Nou ik heb telefonisch al vernomen dat ze niks kunnen doen aan eicel kwaliteit... Dus daar houdt het voor mij dan al snel op, aangezien ik wel heel veel follikels heb. Het enige waar ze nog mee kwam was een extra dosis ovitrelle voor de punctie, zodat de eitjes nog beter los komen/rijpen. Vind het ook zonde als blijkt dat dit precies zo herhaalt wordt op 25 april, en ik eigenlijk 1,5 maand voor niks heb gewacht.
Wat rot Je zou ook nog kunnen kijken hoe je verzekerd bent tav onbekende veroorzaker? Is best aannemelijk als je geparkeerd staat. Kan zó’n rotgevoel geven he, zoiets?
Nou, dat snap ik! Tegelijkertijd is er nog wel eea te veranderen. Hoeveelheid die je spuit, soort medicatie en dan dus die extra ovitrelle. Weet niet hoe het beleid is tav wijzigingen in de aanpak? Moet je dan per se eerst een gesprek hebben? Of misschien kan de arts het gewoon “bedenken” en dan ga je dat doen? Kun je niet misschien vragen om een telefonisch consult? Wellicht dat dat sneller kan en dan is het ook minder “gedoe” voor mogelijk weinig nieuws.
Het beleid is dat de echoscopiste heel laagdrempelig contact heeft met de fertiliteitsarts. Ik denk dus dat het sneller gaat als ik gewoon voor echo komt en gelijk mijn vragen stel, die zij vervolgens die zelfde dag nog kan voorleggen aan de arts. Aanvraag telefonisch consult als plan B werd compleet genegeerd door de verpleegkundige. Dus ik heb mn eigen plannetje maar gemaakt
Ik snap je gevoel hoor, en eind april is echt lang wachten! Maar ik ben het pertinent niet eens dat ze niets kunnen doen aan eicelkwaliteit! Er ging bij jou gewoon veel te veel groeien wat ten koste is gegaan van de kwaliteit. Ik ben alleen dr. Google & ervaring, dus wil echt niet doen overkomen dat ik het beter weet dan de artsen, maar ik zou zeggen dat ze dosis/ het middel tijdens de stimulatie aan kunnen passen om minder eitjes te laten groeien. Hopelijk komt dat de kwaliteit van de eitjes die wel groeien ten goede? Willen ze daar helemaal niet over meedenken ik jouw ZH? Want dan zou ik me eens achter de oren krabben of je niet wil overstappen (wat waarschijnlijk ook meer tijd zal kosten, maar beter dan een poging 'verspillen'). Wat ik zeg, ik mocht (door mijn hoeveelheid kleine follikels) absoluut geen gonal spuiten. Mijn eerste dosis pergoveris moest ik op zaterdag krijgen en hadden ze niet op voorraad. Nou veel bellen door de dokters (en 4,5 voor niets in het ZH bij de apotheek wachten) is er een spoedkoerier via een ander ziekenhuis de medicatie thuis komen brengen, zo belangrijk was het dat ik exact op de goede dag met het juiste medicijn zou beginnen. Precies om te voorkomen dat er veel met slechte kwaliteit zou gaan groeien
Echo laatste keer zaten er nog wat restanten, ze vond de eierstokken nog niet rustig genoeg. Ivm pcos geen eigen cyclus, ik word heel af en toe uit mezelf ongesteld, tenminste dat was voorheen zo. Nu al 3 jaar in de mmm dus altijd kunstmatig. Ik durf het dus niet aan om op een evt eigen menstruatie te wachten. Straks duurt het 3 maanden. Vandaar provera en hopelijk is daarna alles rustig
Is het mogelijk om een bel afspraak te plannen met je arts? Vaak hebben ze dan wel eerder tijd? En het is volgens mij puur alleen de vraag of je weer mag starten, toch? *edit, spuit 11 haha. Misschien morgen nog eens bellen? Of gewoon een berichtje sturen naar je eigen arts of dit mogelijk is en je het af kan met telefonische afspraak? Want dan kan je tegen de assistente zeggen dat je arts zei dat het telefonisch moest *
Ik snap het! Dus dalijk ook een tp in kunstmatige cyclus. Even rekenen, dan ben je nu aan de provera. Over max 2 weken ongesteld. Dan plus 20 dagen voor de tp. Dus jouw baby kunnen we in december/ januari verwachten deal?!
deal! Ik ga idd kunstmatig via gonal f een eisprong opwekken en daarna tp. Net zoals met de oi en iui. Andere arts zei eerst alleen progynova, maar na overleg toch besloten om een complete cyclus na te bootsen. Ik vind t inmiddels helemaal niet erg meer om te bevallen rondom kerst/oud en nieuw. Wat mij betreft 31 dec om 00.00u. Voorheen had ik nog enigzins een voorkeur maar zoals jullie allemaal wel zullen hebben nu, boeit het allemaal niks meer, als dat baby'tje er meer komt
@Basilicum hoe kan ik dit dan het beste aanpakken... Want ik vind het lastig om de discussie met de arts aan te gaan over een onderwerp waar zij voor geleerd heeft. Kom ik met mn Google/forum verhaal
Ja precies. Dan sta ik eronder en dan denk ik opeens; oja water! Mijn man lacht me altijd uit als ik weer sta te 'zuipen' als een matroos onder de douche. Maar zo kom ik toch weer aan mijn vocht.
Mag ik vragen vanwaar de keuze met gonal een cyclus na te bootsen? Ik heb nu 2 onsuccesvolle pogingen gedaan met alleen estradiol en utro, dus misschien iets om na te vragen voor de volgende keer? En inderdaad, baby moet gewoon komen ongeacht de datum. Ik ben zelf op kerst jarig en man met sinterklaas, dus deze kunnen we er sowieso wel bij hebben
Ik zou je verhaal voorleggen: veel follikels, weinig eicellen. Wat zijn de mogelijkheden? Dat je veel verschillende verhalen kent, verschillende medicatie kent. Waarom niet een ander protocol proberen? Zou het gewoon vragen aan de arts. En dat je zo lang moet wachten tussen 2 puncties is voor 'alleen' een evaluatiegesprek vind ik echt belachelijk!
Hahahaha hardop lach ik deed dit ook, totdat een vriendin vertelde dat dit slecht kan zijn met warm water en de oude leidingen. Nu durf ik niet meer. Zal wel broodje aap verhaal zijn maar mij kan je alles wijs maken.
Het schijnt dat studies uitwijzen dat een complete cyclus nabootsen, succesvoller is met een tp ipv alleen slijmvlies dik maken. Dat hebben ze na het artsenoverleg besloten. Ik gebruik daarbij idd ook utro. Het heeft ook een hele gekke naam.. de 2 verschillende soorten cyclussen. Ik ga ff speuren voor je
Ze zijn vanmiddag weer te bereiken dus dan bel ik gewoon. Toch even proberen of dat gesprek echt niet eerder kan.