gaan want dan escaleert het toch weer want ze willen me daar gewoon niet hebbenen dat komt eigenlijk doordat ik mijn mond niet houd en een weerwoord geef als mij iets gezegt wordt.en daar kunnen ze blijkbaar niet mee omgaan.het klikt gewoon niet,ik pas er niet tussen omdat ik mij maar aan moet passen en hun blijkbaar niet. nu ben ik dus ziek thuis en uwv heeft mij gebeld en binnenkort heb ik een gesprek bij de arboarts als het goed is,maar hoe moet ik dit aan hem uitleggen ik heb namelijk geen klachten maar raak wel gestresst van de situatie en wil ook absoluut niet meer werken,althans niet daar.april en mei moet ik dus ww aanvragen en solliciteren want mijn verlof gaat eind mei in of kan ik ook in de ziektewet blijven,lijkt me niet helemaal eerlijk maar scheelt wel 30 procent van je loon. veel liefs nouska
Hoi nouska. Ik herken je verhaal haast helemaal. Bij mijn vorige werkgever werd ik ook weggepest (was alleen niet zwanger) heb er uiteindelijk 2.5 jaar mezelf groot gehouden om uiteindelijk er ook uit geflikkerd te worden. Meschien lijkt het nu niet zo maar geloof over een tijdje ben je blij dat ze je eruit gedaan hebben. Want dit zall helaas nooit werken. Ook zou ik als ik jou was gewoon alles eerlijk tegen de uwv vertellen. De meeste begrijpen het daar best wel en denk zelfs dat hun het ook niet verstandig zullen vinden om terug te gaan werken. Want ook al ben je niet ziek of zo je geeft wel aan dat je hierdoor veel stres hebt. En stres is ook niet goed voor je baby. Heel veel sterkte ermee en hoop dat je snel weer beter voelt en later wel een leuke baan vindt waar ze je wel willen hebben.