Fijn dat je familie geïnteresseerd, subtiel en empathisch was. Ze kunnen je pijn niet wegnemen, maar dit is het beste wat ze dan voor je kunnen doen. En zo had je gelukkig ook een fijne dag. Met een eigen cyclus hoor je normaal gezien geen spotting te hebben hoor. Alleen rond je eisprong wordt als normaal gezien. Tegelijkertijd schijnt het ook niet rampzalig te zijn als je hormonale waardes verder in orde zijn. Lijkt me wel irritant hoor in het dagelijks leven, als je zo op onverwachte momenten bloedverlies kunt hebben?
Jouw reactie ook … Wat een nare (en rare!) plek voor een teek ook! Heeft ie enig idee hoe die in zn broek is gekomen joh?
0,0 gaat nooit lukken vrees ik … Het is zo’n grote wens en wij mensen willen ook gewoon controle/grip op een situatie. Dus die ga je toch weer zoeken ik signalen. Geeft ook niks hoor, een beetje hoop is echt niet erg. Teleurgesteld ben je waarschijnlijk toch wel, mocht het niet zo zijn. Dus een beetje positieve emoties voor nu, is eigenlijk alleen maar prettig toch? Verder geen ervaring met die gegevens hoor. Geen idee ook of dat stijgt bij innesteling of zwangerschap. Klinkt wel aannemelijk (je lijf werkt hard/harder).
Ah ja, snap je hoor. Wat moet je met die kwalen als ze vooralsnog niets betekenen?! Maar het is allemaal hormonenwerk natuurlijk, welke kant het ook op beweegt, dus onlogisch dat je eea voelt, is het niet. En belangrijker nog: het kan zeker nog omslaan, die test. Je zit bijna nog een hele week voor testdatum immers en die wordt niet voor niets gesteld. Hopelijk kun je het even vergeten en loslaten. Dan kijk je volgende week weer verder
Als je zwanger bent, maak je meer progesteron aan. En utrogestan is progesteron. Het kan dus inderdaad die symptomen enorm nabootsen. Hoe lullig ook, uiteindelijk weet je pas echt iets als je dat tweede streepje ziet (oplopen).
Dit herken ik zó! Had vorige week ook buikgriep en dacht echt: wil ik dit echt weer ja, weken achtereen? En ik word ook altijd duizelig. Maar toch, wat je zegt: we willen het tóch
Precies dat !! Ik dacht dat ook even een seconde! Echt zo van wow, ga ik echt weer wekenlang opofferen en lijden? Ik kan ook kiezen voor nee. En toen dacht nope, ik moet daar doorheen. En ik hoop dat dat moment gaat komen haha
@Panda95 Hier ook vandaag en morgen Pasen met familie Wat super fijn dat hun reacties goed waren!! Dat lijkt me deels verrassend maar ook een enorme opluchting. Aw ik snap je tranen op zon moment Hahah jouw reactie op die teek @Basilicum erg he dat je die hoop, geen verwachtingen, zo graag niet wil voelen?? Maar dat is eigenlijk zeggen tegen jezelf dat t wel of niet slagen van de kans je koud moet laten. En als dat zo was, dan was de wens er ook niet Toch wel fijn hoor lijkt me, dat je iets voelt. Vooral die krampen.. @MamaMan0n Super irritant lijkt me inderdaad. Snap dat je het zat bent. Ben benieuwd wat je test gaat doen. Hij wordt vast gewoon positief!! Ik had vandaag ook weer een paar keer een moment dat ik dacht jemig.. ik wil zo verschrikkelijk graag zwanger worden en nog een kindje krijgen. Dat de tranen in mn ogen sprongen. Het lukt me niet om het een beetje los te laten, ik denk er zoveel aan.
Ik had begin vorig jaar de enige keer dat ik ook maar iets van een tuurstreepje had op nod (niks geworden dus…) inderdaad verhoogde rusthartslag en ademhaling. Dus wie weet Ik heb echt nergens last van, behalve al dagen continu beetje licht zeurende buik en opgeblazen gevoel. Maar goed, dat kan 1000 redenen hebben. En borsten zijn totaal niet pijnlijk, normaal al lang wel (en dat is de progesteron, aangezien dat vele malen erger werd met suppletie daarvan). Dus geen idee wat ik moet denken.
Ik vond het zo gek dat ik afgelopen ronde juist geen pijnlijke borsten had. Dacht ik prop me hier vol progesteron en heb een streep op die test, wat is dit toen ik zwanger was (en normaal tegen de mentruatie aan) heb ik dat echt wel. Nouja was ook blijkbaar geen goed teken dus Hier ook bij schoonfamilie vandaag, 2,5 uur heen en 2,5 terug rijden, jeuj. Nu ook nog in de auto dus. Mooi tijd om even bij te lezen al kan ik dat sinds de zwangerschap wel minder goed qua wagenziekte.. @Panda95, jouw dag klinkt ondanks verdriet ook wel weer liefdevol! En die teek haha, dochter had er gister ook 1 op haar kuit (betere plek ). Vieze beestjes vind ik het. @ de meiden op het wachtbankje, zooo spannend toch elke keer weer, het is allemaal zo normaal om te voelen.. ik duim zo hard voor jullie, laat het maar positieve testen regenen hoor! Ik kan geen heel duidelijk hogere hartslag uit mijn horligegegevens halen. Maar zo voelde ik me wel haha. Ik ben zelf nog wel veel banger voor de misselijkheid dan jullie schrijven.. ondanks therapie, emdr en jaren van slijten. Ik vond het zó heftig. Heb gisteren eindelijk mijn posts uit die tijd op dit forum eens teruggelezen (omg zo lang zit ik hier dus al). En we hebben echt een goed plan klaar, de nodige hulpverleners achter ons en lijntjes uitstaan, maar ik moet er wel weer zelf doorheen. En uiteraard is er dat sprankje hoop, er zijn vrouwen die het niet weer zo erg krijgen. Maar ook veel wel Kan er ook nog altijd verbaast over zijn dat andere vrouwen dat zwanger zijn naast hun gewone leven doen haha. Mijn leven stopte gewoon met 6 weken Dus als het hier niet zou lukken zit daar voor mij wel 1 positieve kant aan; dan hoef ik dat iig nooit meer mee te maken Mja geen reden om het niet te doen dus deze hele medische molen
Wat jij tegen Basilicum zegt, verwoord je zo mooi! Dat is helemaal waar. Je hoort het gewoon graag te willen, te hopen. Anders klopt er juist iets niet. Het is allemaal zelfbescherming wat we doen met dat niet willen hopen … Verdrietig eigenlijk. Ach, wat vervelend dat je zo een verdriet hebt. Weet ook niet goed wat te zeggen qua troost. Want je wilt het zo graag en dat mag ook zo zijn. Je gevoelens daarover toelaten, erkennen en (hier) uiten is in ieder geval alleen maar goed… Herken het ook hoor, kan er ook heel lastig niet mee bezig zijn.
Kan zo te horen alle kanten op! Wat óók positief is. Irritant wel he, dat afwachten en heel hard duimen eigenlijk het enige is wat je kunt?!
Ik heb dat de ene maand wel, andere maand niet hoor, pijnlijke borsten! En ook de ene zwangerschap wel, andere niet eigenlijk. Rare dingen Ach jeeh, dat lijkt me ook heftig zeg! Snap dat je er heel bang voor bent, als je zó ziek bent geweest. Meer dan wat je gedaan hebt, kun je niet doen, maar wat je zegt: je moet het wel evengoed doormaken (als het zich weer aandient dan). Daar is ook echt niks zinnigs of troostends over te zeggen eigenlijk, is ‘gewoon’ k*t als je hg krijgt.
Ja zeker, had het niet verwacht want vandaag was het familiefeest met nichten en neven aan mijn man zijn kant. Dus die zien we meestal maar 1 of 2 keer per jaar. Maar zo'n aangename mensen. Vroeger had ik ook nooit spotting dus gewoon niks. Ik vermoed dat endocrinoloog het al goed vindt dat ik uberhaupt af en toe wat bloed verlies. Meestal heb ik wel inlegkruisje ofzo in als ik weet dat ik hele dag op verplaatsing ga, just in case. Maar vandaag dus net niet het moest een beetje snel gaan en kwam net uit de douche dus niet van het toilet Nou, genoeg materiaal om 18de aan de gyn ook weer voor te leggen. Manlief is het eens met de vragen voor uitstrijkje en echo die dag.
Whahah, idd. Ik vermoed niet dat ie met zijn spel bloot gelopen heeft op het familiefeest Hij had wat vochtige houtsblokken verplaatst (gedragen op heuphoogte) voor de kids die er aan het spelen waren. Dus het zal daar waarschijnlijk gebeurd zijn en teek van trui onder broeksrand gekropen. Zijn familie woont heel landelijk met weilanden en bossen.
Heftig, ik wist niet dat misselijkheid je zoooooo hard kan parten spelen tijdens zwangerschap. ik weet niet of er hier iemand ooit De Sims 2 heeft gespeeld, maar daar ging een zwangere sim wel eens paar x spugen op het toilet en dan wist je dat ie zwanger was, maar het stopte wel als de buik wat dikker werd, zeg maar. Zo beelde ik het me ook altijd in voor het echte leven: 's ochtends eens spugen en dan zoals wat te veel alcohol, is het eruit en klaar? Jammer weer een mythe ontkracht Nee sorry, wil het niet doen overkomen alsof ik het in het belachelijke trek. Lijkt me echt rot als je het zo lang en zo heftig voelt. Dan is 9 maand wel echt suuuuuuuuper lang en dat je dan ook gewoon bijna niets anders kan doen omdat je je zo slecht voelt Wel fijn dat er dan een plan en een lijn hulpverleners klaarstaan om te helpen.
Haha neejoh ik vind het Sims beeld wel grappig. Ik had meer dag/avondmisselijkheid dan de ochtend ook trouwens (nog zo'n ontkrachting ) Ik voelde me het beste met een lege maag Dat is ook geen prettig gevoel maar beter dan dat misselijke. Maar dat vond de gyn geen goed plan 8 maanden lang dar scheen ik niet te overleven dus moest toch eten en drinken haha. Inmiddels weet ik dat er veel meer mogelijk is dan waar ik mee afgescheept ben in die tijd hoor dus dat biedt gewoon ook echt een goed perspectief! Pff bijna thuis zin in mn bedje Slaap wel weer 100x beter zonder die progesteron trouwens, za-lig
Wat kletsen jullie veel, meiden! Ik lees nog trouw alles bij hoor @Panda95 wat ontzettend fijn dat de familie zo meelevend en lief reageerde! Het neemt de pijn niet weg, maar een beetje medeleven en begrip maakt het soms wel eventjes wat makkelijker. En wat een vreemde plek voor die teek @Basilicum ik heb gewoon nog goede hoop voor jou hoor ik blijf voor jou (en de rest) duimen! En dan maken we met elkaar gewoon een gezellig zwanger groepje aan @Flora85 mag ik even zeggen dat ik jouw bijdrage in dit topic erg fijn vind? Jij zegt vaak zulke mooie/goede dingen die je echt goed verwoord @Milena92 wat rot dat je gisteren op sommige momenten zo zwaar had dikke knuffel voor jou! Over misselijkheid.. ik vrees er ook zo voor en ik merk nu dat ik al nauwelijks afspraken durft te maken voor de komende weken. Ik kon bij m'n dochter alleen maar stil liggen een aantal weken, dus ik vrees er nu ook voor we wilden in april of de meivakantie nog even weg, maar ik durf nog niet te boeken. Wil niet risico lopen dat ik hele dagen kotsend in huisje moet blijven