Ow wat fijn!! Ik was al nieuwsgierig hoe het je vergaan was. Nu gaan we toch weer gelijk op beiden 19 eicellen. Ik hoor morgen hoeveel bevrucht zijn. Zooooo fijn dat het door kon gaan!! En ik snap dat je je belabberd voelt… het is niet niks maaaaar het is achter de rug. Reken maar op vrijdag. Woensdag doen ze alleen als je net zo veel eicellen hebt als dat ze gaan terugplaatsen. Hebben ze er meer dan wachten ze op dag vijf om te kijken welke het beste blijft te ontwikkelen en met 19 zou je vast meer dan 2 bevruchte eicellen hebben. Spannend spannend! men voor een verse tp drinken drinken drinken ik heb een app om aan de 2liter per dag te komen. Ik hou het bij. Maandag gaan ze bloedprikken en dan mag mijn bloed niet te dik zijn, met zoveel follikels die zichzelf na de punctie weer vullen met vochtvrij je bloed kan je bloed stroperig worden en dan doen ze geen tp. Dus vochtgehalte hoog houden door te drinken drinken drinken. Ik hoop voor je (en mezelf natuurlijk) dat de verse tp doorgaat!
Mooie score Basilicum!! Je had het griepje van je man overgenomen dus, balen fijn dat het toch mocht doorgaan! Vragen ze dan eigenlijk in het ziekenhuis nog naar covid of is dat daar ook niet meer een ding? Had je een roesje? Toch veel pijn ofzo? Heel benieuwd naar je ervaring! Nu duimen!!
Voor mij voelt het ook heel anders dan ons eerste kindje. Lukt het nu, dan is dat de kers op de taart, maar zo niet hebben we ook een heel fijn leven met zn 3. Die van mij is al bijna 12 dus ik heb ook gewoon weer een eigen leven enzo Het zal ook best pittig zijn weer terug in de luiers, maargoed we zouden het graag nog eens meemaken. Maar het maakt wel dat ik er heel relaxt in sta, bij haar zouden we net met IVF beginnen en toen was het toch raak dus wel mijn eerste keer IVF dat is wel spannend opzich. Maar dat gevoel van anders kindloos te blijven dat was zó intens vond ik.. Nu zal bij een ander de wens voor een 2,3,4de misschien net zo zijn hoor, ieder ervaart het anders, maar ben blij dat het voor mij meer een 'zo hebben we nog alles geprobeerd' iets is.
Ik denk dat het erg per zkh verschilt? Hier namelijk standaard een tp op dag 3 na de punctie. Altijd. Wat zou eigenlijk de reden zijn dat een protocol kiest voor een 3 daagse of 5 daagse tp?
Spannend hoor. En wat fijn 19 eicellen, hopelijk een mooi aantal cryo's. Waarom bond je het tegenvallen? Veel pijn gehad?
Tof dat het toen net voor ivf wel raak was! Zeker spannend nu dan voor het eerst. En ja ik begrijp je helemaal. Bij mij is de wens voor een tweede wel echt heel erg groot, maar toch inderdaad echt een groot verschil. Klopt ja dat gevoel is heel intens. Het benauwd je gewoon zo, en dan die angst dat je misschien niet alles 'goed' doet en daarmee je kansen afnemen. Ik had bvb 2x bloedverlies bij de IUI en dan was ik zo bang dat t daarom minder kans was (en onze zaadjes zijn peperduur ).
Dat klopt! Er is geen consensus over internationaal en het verschilt per ziekenhuis en per situatie. Bij mij werd alles op dag 3 ingevroren bijvoorbeeld (uiteindelijk 6), behalve de twijfel gevallen (waren er 2), daarvan is er 1 nog bijgetrokken op dag 5 en alsnog ingevroren. Als ik een verse tp had gemogen was het ook dag 3 geweest. Er zijn onderzoeken die zeggen dat dag 5 beter is (dan heb je alles wat ervoor afvalt al weg gedaan en zou je de kansen vergroten), of juist andersom, met de hypothese dat sommige afvallers in de petrischaal misschien juist wel hadden doorgedeeld in het lichaam (dus meer kans). Ik zou je er dus niet te druk over maken (lastig uiteraard). Ze gaan sowieso een topper terugplaatsen!
Ik wist helemaal niet dat je moet betalen voor een donor heel dom van mij waarschijnlijk maar waarom kost dat geld?
Nee dat is niet dom want normaal via de Nederlandse spermabanken kost dat ook geen geld Maar die wachtlijst is jaren dus geen optie. Er zijn twee Deense donorbanken waar het EMC ook soort van mee samenwerkt. Die zijn commercieel. En dat kost een fortuin
Nou onze afspraak is vandaag letterlijk in het water gevallen, sneeuw is ook water toch We werden wakker in een witte wereld, sneeuwt ook echt hard hier. We kwamen in 20 minuten niet eens onze woonplaats uit om naar de snelweg te gaan en in de verte zagen we de snelweg die heeeleeemaal vast stond. Het is zo'n 1,5 tot 2 uur rijden naar Gent en we hadden om 11 uur een afspraak. Maar we zijn omgekeerd en ik hang al een half uur aan de lijn met ze met nu nog 4 wachtende voor me iedereen belt af denk ik Echt wat een piepzooi. Maanden van te voren die afspraak gemaakt en dan kunnen we er niet komen
Oh nee joh dat lijkt eindeloos ver weg pff... Even teruggelezen maar je zou toch denken dat alleen een terugplaatsing niet zo lang zou hoeven duren joh...kijk hele ivf of icsi oke maar bij jou liggen ze al bevroren te wachten..wat een domper. Is er niet een 'uitvallijstje' ofzo.. pff
Ze kiezen 3 dagen als het aantal verkregen embryo’s gelijk is aan het terug te plaatsen embryo’s (1 of 2, afhankelijk van wat je afgesproken hebt) dan brengen ze ze zo snel mogelijk in de baarmoeder, want dat is de beste omgeving voor ze en dan heb je de grootste kans dat ze goed doorgroeien. Als je meer bevruchtingen hebt dan dat je wilt terug plaatsen, dan wordt het hier standaard dag 5. Dan kweken ze 2 dagen door om te kijken welke het beste ontwikkelen en díe plaatsen ze dan terug. Ze gaan dus door naar dag 5 om een soort pre selectie te kunnen doen. Dag 3 doen ze als er niets te selecteren valt.
Dat benauwde gevoel ken ik… ik probeer het do ver mogelijk weg te stoppen. Ah zit je met donorzaad? Dat is echt absurd duur hè, waarom dat zo duur moet zijn snap ik ook niet
Laatste nieuws hier; van de 19 eicellen zijn 14 bevrucht. Verder alles rustig bij mij dus we gaan voor een verse tp en we gaan 2 terugplaatsen