MMM Start Januari 2024 ! :)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Milena92, 31 dec 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Ja dat ga ik vanmiddag bespreken! Ik kan onze tekst niet zo snel terugvinden, maar welke medicatie werd jou voorgeschreven?

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Pergoveris (combinatie van FSH en LH) i.p.v. Gonal F. Hier was de achterliggende gedachte dat het dan net iets beter te sturen was. Is wel slechter verkrijgbaar en duurder, dus je zal ze ff moeten overtuigen ;)
    Heel veel succes, laat je het weten?

Milena92 en Knut10 vinden dit leuk.
  3. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.832
    1.500
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Jep, ze hebben opnieuw een beurt nodig. Maar is niet erg, had het toch snel snel gedaan.

Ik heb zeker kunnen ontspannen bij de gelaatsverzorging, heerlijke massage van de hals erbij, ze deed iets waarbij ze dan beide handen tot achterkant van het hoofd bracht langs de nek en ze stretchte je nek dan lichtjes. Dat was echt heeeerrrlijk :D Ik voelde zo echt de drukte van de dag precies tussen mijn spieren/botten ontsnappen.

En gelukkig komt het logeeradresje voor de hond (Duitse herder) goed. We waren er al eens eerder geweest en toen kwamen ze overeen. Maar een van de border collies van het opvanggezin was op de hondenschool aangevallen geweest door Duitse herder onlangs, en ze waren dus bang dat die hond nu misschien schrik gepakt had, maar het ging goed. Ze komen nog overeen. Oef, want had anders wel gestressed geweest als we nog nieuwe opvang moesten zoeken waarbij er wederzijds goed gevoel was. Vaak zijn zo'n plekken een jaar voor datum al redelijk volboekt :eek: Vooral omdat onze hond een mannetje is, een "groot ras" en hij is niet gecastreerd, dus dan kan je niet zomaar overal terecht.
    Er alleen achterblijven en niet zijn gewoonlijke slaapritueel hebben is misschien nog wat lastiger, dus dat zullen we dan moeten afwachten.

4. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.832
    1.500
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Mijn man voelt zich prima. Ik heb vandaag weer een dagje zo wat ambetant gevoel in de keel. had ik vorige vrijdag of zaterdag ook ineens weer. Maar lijkt niets te zijn want dag later is er weer niks van te bespeuren. Misschien zit het tussen mijn oren omdat ik er (on)bewust zo mee bezig ben? :p
    Zeg nooit nooit, dus ik blijf toch vingers en tenen kruisen hoor. Om 11h ga ik mijn man halen op het werk vandaag, tegen 12h moeten we in het zh zijn voor de administratieve afspraak.

5. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Ohja thanks. Het aantal follikels was bij mij natuurlijk vrij veel, maar gaf geen overstimulatie. Had jij ook weinig rijpe eicellen van de vele follikels? Sorry hoor misschien al eens gevraagd.

Basilicum vindt dit leuk.
  6. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.832
    1.500
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Succes @Loulou12 ! Ik wens je veel kracht om op je strepen te staan vandaag en je niet te laten afschepen tot je duidelijkheid en een nieuw plan hebt :)

Loulou12 vindt dit leuk.
  7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Geeft niets!
    Ik startte met 60+ kleine folikels aan beide kanten. Daarvan met pergoveris op de laatste echo ca. 12 rijp voor punctie (in totaal). Uiteindelijk op dag van de punctie 19 folikels aan kunnen prikken waarvan 19 rijpe eicellen. Daarvan 14 bevrucht, 1 verse + 6 cryo's.
    Bij mij was dus alles wat is gaan groeien en aangeprikt is, rijp :thumup:. Maar veel minder gaan groeien dus in verhouding tot bij jou.

Loulou12 vindt dit leuk.
  8. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Ja je bent er toch mee bezig in je hoofd. Zelfde na een tp, ik kan mezelf helemaal zwanger denken. Dus hopelijk denk jij jezelf nu gewoon grieperig ;). Veel succes vanmiddag, hoop dat jullie met een duidelijk plan naar buiten lopen. Ben ook benieuwd of ze donderdag al kunnen zeggen of ze iets gevonden hebben. Zijn hele spannende dagen voor jou!

9. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.832
    1.500
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ja ik hoop dat het of dat is, of toch wat pollen. Ik heb alvast een lijstje met vragen voorbereid. Ik houd jullie op de hoogte! :)

Dank jullie wel allemaal trouwens om zo mee te leven. Doet echt deugd om me niet alleen te voelen in mijn enthousiasme en spanning tegelijk <3

Knut10 en Basilicum vinden dit leuk.
  10. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Lief! Dankjewel :)

11. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Klinkt zeker als iets wat ook bij mij zou kunnen werken! Bedankt voor de herhaling :roflmao:

Basilicum vindt dit leuk.
  12. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Spannende dagen vandaag wel voor @Panda95 en @Loulou12 !
    Ik hoop voor jullie dat jullie beide goede gesprekken hebben vandaag met de uitkomst die jullie willen! :)

Panda95 vindt dit leuk.
  13. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Hahah ja inderdaad. Maar ik denk dat de kans dat er een eitje wordt bevrucht al erg klein is. Het zou heel erg welkom zijn hoor! Zou niet weten hoe je dat overleeft met nog een dreumes erbij maargoed:roflmao:

Panda95 vindt dit leuk.
  14. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.417
    1.615
    113
    Vrouw
    Heel veel succes met het gesprek @Loulou12! Hopelijk wordt er een goed plan gemaakt voor een succesvolle 2e poging, ik duim!

@Panda95 ook jij veel succes!

Panda95 vindt dit leuk.
  15. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    903
    854
    93
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @Joylynn! Wat super zeg!

Succes met je gesprek @Loulou12. Hopelijk een mooi nieuw plan van aanpak. Denk echt dat er meer mogelijkheden zijn voor je die misschien beter uitpakken. Hier heeft gonal wel goes gewerkt, zo zie je maar dat elk lichaam weer anders reageert.

@Panda95 jij ook succes zometeen!

Hier nog steeds aan de kuur, hopelijk volgende week ongesteld..

Panda95 en Joylynn vinden dit leuk.
  16. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Duurt lang he @klok als je op je menstruatie zit te wachten. Omdat je stiekem ook weet, dat je daarna gewoon weer de volgende wachtrij ingaat. Hoop dat de tijd een beetje snel gaat voor je!

@Joylynn sta ik onder je negeerknop :roflmao::roflmao:. Benieuwd hoe het met je is en of je een beetje durft te genieten!

Hier zou ik, als ik niet beter zou weten, denken dat ik zwanger was. Nu al een aantal dagen echt last van brandend maagzuur. En zowel gister- als eergisteravond bloedend tandvlees tijdens het tandenpoetsen :confused:. Dat kan volgens mij allebei door de estradiol komen, maar moet het mezelf even goed herinneren als ik dadelijk op het wachtbankje zit. Anders denk ik mezelf te snel zwanger. Niet dat ik de illusie heb dat dat niet gaat gebeuren, maar ik hoef de overtuiging niet al vanaf dag 1 na tp te hebben :p

Milena92 vindt dit leuk.
  17. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ja, sorry, ik was je zo zat :roflmao: nee grapje, heb er even overheen gelezen! Ik merk ook dat ik nog niet echt blij ben, ik ben erg terughoudend. Ik heb m'n man ook nog niks vertelt. Vanmorgen heb ik nog getest en er stond nog steeds een streepje. Nu heb ik geen testen meer, dus die ga ik pas dit weekend halen. Iedere dag testen heeft toch geen zin. Op dit moment ben ik zwanger en klaar. Maar ik zal blij zijn als ik straks de 3+ op clearblue zie staan :D

Jouw lichaam is zich gewoon al aan het klaarmaken voor die zwangerschap, die begint gewoon vast aan de symptomen zodat het straks makkelijker zwanger raakt :D

Knut10, Panda95 en Basilicum vinden dit leuk.
  18. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Aah lieverd dat snap ik zo goed, daarom was ik ook zo benieuwd. Ik gun je van harte een zorgeloze zwangerschap, maar na 2x een miskraam zit dat er gewoon niet meer in. Ik snap ook dat je je man nog niets verteld hebt, maar misschien toch doen? Dan kun je ieder geval je onzekerheid met hem delen? Maar snap ook dat vertellen het 'echter' maakt, en dat er dan dus meer te verliezen is.
    Al met al zou ik je de euforie gunnen die hoort bij dat tweede streepje. Maar ik snap heel goed dat je dat voor nu even iets anders voelt!

Voel je vrij om hier lekker van je af te schrijven. Zowel in je zorgen als je blijdschap delen wij graag!

Joylynn en Panda95 vinden dit leuk.
  19. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.832
    1.500
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    We worden donderdag om 7h 's ochtends in de kliniek verwacht. Dat wordt de wekker nog voor 5h :oops: maar liever zo dan super laat op de dag. Operatie dan om 8h en dokter brengt zelf nog de resultaten iets na de middag (rond 13h ongeveer).

Operatie is onder volledige narcose. De afspraak nu was nog heel gedoe want was ons niet medegedeeld bij welke dokter of afdeling we moesten zijn. Staken id-kaart in de inschrijflezer en die meldde om naar infobalie te gaan, maar daar zagen ze ook niet meer informatie. Is wel goedgekomen hoor, we waren er ruim op tijd. Afspraak was idd met de administratief assistente van de fertiliteitskliniek dus niet met dokter. Zij was enorm verbaasd dat wij zelfs nog niet wisten hoe laat operatie was. Maar ze was wel super lief en is meteen beginnen bellen naar de verschillende diensten om op onze praktische vragen te kunnen antwoorden.
    Ze heeft ook meteen genoteerd dat de vroedvrouw die tot hiertoe alle communicatie, afspraken en follikelmetingen deed bij me, me ook gaat contacteren na het resultaat van de TESE over het vervolgtraject (of met afspraakdatum bij dokter voor vervolgtraject te bespreken). Dus daar komt dan ook wel meer vaart in.

De mevrouw zei bij het afscheid: heel veel succes, en we duimen dat we iets vinden he!
    Mijn hoofd doet een beetje gek. Uiteraard moet ik hopen dat ze iets vinden. Langs de andere kant daagt bij mij de laatste dagen het gedacht van: als ze gewoon niets vinden, dan kunnen we misschien sneller aan de slag met donormateriaal en in een nog iets minder invasief traject hopelijk tegenover ICSI met PGT. Want over dat laatste las ik deze week hier op het forum een topic waarbij die wachtlijsten nog veel langer zijn. Was het dan gaan opzoeken op google en kwam op infobrochure van mijn eigen ziekenhuis en daar spraken ze toch ook over intakeperiode (van genetische testen ed.) van 6 maanden (ook bij de vrouw). Dus moed zakte me weer in de schoenen dat we weer een volgende ellenlange wachtperiode zouden ingaan hierna bij "positief" nieuws.
    En dan voel ik me schuldig dat ik zo'n gedachten heb, want uiteraard wil ik mijn man het niet "ontgunnen" om een biologisch stukje van zichzelf door te geven.

Ik heb de laatste tijd stiekem ook al dromen gehad waarbij ik gewoon op zoek ging naar een andere man. En dat vind ik nog het ergst van allemaal dat ik zo iets zelfs maar droom. Ook al kies je niet wat je droomt...

20. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Nou ik heb het gesprek gehad. Alle opties op tafel, maar de stimulatie die jij krijgt @Basilicum, die gaat het niet worden. Die wordt vooral gebruikt als ze overstimulatie verwachten maar doen ze liever niet omdat de kansen van het zwanger worden weer wat lager ligt dan met gonal f. En doordat mijn bloeduitslagen goed waren, willen ze daar dan liever niet aan beginnen, juist omdat ik al weinig eitjes heb. Dus dat snap ik dan ook wel weer.
    We gaan nu dus gewoon gonal f doen, 100 eh. En dan langer laten rijpen dan de vorige x. Vervolgens 2x ovitrelle voor de punctie en dan kijken of dat beter werkt.
    Ook nog een optie voor icsi, mogen we ook voor kiezen... maar eigenlijk vonden ze dat niet echt noodzakelijk omdat het zaad goed is, en het aan de lage opbrengst eitjes ligt. Ook de kans dat eitjes verloren gaan met icsi is ook aanwezig en ja ...dat wil je ook niet als het er maar weinig zijn.

Morgen beginnen met de pil en dan gaan we weer opnieuw beginnen!

Basilicum, klok en Knut10 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina