Ik heb vandaag weer een echo gehad. Aan de linkerkant zitten er nu drie: 18mm, 11mm, en 8mm. Rechts is er eentje van 12mm. De arts zei dat die van 8mm waarschijnlijk niet mee gaat doen, maar ik heb toch het gevoel dat hij nog wel gaat groeien. Zeker omdat ik woensdag pas weer een echo heb en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de punctie. Fingers crossed!
@Flora85 Helemaal mee eens! Als ik nu voor een tweede kindje zou gaan dan zou ik er mogelijk ook helemaal anders in staan. En er is inderdaad geen goed of fout.
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.7 (laatste cryo) Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 3 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 2 MamaMan0n - 31 jaar - 4de kindje - IVF 1.8 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 2 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 37 jaar - 1e kindje - ICSI 3 Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 3 Afspraken 2 september - Sterre - terugplaatsing 4 september - MamaMan0n - tp 8 4 september - Boompje88 - echo 4 september - Palmpje - 4e fm Test datum 7 september - Lief ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari Knut10 - 10 februari Danielledkx - 16 maart Boompje88 - 12 april Pingpongpcos - [?] april
@Flora85 exact dat! hoe voel jij je nu? @Lief Oeh jeetje wat spannend nu !! Het moment van de waarheid komt dichtbij.. Henkie gaat van zich laten horen En idd heel fijn dat mn lichaam er net zo klaar voor is als mn geest haha Maargoed ff kijken of t echt n eisprong word, en idd of we dan ook daadwerkelijk starten. Ik heb de easy@home testen binnen Wie zei nou dat die goed waren? Was jij dat @MamaMan0n? @Palmpje heel spannend zeg! Ik hoop dat die tweede dan ook meedoet hoor!
Is ook zo. Volkomen logisch dat je je er anders bij voelt. Geldt voor ons beiden. Het zou alleen zo fijn zijn, als je je werkelijkheid kon accepteren voor wat ie was he?!
Ik voel me raar en leeg eigenlijk. Gaat gewoon door en daar zitten genoeg goede momenten bij en wellicht ga ik de derde poging ook nog wel lichten, gewoon omdat ie er is. Maar zonder hoop of vertrouwen, dus probeer toch maar alvast te leren leven met dat “dit het is”. En dat er daarmee geen “hoger doel” meer te verwezenlijken is en het leven alleen nog bestaat uit de dagelijkse beslommeringen, vind ik heel gek aanvoelen.
Kan best hoor dat ik dat heb gezegd. Ik heb nu telano zwangerschapdipsticks die zaten bij m'n ovulatietesten. Die trouwens erg goed werken! Goed mn ovulatie mee kunnen zoeken.
❤️ Ik denk heel eerlijk dat ik na de derde poging als die mislukt in een soort zwart gat beland.. zo intensief vanaf de eerste spuit dit jaar op 1-1 mee bezig geweest die hele 2e kindwens (en dan de jaren ervoor natuurlijk gewoon zelf al dat vergeet ik al bijna).. als dat hele traject opeens stopt..tjee..wat moet ik dan joh
Ik duim heel hard voor je! Ze groeien wel, hopelijk is dat een goed teken dat ze lekker meedoen met de punctie.
@Lief en @Flora85 dat snap ik heel goed!! Ik had dat heel even een tijdje na de geboorte van mn dochter, 10 jaar daarvoor was ik begonnen met nadenken over hoe we dit gingen doen, en dan is het verwezenlijkt, ben je eindelijk Mama. Mijn hoofd zat nog in de 'vooruit denken' modus en toen dacht ik ineens nee, ik ben er. Ik hoef niet meer ergens naar te streven, dit is het. En dat is ergens ook weer lastig. (Net als topsporters na hun carrière ). Maargoed toen kwam al snel de gedachte over een tweede en wanneer beginnen etc etc En idd, dat geen broertje of zusje lijkt me lastig te accepteren, je voelt je daar zo verantwoordelijk voor ofzo. Je wil je kind dat geven. Maarja hebt dat niet in handen. En ja iedere wens voelt weer anders. De wens voor een eerste kind, echt mama worden is het heftigs denk ik, en dan de wens voor een broertje of zusje. En daarna kan je natuurlijk nog een enorm grote wens hebben voor de 3e, of 4e ect. Ik sta niet op dat punt dus dat weet ik niet, maar het lijkt me dat dat dan weer wat minder lading heeft. Net als nu de wens voor een 2e extreem groot is, maar niet zo allesbepalend voor je leven als de wens voor een 1e. Dat maakt het onderscheid of je moeder, en later oma zal zijn of niet.
Maar dat laatste idd ja.. hoe zou dat dan voor mensen zijn die heel snel zwanger zijn en kinderen hebben gekregen. Zou dat anders aanvoelen daarna? Ik heb wel zoiets van, misschien wel ik als mn dochter en hopelijk broertje of zusje groter zijn, wel weer meer op carrière richten en weer een stapje verder gaan. Tsja of gewoon genieten en op vakantie gaan en niks doen
Toevallig wel eens besproken met een vriendinnetje die echt maar naar een test hoefde te kijken en zwanger was.. voor haar is het echt totaal niet iets waar ze over nadacht. Ze had amper met haar man besproken dat een tweede wel leuk zou zijn, en ze was al zwanger.. En nu is haar gezinnetje compleet en denkt ze er (zegt ze zelf) niet meer echt over na. Ik denk dat je op zo'n punt ook gewoon.. klaar bent? Als ik het vergelijk met m'n carrière, wat natuurlijk heel anders is, loop je ook tegen een soort grens aan uiteindelijk. Je kunt wel altijd méér doen, als je dat echt zou willen, maar in een hoop gevallen is het voor mensen ook gewoon oké als ze daar zijn gekomen waar ze willen zijn. Alleen is dat natuurlijk wel iets wat je zelf een stuk beter in de hand hebt, en qua kinderwens ben je volledig overgeleverd aan "de natuur" zeg maar. Maar ik kan me ergens ook wel indenken dat het gewoon totaal niet zo'n ding is als je nooit hebt hoeven ervaren dat het niet vanzelfsprekend is. Toch een enorm privilege eigenlijk..
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.7 (laatste cryo) Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 3 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 2 MamaMan0n - 31 jaar - 4de kindje - IVF 1.8 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 2 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 37 jaar - 1e kindje - ICSI 3 Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 3 Afspraken 4 september - MamaMan0n - tp 8 4 september - Boompje88 - echo 4 september - Palmpje - 4e fm 9 september - Sterre - gesprek over laproscopie/hysteroscopie Test datum 7 september - Lief ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari Knut10 - 10 februari Danielledkx - 16 maart Boompje88 - 12 april Pingpongpcos - [?] april[/QUOTE]
Toch wel weer wat bruin gespot dus weer ad utro En ja had ik bij mn dochter ook, dus het zegt ook geen drol Van mij mag het zaterdag zijn, ik geloof dat ik een negatieve test bijna beter vind dan dat onzekere gebied tussen tp en testdag gewoon..omdat je dan weer duidelijkheid hebt ofzo. Ik ga weer ff verder wachten @Sterre83 huh geen tp?
Toch nog even niet op het wachtbankje. Ik laat je nog even alleen @Lief, hopelijk volgt @MamaMan0n snel. Ze hebben op veel verschillende manier geprobeerd ons embryo terug te plaatsen, maar dat is niet gelukt. Mijn baarmoeder lag ver naar achter gekanteld, en steeds bij het 'zoeken' naar de goede route, kwamen ze tegen mijn litteken van de keizersnede aan. Tweede gyneacoloog erbij, andere echoscopist, en toch liep ik naar buiten zonder ons embryo'tje in mijn buik. Super verdrietig, en ook echt niet waar ik me op had voorbereid. Het geeft wel weer meer verklaringen over waarom het tot nu toe niet lukt.. Bij de IUI leek het steeds zo makkelijk te gaan, maar daarbij zijn ze ook nooit voorbij dat litteken gekomen kennelijk, wat de pijn en moeite die het vandaag gaf, heb ik bij de IUI echt in de verste verte niet meegemaakt. Heeft iemand anders hier ervaringen die hier op lijken? Niche, verklevingen, laproscopie, hysterocopie? Ik heb weer een ticket voor een nieuw rondje van de medische molen geloof ik. Had ik best zonder gekund...