@Basilicum veel succes met de echo morgen! Hopelijk wat moois te zien wat groeit! @Featherr veel succes! Wat heerlijk dat jullie nog zoveel cryo's over hebben. Dat geeft hoop! Hoeveelste tp was het raak bij dochter? Ik ken iemand die 2 weken na de menstruatie, en tijdens het slikken van de pil, moest beginnen met decapeptyl. Ik lees hier meer over dergelijke injecties. Volgens mij om de eigen cyclus plat te leggen? Ik ben de hele tijd bang dat ze mij 'vergeten' omdat ik de 16e pas de intake heb en de 31e al begonnen ben met de pil. Ik heb pcos dus misschien zijn deze injecties wel niet nodig?? Kan het zijn dat ik alleen maar gonal hoef te spuiten zodra ik na het stoppen van de pil, de ontrekkingsbloeding krijg? Dat ik begin op cd 3 met stimuleren net zoals met de iui..
Welkom! Wat een bizarre punctie moet dat geweest zijn met zoveel follikels? Wel geweldig dan nu zo super veel cryos zeg! En mooi dat het toen ook gelijk raak was, hopelijk nu weer
Ik heb geen idee maar kun je niet even bellen of t berichtje doen naar t ziekenhuis? Lijkt me anders dat je er alleen maar zenuwachtig van wordt haha. Zou ik ook over gaan piekeren
@klok Meteen de eerste En @Milena92 ja het was best een bizarre punctie. Heel veel buikpijn, week ervoor ook echt bedrust en erna kon ik pas na 2 weken weer een beetje normaal lopen.
Oef dat lijkt me ook een hele bizarre punctie. Kan me niet voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben. En weten ze hoe dat mogelijk is? Wel een mooie uitkomst uiteraard maar lijkt me ook wel heel spannend geweest. Ik hoop dat de volgende gelijk weer raak mag zijn voor je!
Ik heb pcos, een schoolvoorbeeld. "Je kunt zo in onze leerboeken!" En iedere arts die een echo maakt schrikt er weer van ik heb dus enorme eierstokken met heel veel eitjes. Ongeveer 2a3x zo groot als ze horen te zijn. Ik reageer dus ook echt heel heftig op medicatie en in Nederland zijn er 2 pogingen van ivf gestopt vanwege overstimulatie. En ook 5x met OI. In België wisten ze dus wel al dat er een kans was dat er veel waren. 2 dagen voor de punctie telde ze er zo'n 40 en moest ik de prik zetten. Daarbij zijn er dus nog zo'n 24 bijgekomen. Maar daar doen ze niet zo moeilijk over veel eitjes
He bah! Heb het ook hoor, iedere ochtend sta ik te kokhalzen als een malle. Gisteren moest man echt het eten afmaken, ik stond bijna over te geven over de rauwe kip. Jak! Sterkte meid, is echt vervelend!
Ieder ZH heeft een ander protocol volgens mij. Hier ook pcos en ik hoefde alleen maar een kuurtje primoluut om ongesteld te worden, en mocht daarna starten. Jouw versie is dus nog uitgebreider dan die van mij
Ik denk dat ze jou de pil geven om te zorgen dat de eierstokken rustig zijn alvorens je gaat stimuleren. Er is dan geen cyclus en geen timing, dus wanneer de afspraak precies is, maakt niet uit. Je kan vrij gemakkelijk de pil wat langer of korter doorslikken als je op een bepaald moment een menstruatie moet opwekken/uitstellen.
Ah wel “fijn” om te horen dat ik niet de enige ben ik ben ook een beetje huiverig merk ik, ben de vorige zwangerschap 8 maanden lang kotsmisselijk geweest en voel me een beetje paniekerig bij elke vlaag misselijkheid nu , terwijl het best nog wel meevalt denk ik
O jo zo lang misselijk geweest?! Dan snap ik dat dat een redelijk trauma is... Gelukkig heb ik er bij dochter maar een paar weken last van gehad, dus hopelijk is dit het ergste. En dat hoop ik voor jou ook! En vandaag zal het ook een stukje spanning zijn. Ben best wel nerveus voor de echo, dat had ik bij OI niet op deze manier... Toch omdat het het 'eindstation' is ofzo
Ja ben tot aan de bevalling misselijk geweest. Was echt afentoe afzien. Maar kon erna wel weer enorm genieten van al het lekkers wat er te eten valt dus dat is goed gekomen. Ik snap de spanning heel goed. Ik heb destijds ook eerst OI etc moeten doen zonder resultaat, maar eigenlijk is dit niet het eindstation maar het echte beginstation. Je lichaam kan zwanger zijn en een zwangerschap voldragen. Je hebt alles aan boord wat er nodig is, alleen de inregeling wordt nu overgenomen. En als dat niet in 1x goed is, is dat geen ramp. Dan stellen ze dat bij. Jouw eigen lichaam heeft al eens bewezen dat het kan, en dat is het beste bewijs wat je je kan bedenken. veel succes met de echo
Ohh jij had ook hg. Ik ook! Tot de bevalling was ik misselijk. 6x opgenomen in het ziekenhuis, lag zelfs met 2e kerstdag heel eenzaam en alleen daar voor 2 dagen. Toen wilde ik naar huis Pas toen ik zofran kreeg en ik dat ook echt mocht gaan slikken als ik het aanvoelde komen. Bij mij ging het in golven, het echt niet meer kunnen stoppen met kotsen.. Dan kotste ik minstens 10x per uur Ik merkte de dag ervoor al dat ik steeds misselijker werd, water werd moeilijker binnen te houden. En pas toen een dokter zei "ik geef jou deze zofran mee en zodra jij voelt dat het eraan komt begin je er mee voor 5 dagen!" Toen heb ik niet meer in het ziekenhuis gelegen omdat ik het kotsen dus kon gaan voorkomen. Maar misselijkheid, geen energie.. echt tot aan de bevalling Ik moet nu ook meteen naar het ziekenhuis bellen als ik zwanger ben zodat ik daar onder behandeling ben ipv verloskundige zodat we eventuele hg meteen kunnen aanpakken.
jeetje @Knut10 en @Featherr wat vreselijk. Dat is zo zwaar! Ik vond t misselijk zijn zo erg, maar gelukkig tot 16 weken. Dat lege, nare gevoel. Snap het trauma! Ik had dan wel migraine er nog om de paar dagen bij, niet te doen. Vond die periode echt een hel. En nu ben ik ook wel bang voor die eerste periode. Zien jullie nu erg op tegen de zwangerschap? Ben benieuwd @Basilicum!!!
@Milena92 een beetje wel ja ik riep ook altijd dat ik dit echt echt niet meer ging doen. Het was echt de hel. Maarja Ik heb goede hoop dat ik nu met een goed plan en alvast medicatie in huis hebben ik in ieder geval die opnames kan voorkomen en het vele kotsen. Die eeuwig misselijkheid overleef ik wel voor 9 maanden..
Echo achter de rug. In totaal 19 eitjes aan het groeien waarvan 10 al 10+ en de rest rond de 9/10. Baarmoederslijmvlies was ook al 10. Maandag terug voor een nieuwe echo en als alles meezit, direct de punctie inplannen. Zij plannen de punctie bij genoeg eitjes rond 17mm in. Ik verwacht zelf dat ik nog wel een extra echo tussendoor nodig heb, mijn lichaam is meestal niet zo vlug. Maar goed, had deze score nu ook echt niet verwacht op cd8! Dit was de eerste keer sinds mei dat ik met positief nieuws het ziekenhuis heb verlaten. Was heel gek om mijn man daarna te bellen om goed nieuws mede te delen i.p.v. slecht nieuws. Mennn wat vind ik dit allemaal spannend. Niet verwacht dat ik deze fase al zo zou beleven! En @Milena92 over opzien tegen de zwangerschap: hier +1! Vind het echt een onoverkomelijk kwaad als je nog een baby wil. In mijn volgend leven wordt ik een zeepaardje, kan mijn man de baby's dragen
Bedankt voor jullie reacties. Ik de k dat jij gelijk hebt @Knut10. Ik had namelijk al gebeld met het zkh toen ik eerder ongesteld werd en toen zeiden ze al dat het niet uitmaakt. Dat ik gewoon de pilstrip kan afmaken. Ik gok dat ik dus na de volgende bloeding alleen hoef te stimuleren. Wat fijn zo'n goede echo @Basilicum. Hopelijk maandag veel grote en kan je de punctie inplannen. Veel meiden hier met pcos, dat is wel 'leuk' om te lezen hoe dat nu bij iedereen gaat qua aantal follikels en cryo's. Wat vervelend die misselijkheid zeg! Jullie hebben daar veel last van gehad allemaal, ik dus totaal niks. Dus ik mag mezelf gelukkig prijzen Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal! Ik zocht een groep waar ik me bij aan kan sluiten want voel me best eenzaam.. kwam hier terecht dus hopelijk is dat oke! Vorige week vrijdag een cryo terugplaatsing gehad maar gister een bloederige afscheiding verloren en vandaag helaas heel hevig ongesteld geworden.. het overviel me een beetje omdat de vorige keer met m’n dochtertje een verse tp (met icsi) in 1x goed is gegaan, wat natuurlijk niet betekent dat het dan elke keer maar goed gaat, maar je blijft toch hoop hebben ofzo! Eind deze maand na mijn ovulatie gaan we voor een tweede cryo tp. We hebben nog 2 embryo’s in de vriezer. Best spannend allemaal! Ik ben trouwens 29 jaar.
Ik zie er wel tegenop en tegelijkertijd is het iets wat ik zooooooo graag wil. en zo bang ben dat het niet lukt. Lekker tegenstrijdig hè? En was de migraine bij jou door de zwangerschap? @Featherr jeetje met opnames ook. Dat heb ik gelukkig niet gehad. Wie weet dat het deze keer meevalt voor je. En wat een top nieuws @Basilicum ! Een super goed begin @Ly009 welkom. Jammer dat het niet is gelukt deze keer. Kan me de teleurstelling goed voorstellen. Dikke knuffel voor jou.