Pffff, weet even niet wat ik moet vinden/voelen hoor dames! Mijn grootste follikel is enorm gegroeid in 2 dagen en nu al 23 mm (was vrijdag 16). Punctie is ingepland voor woensdag, maar waarschijnlijk is die dan overrijp. Dan gaan we dus een punctie doen voor 2 eilblaasjes. Omdat er ook op alle echo’s niet meer kleintjes klaarlagen (gewoon maar 4 in totaal die uberhaupt ooit kans maakten, op eerdere echo’s zijn er 5 en 6 geteld, dus ook niet veel meer), weet ik dat er niet heel veel meer in zit bij mij en laat ik die punctie zeker doorgaan. Maar jeetje, wat een slechte kaarten en kansen ook hier weer voor. Wat voelt dit als een kansloze missie zeg! Bah.
@Liliane92 jeej!! @Flora85 zeiden ze dat over dat overrijp? Want ik was daar bij mij ook wel bang voor maar hier was daar helemaal geen sprake van, wacht ik ga terugzoeken hoe groot ze waren.. Ik had 3 follikels 20+ mm waarvan 1 mijn endocyste bleek achteraf dus maar 2 waren het, was een suffe echoscopiste en 1 wat kleinere. Ze waren uit mn hoofd al 23 ofzo. En dat was op 4-2 en de punctie op 6-2. Ik mocht wel geen stimulatie meer spuiten na die afspraak, alleen de trigger. Maar ze zijn dus nog 2 dagen doorgegroeid daarna.. En zowel de te kleine als de 2 grote zijn goede eicellen uitgekomen..
Eh nee, dat zei ik zelf, hihi Had het wel gevraagd, en toen zei ze wel “ja, dat kan, maar dan hadden we de kleinste weer niet mee gehad”. Waaruit ik dan de conclusie trek: linksom of rechtsom, het waren er altijd maar 2. En ik denk dan weer: is degene die het hardst aanpikt, niet ook de beste? Zoals in een “normale” cyclus? Vind het naar dat die dan mogelijk verloren gaat. Maar gezien jouw verhaal, is dat dan mogelijk ook níet zo. En dat zou heel mooi zijn! Och, ik hoop het zó. En meer kunnen we helaas weer niet doen …
Hè bah dat is niet wat je wilt horen natuurlijk… Bij eerdere echo’s waren er ook maar 5-6 antrale follikels dan? Maar goed, als er 5-6 goed mee zouden doen is natuurlijk nog steeds meer dan 2. Anderszins hoor je ook verhalen van 2 eicellen waar dan 2 mooie embryo’s uit komen. Wat een stomme situatie zeg. Hebben ze gesproken over evt escape IUI?
@Flora85 ik had er ook een aantal van 24mm zitten op de laatste echo. Hopelijk doet deze nog gewoon mee in de race. Ik weet niet of deze eicellen bruikbaar waren bij mij omdat er teveel aangeprikt is, dus we weten niet welke uiteindelijk goed waren. Ik duim toch voor 3 mooie eicellen woenadag! @Liliana92 wat fijn! Succes volgende week! Hier was de echo ook goed, het gaat allemaal nog vrij traag maaar.. er groeit iets. Er zit er 1 van 12. Woensdag terug, ik verwacht dan dat hij groot genoeg is en de tp ingepland kan worden
5-6 antrale follikels inderdaad. Maar is het ook geen utopie om alles wat klaarligt mee te krijgen? Is dan 2 (heel misschien 3) niet het maximaal haalbare? Escape IUI is geen optie, want ik heb geen eileiders meer (en ook maar 1 eierstok, vandaar de sowieso al lagere opbrengst).
Ah, vind het op zich wel fijn al om te lezen dat het sowieso ook bij 2 van jullie al zo is gegaan dat er ook zulke grote waren al. Dan is het niet zo heel gek of dom dat het zo uitvalt (niet van mijn lijf, niet van het ziekenhuis zeg maar). Dus dat scheelt al wel in mijn hoofd Ik hoop ook zo enorm dat het er woensdag gewoon lekker 3 zijn! In mijn hoofd en hartje is dat voor mij persoonlijk een mooie opbrengst; eentje waar ik blij mee zou zijn.
Echt niet tof zo hoor @Flora85 ik duim keihard dat er toch een aantal bruikbare eicellen gaan zijn.. is zo demotiverend met zo weinig. Maar mijn ervaring ermee is tóch positief @klok beetje traag maar hij komt er wel haha, hopelijk gaat ie lekker door!
Nou, daar houd ik me maar aan vast, aan jouw positieve ervaring Ik ben ook heel bang dat als het niet zo’n scenario wordt (met een hoge hitrate zoals ze op m’n werk zouden zeggen), het ziekenhuis ook zegt: we kappen ermee
Oh ja dat kan natuurlijk niet Geen idee wat realistisch is, je hoort verschillende dingen. Ik ga gewoon heel hard duimen dat het drie mooie zijn straks! En zo niet dan zou ik denk ik wel even met behandelaar overleggen wat zij de kans achten dat het een andere keer meer kan zijn. Sowieso duim ik voor een prachtige plak-embryo voor je!
Wat confronterend zeg. Ik hoop ontzettend voor jullie dat er toch 1 of 2 mooie embryo's uit voort komen. Verder heb ik wel eens van IVF in gemodificeerde natuurlijke cyclus gehoord, waar ze sowieso maar 1 of 2 follikels aanprikken. Ik heb daar geen verstand van, maar zou dat nog een optie zijn? Dan worden er meer pogingen vergoed ook volgens mij. Ik weet niet zo goed of het ziekenhuis zo snel zal opgeven hoor; bij mij was de target --> 2-3 follikels, hopelijk 1 terugplaatsing. Dat was het doel, bewust lage dosis medicatie etc. Dus zou me verbazen als ze hele hoge verwachtingen hebben bij de huidige situatie? Dat klinkt nu negatief, maar ik bedoel juist dat ze het (helaas) gewend zijn dat er meerdere pogingen nodig zijn etc, en dat je kansen echt nog niet verkeken zijn. En jouw kansen zijn dan ook nog gehalveerd met maar 1 eierstok, dus ze zullen toch wel realistisch over de kansen nadenken? Desalniettemin: je uitgangs-situatie is ***, ik zou zelf verdrietig zijn, angstig en balen, en dikke knuffel voor jou.
@Flora85, laten we hopen dat er straks gewoon lekker 3 mooie follikels zijn! Zo te horen uit de andere ervaringen hoeft die van 23mm niet overrijp te worden, dus laten we dat voor jou ook hopen! Drie eitjes zou toch geweldig zijn!! Ik had vandaag ook mijn tweede follikelmeting voor m'n IUI; 1 eiblaasje van 19,5 deze keer. Geen kans op een meerlingzwangerschap dus, maar hij is er wel helemaal klaar voor! Aanstaande woensdag de IUI.
Spannend! Ik ga voor je duimen En ook voor @klok en haar slomo follikel! Die heeft er lekker de tijd voor genomen om een optimale omgeving te creeeren
Ja, ga ik zeker vragen! Heb ergens wel het gevoel dat er ietsjes meer in zou zitten, bijvoorbeeld door eigen cyclus eerst plat te leggen (dan domineert er niet eentje zo erg dat ie in 1 weekend 7 mm groeit misschien - waarschijnlijk ten koste van andere ook). In ieder geval iets anders proberen, om er ook echt alles aan gedaan te hebben.
Met 3 zou ik blij zijn ja! We gaan het zien Oeh. Dan gaan we bijna gelijk op met mogen testen misschien. Spannend ook weer hoor, succes alvast voor woensdag!
Ze verwachten zeker niet veel. Arts van vorige echo zei ook: “we gaan zelfs bij 1 eiblaasje punctie doen, want je hebt kans dat het volgende ronde nog minder doet”. Ik denk alleen wel dat ze bij aanvang misschien wel hogere kansen inschatten (en nu mogelijk gewoon doorzetten om maar 1 poging af te maken en dus ook te kunnen declareren) omdat ik natuurlijk heel makkelijk zwanger werd. Kan me voorstellen dat ze nu dus zien dat ivf daarin zeker geen meerwaarde heeft. Eigenlijk juist een minderwaarde. Maar goed, misschien zit ons voordeel nog wel in ergens blijkbaar wel een hoge vruchtbaarheid (al zit dat dus niet in mijn eicelvoorraad )! Wie weet wat die 2 blaasjes opleveren (nooit 10 embryo’s natuurlijk, als het maar een zwangerschap is, haha).
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.4 Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- cryo TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 4 rietjes van dezelfde donor) Lief - 40 jaar - 2e kindje - IVF 1 (tp 3) MamaMan0n - 30 jaar - 4de kindje - IVF 1 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF (punctie 2 ronde 9) SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar 1e kindje - IVF 2 ICSI Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 35 jaar - 1e kindje - IVF2 start april? Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 (IVF1 na kind nr. 1) HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 28 jaar - 1e kindje - waarschijnlijk IUI-D Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 1 Flora85 - 38 jaar - 2e kindje - IVF 1 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 29 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 40 jaar - 2e kind - IUI 3 Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Afspraken 16 april - Boompje88 - controle na ok en bespreken ivf 2 17 april - Klok - follikelmeting 18 april - Panda95 - bespreking vervolgtraject 18 april - Milena92 - 1e follikelmeting Test datum Welcome wondertje - 21 april (test wrsch 16 april) Lief - 23 april (en dan ga ik ook pas testen ) Knut10 - 25 april ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25-10 uitgerekend Zuster92 - 13 november uitgerekend Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december
Ah @Flora85 wat moeilijk! Lastige tegenslag lijkt me. Maar volgens mij ben je heel sterk en relativeer je snel. Ik duim keihard dat t derde eitje ook nog goed is woensdag..!