MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    @Basilicum
    Ik weet t eigenlijk niet. Toen we in juli gesprek hadden in EMC toen dachten we dat de miskraam volledig was, en toen mocht ik wanneer ik ongesteld werd gewoon gaan beginnen.
    Maar nu is het weer anders, geen idee of je na curretage/hysteroscopie oid gelijk daarna mag beginnen of dat je een menstruatie met eisprong moet overslaan? Zo ja dan is het meer dan drie maanden na de miskraam, vind ik zelf echt zo zonde aangezien je dan blijkbaar verhoogd vruchtbaar bent geweest in die periode:( Maarja we doen het hiermee.

2. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Volgens mij moet je wel een cyclus overslaan dan ja. Nog een reden om er toch iig alles aan te doen om het te voorkomen. Tegelijkertijd: als het niet goed voelt, is er ook niks mis mee als je wél al zsm voor curettage wilt gaan he!

Milena92 vindt dit leuk.
  3. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    #3663 Flora85, 11 aug 2024
    Laatst bewerkt: 11 aug 2024
    Bedankt meiden, voor al jullie lieve reacties en steun! Echt zo mooi, lief en waardevol! Vind het bijzonder hoe fijn we elkaar hier steunen :)

Andere eicel is dit keer niet eens bevrucht geraakt, dus al dat gewelles-nietes over 1 of 2 was ook voor niks :roflmao: Maar goed, dan weten we dat in ieder geval voor als we de gifbeker helemaal leegdrinken en de laatste poging ook benutten.

Voor nu tóch pupo. Het had ook slechter gekund natuurlijk, aangezien gemiddeld 1/3 van de eicellen afvalt. Dus op de wachtbank.

Pcosrondetwee, Liliane92, Panda95 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.7 (laatste cryo)
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP
    Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1
    Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 3 rietjes van dezelfde donor)
    Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 2
    MamaMan0n - 31 jaar - 4de kindje - IVF 1.8
    Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9)
    SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s
    Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2
    Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 2
    Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2
    Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4)
    Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Mamawensje - 37 jaar - 1e kindje - ICSI 3
    Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF
    Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 3

Afspraken
    12 augustus - nynepien - evaluatie IVF/ICSI
    15 augustus - Milena92 - afspraak gyn, hoe nu verder

19 augustus - Lief - gesprek voor laatste tp ivf2
    26 augustus - Boompje88 - 1e echo
    28 augustus - Pingpongpcos - 1e termijnecho

Test datum
    Flora85 - 24 augustus

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Boompje88 - 12 april
    Pingpongpcos - [?] april[/QUOTE]

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Hartstikke Pupo! Er zit gewoon wél een embryootje van jullie warm in je baarmoeder ❤️ en dat ís ook bijzonder. Ik ga heel hard voor jullie duimen @Flora85 en voel verder wat je voelt, dat gaat echt geen negatief effect op de uitkomst hebben, wel op jouw welzijn trouwens :D dus hoop dat je je wel ok voelt/gaat voelen ❤️ misschien zelfs een beetje hoopvol binnenkort want waarom zou jij geen streepjes gaan piesen?!

Pcosrondetwee, Leonie1208 en Milena92 vinden dit leuk.
  6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    @Milena92 jij moet ook echt veel geduld hebben he...zo 'floep' paar maanden weg... :( @Panda95 ook trouwens.. dat wachten op is zo naar..

Hoewel ik eigenlijk een hysteroscopie zou willen voor ivf 3, zie ik dan meer op tegen nog meer wachttijd dan ik me afvraag wat het zal opleveren..is dat het waard zegmaar... Als ik 30 was zou ik denken; zeker proberen te krijgen, maar nu..

En ja ik geef Henkie eerst een dikke kans hoor, maar ik kan het niet helpen toch ook verder te kijken.. want hij kan ook niet goed ontdooien natuurlijk.. Zoals het er nu uitziet zou tp rond mijn 41ste verjaardag zijn *Autch* ik voel me zoooooo geen 41 o_O

Panda95 vindt dit leuk.
  7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    @Milena92 Dan hoop ik extra dat het gewoon vanzelf komt, want weer afwachten wil je ook niet natuurlijk. Je hebt al zoveel geduld moeten hebben!

@Flora85 gewoon nu pupo. Het is een vruchtbare periode hier, dus ik duim! En houd het wachtbankje maar warm, want ik volg vrijdag!

@Lief jij gaat weer in een natuurlijke cyclus gezien de schatting qua datum? Eind augustus schiet ook alweer op!

@nynepien succes morgen! Heb je voor jezelf duidelijk wat je uit het gesprek wil halen?

Milena92 vindt dit leuk.
  8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan

Afspraken
    12 augustus - nynepien - evaluatie IVF/ICSI
    16 augustus - Basilicum - tp 1.7 (laatste cryo)

Test datum
    Flora85 - 24 augustus
    Basilicum - 26 augustus (NOD 21 augustus)

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Boompje88 - 12 april
    Pingpongpcos - [?] april

Flora85 vindt dit leuk.
  9. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Haha, mooi gezegd weer! Jij brengt altijd lucht in de zaak, met je streepjes piesen :D We gaan het zien.

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  10. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Waarvoor wil je dan een hysteroscopie precies? Misschien ook wel iets om aan een arts voor te leggen? Die van mij hielp me verrassend goed met de keuze wel/niet 2 embryo’s terugplaatsen, misschien geven ze wel eens een keer echt advies :)

Snap dat je vooruit denkt hoor! Tegelijkertijd heb je ook nog wel een heel jaar he. En voor vruchtbaarheid begint 41 misschien wat te tellen, maar gewoon als leeftijd is het helemaal niet oud natuurlijk.

11. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Zomer ís schijnbaar ook succesvoller heb ik gelezen :) Dus ja, who knows! En gezellig dat je straks naast me op de bank komt zitten ;)

Milena92 en Basilicum vinden dit leuk.
  12. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.036
    113
    Balen ik had zo gehoopt dat ze beide in de race waren. Ik duim mee dat dit hem gewoon is ❤️

Flora85 vindt dit leuk.
  13. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Mijn duimen draaien heel hard dat deze ene toch gewoon jullie baby wordt! En voel gewoon wat je voelt, ik had mezelf er ook weer volledig van overtuigd dat het mislukt was, maar deze is voor nu toch blijven plakken. Heel veel babydust jouw kant op!

14. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Lief, dankjewel ❤️

15. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    @Flora85 Ja precies want stel dat t nou echt allemaal meekomt met menstruatie dan kan ik inderdaad wel eerder beginnen. Maarja dat is echt onwaarschijnlijk i know.
    @Lief ja ik durf er echt bijna eens aan te denken :cry: van april tm oktober ongeveer, echt lang. Maarja het is niet anders.. In t gunstige geval zijn jullie allemaal zwanger tegen die tijd!

Succes vandaag allemaal met deze zeer tropische dag!
    Wij zijn (helaas) terug van vakantie. :o:

16. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Heeft de arts gezegd dat het onwaarschijnlijk is dat alles mee komt? Ik zou toch goede hoop hebben als je weer een eisprong hebt

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Yes, precies waarom de afspraak gepland is, al onze vragen op papier gaan worden gesteld haha. Hystero: omdat mijn cyclus zo aant k*tten is.. zolang zoveel bruinverlies.. moet toch ergens een oorzaak van zijn?! En naar ons idee is er bij de kijkoperatie niet ín de bm gekeken dus dat willen we ook graag weten of dat klopt! Of zou het de cyste zijn? Wil weten hoe ze daar over denken. Het neemt nu vormen aan die ik niet meer binnen normaal vind vallen eerlijk gezegd namelijk. Misschien toch even cyclus volledig stil? Mja vind ik ook heftig 3 maanden Lucrin.. werd namelijk eerder ook over gesproken.
    @Basilicum ja Henkie was de planning in natuurlijke cyclus maar de afgelopen 2 waren niet best dus dat gaan we die maandag ook bespreken. Maar denk wel dat ik het toch nog wil..

18. nynepien

nynepien Actief lid

19 mrt 2024
    144
    183
    43
    Vrouw

Afspraken
    16 augustus - Basilicum - tp 1.7 (laatste cryo)

Test datum
    Flora85 - 24 augustus
    Basilicum - 26 augustus (NOD 21 augustus)

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Boompje88 - 12 april
    Pingpongpcos - [?] april

19. nynepien

nynepien Actief lid

19 mrt 2024
    144
    183
    43
    Vrouw
    Pff, hier vandaag even een ander soort gesprek gehad dan dat we verwacht hadden…
    IVF/ICSI staat voor nu in de vriezer. De artsen weten niet zo goed met welke medicatie we wel weer de opbrengst van +- 7 eicellen zouden halen en dan hebben we nog het aantal bevruchtingen tegenspreken.
    Het plan is nu wel om nog wel een kijkoperatie te doen om te zien hoe goed of slecht m’n eileiders nu daadwerkelijk zijn om zo hopelijk kansen natuurlijk of met IUI te vergroten. Maar daarnaast werd ook al voorzichtig eiceldonatie geopperd. We weten het nu ff niet meer. Voel me kapot en leeg na deze afspraak.

20. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ik duim mee dat het toch allemaal vlotter mag gaan dan hoe je nu vreest <3 Donderdag is niet lang meer vooraleer je antwoorden hebt op je vragen.

Oei nu komt best een langere uitleg dan verwacht, sorry. Doet wel deugd om het er eens uit te spuien.

Ik heb het best moeilijk met momenten, we zijn nu terug van vakantie. (gisteren de terugrit gemaakt en daarna de klok rond geslapen). Ik hoopte dat vakantie mijn gedachten zou verzetten, maar lukt niet helemaal.
    Vakantie was leuk, soms ook wel vermoeiend met 4 jonge kinderen van de schoonfamilie. De baby was er niet bij omdat mijn schoonzus geen verlof kon krijgen en ze wou niet alleen thuis blijven, dus hun dochter was met de papa (broer van mijn man) mee en de baby bleef bij haar thuis.
    Dus beter dat ik niet een hele week met baby geconfronteerd werd. Want weekend voor onze vakantie waren bij hen voor verjaardagsfeestje van dochter, de baby werd bij mij op schoot gezet en ik vind dat enerzijds enorm fijn om al die "moderkloekgevoelens" die in me zitten op te stapelen en er momenteel nog niet uitgeraken toch wat te kunnen uiten, en anderzijds doe dat harde "ratelen van mijn eierstokken" dan ook enorm pijn (mentaal).

Mijn man heeft ineens besloten ons hele verhaal toch aan zijn broer te vertellen. Hij was op de hoogte tot de operatie, maar eerst wou man niet dat hij ook zou weten dat het definitief donor zou zijn en zouden we de ICSI PGT piste behouden. Ik volg hem daarin want mijn schoonbroer is soms erg macho en haantje de voorste. Wel hart op de juiste plek, maar qua interesses en karakter soms helemaal het tegenovergestelde van mijn man.

Ik ben blij voor mijn man dat hij het gevoel had dat hij het wel kon vertellen aan zijn broer, maar ik was er zelf wel erg verdrietig over. Enerzijds ben ik boos op mezelf omdat ik vind dat het keuze van mijn man moet zijn of en aan wie hij het in zijn familie vertelt, dus dat ik daar niet teleurgesteld over mag zijn. Anderzijds ben ik gewoon nog altijd bang dat schoonbroer later uitspraken gaat doen. Stel bijvoorbeeld dat ons kind toevallig "beter" zou zijn in iets dan zijn kind, dat hij dan tegen zijn kind of vrouw zou zeggen " ja, maar, X is toch geen echte "familienaam"."

Mijn man had me dus meteen verteld dat hij zijn broer op de hoogte had gesteld. We waren een van de afgelopen dagen aan het aperitieven en het ging dus over kinderen en we zaten enkel met zijn broer in gesprek/aan tafel. Begint hij erover dat er bij hun in de familie altijd eerst een meisje kwam en vervolgens enkel jongens. Dus dat statistisch gezien wij ook meer kans zouden hebben op een meisje. blablabla. hij voegde er nog zo wat zinnen aan toe waarbij zowel man als ik echt dachten: "uhhh, donor, dus alle mogelijkse genetische invloed en statistieken van je vallen allemaal weg, hoezo ben je op de dag zelf na zo'n heftig gesprek dat al helemaal vergeten?" we hebben er maar niets over gezegd want hij bedoelde het vast niet naar.

2 dagen later had ik alleen conversatie met schoonbroer. Zegt ie wel "hopelijk volgend jaar ook van jullie een kindje bij op vakantie". Waarop ik reageerde dat volgend jaar nog wat snel zou zijn omdat we pas volgend jaar kunnen starten, maar dat ik hopelijk zwanger zou zijn. Dus op zich wel lief hoor. Gesprek ging verder kwamen we toch op de afwijking bij mijn man (Klinefelter) uit waardoor we dus met donor zitten. Maar toen begon mijn schoonbroer te zeggen van, "ja mijn broer is een pseudohermafrodiet". Los van het feit dat dat woord tegenwoordig vooral ook in een negatieve context gebruikt wordt en om mee te pesten waardoor ik dat woord op zich al heel lelijk vind, had ik het gevoel dat het wetenschappelijk ook niet klopte. Maar mijn schoonbroer bleef ervan overtuigd dat dat hetzelfde was en begon wannabe wetenschappelijk te doen. Blijkbaar zou er nog een ver familielid zo wat pseudohermafrodiet geweest zijn (vrouwelijk maar aangeboren zonder eierstokken of baarmoeder). Ik heb er geen idee van of dat allemaal klopt, maar ik was toen eigenlijk intern gewoon ontzettend boos. Precies of hij maakt een attractie, "zot verhaal om mee te kunnen uitpakken tegen anderen" van zijn eigen broer. en dat is dan exact een uiting waarvoor ik bang was dat er nog wel eens zou gebeuren over mijn man of ons eventueel toekomstig kind.

Deel Deze Pagina