Wanneer het goede moment?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bloem89, Jun 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten in Augustus voor ons eerste kindje gegaan. Alleen begint de twijfel toe te slaan!
    Niet of we wel of niet een kindje willen want dat willen we absoluut. Maar of het wel het goede moment is.

Wanneer is het nou het goede moment?
    Mijn hersens maken nu al overuren. Gaat het lukken te combineren met werk, als ik minder ga werken redden we het dan wel financieel, moeten we niet nog even van elkaar genieten, zal ik wel een goede moeder zijn.

Hebben jullie dit ook?

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    die dingen van financieel redden moet je voor de tijd al uitzoeken
    dat van elkaar genieten ligt er misschien aan hoelang jullie samen zijn
    en t goede moment is er nooit er zal altijd wel iets zijn.
    mag ik vragen waarom pas in augustus??
    ik werk 10 uur en ga als ik ooit mama word volledig stoppen ja dat heeft financieele consequentie`s maar dan maar wat zuiniger aan doen ik zou niet de eerste jaren willen missen,ik zelf heb t altijd erg prettig gevonden dat mijn moeder thuis was als ik uit school kwam ed
    zoiets gun ik mijn kindje ook
    heel veel succes

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Meid, het perfecte moment komt nooit....
    Ik weet niet hoelang jullie samen zijn en hoe oud jullie zijn. En of je het financieel gaat redden met minder werken, kun je uit (laten) rekenen.

Mijn vriend wilde vanaf het begin al meteen kinderen, maar ik heb heel lang twijfels gehad. Mijn vriend en ik hebben 2 jaar geleden een eigen zaak gestart en willen eigenlijk afwachten hoe dat blijft lopen, ik heb een paard gekocht waar ik net wedstrijden mee ben gestart, we willen nog verhuizen, we willen nog een lange reis maken, onze hond is nog jong......Zo had ik wel duizend redenen om nog niet aan kinderen te beginnen.
    Toch hebben we in december besloten om gewoon met de pil te stoppen en ervoor te gaan. Het perfecte moment bestaat niet, er zal altijd wel iets zijn dat nog gedaan moet worden of iets wat beter kan. En nu willen we allebei niks liever dan zo snel mogelijk zwanger worden. We hebben een goede basis, een stabiele relatie, een leuk huis, goedlopende zaak en heel veel liefde. De rest is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk!

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Tja en wie zegt dat het dit jaar nog lukt..kan soms wel heeeel lang duren.

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het goede moment is er nooit, en is er altijd.
    Als je er klaar voor (denkt) te zijn moet je er voor gaan. Als je denkt dat het financieel, praktisch weet ik wat een goed moment is, dan moet je ervoor gaan.
    Je weet nooit hoe lang het duurt.
    Ook kun je je nooit echt goed voorbereiden op het leven met een kind. Het heeft mijn leven op z'n kop gezet, hoewel wij er zeer bewust voor hebben gekozen. En het is heerlijk hoor, echt waar
    Maar, de twijfels, daar heeft denk ik iedereen wel last van.
    Weet je, je kunt ook niet in de toekomst kijken. Je weet neit wat er allemaal op je pad komt.

Toen mijn man en ik aan kinderen wilden beginnen hadden wij allebei een vaste baan. Tegen de tijd dat ik zwanger was was het bedrijf waar ik werkte failliet gegaan. Toen ik 3 mnd zwanger was ben ik aangenomen bij een nieuw bedrijf. Na mijn verlof kreeg ik daar een vast contract. Toen mijn dochter 9 maanden was ben ik ontslagen (bedrijfseconomische redenen).
    Nu ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. En ben ik inmiddels weer zwanger. Het leven op arbeidsgebied is bij dus alles behalve zeker en zal dit ook nooit worden. Maar ik werk aan een goede toekomst en wil daar graag nog een kindje bij. Ook voor mijn dochter. En ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Want wat er in de toekomst gebeurt weet je niet. Heb je nu een goede basis en voelt het goed? Ga er dan voor.

Wat betreft de 'alleen tijd' met je partner, ik weet nog dat ik een paar weken voor de bevalling opeens de zenuwen kreeg 'oh jee, wat nou als de baby er is, kunnen we niet meer dit, of dat...' Dat zijn normale gedachten. En nu, als we wat willen, is er oppas. Of gaat de kleine mee, of we gaan niet, alles komt op zijn pootjes terecht

En een goede moeder? Tja, waarom zou je geen goede moeder zijn?

Succes!

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik denk dat elke toekomstige mama wel eens twijfelt.
    En dt van de finaciën moet je voor de tijd eigenlijk wel bepalen.....
    Hier een fulltime moeder en dat gaat prima en nu is het echt niet zo dat mijn man bakken met geld verdient...... (1x modaal)
    Luxe dingetjes hoeft voor ons niet zo.
    KInderen lopen er ltijd netjes bij, maar vaak komt het van MP.
    Het is maar net waar jij waardes aan legt.
    Sommige dingetjes kun je zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt......
    En het goede moment........ ja..... wanneer is dat? Ik zou het niet weten...... Het moet je ook maar gegeven worden!
    Kinderen krijg je, die neem je niet.......

7. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dat zijn vragen die niemand voor je kan beantwoorden.

Financieel, ja dat weten jullie zelf het beste. Hoe redden jullie het nu? Houd je wat over of knopen jullie nu al alle eindjes bij elkaar? Gaat er 1 van jullie minder werken of stoppen? Nouja dat kan je nu allemaal al een beetje bekijken.
    Buiten dat kan je ook kijken waar je op kunt bezuinigen. Een kinderkamer kan je ook zo duur/goedkoop maken als je wil. Je kunt alles nieuw en perfect kopen. Maar marktplaats heeft ook een hoop, waar je voor niet al te veel geld toch een hele mooie en leuke kamer kunt maken!

genieten van elkaar moet je nu al lekker doen. En dat moet je ook blijven doen. Ook als je een kindje hebt proberen er tijd voor te maken.

Het gevoel van geen goede moeder zijn ja dat heb ik ook wel eens, maar dat komt heus wel goed.
    Ik heb al jaren een kinderwens en heb heel vaak voor kinderen gezorgd, voor een paar weken, en dat ging ook goed, al is het vermoeiend en soms frustrerend. Als je relatie verder goed en stabiel is dan doe je die dingen allemaal samen. En die gedachten, die heeft iedereen wel eens.

Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie!

8. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Het voelt in ieder geval goed te weten dat ik niet de enige ben met deze angsten.

Ik denk dat ik mijn instelling maar moet veranderen in just go with it.. We zien het wel..

We hebben een thuis voor de baby, allebei een baan, en bakken vol met liefde..

Bedankt! Nu eerst maar even ontpillen..

9. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Dat is na onze vakantie, en een drukke periode voor verjaardagen etc.

Share This Page