Ohhh ja dat zal wel afleiding geven haha. Hopelijk wel een leuke wissel? En oef dat gevoel ken ik. Je hart wil heel graag uitgaan van het beste, en je hoofd weet dat dat niet de veiligste optie is.. maar ja. Houd het maar eens tegen. Denk dat we daar allemaal heel erg tegenaan lopen in de mmm, het voelen/de hoop aan de ene kant en de scepsis en opgebrande gevoel aan de andere kant. Hoe meer ik hier ieders verhalen lees, en hoe meer ik zelf meemaak, hoe meer ik onder de indruk ben van de veerkracht die je nodig hebt in dit soort trajecten. Ik haal daar stiekem toch ook altijd wel wat kracht uit, weten dat je ondanks alles toch weer kiest voor de hoop. Het is zwaar, maar het is ook heel erg dapper van ons allemaal, denk ik dan.
Mooi gezegd, dat is het zeker. Wat een strijders zijn we allemaal <3 Allemaal powerwomen En de switch is beetje dubbel. Ik ben eigenlijk heel graag waar ik nu ben (administratief medewerker bij gemeentebestuur), maar was een vervangingsopdracht (oorspronkelijk zelfs enkel voor de maand april, maar was nu toch verlengd) Dus had mijn sollicitatieprocedures voor iets van onbepaalde duur wel gewoon laten verderlopen. En nu is een hele andere dienst waar ik op terecht ga komen en ook in een andere gemeente. Dus ik hoop gewoon dat de sfeer even aangenaam is als waar ik nu ben. Maar zal heus wel soepel lopen eens ik er ben.
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.6 Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 2 MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1.7 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 3 Afspraken 25 juni - nynepien - follikelmeting 28 juni - Basilicum - echo bmsl tp 1.6 28 juni - Lief - 1e FM 28 juni - Danielledkx - tp4 Test datum 30 juni - MamaMan0n 5 juli - pingpongpcos ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari
Moeilijk is dat he?! Want je wíl je gewoonweg niet rot voelen eigenlijk… Ik heb een cursus mindfullness gedaan, dat helpt daar enorm bij moet ik zeggen! Het is méga irritant ergens, want je moet dus gewoon kei lang zitten en maar zijn/voelen. Maar das precies het idee
Hi ladies, Wat is er weer veel gebeurd hier de laatste tijd! Het leven in de MMM gaat niet over rozen, dat blijkt maar weer.. Ik lees en leef met jullie allemaal mee hoor, ik reageer alleen niet altijd zo snel Op dit forum komt natuurlijk een boel van de moeilijke kant van de MMM bij elkaar, en dat is ook top, want dan kunnen we er voor elkaar zijn. Toch moest ik vandaag ook even denken aan hoe bijzonder het eigenlijk ook allemaal is. Dat de kennis er is over hoe onvervulde kinderwensen toch gerealiseerd kunnen worden. Dat we weten welke spuiten we wanneer moeten zetten en hoe we de kansen kunnen vergroten. Echt bijzonder. Natuurlijk klinkt dit makkelijker dan het is, want het is nogal een zoektocht, die ook nog maar positief moet uitpakken... Maar ik heb in elk geval goede hoop en strooi hier even een heleboel vertrouwen de wereld in, voor wie het maar kan gebruiken! Verder heb ik ook nog een kleine update; deze maand wist ik zeker dat ik niet zwanger kon zijn, want ik was ziek tijdens mijn vruchtbare dagen en wilde echt geen polonaise aan mijn lijf.. Maar toen duurde het dus super lang tot ik ongesteld werd. Super irritant, want nu zat ik zonder hoop te wachten op die menstruatie zodat ik kan gaan stimuleren. Gelukkig kan ik nu morgen beginnen en gaat de spannende periode ook echt beginnen! Heeft iemand anders ook wel eens gehad dat je cyclus langer werd bij gebruik van decapeptyl?
Zeker hier polsen! Wij helpen je wel met je strijd! Het is inderdaad onwil óf onkunde. In ieder geval zeer niet cool als het inderdaad over je gezondheid en toekomstdroom gaat.
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.6 Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 2 MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1.7 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 2 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 38 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 36 jaar - 1e kindje - ICSI Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 3 Afspraken 25 juni - nynepien - follikelmeting 28 juni - Basilicum - echo bmsl tp 1.6 28 juni - Lief - 1e FM 28 juni - Danielledkx - tp4 2 juli - Sterre83 - 1e follikelmeting Test datum 30 juni - MamaMan0n 5 juli - pingpongpcos ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari
Daar heb je helemaal gelijk in! Het is ook heel bijzonder dat het kan. Dat we dit allemaal al weten. Klinkt wel logisch hoor, dat decapeptyl je menstruatie uitstelt. Het werkt uiteindelijk ook als een remmer. Fijn dat het er eindelijk is en je écht mag beginnen!
Gefeliciteerd met je nieuwe job! Heb je iig wat afleiding inderdaad En je mag 6 maanden, of zelfs langer, gewoon lekker lang vinden hoor! Wij vinden hier de 2 wachtweken allemaal al lang
@Flora85 Wat goed dat je zon cursus hebt gedaan! Meer stil staan, je gevoelens voelen en bewust zijn van jezelf is ook echt een doel voor mij, maar ik vergeet het dus na een paar dagen steeds weer.. @Panda95 Gefeliciteerd meid! Heel fijn! En dankjewel voor je lieve bericht. Het gaat wel wat beter, dat heftige allesoverheersende verdrietige gevoel is wat minder, maar ik voel nu dan wat meer somberheid. Gewoon echt nergens meer zin in en aan t eind van de middag wil ik gewoon naar bed haha. En ik moet me maar een beetje gaan oriënteren in hoelang ik ga afwachten en welke medische opties er zijn voor de miskraam. Ik weet t uit mn opleiding nog wel maar niet meer alle details. Maar ergens wil er ook nog even niet over nadenken. En soms overvallen die gedachten ineens van, oh nee ik ga niet met verlof in december, ik krijg geen kindje in januari, als we straks op vakantie gaan dan ben ik niet meer zwanger, etc etc. Maar dat went vanzelf weer.
Ik ook hoor! We zijn ons er in ieder geval van bewust dat we wegdrukken, dat is al heel wat. Maar moet zeggen dat er na 8 weken “training” wel wat blijft hangen aan gewoonte zeg maar. Mediteer nooit meer ofzo, maar ben me toch wel wat meer bewust van bijvoorbeeld afleidend gedrag en dat dat niet “normaal, want druk” is, maar dat ik dat doe, omdat ik een perstpokkehekel heb aan voelen Ah ja, ach, die gedachtes, die wereld die in je hartje al bestond
Jeetje en de rietjes zijn nu 1000€ ex btw, zijn ook weer duurder geworden. Ik bid echt met alles dat ik in me heb dat t met een van de drie aankomende rietjes lukt en een doorgaande zwangerschap geeft. Al is de financiële kant het minst belangrijk, het is zo extreem duur dat t wel een rol speelt. Ik wacht de info van t gesprek af maar ik denk dat 2x IUI en dan met het derde rietje ivf de beste keuze is. Maar ik twijfel nog steeds..
Heeft iemand hier ervaring mee? Afgelopen donderdag eindelijk goed nieuws; a.s. vrijdag de tp. Nu mocht ik vrijdagavond de trigger zetten. Normaal gesproken heb ik na m'n eisprong heel duidelijk een temperatuurstijging, maar nu dus nog niet. Ei zou gisteren tussen 12 en 16u gesprongen moeten zijn (36-40u na trigger). Temp is gisteren en vandaag juist nog iets lager dan daarvoor. Maakt me zo onzeker dit, ook omdat verder niet te checken is of ie wel of niet gesprongen is. Weet iemand of je temperatuur überhaupt betrouwbaar is na het zetten van een trigger?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat tempen met medicatie (zowel trigger als utro bv) niet meer betrouwbaar is hoor! Maar waar...ik kan het zo snel niet vinden.
Pffff, dat is duur zeg! Is dat per stuk? Snap dat dat ook een rol speelt, je hebt ook geld nodig om te leven zeg maar. Ik zou afwachten wat ze in het ziekenhuis zeggen, vragen naar de slagingskansen ook. En misschien ook even laten nakijken hoeveel follikels jij hebt “klaarliggen”? Want bij ivf hangt de eventuele kansvergroting natuurlijk ook af van hoeveel embryo’s er te creëren vallen.
Ik denk dat dat niet betrouwbaar is. Hormonen doen ontzettend veel met te temperatuurhuishouding. Enige manier om het zeker te weten, is een echo.
Ik begrijp je keuze, ik denk dat ik voor dezelfde keuze zou gaan. Al is IUI bij jou wel erg snel succesvol om zwanger te raken en dat is minder belastend. Dus in dat opzicht zou iui prima zijn. Dus ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat zwaarder weegt: de behandeling minder intensief met de kans geen rietjes meer over te houden van dezelfde donor, of een intensievere behandeling met grotere kans op een zwangerschap van dezelfde donor..
Hoi allen, Ik probeer mee te lezen, maar er komen steeds zoveel reacties dat ik het gewoon niet bij kan houden. Ik wilde jullie toch even op de hoogte brengen dat wij hebben ondertussen de punctie gehad. 10 eitjes eruit en te horen gekregen dat er 7 goed zijn. Nog even spannend of het IVF of ISCI werd, maar uiteindelijk bleek alles toch goed voor IVF. Nu duimen duimen duimen op voldoende bevruchtingen. Van mijn vorige punctie bleef er maar 1tje over voor in de vriezer... en die ontdooide niet goed . Deze punctie viel gelukkig mee, alleen wel veel napijn. Wordt vanzelf minder zullen we zeggen. Nu starten met duphaston. Iemand daar bekend mee??? Ik duim weer voor iedereen mee! Lieve groetjes van mij!!
Fijn dat het meeviel. Napijn zal wel wegtrekken inderdaad, doe maar rustig aan. Duim hard met je mee dat er veel overblijft! Wanneer hoor je meer?