MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    710
    873
    93
    Vrouw
    Ja, menstruatie heeft gewoon goed doorgezet, dus geen twijfel meer mogelijk.
    Die effecten van hormonen op eisprong etc is toch bizar he... Want deze maand geen extra hormonen, en dus een heel vroege eisprong en super korte cyclus.
    Ik snap de dames die even pauze nemen ook wel.

2. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    710
    873
    93
    Vrouw
    Decapeptyl en prille zwangerschap gaan toch niet goed samen? Of kan dat wel?
    Een kleine kans is nog steeds een kans, toch?

3. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    710
    873
    93
    Vrouw
    @Basilicum,
    Wat laat jouw verhaal maar weer eens zien hoe heftig dit traject is.
    Hele dikke knuffel ❤️

Milena92 en Basilicum vinden dit leuk.
  4. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.273
    1.241
    113
    Vrouw
    #984 pingpongpcos, 28 mei 2024
    Laatst bewerkt: 28 mei 2024
    Klopt, waar ik nu zit hebben ze geen ivf, en als het deze poging niet gelukt is dan word ik sowieso doorverwezen naar het MUMC. Hoe dan ook een verse start dus!

Daarover, ik merk deze ronde wel echt andere (bij)werkingen van de ovitrelle. Kan het gelukkig wel (iets) beter loslaten en ben wat minder obsessief bezig met alles actief te voelen en mentaal uit te pluizen, maar wat moet het toch een luxe zijn als het in één keer lukt en je niet zo krampachtig bezig hoeft te zijn met of je zwanger bent of niet :confused: op dit soort momenten denk ik echt, pfff, wat een gedoe ook zo'n traject.

5. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.273
    1.241
    113
    Vrouw
    @Basilicum ik kan eigenlijk weinig toevoegen aan de reacties van alle andere dames, maar ik wilde je wél even een hele dikke knuffel geven. Wat moeilijk en wat moet het ook rot zijn om dit allemaal te moeten doorstaan. Dus ja. Ik kan weinig, maar ik denk wel aan je!

Milena92, Basilicum en klok vinden dit leuk.
  6. nynepien

nynepien Actief lid

19 mrt 2024
    147
    191
    43
    Vrouw
    Kleine kans is inderdaad nog wel een kans, maar zelf geloof ik er niet helemaal in en staat m’n hoofd al naar de volgende IVF ronde :oops:
    Over decapeptyl uitgebreid met m’n gynaecoloog gesproken, maar ze hadden geen bezwaren tegen het nu gelijk doorpakken. Er is geen onderzoek gedaan naar de effecten tijdens prille zwangerschap, maar ze zei ook dat het vaker voorkomt dat iemand het gebruikte en toch zwanger bleek te zijn. Volgens het Lareb zijn er bij deze vrouwen geen afwijkende uitkomsten gezien, en dat was haar ervaring ook. Daarom ervoor gekozen om toch te starten (hopelijk), ookal weten we de uitkomsten van de IUI nog niet. Mocht het nu toch raak zijn stop ik natuurlijk gelijk met prikken, dan is het ook zo weer uit m’n lichaam. Maar dit gebeurt vaak met medicatie en zwangerschap: we weten het effect niet, kan waarschijnlijk geen kwaad, maar raden het toch af. Slik ook andere medicatie buiten het traject om waarmee ik hopelijk ooit vanaf het 2e trimester mee moet stoppen, want: zeer waarschijnlijk veilig, maar weten het niet, dus doe maar niet.

Sterre83 vindt dit leuk.
  7. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    710
    873
    93
    Vrouw
    Fijn dat je er zo uitgebreid met je arts over hebt kunnen praten en dat je meteen door kunt.
    En ook wel top eigenlijk om te horen dat het niet meteen ontzettend mis zou gaan met deca.
    Spannende tijden weer!!

8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de lieve woorden dames! Ik denk dat jullie het goed omschrijven. En ik vind ergens ook dat een ‘het hoeft van mij niet meer’ niet even zwaar weegt als ‘ik kan het niet verkroppen te stoppen’. En ik verwacht ook wel dat mijn man dit, mocht het tot dat punt komen, ook begrijpt.

Het leeftijdsverschil vind ik ook wat minder boeiend. Ik heb twee zussen, met ééntje scheel ik bijna 2 jaar, met de andere bijna 4 en af en aan heb ik met de één of de ander een betere band.

Al met al voor nu proberen positief te blijven voor de komende tp. Hopelijk is dit allemaal gewoon een onnodige angst :oops:

Sterre83 en Milena92 vinden dit leuk.
  9. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.273
    1.241
    113
    Vrouw
    .. zei ze. Vannacht énorm intens gedroomd, en nu vanmorgen een ieniemienie klein beetje bruine afscheiding.. op 5dpo.
    Not me, gelijk mijn gedachten in overdrive:o:

Sterre83 en Lief vinden dit leuk.
  10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: O die wachtweken zijn ook zo vreselijk!

Sterre83 en Lief vinden dit leuk.
  11. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    646
    608
    93
    Vrouw
    Pfoeh, pittig zeg! Nog een leuke bijkomstigheid van zo’n traject, dit soort gesprekken die op een bepaald punt natuurlijk onvermijdelijk zijn… Er is hier al heel veel gezegd inderdaad, maar ik wil je nog wel even een hart onder de riem steken ❤️. Want dit is gewoon zo zo zo moeilijk. Ik hoop dat jullie er na dit gesprek over kunnen blijven praten, want zo’n beslissing gaat natuurlijk niet over één nacht ijs. En dat jullie dan samen tot een beslissing komen die voor beide goed voelt. Maar, ik hoop natuurlijk nog meer dat het niet eens nodig gaat zijn! ;)

Flora85 en Basilicum vinden dit leuk.
  12. Boontje96

Boontje96 Actief lid

5 mrt 2024
    126
    159
    43
    Vrouw
    dikke knuffel voor jou, alle positieve energie naar de tp

Basilicum vindt dit leuk.
  13. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Ik kruip even onder mijn steen vandaan. Wat een hoop berichtjes weer!
    @Basilicum Moeilijk gesprek! Maar, juist wel goed dat je het gesprek aan gaat samen. Het erover blijven hebben, ruimte geven aan elkaar en samen overwegingen maken, houden het traject wel leefbaarder vind ik. En daar mag best wel afentoe onenigheid bij zijn. Ik denk dat dat beter is, dan het er niet over hebben eigenlijk. Kleine opmerking; volgens mij ben jij even oud als ik ben, en ik vind mezelf helemaaaaal niet te oud voor nog een kindje ;) Je bent piepjong!
    @Milena92 wat naar van de misselijkheid en de wisselende symptomen. Ik duim voor een mooie echo.
    @nynepien spannend dat je weer gaat starten. Klopt dat decapeptyl geen negatieve effecten lijkt te hebben, hadden ze destijds ook bij mij gezegd.

Ondertussen zit ik alweer op 8dpo na een TP afgelopen vrijdag. Ik heb momenteel een ontzettende drukke periode thuis en op werk en heb dit forum en jullie een beetje verwaarloosd, excuses. Ik probeer weer wat meer aanwezig te zijn!

nynepien, Boontje96, Boompje88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Boontje96

Boontje96 Actief lid

5 mrt 2024
    126
    159
    43
    Vrouw
    vreselijk dat wachten hè.. nu zelfs na na positieve testen en best wat klachten vind ik de verlengde wacht weken vreselijk. Constant angst en stress

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.094
    2.912
    113
    Poeh ja daar wil ik nog niet eens aan dénken die nieuwe wachtweken :| weet nu al dat die voorbij gaan kruipen..

16. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Wat goed om van je te horen! En dan zijn je waardes gelukkig redelijk 'snel' weer rechtgetrokken! Hoewel het natuurlijk altijd te lang duurt... Maar alweer redelijk onderweg op het wachtbankje, spannend! Enig idee wanneer je wil gaan testen? Of ben je stiekem al begonnen ;)

17. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Ja het was 2-3 weken afwachten, toen mocht ik weer starten met de progynova, redelijk snel al een 1e echo, en toen die goed was zei de vpk: nou over 3 dagen dan een tp. Dus het ging opeens heel snel. Ik overweeg vanmiddag te testen, maar ben ook zo bang voor weer teleurstelling. Ben deze keer erg misselijk (ik weet het, van de utro), dus begin toch ergens weer hoop te krijgen.

Flora85 en Milena92 vinden dit leuk.
  18. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Ojaa die rollercoater weer! Maar 8 dpo is nog erg vroeg, zeker voor de middag. Dus een negatieve test hoeft echt nog niets te zeggen! ik hoop dat de dagen door de drukte een beetje snel gaan. En uiteraard duim ik voor een mooie test!

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.094
    2.912
    113
    Niet doen, gewoon niet testen :roflmao: struisvogelen is het nieuwe vroegtesten :D:p
    Welkom terug ik duimmmm!

Sterre83 en Flora85 vinden dit leuk.
  20. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Hahaha dankjewel. Ik heb dus geen testen in huis dus zou eerst weer in de auto moeten stappen en naar een winkel gaan. Dus er is een kleine drempel nog. Misschien dat ik het nog een dagje kan uitstellen ;) (vast niet.. geen ruggegraat enzo).

Basilicum en Milena92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina