MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
  1. Danielledkx

    10 apr 2024
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ik had vanmiddag inderdaad ook voorgesteld om over een aantal dagen bloed te prikken op progesteron. Maar volgens de verpleegkundige wisten we dan nog steeds niet wanneer de eisprong geweest zou zijn, dus kon dat dus ook niet.... Ze prikken daar sowieso zelf niet om eisprong te bevestigen voor tp, gezien de uitslag volgens haar pas na 2 weken komt. Heel vreemd. Als ik bij m'n huisarts prik, heb ik de uitslag dezelfde dag nog... Vorige cyclus had ik dus ook bloedgeprikt bij m'n huisarts, gezien ze toen dus ook al een gesprongen follikel zag. Toen was er dus wel gewoon een eisprong.

    Ze zei dat ze het in principe prima vond dat de echo's ergens anders gedaan zouden worden, maar ze dacht dus dat het niet vergoed zou worden.

    Hahaha ja ik laat me daar wel een maandje opnemen. Probleem opgelost:roflmao:.

    Het onregelmatige is idd nogal onhandig, maar in principe zou het gewoon moeten kunnen als ze die rijpende follikel eens een keer normaal in beeld zouden krijgen en dus niet steeds te laat zijn. Maarja, het is überhaupt eerst maar afwachten of m'n menstruatie over 2 weken daadwerkelijk komt.

    Ik had idd een dik positieve ovulatietest begin van de middag, clearblue ook een smiley. Gisteravond werd ie al wel donkerder. Maar ze kon dus niet verklaren waar die lh piek dan vandaan komt nu:confused:. Lees online ook weleens dat er soms meerdere keren een lh piek is. Dat het de eerste keer niet lukt en dat je lichaam het later nog eens probeert. Maarja, zullen we toch niet weten. Zal deze keer maar even doortesten, kijken wat er met de waarde gebeurt.
     
  2. Sterre83

    Sterre83 Actief lid

    7 mrt 2024
    162
    147
    43
    Vrouw
    Wat heftig voor je allemaal!
    Het hele traject houdt natuurlijk nogal wat in, dus iets meer duidelijkheid over je cyclus lijkt me niet gek. Ik hoop echt heel erg voor je dat ze met je mee willen denken en dat jullie samen met een plan kunnen komen dat voor je werkt.
     
    Danielledkx vindt dit leuk.
  3. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Ah nee! Bah, wat vervelend dat je nu dus weer geen terugplaatsing hebt en dat het ook zo onduidelijk is hoe het nu loopt in je cyclus. Dat normaliseren kan natuurlijk, maar gezien het traject zou ik zelf wel graag willen dat het goed nagekeken/uitgezocht wordt. Desnoods met bloedprikken op LH als je eisprong nadert.

    Loop jij in het buitenland? Want dan klopt het inderdaad van die echo’s. Al geloof ik niet dat ze heel duur zijn. Anders zou ik even de zorgverzekeraar zelf bellen om dit te checken.
     
  4. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Dat klopt wel, dat je meerdere keren een lh piek kunt hebben. Maar dan moeten ze je wel met echo’s monitoren als dat bij jou vaker gebeurt. Dan kom je er met testen eigenlijk niet uit.
     
  5. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    #805 Flora85, 23 mei 2024
    Laatst bewerkt: 23 mei 2024
    Even jullie advies nodig :)
    Ik heb dus al sinds mijn menstruatie die op woensdag 1 mei doorzette aanhoudend last van bruinverlies. Soms een beetje rood. Niet veel, maar het is er. Iedere dag.

    Nu had ik afgelopen vrijdag al het ziekenhuis gebeld. Assistente aan de telefoon zei: “Het is niet dat ik dit vaker hoor ofzo, maar misschien toch cyclus een beetje van slag. Kijk het nog maar even aan.”. Maar ik vind 3.5 week, iedere dag toch meer en meer een beetje irritant en zorgelijk worden. Ook omdat het zo aanhoudend weinig met wat voor cyclus dan ook te maken lijkt te hebben. Herkent iemand het? Wat zouden jullie doen?
     
  6. Danielledkx

    10 apr 2024
    89
    49
    18
    Vrouw
    #806 Danielledkx, 23 mei 2024
    Laatst bewerkt: 23 mei 2024
    Nee ik ga naar het UMCG. Dus lijkt me dat dit niet al te ingewikkeld moet zijn. Wil de pcos check sowieso. Dat zou natuurlijk ook veel kunnen verklaren. Kunnen ze aan de hand van de lh bloedwaarde wel met zekerheid zeggen dat er een eisprong plaatsvindt? Dacht dat je dit alleen achteraf kon checken met progesteron.
     
  7. Danielledkx

    10 apr 2024
    89
    49
    18
    Vrouw
    Ja precies. Vorige cyclus had ik dat dus niet. Maarja, ook nog maar een cyclus als referentie nu natuurlijk. Dus zou met alle liefde vaker echo's laten maken, maar ga dat gewoon niet zo vaak doen als ik elke keer zo'n 3,5 uur onderweg ben. Denk dat ik m'n verzekeraar maar eens ga bellen en vragen of deze zorg dichterbij ook gewoon kan.
     
  8. klok

    klok Actief lid

    14 dec 2015
    486
    482
    63
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee maar ik heb wel vaker gelezen dat je cyclus van slag kan zijn nog van de hele ivf punctie, terugplaatsing etc. Wel vervelend voor je! Hopelijk is het nog daarvan en is het binnenkort allemaal weer op de rit.
     
    Flora85 vindt dit leuk.
  9. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Nee, dan lijkt me eerlijk gezegd dat het wel moet kunnen, al ben ik geen deskundige natuurlijk! Snap dat je de pcos na wilt laten kijken, zeker doen ook.
    Heb geen ervaring met lh via bloed testen hoor, maar hoor (lees eigenlijk) wel eens dat het gebeurt, dus het moet wel iets zeggen lijkt me! Zou het even navragen als ik jou was.
     
    Danielledkx vindt dit leuk.
  10. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Gewoon morgen de zorgverzekeraar bellen! Als de enige issue “niet vergoed” zou zijn, dan is dat de juiste plek om de vraag neer te leggen.
     
    Danielledkx vindt dit leuk.
  11. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  12. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.593
    1.093
    113
    Hóe irritant joh.. ik zou denk ik afwachten tot volgende menstruatie, wie weet reset die het weer. Of heb jij geen eigen cyclus? Als het daarna weer is zou ik zeker aanvullend onderzoek willen.. Ik heb toen bij die spotting steeds ook uitstrijkje, gel-echo ed gehad. Om ellende en poliepen enzo uit te sluiten. Gewoon via huisarts omdat ik toen nog niet in de molen zat, erna opeens wel :roflmao:
     
  13. Flora85

    Flora85 Fanatiek lid

    18 apr 2023
    1.423
    911
    113
    Vrouw
    Oh ja, jij was er “zo ingerold” toch?! Misschien toch maar even afwachten dan inderdaad. Gelukkig heb ik toch pauze ;)
     
  14. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.593
    1.093
    113
    Ik heb er al een hekel aan als het van ei tot menstruatie is.. laat staan al zo lang nu bij jou...misschien heb jij nu een beetje van mij overgenomen want op 2 keer heel ietsje na heb ik nu vandaag 9 dpo nog geen inlegkruisje nodig gehad, sorry:D:p
     
  15. Sterre83

    Sterre83 Actief lid

    7 mrt 2024
    162
    147
    43
    Vrouw
    Ahhh ja, het digitaal overdraagbare bruinverlies! Daar las ik laatst iets over op een forum :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    pingpongpcos en Lief vinden dit leuk.
  16. Boontje96

    Boontje96 Actief lid

    5 mrt 2024
    109
    136
    43
    Vrouw
    Nu blijven zitten en fijn doorgroeien ❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Milena92, Liliane92, Sterre83 en 11 anderen vinden dit leuk.
  17. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.593
    1.093
    113
    Wauw gefeliciteerd!!
     
    Boontje96 vindt dit leuk.
  18. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.833
    2.658
    113
    Vrouw
    Fantastisch!!!!
     
    Boontje96 vindt dit leuk.
  19. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.833
    2.658
    113
    Vrouw
    @Flora85 wat @Lief ook zegt, ik heb het 1x gehad en direct een uitstrijkje gemaakt. Vonden ze wel nodig om eea uit te sluiten, dus daar zou ik ook naar vragen.

    wat een rotsituatie @Danielledkx ! Zo zonde van je tijd. Ik hoop dat de verzekeraar kan meedenken. 3,5 per echo is echt niet te doen als je er wat weer nodig hebt….
     
    Flora85 en Danielledkx vinden dit leuk.
  20. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.833
    2.658
    113
    Vrouw
    @Lief al 9dpo zonder bloed, dat is een overwinning zonder utro toch? En vandaag dus al 10 dp! Ga je nog testen of wacht je het af?
     

Deel Deze Pagina