Nou, dat snap ik! Geen lekker gevoel als onbekenden ergens in een kamer zomaar onterechte aannames over je privéleven zitten te doen Het is een akkoord en op de duur vergeet je dit waarschijnlijk wel (grotendeels), maar is geen tof gevoel. Mag je best van balen dat het zo moet gaan. Zeker omdat mensen die natuurlijk zwanger kunnen worden zomaar hun gang kunnen gaan …
Ja dit! Ik heb er ook een thuis. Ik meet gewoon om de 2-3 dagen zodat het normaal wordt/is, en dan is het een stuk betrouwbaarder dan in het ziekenhuis
Jeetje zeg wat een gezeik. Je legt het allemaal heel netjes uit en vind het verdrietig dat je uberhaupt het gevoel hebt gehad dit te moeten uitleggen aan anderen. En wat als jullie niet monogaam zouden zijn, maar wel een heel stabiele relatie en gelukkig zijn? Wat raar dat een commissie over zoiets oordeelt, het is toch aan jullie hoe seksualiteit en intimiteit eruit ziet, heeft absoluut niets met het gezinsleven te maken en is gewoon iets tussen jullie twee. Vind dat echt zooooo ouderwets en fout dat ze daar een mening over durven te hebben... Ik weet dat je er van afhankelijk bent en waarschijnlijk geen gezeur wil; maar ik vind dit echt iets voor een officiele klacht. Wat een tenenkrommende en belachelijke situatie. Zit me hier echt boos te maken!
Oef. Geen advies. Ik zou morgen gewoon weer testen en kan mezelf dan niet in de hand houden. Dikke knuffel voor jou. Dat je nu nog een negatieve test hebt, is heel logisch uiteraard
Wat heftig zeg @Panda95! Zou daar ook een naar gevoel bij hebben. Wij hebben die keuring ook gehad en ik vond dat eerlijk gezegd het ergste deel van het traject. Dat een ander gaat bepalen of je kinderen mag krijgen inderdaad. Het zou officieel gaan over of je het (donor) traject aan kan maar stiekem kijken ze wel verder. Dat zou niet moeten mogen. Gelukkig hebben jullie akkoord meid. Wat een opluchting. Mijn BMS was deze keer 7 @Basilicum ik heb ook goede hoop voor je
Ik heb een normale action gebruikt. Maar ga zo onderweg naar huis even langs de etos voor de early, daar hoorde ik goede verhalen over! Bij jou toch ook @Knut10? Dan maar hopen dat het lukt me in te houden! Want dat zou echt het beste zijn denk ik...
Ik kan me helemaal voorstellen dat dit rot voelt hoor.. Is ook best een inbreuk op je relatie denk ik, zo'n openlijke kritiek op of je het wel 'goed genoeg' doet en je relatie wel 'voldoet'. Ben enerzijds natuurlijk wel héél blij voor je dat je groen licht hebt gekregen, maar snap ook zeker dat dit toch een zwart randje geeft. Hopelijk kun je het loslaten en kun je straks vooruitkijken naar een heel mooi nieuw begin!
Heel eerlijk? Ik zou nog niet testen en proberen p) te wachten tot 6-7 dagen na tp. Al zeg ik dat nu wel, maar ik zou denk ik óók uiteindelijk zwichten, haha.
Yes groen licht!!! Ik duim voor snelle administratieve processen! Fijn dat jullie weer een stap verder zijn. En be-la-chelijk dat er zoveel mensen moeten beslissen uberhaupt! Daar lan nog veel verbetering plaatsvinden, totaal onnodig vind ik het..... ik snap dat je er een kater aan hebt overgehouden. Maar enige wat je nu kunt doen is spuien en door, ze kunnen de pot op daar, jullie hebben groen licht!
Ja advies is wachten tot mínstens 7 dagen na tp, maar als ik dan eenmaal gezwicht ben is er geen houden meer aan is mijn ervaring Het zegt idd vandaag nog niks dus nu ook nog wel een 'veilige' test, morgen al iets minder maar idd hóeft nog niks te zeggen.. Sterkte en als ik dat ding toch een positief kon toveren.......
Heel begrijpelijk!! Hopelijk werken ze ook een beetje mee daar, ik weet dat ze soms ook bijvoorbeeld 2x meten, eerste keer met de meetstress en dan na gesprekje, echo oid, nog eens en dan is het vaak beter. Of idd regelmatige thuismeting, zegt vaak ook meer dan zo'n momentopname daar. Maar met jouw voorgeschiedenis is het ook begrijpelijk van zowel jouw als hun kant dit. Hopelijk zegt het niks verder over het verloop!
Ik had van mezelf ook een hoge bloeddruk - gaat pas goed sinds ik mijn dieet heb aangepast (iets met pcos en hyperinsulinemie, pff) maar wat mij van de week opviel toen ik op werk mijn bloeddruk nog eens ging meten, is dat ik de band om moet houden! Bij de eerste meting zat ik op 146/75 ongeveer (véél te hoog voor een jonge vrouw) en na 5 minuutjes met de band omgelaten zat ik op 118/67. Was verder volledig ontspannen die dag, ik zat letterlijk in dezelfde stoel, er was niemand anders bij me.. was echt púúr de stress van het weten dat ik ging meten wat bij mij dus blijkbaar leidt tot hoge drukken. Blijkbaar heb ik dus last van het spreekkamereffect, haha. Oh! En vraag of ze het met een handmatige meter doen, niet met een elektronische. Die pompen vaak VEEL harder op, wat pijn doet, wat stress oplevert - en uiteindelijk zijn ze ook écht niet altijd even goed geijkt. Ik meet bij (veel te) hoge tensies altijd handmatig na, en dat verschilt vaak toch best wat.
Lief van je, ben blij dat ik niet de enige ben die het niet oke vind. Ik ga het sowieso nog tegen de gyn zeggen wanneer ik haar zie. Heb ik toch het gevoel dat ik het wat van mijn hart heb kunnen laten gaan.
dank je wel! Ja, ik ben nog niet helemaal oprecht blij. We hebben er zelfs nog niet op geklonken ofzo. Wat ik eigenlijk vreemd vind. Maar ik voel me zo gewoon (nog) niet op dit moment. Morgen is mijn man jarig, dus dan zal het sowieso al wel wat feestelijker worden.
Bedankt allemaal voor de oppeppers. Ik ben vandaag trouwens gebeld door het ziekenhuis, eerst mogelijke afspraak was 27 juni pas om de contracten te tekenen. Maar ze had gekeken in soort privépraktijk waar de gyn ook enkele dagen per week zit. En daar was er eerder plaats. Op 21 juni. Dus daar ben ik dan meteen opgesprongen haha. 21 juni in de namiddag zetten we officieel onze handtekening eronder en kan de wachttijd ingaan. Anders was er weer bijna een maand extra bijgekomen. Vreselijk toch bij die mmm-trajecten.
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.5 Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1.7 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 2 (maar laatste ronde) Afspraken 6 juni - pingpongpcos uitgangsecho 6 juni - liliane92 - termijnecho (9 weken) 12 juni - Palmpje - 1e follikelmeting 13 juni - pingpongpcos TC vervolgtraject 18 juni - MamaMan0n - tp 1.7? 20 juni - Danielledkx - echo 1 tp4 21 juni - Panda95 tekenen contracten, vanaf dan officieel op de wachtlijst voor donorzaad Test datum Nynepien - 7 juni Basilicum - 13 juni ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari Milena92 - 13 januari[/QUOTE]
Fijn zeg dat je nu bijna op dat punt bent!! Eindelijk... En ja ik snap volledig je gevoel. Ik was ook opgelucht, maar voelde me ook naar over een soort kanttekening die ze dan toch nog plaatsten over ons. Later vergeet je dat gelukkig toch wel een beetje
Ik kwam even spieken of @Basilicum struisvogelt of niet @nynepien al echt ongesteld geworden? Hier vandaag mn eisprong denk ik, gister positieve test, tóch wel weer 'seksomdat' gehad...ik dacht dat ik klaar was met hopen op een natuurlijk wonder Mja ben ook al aan het doorrekenen op welke dag de punctie valt als het zelfde gaat als vorige keer