Let je ook goed op jezelf? Tramadol is echt niet niks, en misschien is het feit dat je het nodig hebt op zich al genoeg om je even ziek te melden op het werk. Daarnaast nog de zorg van het MMMtraject én de verhuizing... Ik snap dat jouw bord echt even vol is. Take care <3
Toen we op voorhand de bewaarovereenkomst tekenden hebben we het gehad over wat we zouden doen als we cryo's overhielden. Weggooien voelt ook inderdaad voor ons écht niet goed. Daarentegen zouden wij allebei ook wel echt heel erg moeten wennen aan het idee dat er dan dus een vol broertje of zusje van ons kind (hopelijk dan kinderen) rondloopt, zonder dat we het echt weten. Lastige kwestie wel hoor, want je gunt een ander natuurlijk ook heel erg het geluk. Ik denk dat we er nog maar eens goed over na moeten denken als we bij dat station aankomen.
Oo joh wat balen dat hij al is geweest! Maar ik kan me inderdaad ook voorstellen dat een pauze nu ook wel goed voelt. Wel ontzettend fijn dat je een afspraak hebt bij de kaakchirurg, geeft toch een beetje houvast. Heel veel succes met het nieuwe huis! Lekker aan de klus of valt dat mee?
We moeten nog alles doen in het huis. Het is nieuwbouw dus kaal opgeleverd. We zijn hele zomervakantie wel zoet. Ja dat ik een afspraak heb want dit houdt ik geen weken vol meer. Van antibiotica naar antibiotica
Helaas kan ik mezelf niet ziekmelden. Was het maar zo'n feest. Er zijn geen vervangers. Vakantieperiode he. Maar gelukkig moet ik zondag pas werken.. Nu met tramadol gaat het wel.
Jeetje nou ik vind het heftig voor je hoor. Wat doe je voor werk? Eerst maar even herstellen zodat je geen pijnstilling en antibiotica meer nodig hebt, en daarna weer proberen een baby te bouwen met je lijf.
Wat ontzettend rot dat je je zo naar voelt, hopelijk gaat de kaakchirurg je helpen En wat het niet kunnen ziekmelden betreft: ik snap je, echt. Heb mezelf vaker dan ik kan tellen naar mijn werk gesleept terwijl het eigenlijk niet verantwoord was. Maar ja, dat verantwoordelijkheidsgevoel he. En toen moest ik een operatie en lag ik er maanden uit en dat kon eigenlijk niet. En toen was ik er goed en wel weer en moest ik opnieuw, wat nog slechter uitkwam. Maar het was nu eenmaal zo en dus is het opgelost Alles wat ik hiermee wil zeggen is dat ziek zijn nooit goed uitkomt. En dat er nu geen vervanging is door vakantie is extreem naar, maar ook niet jouw verantwoordelijkheid. Als het niet gaat dan gaat het niet en daar kan je niks aan doen. Dus let een beetje op jezelf oke? Je hebt al zoveel op je bordje nu, zorg dat je er niet aan onderdoor gaat. Niemand heeft er iets aan als je straks helemaal instort. Hele dikke knuffel
Mijn god, oké dat klinkt eigenlijk met name als ellende.. Hoop echt dat de pijnstilling werkt (en dat je geen last hebt van de bijwerkingen van tramadol, goed spul, maar ik heb er een hekel aan) en dat je snel bij de tandarts terecht kunt!
Snap ik helemaal. Was ook meer een vraag uit eigen nieuwsgierigheid, en omdat het zo'n extreem goede opbrengst is. Maar uiteindelijk zijn het wel jullie emmy's, en hoe je daarmee omgaat/wat je daarmee doet is súperpersoonlijk. Het zijn dan wel 'maar' klompjes cellen, maar ja.. er zit heel veel liefde, tijd en moeite in natuurlijk. Haha niet alleen tussen de regels door hoor Maar klopt, het voelt nu echt als aftellen. Ergens ook wel fijn dat ik straks waarschijnlijk even minimaal een maandje rust krijg!
Laat ik het anders vragen - komt het hen beter uit als je nu even tijd neemt om rust te nemen, of als je straks uitvalt omdat je nog net niet letterlijk omvalt? Sluit me helemaal aan bij @Boompje88 dat ik het gevoel enorm herken, maar uiteindelijk wordt ook niemand er beter van als je doodziek op je werk staat..
Jeetje, wat heftig zeg. Zware, nare periode zo. Misschien is het ook wel een beetje je lijf dat zegt: klaar ermee zo? En na de tramadol, zit er enig schot in de zaak mbt wanneer ze je kunnen helpen met een echte oplossing? Want de wachttijd was heel lang toch? Lees elders dat je je niet kunt ziekmelden ivm geen vervanging. Maar dat is toch niet jóuw probleem? Iedereen kan en mag zich ziekmelden als ie ziek is hoor, is uiteindelijk een bedrijfs-/ondernemersrisico. Rot misschien voor je werkgever, maar een burn-out of weet ik niet wat voor gevolgschade van maar doorploeteren, is altijd nog veel rotter. Zorg voor jezelf hoor meid.
Snap je overwegingen/gedachten. Niet wetende dat ik juist extreem wéinig eitjes zou produceren, hebben wij het hier op voorhand ook over gehad. Ik zou echt dólgraag wensouders helpen, goed doen. Maar, het zijn wel jouw/jullie kinderen die daaruit voortkomen. Heel raar en moeilijk concept … Kans dat jij “overhoudt” is best aanwezig, lijkt me een lastige keuze. Zou er nu ook niet te veel mee doen eigenlijk, in de ijskast zetten en beetpakken als het zover is.
Zeker, dit is een besluit dat we nu nog niet hoeven te maken. Ik kan me ook voorstellen dat we uitkomen bij een situatie waarin we wel helpen dmv onderzoek oid. Maargoed, eerst nog maar zien dat er een baby komt - het is echt niet vanzelfsprekend, ook niet met zoveel potentiele cryo's.
Nou ik ga van werk switchen ivm verhuizing en stop daar per 1 augustus en dan een maand vakantie en per 1 september begin ik bij andere baan. Ik kan het voor mijn gevoel niet maken om dan nog snel ziek te melden. Daarbij heb ik nu een 0 uren contract dus krijg niks uitbetaald als ik ziek ben en laat ik nu net het geld keihard nodig hebben voor ons huis. Gelukkig heb ik geen bijwerkingen van tramadol en is het allemaal te behappen nu dus we kachelen rustig door.
25 juli kan ik terecht. Mag al eerder tussendoor gezien ik echt geen 5 maanden ging volhouden. En vermoed dat ze heel snel over gaan op behandelen. Gezien de situatie. Zal het heel snel gaan.
Je bent echt een taaie! Super veel succes nog even in deze weken tot 1 augustus, met pijn en werk. Straks hopelijk (ondanks de verhuizing) iets meer rust in de tent.