MMM start januari 2024 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 7 mei 2024.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.998
    7.013
    113
    Vrouw
    Dat is allemaal niet aan de orde. Hij zei dat hij deze vraag stelde omdat ze het in de kliniek niet vaak meemaken dat een alleenstaande moeder voor een 3e kindje komt. Hij zei ook wel dat het hun niets aangaat want zolang zij geen melding krijgen van veilig thuis, ik zelf mag bepalen hoeveel kinderen ik wil. Ook die opmerking vond ik wel heel ver gaan. We hebben een fijn gezin en alles loopt op rolletjes, mijn kinderen krijgen genoeg liefde en komen helemaal niets te kort.

Wat ik nog veel erger vond is dat mijn moeder er bij was en hij ook aan haar de vraag stelde wat zij er dan van vindt. Maar mijn moeder ziet het liever niet dan wel gebeuren dus dat vertelde ze ook tegen de arts. Ik voelde me op dat moment zo klein worden. Alsof ik als 38 jarige vrouw verantwoording af moet gaan leggen of mijn moeder het er wel of niet mee eens is. Kom op zeg…

Ik laat het hierbij, ga er verder niets van zeggen. Tenzij hij nog een keer een opmerking gaat maken want dan ben ik er op voorbereid en ga ik hem vertellen wat ik er van vind.

2. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    711
    876
    93
    Vrouw
    Jeetje, wat een heftig gesprek.
    Had je het er al met je moeder over gehad?

3. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.275
    1.241
    113
    Vrouw
    Jeetje, dit is wel écht onprofessioneel! Je mag als arts een mening hebben, maar die houd je voor jezelf, tenzij er redelijke gronden zijn voor twijfel. En zelfs dan, zo'n vraag ook nog eens aan je moeder stellen is echt verre van oké. Daar mag je hem best op afspreken vind ik, mits je daar natuurlijk de energie aan kwijt wil. Kan me voorstellen dat dat niet is waar je nu perse mee bezig wil zijn!

Palmpje vindt dit leuk.
  4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.998
    7.013
    113
    Vrouw
    Jawel.. maar zij snapt me toch niet.

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.998
    7.013
    113
    Vrouw
    Dat laatste inderdaad. Wil er geen energie aan kwijt en wil er al helemaal niet mee bezig zijn. Maar ik laat dit geen tweede keer gebeuren hoor. Ik was totaal niet voorbereid op zo’n gesprek maar de volgende keer heb ik m’n zegje wel klaar.

Lief vindt dit leuk.
  6. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Knap hoe je er in ieder geval mee om kan gaan. Wel heel vervelend dat het je overkomt zo. Lijkt me inderdaad een hele rare situatie met je moeder ernaast, en kan me wel indenken dat je je dan heel klein voelt worden. Ik hoop dat het je niet nog eens overkomt.

Palmpje vindt dit leuk.
  7. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    711
    876
    93
    Vrouw
    Wat lastig.. Was het verder wel fijn dat ze bij het gesprek was?
    Succes met het vervolg, klinkt alsof je goed bent voorbereid op volgende gesprekken. :thumup:

Palmpje vindt dit leuk.
  8. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.449
    1.644
    113
    Vrouw
    Wow, deze arts is wel echt zijn boekje te buiten gegaan. Je kan misschien verbaasd zijn over sommige keuzes, maar dit soort opmerkingen en je moeder om haar mening vragen gaat gewoon te ver. Als dit blijft gebeuren zou ik het wel echt aankaarten

Wens je heel veel succes voor de komende poging, hoop dat een derde kindje binnenkort mag lukken voor je!

Palmpje vindt dit leuk.
  9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    @Palmpje wat ontzettend schandalig zeg… alsof het traject niet al moeilijk genoeg is zonder deze onzin. Dikke knuffel, snap dat je daar je energie niet aan kwijt wil, maar je zou hem zo over de tafel trekken en even goed achter de oren wassen. Wat een droeftoeter… en moeilijk lijkt me ook hoe je moeder er in staat. Maar gelijk heb je om je energie te bewaren voor de dingen die er toe doen én beïnvloedbaar zijn!

@WelcomeWondertje je blijft altijd welkom hè?! Van mij hoef je zeker geen afstand te nemen. Wachten kan net zo zwaar zijn als er midden in zitten!

@pingpongpcos ik snap jouw zelfbeschermingsmechanisme echt zo goed! Maar je weet rationeel ook dat je er gewoonweg nog niets van kan zeggen. Ik duim rustig voor je verder!!

@Knut10 volgt er nog babydust? Morgen de tp, dus kan wel wat gebruiken :D. Gekkigheid, ben uiteraard gewoon heel benieuwd naar je test!

Knut10, Palmpje en Milena92 vinden dit leuk.
  10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Ps als ik iemand vergeten ben: sorry!
    In drukke weekenden lukt het soms niet alles bij te houden

11. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.616
    3.207
    113
    Vrouw
    Ik wacht ook op de test!

Knut10 vindt dit leuk.
  12. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.275
    1.241
    113
    Vrouw
    Lief van je ;)

Helaas vanmorgen wel opnieuw bruine afscheiding, dus ik denk dat het deze maand écht de maand van de korte cyclus is. Vind het wel echt bizar, al vanaf 5dpo klachten. Denk dat het morgen of overmorgen doorbreekt, maar goed, dat geeft dan tenminste duidelijkheid. Dinsdag testen en maar gelijk de gyn bellen om me door te laten verwijzen..

Ach ja, zoals mijn man zegt, dan hoef ik tenminste mijn verjaardag niet te delen :o:

Jij trouwens heeeeeel veel succes morgen!!

13. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.016
    1.231
    113
    Vrouw
    Hier is de test! Ik test altijd pas wat later op de dag (onze dag begint helaas al om 5.30 met een vroege vogel hier), omdat ik savonds altijd veel water drink, dus dan is het te verdund. Maar nu was de urine iig weer een beetje geel dus durfde ik er wel weer een test in te hangen. :roflmao:Volgens mij prima. Had ook nog een Kruidvat gedaan, maar die blijft errug licht. Geeft dan gelijk weer twijfel :confused: mijn duimen draaien morgen voor je! Hoe sta je er deze keer in? Het voelde voor mij een beetje als routine bij cryo-5 o_O

Bijgevoegde bestanden:

nynepien, Milena92, Palmpje en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.449
    1.644
    113
    Vrouw
    Ziet er goed uit!

15. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    934
    875
    93
    NULL
    NULL
    Mooie test hoor! En jeetje 5.30, jij liever als ik :roflmao: ik heb uitslapers gelukkig :D

16. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    Die kv zouden ze moeten verbieden! Zo veel slechte ervaringen laatste tijd. Deze is prachtig! Kunnen jullie het al geloven?

17. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.149
    4.572
    113
    Kom weer even binnen vallen, want ik herken dit zo erg. Inmiddels ook doorverwezen naar een therapeut speciaal voor zwangeren. Dus je bent echt niet de enige!
    Ik zie dat je test van vandaag stukje donkerder is, dus dat gaat de goede kant uit :D

Knut10 en MamaMan0n vinden dit leuk.
  18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.114
    2.946
    113
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.5
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP
    Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1
    Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor)
    Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF
    MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1
    Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9)
    SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s
    Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2
    Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D start wrs sept/okt
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2
    Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2
    Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4)
    Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI
    Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF
    Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 2 (maar laatste ronde)

Afspraken
    3 juni - Basilicum - tp 1.5
    6 juni - Lief evaluatie/start ivf 2 gesprek
    6 juni - liliane92 - termijnecho (9 weken)

Test datum
    Boontje 96 - 28 mei
    Nynepien - 7 juni
    Pingpongpcos - 7 juni

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Milena92 - 13 januari

Even paar oude data eraf gehaald, nog meer nieuwe afspraken dames?

@Basilicum daar ga je bijna weer... er moet er toch gewoon eens even eentje blijven plakken he! Ik ga hard voor je duimen.

@Joylynn wat supernaar dat je je zo voelt. Héél goed dat je hulp in hebt geschakeld, ik hoop dat je af en toe toch ontspanmomentjes hebt. Laat je man even lekker je schouders los masseren ofzo, even dat relax gevoel. Ik hoop dat je wat hebt aan de hulp, anders ook de pop poli inschakelen, goede ervaring mee.

@Knut10 ziet er goed uit!!

@pingpongpcos dat klinkt idd als ongesteld worden..balen :( Op naar de volgende stap dan maar, misschien geeft die wél snel mooi nieuws!

Basilicum, pingpongpcos en MamaMan0n vinden dit leuk.
  19. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.326
    3.320
    113
    Vrouw
    @Lief en @Knut10 ja voel me wel alsof het een soort routine is… Vertrouwen is ver te zoeken, maar de vorige ronde is (in die zin) wel meegevallen omdat de wachtweken makkelijker zijn als je er geen vertrouwen meer in hebt. Maar tuurlijk hoop ik met alles wat ik heb dat dit de plakker is! Als de zwangere nog tips hebben, graag :rolleyes:

Milena92 en MamaMan0n vinden dit leuk.
  20. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    934
    875
    93
    NULL
    NULL
    Ik had me voor de tijd ingelezen in wat er zoal zou kunnen helpen, sokken aan in bed en warme dranken drinken ivm warme baarmoeder creëren. Ik dacht prima.. die eerste tp doe ik helemaal niks en ik zie het wel.. carpaccio en sushi gegeten in de wachtweken bijvoorbeeld. Ik heb me er helemaal niet mee bezig gehouden wat goed of slecht was eigenlijk. Eerst maar zien dan geloven. Al die dingen kunnen over een half jaar ook nog wel als het dan nog niet gelukt is dacht ik :roflmao:
    Zo zie je maar, je weet het nooit, het is gewoon geluk hebben. En @Knut10 haar 5e tp is nu raak. Ik hoop dat je dat wat hoop geeft dat het elke tp raak zou kunnen zijn. Succes morgen :thumup:

Ik mag dinsdag voor de echo, we hopen dan hartactiviteit te zien.

Deel Deze Pagina