MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
  2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    En @Flora85 ik denk dat ik de uitkomst van je eerste meting gemist heb, was er al iets aan het groeien?

3. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    409
    63
    Vrouw
    Nee nog niet, nog steeds in spanning aan het afwachten of/ hoeveel embryo's ingevroren worden. Wel is dinsdag al m'n menstruatie al gestart, bizar snel - 4 dagen na de punctie! Ik laat deze cyclus en volgende cyclus even voorbij gaan. In september gaan we trouwen en we hebben een leuke grote bruiloft gepland. Ik wil optimaal van de voorpret en dag zelf genieten, dus vooral zonder de stress van afspraken en reistijd in België, bijwerkingen van hormonen (ik word neerslachtig en dik van progynova :confused:), en vooral zonder eventuele teleurstellingen & verdriet bij mislukte poging. Bovendien zitten we nog in verbouwing en gaat m'n vriend waarschijnlijk van baan veranderen (want heeft het al een tijd niet naar z'n zin op werk en is bij vlagen ook niet te genieten daardoor), dus we hebben even de handen en het hoofd vol :eek:. Al heb ik toch altijd weer zo'n ongeduldig klein stemmetje in m'n hoofd dat gelijk door wil en de klok voelt tikken... Hebben jullie dat ook, dat je jezelf eigenlijk geen rust gunt, ook al weet je dat je het even nodig hebt? :rolleyes:

Milena92 vindt dit leuk.
  4. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Niet gemist, nog niet gedeeld :)
    Het groeit niet zo hard dit keer, dus moet nog even verder spuiten.

Heb momenteel 2 wat grotere, maar ook nog vrij klein en dan nog 4 echte kleintjes waarvan de arts hoopt dat er nog 2 ofzo mee gaan doen. Met een afc van 2 vorige maand, ben ik eigenlijk al heel trots op mijn lijf dat het met 6 follikeltjes bezig is, hihi :) Geen idee waar het op uitdraait natuurlijk, maar ben voor nu best tevreden.

Boompje88, Panda95, Milena92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Pfff, wat moet jij lang wachten! Is dat gebruikelijk? Spannend hoor …

Wel wijsheid om even je rust te pakken met alles wat er gaande is (gelukkig ook heel leuke dingen). Als het straks raak is, is dat ook nog soms best pittig he, dus je moet jezelf niet vooraf al over de kop jagen. Wij wilden ook niet vol stress en teleurstelling op vakantie gaan en hebben daarom 3 maanden gepauzeerd (en een bruiloft is nog iets veel groters). Ik moet zeggen: toen de pauze eenmaal echt aan de gang was, vond ik m heerlijk. Denk maar ook zo: dit heb je óók nodig voor succes. Gezond en weerbaar blijven. Dus dat is dan een investeringsperiode.

Nu ik weer onderweg ben, ben ik wel weer heel ongeduldig, hihi.

Milena92 en mamawensje vinden dit leuk.
  6. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    @Milena92 en @Flora85 dank voor jullie geruststelling! En Basilicum je hebt natuurlijk 100% gelijk - alweer ;). Maar toch is het even fijn om te horen dat het er een beetje bijhoort en dat mensen dit herkennen! Ik had (natúúrlijk weer) even online gezocht en daar is het allemaal 'kramp = paniek' dus ja. Dat gezond verstand van mij is er volgens mij uitgeplast vanmorgen :roflmao:

En haha ja ja, ik zal me morgen officieel op zwanger zetten op het lijstje ;) Als de test dan verder is opgelopen, durf ik het denk ik écht te geloven!

Milena92 en Basilicum vinden dit leuk.
  7. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Oh maar 6 stuks die reageren is ook echt een flinke verbetering dan hoor! Wat denk je zelf, verwacht je dat ze verder mee gaan groeien, of wacht je het gewoon geduldig af en zie je het wel gebeuren?

8. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Pfoe, dat is niet niks nee! Ik herken het gevoel wel hoor, dat je enerzijds wéét dat even pauze nemen een goed idee is, maar dat je ook de tijd niet wil 'verspillen' en dat je geen kansen wil laten liggen. Uiteindelijk is het echt een wisselwerking tussen hart en hoofd, maar ja. Wat in dit traject is dat niet...

En goeie maand wel om te trouwen hoor, september :p

Panda95 en mamawensje vinden dit leuk.
  9. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Ja, kramp krijg je omdat je baarmoeder reageert op iets, maar dat kan dus ook een innesteling zijn. Ik heb er bij mijn zoontje echt serieus pijn van gehad en die bleef toch mooi hartstikke hard zitten. Die was zich gewoon helemaal aan het vastketenen ;) Die van jou nu ook! Snap dat je het onwerkelijk vindt en nog onzeker bent hoor, dat mag er ook gewoon zijn.

Milena92 en pingpongpcos vinden dit leuk.
  10. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Ja, en die van mij krampt al bij het minste of geringste - gek eigenlijk, want voor ik met dit hele traject begon heb ik echt 15+ jaar vrijwel nooit kramp gehad. Volgens mij ben ik nu gewoon alles aan het inhalen of zo.
    Maar inderdaad, als dit puur reactie is op alle groei en verdere innesteling daarbinnen, laat maar lekker krampen hoor! Ik heb er weinig last van, behalve dat ik het spannend vind, maar als dat alles is..

11. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Dat is het zeker! Vind het al heel geruststellend dat mijn lijf doet wat de arts waarschijnlijk ook bedacht had bij dit schema. Je weet nooit wat het exact doet natuurlijk. Ook niet qua bevruchting en doordelen later in het proces. Maar reageren zoals hoort op stimulatie, geeft me voor nu wel goede moed.

En eerlijk? Dat mijn lichaam voor een keertje aan me laat zien dat het wel kan doen wat “hoort”, is voor mij al een heel belangrijk element in dit traject. Al doen die 4 kleine niet mee, op een echobeeld een keer lekker veel (ik vind 6 dus al veel, haha) van die bolletjes zien in een drukke eierstok in plaats van heel veel leeg vlak met 1 of 2 grote bollen, doet me echt wel wat. Misschien stop ik hier wel gewoon, op t hoogtepunt :oops: :roflmao:

Panda95, Milena92, MamaMan0n en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Ooh ja, was ik alweer vergeten, maar dat groeien krampt natuurlijk ook! Geniet er maar gewoon van. Elke keer als je kramp voelt, gewoon even je hand op je buik en denken “goed zo, groei maar” :)
    Spannend is het sowieso. Over of het goed blijft gaan, maar ook gewoon zwanger zijn en een kindje krijgen an sich. Enorme dooddoener, maar: hoort er allemaal bij!

pingpongpcos vindt dit leuk.
  13. mamawensje

mamawensje Actief lid

30 jan 2023
    404
    409
    63
    Vrouw
    Inderdaad heel fijn, een beetje vertrouwen in je lijf is een goede start! wanneer mag je terugkomen voor een volgende echo?

Flora85 vindt dit leuk.
  14. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Absoluut! Het is helemaal geen garantie op een geslaagde poging of zwangerschap, maar ben hiermee voor nu eigenlijk best wel in mijn nopjes. Ze zullen echt niet allemaal meedoen, maar dat er na een afc van 2, nu toch 6 follikels “actief” zijn, is voor mij een teken dat het nog niet allemaal te oud en verschrompeld en dus een verloren zaak is :)

Maandag ga ik weer terug. Dan pas laat op de dag hoor!

Panda95, Milena92, Boompje88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.836
    113
    Yes! @pingpongpcos mooi streepje! Weetje meestal gaat dit gewoon goed he! Alleen die verhalen lees je niet allemaal ;)

@Flora85 dat gaat ook lekker! Lijkt me ook tof eens zo'n beeld te zien :D go follikels!

Flora85 vindt dit leuk.
  16. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Yes! Gefeliciteerd! :D super fijn zeg! Zo vlak voor de ivf start. Kom gezellig meekletsen in het zwanger na mmm topic :p

Flora85 en pingpongpcos vinden dit leuk.
  17. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Ja maar die kramp= paniek, is niet de kramp die jij nu voelt. Dat voelt echt anders ;) lekker proberen te genieten!

pingpongpcos vindt dit leuk.
  18. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws! Succes!

Flora85 vindt dit leuk.
  19. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Ik heb al stiekem een beetje gespiekt in dat topic, als morgen de test verder goed is/is opgelopen, kom ik aansluiten! :D

klok vindt dit leuk.
  20. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Gek hè, ik was juist blij dat er maar 2 aan het groeien waren ipv weer een woeker-effect. Maar super @Flora85. Op naar een mooie opbrengst!

Flora85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina