MMM voor baby (geopend zomer 2023)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Basilicum, 20 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik doe met je mee denk ik. 21ste second opinion in het EMC wat betreft Endo en Adenomyose en van daar uit langzaam aan kijken/plannen wanneer wij de allerlaatste kans terugplaatsen.
    "Leuk" dat je er weer bent ♥. Gaat alles goed met de kleine?

Knut10 vindt dit leuk.
  2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Ook welkom :). Wat een reis heb jij al achter de rug zeg! En dan nu richting de allerlaatste kans, wat een spanning zal dat meebrengen voor je. Heel veel succes en mijn duimen draaien voor jouw laatste kans in het bijzonder!!

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dank je, en klopt, ben hier op het forum een "oude" rot om het zo te zeggen. Lees al even mee hoor. Weet niet of ik het aansluiten zou noemen, maar ik zal gerust hier en daar reageren.

PS, tevens een vraag voor jouw, waarom gaan ze niet over op andere medicatie? Menopur bijvoorbeeld. Soms kan het zijn dat meiden slecht reageren op Gonal-f. Ik ben daar 1 van.

4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    In het traject van mijn dochter had ik menopur en daar reageerde ik nog slechter op... Uiteindelijk na 20 dagen stimuleren opeens groei en mocht ik op dag 23 pregnyl zetten. Dus echt van niets naar volgroeid in een paar dagen. In het traject voor dochter ook rondes afgebroken omdat er, na veel ophogen, niets gebeurde. De eerste ronde voor baby 2 verliep keurig volgens het boekje met de laagste dosering gonal, eisprong op dag 19. Nu hebben we gewoon veel te laat opgehoogd (pas op dag 20) en begon mijn lichaam zelf bmsl af te breken op dag 23.
    Ik heb goede hoop dat, als we nu hoge starten, het weer beter gaat. Anders ga ik zeker om andere medicatie vragen. Lief dat je meedenkt! :thumup:

Asil vindt dit leuk.
  5. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.004
    1.208
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Het duurt nog maanden omdat ik eerst nog een hormoonwaarde moet gaan laten zakken met prednisolon en Lucrin, dus voordat mijn lichaam er (kunstmatig) klaar voor is, zijn we alweer een paar maanden verder. En dan moet ik überhaupt nog een eerste afspraak weer krijgen op de poli. En ik zit inderdaad volop in de baby tijd, maar omdat het per poging zo lang duurt, toch maar weer beginnen nu ;)

en wat balen van je echo en dat je collega dan dat nieuws heeft. Is gewoon stom.

Asil vindt dit leuk.
  6. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.004
    1.208
    113
    Vrouw
    Leuk om jou online weer tegen te komen :) en wat een spannende laatste kans zo hè. Ik hoop het zo voor jullie! Alles gaat goed met de kleine, en met mij ook weer, had een moeilijke periode na de bevalling maar gaat weer beter gelukkig.

Asil vindt dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wat rot dat het moeilijk was, wil daar iets meer over kwijt? Blij te horen dat de kleine het goed doet ♥.
    Ik zit overigens al maanden aan de pil maar bloed nu dus al 1.5 maand elke dag. Wel minimaal maar niet bevorderend voor het sexleven :)

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles mee gekregen maar wat is de oorzaak dat je zo "slecht" (klinkt zo stom) reageerd op medicatie?

9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Ik heb, naast PCOS, ook een prolactinoom (goedaardige tumor op de hypofyse) dus alles wat ook maar een beetje met hormonen te maken heeft, is drama in mijn lichaam :o:

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Oh wacht, dat heb ik wel eerder gelezen. Wat vervelend dat je dat hebt. Ben je onderbehandeling, of geweest oid. Heb wel eens gelezen dat je hier medicatie voor kan slikken of eventueel geopereerd..

11. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Bij mij is het een beetje een aparte situatie. Hij is te klein om te opereren en mijn medicijnen werken altijd alleen maar tijdelijk. Mijn lichaam went heel snel aan een nieuwe dosis, dus ik slik alle medicatie die er voor dit probleem is op de maximale dosis, maar hij krimpt maar niet en de waardes zijn na die wen-periode altijd weer klote. Ik weet gelukkig wel dat ik hiermee zwanger kan worden dankzij een arts van het EMC die het protocol de prullenbak in heeft gegooid en heeft gezegd we gaan het, ondanks de slechte waardes, gewoon proberen. En godzijdank succesvol want ik ben al een prachtige dochter rijker.
    Maar voor die ene arts bij het EMC, die eigenlijk geen patiënten meer ziet maar mijn dossier interessant genoeg vond, was er geen gyn die mij wilde zien met mijn huidige waardes. Ik heb hem ook een geboortekaartje gestuurd en ben in week 2 mijn baby gaan showen. Ben hem echt voor eeuwig dankbaar. Zo fijn als er naar de mens achter het dossier gekeken wordt

Milena92 vindt dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik ga nu ook naar het EMC en eerlijk, voel me klote dat ik niet eerder ben gegaan. Wat een held, die dokter, in jouw geval! Wij hebben een top embryo in de vriezer. Maar kan gerust dat ik straks alles heb gedaan en deze niet goed ontdooid. Je kunt je voorstellen dat ik alle emoties inmiddels al heb meegemaakt. En hoe makkelijk dit ook klinkt, ik zal het lot toch moeten accepteren en er het beste van moeten maken.

Ook ik weet hoe het voelt om percies anders te zijn dan regulier. Bij ons is niks zoals het hoort.

Ik kamp al jaren met buikklachten, altijd op PDS gegooid. Ik ben verhuisd voor de liefde naar omgeving Rotterdam. Hier kwamen wij in het trajec terecht en hier is tijdens het traject toch voorgesteld te kijken of ik geen endometriose kon hebben. Bleek van wel. ( nu separaat ook onder behandeling van de PDS, die ik mogelijk nooit gehad zou kunnen hebben na onderzoek). Graad 1 maar, lichtste graad maar op een hele vervelende plek. Ik had al 6 IUI gehad en was na de operatie direct natuurlijk zwanger. Is daarna nooit meer gelukt. Helaas een miskraam.

Inmiddels heb ik een x aantal myomen, en door de hormoonbehandelingen Adenomyose erbij gekregen. Ik ben overtuigd dat ik daardoor geen goede innesteling heb, maar het is ook een beetje zoeken naar een reden waarom. Mijn vriend heeft verminderd zaad en verminderde kwaliteit maar in theorie zou je daarvan zwanger moeten kunnen raken.

Ik heb alles wat er maar te doen valt gedaan. Vitaminen, accupunctuur, massages, medicatie en nog een waslijst. Niks heeft tot resultaat geleid. Dus nu toch die doorverwijzing. Kan zijn dat ik met hetzelfde word weg gestuurd. Ga alleen nog een Receptivity doen. Ik hoop op een kijkoperatie, misschien verwijderen van iets, maar dat doen ze niet zo snel wanneer het niet "in de weg" zit.

Als alles klaar is en er geen zwangerschap komt, tja wat wil ik dan. Ik wil niet ongesteld blijven tot de overgang. Mijn hoofd zegt haal de baarmoeder dan maar weg dan is het klaar over en gedaan. Misschien toch met alle pijn welke een menstruatie bij mij veroorzaakt nog een half jaar of een jaar zelf proberen... Ik weet het niet.. Ik hoop dat dit de gelukstreffer is want ik zou niets liever zijn dan moeder. Maar het leven zoals wij deze nu leiden is ook fijn, het is lastig iets te missen waarvan je niet weet hoe het voelt. Het is ook lastig te horen hoe moederschap voelt wanneer je je er geen voorstelling van kunt maken.

13. HD8489

HD8489 Actief lid

9 mei 2023
    129
    105
    43
    Wat een traject heb jij al achter de rug zeg. Wat maakte dat je eerder naar Erasmus had gewild? Wij willen dit graag weten omdat wij de stimulatie en controles in ASZ hebben en terugplaatsingeb in Erasmus

Wij ruim 5 jaar bezig. Getest niks zou het in de weg staan. Tekenen van PCOS, net nier binnen criteria. Slechts 2x positieve test. Beide keren bbz. Mei gestart met IVF. 2e TP leek succesvol echter snel miskraam. Nu binnenkort 3e tp. Kreeg tijdens echo, tussen neus en lippen door, te horen dat ik adenomyose heb. Geen kindje, geen kans op natuurlijke zwangerschap dus dus dit is de enige kans die wij hebben. Vandaar de vraag over erasmus.

14. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Jeetje, jouw rugzakje is ook niet bepaald leeg! Ik hoop van harte dat je een arts bij het EMC treft die verder kijkt dan de protocollen, regels en eigen 'arena'. Dat ze verbanden leggen en naar jou kijken als geheel. En natuurlijk hoop ik van harte dat het bijdraagt aan een gezonde zwangerschap.

Ik vind het heel knap hoe je naar de situatie kijkt, betreft het moeder zijn, maar ik had daar zelf altijd zo'n hekel aan voor het mij gegund was. Het is waar, het is uiteindelijk anders dan je je kunt voorstellen, maar je kunt je wel iets voorstellen. Je kunt je de liefde voorstellen en daar vanuit elke cel in je lichaam naar verlangen. Vanaf het moment dat de kinderwens er is, voel je je in je hart al moeder volgens mij.. Tenminste, zo was het bij mij.

Ik ga heel hard voor je duimen. Voor heel veel geluk en wijsheid vwb de keuzes die gaan volgen!

Milena92 en Asil vinden dit leuk.
  15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wij SFG EMC, ik ben daar dus al wat jaren bekend. Punctie e.d. in het SFG TP in EMC.
    Eerlijk ik ben zo goed behandeld in het SFG (@Basilicum) en ze hebben zeker verder gekeken. Ik denk dat ik gewoon eigenwijs ben en er geen genoegen mee neem. Maar nu de laatste kans voor de deur staat, alles er aan gedaan willen hebben. Vandaar toch EMC. Maar ook met oog op de toekomst. Mocht het niet lukken en tot een Novascure of een BM verwijdering komen dan ben ik daar alvast bekend.

Hmmmmm soms denk ik had ik maar gelijk bij het EMC gezeten, je komt daar vaak wanneer reguliere ZH niks meer voor je kunnen doen en ze kijken idd individueel naar je. Daarnaast ook het heen en weren niet met koffertjes e.d. alles gebeurd direct op dezelfde afdeling. Maar goed, een punctie zit er voor ons niet meer in. Heb 6x een traject gehad. 1 x afgebroken, 2x IVF, 3x ICSI. De 2 IVF waren met Gonal-f en decapeptyl dat gaf gewoon slechte resultaten. Menopur en Lucrin zijn bij mij de beste combinatie gebleken maar ze blijven gewoon niet plakken.

Soms denk ik wel eens, had ik maar nooit "zwanger" geraakt, dan had ik nooit ervaren hoe een positieve test voelt en het dromen naar wat had kunnen zijn. Dit traject met 6 MK's afsluiten met lege handen voelt echt als op je bek gaan voor de eindstreep en de wedstrijd verliezen.

Anyway, ik moet positief blijven. Nog een paar maanden en dan weten we het.

(eerlijk, ik heb alles wel meegemaakt wat je meegemaakt kunt hebben in het traject en meer, afgebroken poging door voortijdige eisprong, ader geraakt tijdens punctie met haast bloedtransfusie, niersteen begin zwangerschap en artsen die niet wisten wat ze er mee moesten, zwanger van een dubble TP en midden in de winkel een miskraam enz..)

16. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.004
    1.208
    113
    Vrouw
    @Asil gelukkig hoeft alle ellende hiervoor niets te zeggen over wat komen gaat :D
    Ik heb nu weer een standaard brief gekregen dat ik pas een afspraak mag maken als ik de online vragenlijst invul, maar die staat dan weer nergens online :confused: zucht, daar begint het bellen naar de poli weer o_O (die alleen in de ochtend bereikbaar zijn, irritant)

Asil vindt dit leuk.
  17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    @Knut10 wat leuk !! Beetje zelfde schuitje als hier, in januari bevallen en nu toch maar bijtijds weer aangemeld. Duurt ook wel even allemaal, in september 2e afspraak en daarna kan ik dan in principe beginnen wanneer ik wil :cool: onze donor is gestopt met doneren dus de eerste vijf rietjes IUI en dan de zesde als het dan niet gelukt zou zijn ivf waarschijnlijk.

Knut10 vindt dit leuk.
  18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    Wauw wat een ontzettend bijzonder verhaal!! Hij zal het ook wel mooi vinden dat hij je geholpen heeft om moeder te worden <3

Basilicum vindt dit leuk.
  19. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.325
    3.319
    113
    Vrouw
    Deze ronde zit er voor mij ein-de-lijk op! Maandag uitgangsecho en dan met frisse moed de volgende ronde in. Hoe is het hier met iedereen?

20. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    Yess!! Wat fijn !! Lijkt me heerlijk om weer met een schone lei te beginnen haha.
    Wij gaan lekker op vakantie met de kleine! Dus ben benieuwd! Zal vast leuk worden :) al zit ze wel in een best lastige periode (weer:roflmao:).
    Ik had deze cyclus LH testen gedaan, en een mooie piek op dag 17 dus dat vind ik wel fijn om te weten :) niet dat ik zwanger kan worden zonder het ziekenhuis haha maar altijd goed als de cyclus nog mooi loopt!

Watermeloentje en Basilicum vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina