Hallo, Ik ben een vrouw van 23 jaar en wil graag zwanger worden. Ben daarom in feb '11 gestopt met de pil. Ik heb eerst mijn ontrekkingsbloed gehad en 46 dagen erna mijn 1e ongesteldheid. Echter tot heden nog steeds niet ongesteld (4mnd). 2 maal bij mijn huisarts geweest en uiteindelijk heeft ze mij doorverwezen naar de gynaecoloog, waar ik al een paar dagen later terecht kon. Ik kreeg hier een inwendige echo, daaruit bleek al snel dat er PCO naar voren kwam. Ze heeft mij echt op mijn hart gedrukt dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat ik gewoon zwanger kan raken, alleen duurt het net ietsjes langer dan anders. Ik ben wel erg opgelucht nu ik weet wat het is en dat ik toch gewoon vruchtbaar ben. Zijn er nog meer vrouwen/meiden die PCO hebben? Heeft het lang geduurd eer jullie zwanger raakte? Groetjes Bianca88.
Allereerst: sterkte, ik weet hoe vervelend het is om dit te horen. Onderaan kun je zien hoe lang wij inmiddels bezig zijn.
@Gerbera: Ohw meis wat vervelend! Hoelang zijn jullie al bezig voordat je wist dat je PCO hebt? Ik kan dit weekend testen of ik zwanger ben, mocht ik over 1 week nog niet zwanger zijn of ongesteld dan moet ik terug naar mijn h.a en dan krijg ik een kuur voor 10 dagen. x
Niet mijn persoonlijke ervaring, maar mijn zus heeft PCO. In januari 2007 gestopt met de pil om te proberen kinderen te krijgen. Ze kreeg daarna een steeds langer durende cyclus waardoor ze vaak dacht dat ze zwanger was. Na ongeveer 8 (?) maanden is ze naar de huisarts gegaan en kreeg een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Niet veel later werd PCO vastgesteld. Gelukkig werd ook meteen haar vriend gecontroleerd voordat er concrete plannen werden gemaakt. Na een zaadtest bleek hij slechte kwaliteit te hebben. De enige mogelijkheid om zwanger te kunnen worden was ICSI. Ze heeft een hormoonkuur gekregen voor het opwekken van een eisprong. Januari 2008 was het dan eindelijk zover voor de punctie, bevruchting en terugplaatsing. Ze hadden geen toppers, alleen maar goeden. Dus in overleg zijn er 2 teruggeplaatst. Helaas kreeg mijn zus als gevolg van de hormonen een overstimulatie. In 3 weken tijd kwam ze 30 kilo aan vocht aan (van 63 naar 93 kilo). In het ziekenhuis hadden ze nog nooit zo'n erge reactie gezien en voorzichtig zeiden ze dan ook dat een erge overstimulatie meestal alleen gebeurt als de terugplaatsing gelukt is. En inderdaad, ze was zwanger! Gelukkig is het vele vocht daarna weer weggegaan en mocht ze, zwanger en wel, naar huis. Los van de behandeling: de tweeling is met 28wk5d geboren, vanwege een infectie bij een van de baby's. Het lichaam van mijn zus merkte dat en zorgde voor weeën. De bevalling is natuurlijk gegaan en de baby's hebben daarna nog bijna 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Ondertussen zijn mijn nichtje en neefje vorige maand 3 jaar geworden en zijn ze hartstikke gezond! Doordat ze met behulp van ICSI zijn verwekt, krijgen ze om de zoveel tijd nog controle in het ziekenhuis. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Het is dus uiteindelijk toch een succesverhaal geworden! Bij de eerste poging ICSI, een jaar nadat ze gestopt was met de pil. Iedereen die PCO heeft, wens ik veel succes met het hele medische traject. Blijf positief en houd hoop!!!
@Ram1986: Zo dat is indd een heftig verhaal zeg! Ben blij dat uiteindelijk toch alles goed is gekomen en 2 gezonde kindjes eraan over heeft gehouden! Mijn gyn zei dat ik mij nergens zorgen over hoefde te maken en gewoon vruchtbaar was, dat was mijn grootste angst altijd dat ik niet vruchtbaar was. Ze zei dat vrouwen met PCO 80% kans hebben op zwangerschap, dat is al een hele geruststelling. We moesten het voorlopig zo proberen. Mocht ik over 1 jaar nog niet spontaan zwanger zijn dan gaan ze verder met onderzoeken aan mijn man zijn kant, maar hopelijk is dat niet nodig! Hoop dat ik het weekend een positieve test mag krijgen, maar daar verheug ik mij niet teveel op... x
Wij zijn vanaf augustus vorig jaar bezig, een jaar dus. In april kreeg ik de diagnose PCO. Ik ben nu net aan de Clomid pillen begonnen. Hiervoor hebben we het dus zonder pillen geprobeerd. Ikzelf betwijfel ondertussen een beetje die 80% die ze noemen. Is mij ook gezegd. Ik geloof het wel maar dat is dan uiteindelijk na een hele lange periode met vele behandelingen denk ik. Maar misschien zit ik op het moment wel even in een pessimistische bui hoor! Ik weet dat er op dit forum ook wel wat positieve PCO verhalen zijn. Ik hoop met je mee dat het voor jou sneller gaat! @Ram heftig verhaal joh...wel met een happy end gelukkig!
@Gerbera: Ja we zien wel hoe het loopt, ik had alleen op mijn linkereierstok die eiblaasjes, rechts was alles goed. Vandaar dat ze zij je hoeft je nergens zorgen over te maken, deze cellen overleven het wel.. Maar iets eraan veranderen kunnen we helaas niet, wachten is het toverwoord.. En hopelijk gebeurt er gauw een wonder! xx
ik ben sinds december bezig en ik heb ook pco, alleen ik moet nog 6 kilo afvallen voodat ik mag starten met clomid ik hoop dan ook dat ik zwanger zal raken voor ik met de kuur mag starten
Hoi ook hier pco, ik ben er 5 jaar geleden met toeval achter gekomen dat ik pco heb. Ik was al een aantal maanden niet ongesteld geworden en naar de huisarts gegaan daarna door verwezen naar het ziekenhuis en toen zijn we er achter gekomen. De gynaecoloog die mij behandelde zei toen dat ik het meest kans had op een natuurlijke zwangerschap voor m`n 26ste (waarom weet ik niet, niet gevraagd)ben nu 25 en vol op bezig.
Ik weet sinds mijn vijftiende dat ik PCO heb. De gynaecoloog heeft het vastgesteld dmv een echo. Ik had nooit een echte cyclus, vaak lichte bloedingen en op een gegeven moment vrijwel niet meer ongesteld. Mijn temperatuurcurve was een rommeltje, ik kon er geen wijs uit worden helaas... Wij proberen nu zwanger te worden, ik ben sinds een maand gestopt met de pil na tien jaar. Wel erg spannend wanneer er iets van een cyclus weer op gang komt. Hele onzekere situatie voor mij... mijn man is heel erg vol hoop en dat is soms wel moeilijk. Hij heeft niet het idee dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden. Nou wil ik ook niet meteen negatief zijn, dus we proberen het gewoon!
Ik weet sinds dec dat ik PCOS heb.. en heb nu ondertussen een operatie gehad omdat de Clomid niet werkte. Ze hebben de blaasjes weggelazerd en moet nu wachten op een natuurlijke menstruatie en op de 12 sd moet ik voor een echo.. Datums staan hieronder...
bij mijn eerste wist ik nietdat ik pco had alleen had el erg lange cyclussen... dat lag tussen de 33 dagen en over de 100 dagen. toch wonder boven wonder ben ik na zo 9 maanen zwanger geraakt e heb nu een mooie zoon van 3 1/2 nu wuden we er in juli 2010 voor gaan maar heb me daarvoor nog laten onderzoeken of het allemaal we goed zat inv lange cyclussen en daarbij kwam naar voren pco. dus na het trouwen wouden we het nog even zelf proberen en in aug 2010 was ik zwanger maar helaals een mk... maar ik dacht wel wat een lukky me wandt ge gyn gaf aan dat het niet heel snel dit nog een keer z gebeure met pco en de cyclussen... daarna bleef een zwangerschap uit en ben begin dec terug gegaan naar de gyn en die heeft me gelijk comid 50 mg meegegeven omdat ik op de derde dag van me menstruatie (cyclus dag) zat kon ik gelijk die dag beginnen. ik was er eigenlijk niet zo voor omdat ik kapster ben en op de zaak is het in dec erg druk en kan moeilijk elke keer vrij nemen maar hij zei dat als ik deze maand zou overslaan waarschijnlijk de menstruatie opgewekt moest worden enz en het beter as om in een eigen cyclus te starten..dus toch maar bgonnen. ik ging er vanuit dat het toch nog niet echt aan zou slaan omdat je vaker hoort dat 50 mg niet echt aanslaat... half december bleek ook dat er niet veel groeide en ze plande nog een afspraak om te kijken hoe het eruit zag en als het niks was we zoude stoppen en weer wachten op de menstruatie... maar toen ik trug kwam zat er 1 super mooi eitje en ik kreeg de planning mee van huiswerk... nou de eerste dagdatwe het moesten doen was al een fiasko wand mannetje kwam buiten mij al klaar door te opgewonden voorspel(oeps) shit.... en toen moesten we een dag niets doen vanwegen en zaad kwalieteit en dan weer wel...maar mannetje was toen ziek maar hebben het toch gedaan... en toen weer een dag niet en dan weer wel... dus om de dag zo 3 keer rond die periode... kan er nu wel om lachen maar was echt niet grappig toen... het is dus rond de kerst rwekt en dat is wel een leuk idee.... maar goed een twee weken later bleek dat we lekker zwanger waren....dus in een keer al raak... en nu weer bijna 35 weken alweer... succes jij...
Hallo, Allereerst wat ontzettend vervelend voor de dames met PCOS! Maar gelukkig lees ik ook gelijk succesverhalen. Maar ik heb nog een vraagje: waaraan merk(t)en jullie (los van de lange cyclus) dat er iets "mis" was? Zijn er bepaalde symptonen als je PCOS hebt? Ik heb zelf een lange cyclus en ik weet niet of ik nou gewoon aan het ontpillen ben of dat er iets niet klopt... Dokter zei begin juni dat ik me niet zoveel zorgen moest maken, maar ja... dat is makkelijker gezegd dan gedaan (zeker als je een controlfreak bent) Groetjes Linda
Maar ik heb nog een vraagje: waaraan merk(t)en jullie (los van de lange cyclus) dat er iets "mis" was? Zijn er bepaalde symptonen als je PCOS hebt? Ik had veel last van beharing in mijn nek, iedereen heeft ook daar haren zitten en normaal gesproken licht blonde dons haartjes, ik had een kring met zwarte haren en overgewicht, en hele onregel matige cyclussen(vaak heel lang niet ongesteld geweest) de haren heb ik weg laten laseren, ik ben er met toeval achter gekomen op mn 20ste. toen heb ik ook een echo gehad en er zitten cyctes op mijn eierstokken, dat is ook een symptoom
Wij zijn er met toeval achter gekomen, ik had nergens last van behalve mijn lange cyclus wat nu nog gaande is (4maand) dag 139 van mijn cyclusdag. Doordat ik een inwendige echo kreeg zag de gyn het op de echo. Ik moet als ik nog niet ongesteld ben geworden volgende week terug naar mijn h.a dan krijg ik Provera 10mg voor 10 dagen. Heb gisteren getest maar was negatief
@momhairy: Wat super dat je weer zwanger bent meid!!!! Zo zie je dat er toch heel veel positieve verhalen zijn ondanks PCOS..
Idd!!! Een symptoom bij mij was ook wat meer haar op Me armen en benen! Als je op Google zoekt op pco Verschijnselen of symptoom kan je er veel over vinden ! Zijn 4 dingen die je kan hebben en als je 3 van de 4 heb of 2 van de 3 dan heb je pco! Ik had echo beeld liet een kralen krans van eitjes zien! Kleine eitjes Die dus nooit uitgroein tot een goed eitje! Heel soms maar! Die overbeharing en me lange cyclussen! Ze kijken ook je bloed beeld na en het kan zijn dat je te veel mannelijke hormoon in je lichaam hebt en dat had ik weer niet!! Er Zijn gelukkig idd ook succes verhalen zoals mij!!!
Hoi, hier ook PCOS, dat weet ik al 1,5 jaar. Ben naar de gyn gegaan vanwege onregelmatige cycli. Ik ben vrij snel na alle onderzoeken met Clomid behonnen. Helaas werkten geen van de doses voor mij, dus ik spuit inmiddels al weer 8 rondes hormonen. De gyn vertelde mij dat een vrouw normaal gesproken 20% kans heeft per maand om zwanger te raken. Met PCOS maar 5%. Ik vind het dus erg jammer dat artsen vrouwen aan laten "rommelen" zonder hulp. Natuurlijk zijn er succesverhalen en ik weet dat spontaan kan. Maar ik ben heel blij dat ik niet nog een jaar zelf heb moeten proberen. De hormonen werken voor mij heel goed. Ik heb nu een cyclus van tussen de 28 en 32 dagen. Top dus! Iedere maand een eisprong, iedere maand dus kans. (Door het spuiten weet ik exact wanneer m'n sprong is, dat is toch ook wel prettig!). Ik ben er al eens zwanger mee geraakt, helaas een miskraam, maar dat was mij zonder hormonen niet gelukt. Mijn tip: let goed op hoe je voelt. Raak je echt gefrustreerd door het niet zwanger raken, blijf dan niet zelf aanrommelen. Ik zie dat bijv Clomid bij zo veel vrouwen goed werkt!! Het is er niet voor niets... Succes!
Ik kwam er achter door allerlei symptomen; ik had ineens een snorretje compleet uitgeput buikpijn depressieve gevoelens opgezwollen buik onregelmatige menstruatie huidproblemen (eczeem, jeuk, pukkeltjes) Misselijk Eigenlijk dacht ik (en zelfs de huisarts; die zei vroege miskraam, maar was dus ws achteraf gewoon late heftige ongesteldheid) steeds dat ik zwanger was, leek er echt op. Ik zit nu in de eerste clomid cyclus. Maar ik heb spierwitte ovulatietesten...iemand een idee wanneer je een ei zou kunnen verwachten met CLomid? Ik zit nu op dag 16.