Ik denk dat dat wel goed is in jouw geval. Heb sterk het idee dat het vertrouwen ook een beetje weg is? Irritant he, dat er zó mee bezig zijn?! En probeer dat maar eens niet te doen, in zo’n traject … Je wordt er constant extern aan herinnerd. Tegelijkertijd, heb ik een vriendin die nog natuurlijk aan het proberen is en die is er misschien nog wel meer mee bezig dan ik bijvoorbeeld. Dus misschien is het wel überhaupt “als het niet zo makkelijk gaat”. Als het snel en vanzelfsprekend lukt, ben je gewoon een enorme mazzelaar. Is zo jammer dat die mensen die het betreft het vaak niet beseffen.
Jammer wel. Maar je weet iig waar je aan toe bent en je kunt (sneller ) weer verder. Nou, zeg dat! Ik verlies dus serieus de hele maand iedere dag al een beetje bloed na 1 ronde ivf. Helemaal verstoord
Snap je reactie heel goed! Het lijkt er toch op dat de wens voor de vrouw vaak veel dieper zit. Waarschijnlijk ook biologisch/hormonaal bepaald. Dat mag je dan als man niet zomaar wegwuiven. Ook is zo’n traject voor een vrouw veel zwaarder. Een man hoeft in feite alleen in een potje klaar te komen … Zolang de wens voor het kindje zelf er wel nog is (als dat verandert, heb je een ander verhaal vind ik), slaat de balans eerder uit naar de wens van de vrouw. Ben ik met je eens. Evengoed is het wel pijnlijk om te horen dat je partner het niet net zo graag wilt als jij. Al kan ik je uit ervaring vertellen @Basilicum : als je er dan toch voor gaat, vergeet je dat vrij snel weer hoor Kan zeker wisselen hoor! Heb het idee dat je lijf steeds een soort van went aan de hcg. Het kan natuurlijk ook gewoon overgaan, de misselijkheid. Morgen echo toch?
Volgens mij is er nog een hormoon dat erg lijkt op meriofert. Maar dan moeten ze dat wel voorschrijven … Wat irritant ook weer dit zeg
Nee ja, dat is het inderdaad vaak. Ik heb het zelfs met een neusspray waarvan je denkt: wat heeft dat nou met zwangerschap te maken?! Toch moet ik ermee stoppen als ik zwanger ben. En niemand gaat het natuurlijk ooit onderzoeken
@Knut10 welkom terug en spannend dat je weer een tp hebt gehad. Ik duim dat je snel een positieve test in handen hebt! @nynepien he bah, wat stom dat die medicatie er dan niet is. Misschien kun je inderdaad iets anders krijgen voor de stimulatie. Duim dat je alsnog kan starten!
Nou, laten we daar aanvankelijk maar gewoon voor gaan ja: dat het met een van de cryo’s van deze ronde gewoon lukt! Want je zou bijna vergeten dat dat ook nog heel goed kan
Oh echt? Hihi. Te vroeg gejuicht Tegelijkertijd: wees ook niet te streng voor jezelf he. Dan ben je er wel mee bezig. Mag ook. En is ook volkomen logisch. Normaal misschien zelfs wel.
Ah ja, herkenbaar dit! Je denkt dat je er bent na een positieve test op een bepaalde manier, maar dat is niet zo … Vooral als het allemaal niet vanzelf is gegaan heb ik het idee. Klachten zijn ergens wel positief natuurlijk; een soort bevestiging. Waar heb je last van?
Nou he?! Ik dacht in de stimulatieweken: oh, wat valt dit mee en gaat zo snel, dit kan ik! En toen kwamen de wachtweken … Amai. Er ligt echt zó veel meer druk op dan bij “gewoon proberen”. Maar het hoort erbij, zonder die periode zouden we onze wens sowieso nooit kunnen verwezenlijken!
Hoop mag he! Dat is zelfs de enige reden dat dit enigszins te doen is … Hoe dan ook is het een opsteker dat je waarden snel in orde waren. Toch?
Hier heb ik net weer een gesprek gehad met de arts, ze willen wel meegaan in ondersteuning met utrogestan gelukkig. Verder wordt de komende tp in natuurlijke cyclus met opvolging van zowel echo als ovulatietesten, maar niet per se ovitrelle. Mocht het niet lukken dan hebben we het daarna over evt volledig kunstmatige cyclus, maar aangezien de medicatie daarvoor nogal veel oestrogeen bevat en dit de endo kan laten opvlammen, willen ze hier voorzichtig mee zijn. Sowieso zouden ze liever zien dat ik nu aan de pil ga tot de volgende tp om de endo rustig te houden, maar ik zie dat zelf niet zo zitten nu, zeker niet in de vakantie. Geen zin om plat te liggen van de migraine. Dus nou ja, dat hoeft dan voor nu niet, maar wel op eigen risico dan Er ligt dus in ieder geval een plan, dus weer wat meer rust in mijn lijf nu. Verder net ook al een donkere ovulatietest, piek verwacht ik vanavond. Man is ook vrij, dus we maken er maar even goed gebruik van
Nee, maar dat moet je niet tegen jezelf zeggen van die ruggengraat! Je doet gewoon wat op dat moment het beste voor jou voelt. We proberen allemaal de situatie makkelijker te maken met ideeën over vroeg testen, niet vroeg testen, “als ik het nu zo doe …” Maar werkt dat echt? Tuurlijk, als je er redelijk relaxed onder bent en je kunt daardoor makkelijk wachten tot een moment dat testen net wat meer zekerheid biedt, dan is dat een meer ontspannen manier. En dat zoeken we hier allemaal. Maar zijn zelden echt in die positie. Doe gewoon wat goed voelt en veroordeel jezelf daar niet om
Fijn dat er een plan ligt. Dan kun je toch weer door. En ook wel prettig dat je zelf inspraak had denk ik? Zijn vaak wel de plannen waar je jezelf het best bij voelt. Enne, veel plezier vanavond dan maar
Fijn dat er een nieuw plan is en dat rust geeft. Ik hoop dat deze ronde DE ronde is. Veel plezier vanavond!
Ja, wel fijn om zelf wat inspraak te hebben inderdaad, al blijven ze wel een beetje op die pil hameren, wat ik redelijk irritant vind. Maar goed, snap hun uitgangspunt ook wel hoor. Cyclusonderdrukking is in principe beter voor de endo, maar mij levert het gewoon andere ellende op. Dus het is kiezen tussen 2 kwaden en dus neem ik maar het risico van 1 extra menstruatie. Hopelijk ben ik er binnenkort een tijdje vanaf
Ja overtuig mijzelf dat de pech nog moet komen maar los laten nu maar Ben heel misselijk pijnlijke borsten en kan veel geurtjes niet ruiken, maar kan ook door de utro komen. Vooral dat ik de hele dag door boer, veel maagzuur (en speeksel in mn mond heb) zijn bij mij de signalen dat ik HCG in mij heb..
Als het goed is krijg ik eind deze week alsnog de juiste medicatie binnen, alleen dan in 900 EH Dan gewoon 3 dagen met 1 flaconnetje gaan doen ipv 1 dag met 2 van 150 EH haha