MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.604
    3.200
    113
    Vrouw
    Ja klopt morgen echo! Vorige zwangerschap zat ik in de wachtkamer uit alle macht te proberen om niet over te geven haha, dus toen had ik geen tijd en ruimte voor zorgen, nu wel ;)

Ja helemaal met je eens. En ook met dat laatste. Hier was de wens bij man voor een tweede ook niet echt aanwezig in het begin. Al kinderen uit eerdere relatie plus hij was bang dat hij niet zn aandacht wilde verdelen omdat ie zo verliefd is op de kleine :p maar idd trekt dat bij zolang je er gewoon toch voor gaat. En nu is ie alweer mega in de stress voor de echo morgen. :roflmao:

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  2. nynepien

nynepien Actief lid

19 mrt 2024
    147
    191
    43
    Vrouw
    Ja precies haha, dit soort dingen zijn natuurlijk ook heel lastig gestructureerd te onderzoeken. Zit zelf ook in de medische onderzoekswereld, wel een heel andere tak dan fertiliteit, maar denk qua onderzoeksopzet zaken je overal tegen dezelfde grenzen en problemen aan loopt :roflmao:

3. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Spannend meis, ik zal morgen aan je denken en hoop op een prachtig mooi klein kikkervisje in beeld. De wens hier bij mijn man is (altijd) groter geweest dan die van mij denk ik. Hij zou wel een elftal willen. En moet zeggen dat het hem ook helemaal ligt, dat vaderen/moederen ;) Hij gaat met plezier luizen kammen op de opvang en heeft een hele natuurlijke klik met kleine kids somehow; die lijken altijd aangetrokken tot hem en willen hem snel betrekken in hun spel/bezigheden. Jaloersmakend afentoe:roflmao:

pingpongpcos en Lief vinden dit leuk.
  4. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    930
    875
    93
    NULL
    NULL
    Leuk weer van je te lezen! Spannend dat je al zoveel dpo bent, benieuwd naar je test!
    Wat lief van je man, wel fijn hoor op die manier. De mijne is ook gek van kinderen dus ook geluk gehad dat hij nooit de handdoek in de ring heeft willen gooien.

Milena92 vindt dit leuk.
  5. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.604
    3.200
    113
    Vrouw
    Ach wat leuk!! Dat vind ik wel heel sexy hoor bij een man ;) Mijne heeft idd ook die aantrekkingskracht, al moet ik zeggen dat ze mij ook altijd wel lief vinden :p Maar ik kan ook wel geïrriteerd worden bvb als t echt de hele dag overal om huilen is. Dan vind ik t lastig om niet chagrijnig te worden :oops:

En heel lief van je <3

6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.604
    3.200
    113
    Vrouw
    @Flora85 haha ja een neusspray heeft een vaatvernauwende werking dus ik kan me daar nog bij voorstellen, dat je zoiets niet wil met de placenta. (Toch @Knut10 of heb ik dit verkeerd onthouden? :roflmao:)
    (Stiekem gebruik ik soms 1 pufje savonds als mn neus echt dicht zit... Je mag t maximaal een week gebruiken zeggen ze, maar dan zou je het dus een week de hele dag mogen gebruiken. Dan denk ik oke dit moet geen kwaad kunnen dan).

7. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Dat klopt. Al denk ik dat van een weekje xylo niet de vaten in de placenta laat samentrekken hoor. Dan zou je wel heeeeeuuuuul agressief moeten sprayen denk ik :roflmao: zoutwater neusspray mag altijd, en heeft geen vaat vernauwende werking.

8. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Ja, als je daar dan weer allerlei andere kwalen van krijgt … Goed dat je je eigen grenzen kent én bewaakt!

9. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Hoeft niet he! Zwanger worden gaat bij meer mensen níet met pech gepaard dan wel. Voor ons allemaal voelt dat toch net wat anders, maar je mag (en kunt!) ook wel eens geluk hebben :)

Behalve met de kwaaltjes dan zo te horen … Gelukkig worden die vaak minder na week 12. Tip voor maagzuur: die zakjes van Gaviscon. Werkte bij mij veel beter dan pilletjes.

Boontje96 vindt dit leuk.
  10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.104
    2.926
    113
    Grappig dat ik daar dus niks over hoor, ze laten mij gewoon nog een extra cyclus wachten :o: zal wel komen omdat ik maar graad 2 heb..

11. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.274
    1.241
    113
    Vrouw
    Team struisvogel all the way!:o:

Sterre83 vindt dit leuk.
  12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.104
    2.926
    113
    Spannend heel veel succes! Ik had maar niet ontbeten toen, anders kwam t er toch uit weet ik nog. Maar wat zou t heerlijk zijn met minder misselijkheid joh, hoeft echt niks te zeggen!

Milena92 vindt dit leuk.
  13. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Nee ja, je rekent daar dan ook soort van op he, eenzelfde bevestiging in de vorm van die zwangerschap. Maar als je morgen dat kloppend hartje ziet, ben je waarschijnlijk blij dat je niet zo misselijk bent :)

Ook mannen hebben zelfbescherming he?! Soms proberen ze zelfs ons te beschermen door er zo in te gaan staan …En ik heb ook het idee dat het voor hen net wat “echter” moet zijn voor ze beseffen waar het eigenlijk over gaat. Zoals bij jou, net dat stapje dichterbij.

Milena92 vindt dit leuk.
  14. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.274
    1.241
    113
    Vrouw
    Haha ja, maar ik heb het verder toch best goed los kunnen laten vandaag! Merk dat ik er vooral even mee bezig ben als ik weer random kramp (of ja, meer een soort hele lichte trekkende pijn) in mijn onderbuik heb, maar op 5dpo lijkt het me ook extreem vroeg voor (beginnende) menstruatie, dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken.

De dagen kruipen voorbij, maar voorbij gaan ze! Het wordt vanzelf volgende week vrijdag:roflmao:

15. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.274
    1.241
    113
    Vrouw
    Alsof het niet een keertje wél een fijne keuze kan zijn he.. hopelijk is het deze keer in ieder geval wel goed nieuws aan het eind!

Boompje88 vindt dit leuk.
  16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.104
    2.926
    113
    Zo is het, maar het gaat zo traahaaag :D

17. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Sowieso is het creëren van controlegroepen heel lastig. Want zal vaak gaan over toch wat belangrijkere medicatie (anders neem je het toch liever “voor die zekerheid” niet) en dan wil of moet zelfs iedereen het medicijn. Het zal vaak op basis van zelfrapportage zijn. En, misschien nog wel het belangrijkste: je gaat niet zomaar lopen experimenteren!

Moet heel eerlijk zeggen: met sommige zaken moet je op dat vlak soms zelf ook maar een afweging op gezond verstand maken.

18. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Het is een neusspray met corticosteroïden. Misschien ook niet heel gezond, maar zó’n ontzettend lage dosering. Ik mag dit al jaren dag in dag uit gebruiken. En in dit geval is het ook zo dat het ene merk (wel onderzocht) wel mag en het andere (minder of niet onderzocht) niet. Geeft verder niets hoor, ik wissel dan gewoon of gebruik het niet (overleef ik ook wel), maar is toch een beetje gekkig ;)

Milena92 vindt dit leuk.
  19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.104
    2.926
    113
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.5
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP
    Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1
    Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor)
    Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF
    MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1
    Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9)
    SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s
    Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2
    Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D start wrs sept/okt
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2
    Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4)
    Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI
    Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF
    Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 2 (maar laatste ronde)

Afspraken
    30 mei - Palmpje - startgesprek nieuwe ICSI
    30 mei - Danielledkx - belafspraak plan tp4
    3 juni - Basilicum - tp 1.5
    6 juni - Lief evaluatie/start ivf 2 gesprek
    6 juni - liliane92 - termijnecho

Test datum
    Boontje 96 - 28 mei
    Nynepien - 7 juni
    Pingpongpcos - 7 juni

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 7 januari
    Klok - 11 januari

Succes ook morgen @Palmpje en @Danielledkx met de afspraken. Hoe gaat het met jou @Panda95?!

20. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.902
    2.413
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat klopt: alle tijd gaat vanzelf voorbij! Of dat nu snel of langzaam is ;)

Je wilt je achteraf niet naïef of dom voelen dat je “dacht dat misschien”, of extra teleurgesteld. Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat dat eigenlijk onmogelijk is. Als je een kinderwens hebt, zo’n ontzettend diepe, levensbepalende wens, dan schiet er in die 2e helft onvermijdelijk wel eens een “wat als” door je hoofd.

Evengoed is het prettiger voor jezelf als je er niet 24/7 aan denkt en her en der wat afleiding kunt vinden. Fijn dat je dat vandaag gelukt is! Weer een dag voorbij ;)

pingpongpcos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina