MMM Start Januari 2024 ! :)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Milena92, 31 dec 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Uiteraard :D

Panda95 vindt dit leuk.
  2. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    @Milena92 nog steeds zo ziek? :(

@Lief nou omgekeerd ook hoor, ik vergeet vaak dat er mensen zijn die al een dreumes of puber hebben rondlopen waar ze rekening mee moeten houden en waar ze nog extra rond moeten organiseren voor dit traject. chapeau hoor :p

Milena92 vindt dit leuk.
  3. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    @Milena92 je hebt het me al eens verteld, maar vind niet meer terug op welke pagina het hier stond... maar hoe verliep het ook alweer de start van jullie donortraject?
    Jullie brachten donor aan van wat jullie online vonden en hoelang duurde het dan voor jullie aan de slag konden ermee?

4. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113

Haha ja dat is weer een extra uitdaging, want hoe leg je een 12 jarige uit waarom je opeens 2 weken inlegkruisjes gebruikt, (ze ziet dat toch he in de prullenbak, je tas of weet ik het) waar laat je de utrogestanstrips en nog moeilijker de spuiten in de koelkast. Je teleurstelling verbijten en vooral niet afreageren... herstellen vd punctie *kom mam we gaan voetballen :eek: En dat laatst met die wedstrijd was de grootste uitdaging :p

Panda95 en Milena92 vinden dit leuk.
  5. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Ik begrijp dit echt hélemaal. Kan al tranen in mijn ogen krijgen bij de gedachte hoe dit zou moeten zijn zonder dat we hem al hadden. Ik ben dagelijks zo dankbaar daarvoor en waardeer hem daardoor zoveel extra. En dan komt daar ook wel het gevoel bij van, wanneer tel je je zegeningen? :rolleyes:
    Maar voor nu eerst nog maar even hoop hebben dat het mag lukken :thumup:

WelcomeWondertje, Panda95 en Milena92 vinden dit leuk.
  6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Precies die hoop mag er zeker gewoon zijn! En daarom is er ook keiharde teleurstelling das dan soms weer minder :o:

Daydreamer89 vindt dit leuk.
  7. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Heel benieuwd naar je test @Lief! Vind je dit zelf niet enorm spannend nu? Inderdaad is hij duidelijk donkerder. Dat kan toch niet door ovitrelle na zo lang? Ik hoop t gewoon dat dit oploopt..

@Panda95
    België Nederland is natuurlijk wel verschillend, dus ik weet niet wat je er precies aan hebt.
    Wij hadden eerst gewerkt met een eigen donor, via een site. We hadden daar via een expert contract mee opgesteld en naar notaris gegaan. Toen zijn we niet meer met elkaar verder gegaan en gekozen voor donorbank waar het ziekenhuis mee samenwerkt.
    Bij ons is dat of Cryos of de European Spermbank (ESB). Dit is commercieel. De Nederlandse bank heeft namelijk een lange wachtlijst, geen idee hoe dat in België zit?
    De ESB is Deens, donoren zijn voornamelijk Deens maar wel met verschillende afkomsten. Je krijgt als je een account hebt veel informatie en kinderfotos vd donor. De klantenservice is ook altijd top. Het kleine nadeel is dat de goedkoopste rietjes zon 900 euro per stuk (bij IUI dus per maand) zijn. Maar als je ICSI gaat doen, zou dat dus al veel uitmaken. Wij hebben nu 12 rietjes gekocht in totaal :p en per verzending (nu drie verzendingen gehad) betaal je ook nog een paar 100 euro. En.. je betaalt een prijs voor een plek die jij krijgt als persoon die gebruik mag maken van deze donor (500 euro). Stel je wisselt van donor, krijg je dat geld dus terug en betaal je dat voor die nieuwe donor. Dit is omdat er een maximum aantal mensen gebruik mag maken van die donor. Waarom je daar dan ook nog extra geld voor moet betalen.. is denk ik puur commercieel.
    Voordeel van de donorbank tov een eigen donor zoeken, was dat we konden beginnen zodra de rietjes het ziekenhuis bereikten. Heel snel dus ;) (daar wordt je vast blij van haha!)

WelcomeWondertje en Panda95 vinden dit leuk.
  8. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.363
    113
    Vrouw
    Ah, die heeft een beetje stoere-mannen-humor? Ook een goede reden om hem er inderdaad maar niet te veel bij te betrekken. Het is zonde, maar snap het.

Panda95 vindt dit leuk.
  9. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.363
    113
    Vrouw
    Een belangrijke en zo te horen ook al heilzame eerste stap!

10. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.363
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk blijf het nog even spannend vinden hoor, als je dat goedvindt ;)

Lief vindt dit leuk.
  11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Nope, vorige tp wel hoor, toen was hij ook nog duidelijker, maar dit is gewoon hetzelfde geintje of gister slechte test ofzo. Zal vandaag rond dezelfde tijd nog eens testen :)

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  12. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.363
    113
    Vrouw
    Hier wil ik me wel bij aansluiten! Ook ik ga voor een tweede en dat is voor mij écht anders. De wens is er en die is heus wel groot, maar ik ben wél mama. En dat is een wonder en zegen waar ik me bewust van ben.

Milena92, Panda95 en Daydreamer89 vinden dit leuk.
  13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Tuurlijk haha! En even spannend vind ik het ook, ik mis alleen het 'wanhoopsgevoel'/gepieker in mijn geval. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat er bij anderen wel is hoor, heel persoonlijk!

Alsnog krijg ik als het niet lukt wel ff een dip hoe ik dan precies komende jaren ga invullen, want dat is anders dan met een kleintje, daar niet van.

Milena92 vindt dit leuk.
  14. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Moet je dat allemaal gewoon zelf betalen? :eek:

15. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.861
    2.363
    113
    Vrouw
    Het lijkt me dan heel fijn als je iets hebt om je aan op te trekken waar je erg van houdt: reizen, festivals, carrière, gave hobby … Maar dan nog zal het worstelen zijn. Zie het bij een vriendin momenteel, dat gaat op en af. Maar ook echt wel op hoor gelukkig!

16. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    @Flora85 exact die stoere mannenhumor. Wie weet denkt manlief er later anders over, hij wou eerst ook niet over zijn Klinefelter en operatie vertellen tegen hem en heeft hij dan de eerste keer dat hij met hem 1 op 1 afsprak wel allemaal verteld. Daar schrok ik toen van, maar hij zei dat het goed voelde dus dan steun ik hem daarin. En nu is het een beetje hetzelfde, dus kan goed zijn dat hij het later alsnog vertelt wanneer hij zich daar klaar voor voelt. En dat is helemaal oke, alles op zijn tempo. Nu op zich zegt hij ook tegen mij dat ik het mag vertellen tegen wie ik wil voor mijn verwerkingsproces hoor.

@Milena92 Ja ik probeer toch goed te kijken voor opties juist omdat juridisch zo'n verschil is tussen BE en NL. Ik had gisteren toevallig eens "spermadonor" ingetypt op google en kwam meteen op die ESB uit, heb eens gratis account gemaakt omdat ik nieuwsgierig was. Wow, zeg, da's precies bol.com! zelfs interviews dat je de stem kan horen en handgeschreven briefjes :O Ik liet het aan mijn man zien gwn omdat ik er zo van ondersteboven was hoe gedetailleerd je kon kiezen. Maar dat was fout en ontactvol van me, voor mijn man was dit veeeel te vroeg in verwerkingsproces. Ik liet me gewoon wat meeslepen in mijn zoektocht naar informatie, helemaal niet de bedoeling om nu al beslissing te nemen of dingen aan te kopen hoor. Heb het hem ook uitgelegd en het was wel weer oke. Voelde me gewoon stom dat ik in mijn nieuwsgierigheid geen rekening met hem had gehouden. Het klinkt wel allemaal als enorm duur, en wrs komt daar je ziekteverzekering nergens in tussen omdat het puur aankoop van het zaad is. Had ik dat geweten, had ik aanleg van ons terras precies toch nog even uitgesteld. :roflmao: Wel fijn dat wachttijd dan zo kort is, ah ja opsturen naar het ziekenhuis is misschien wel logisch dat je de rietjes niet in je koelkast bewaart en die dan 's morgens meeneemt naar het ziekenhuis :o:

Ik probeer nu op social media te zoeken naar groepen voor KID-trajecten, dat heb ik van verschillende mensen hier al gehoord in BE dat ze daar veel steun en info aan hadden, maar ik lijk ze tot nu toe nog niet te vinden.

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    #2997 Lief, 24 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2024
    Pies nog steeds een streepje binnen afleestijd, maar zeker niet duidelijker dan gister. En al helemaal niet donker genoeg voor iets goeds. Zou ik dan toch zó lang Ovitrelle in mijn lichaam houden.. mooi klaar mee :roflmao:

Was heel tevreden over deze testen voor ivf, altijd spierwit nooit twijfel maar ga toch maar over op andere de volgende tp denk ik :o:

Crappy foto maar de onderste, kan me voorstellen dat t hier niet te zien is :p

Bijgevoegde bestanden:

18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Exact!

Flora85 vindt dit leuk.
  19. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Uh ja :| helaas wel :(

20. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.039
    2.845
    113
    Tjee voelt als dubbel gestraft, eerst mag het al niet gewoon natuurlijk lukken en dan moet je ook nog dik dokken.. gemeen toch, bij ons wordt ivf wel gewoon 3x helemaal vergoed...

Deel Deze Pagina