MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @ eekhoorntje, Mooi dat je temp er nog goed uit ziet.. Maarja je heb nog 5 dagen. Dus jammer dat je dr nog zo weinig over kan zeggen. Hoop het voor je meid..

Ja heb mijn vest nog aan gedaan. Maar hoefde niet uit de kleren. Maar voelde nu opzich wel prettig. als ik zo die kamer bekijk.. zo open, zo licht.. Nou dan hou ik wel even mijn vest aan! Prima idee geweest. Had er zelf niet bij stil gestaan. :)

Nou spannend in iedergeval, ik lees wel eens dat niet alle gyneacologen een samenlevings test doen omdat het toch niet altijd wat zegt. Maarja valt altijd te proberen toch! Maarja we blijven duimen dat je gewoon niet ongi wordt! Je hoort vaker dat als mensen de mmm in gaan dat het dan wel in 1x lukt! Nou daar maar aan vast houden ;)

Duim voor je!

@Firefly.
    Waarom moest je een echo laten maken? Om te kijken naar een eitje? sorry k heb dr nog niet echt veel verstand van.. :)
    En bloed onderzoek?
    zie in je onderschrift dat de echo goed was! Nou mooi!

Ik moet pas na mijn ei bloed prikken. hebben jullie idee waarom daarna pas? Wat kunnen ze daar uit opmaken?

2. eekhoorntje

13 feb 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @priscil1986: Het is inderdaad erg spannend en het kan inderdaad nog alle kanten op!

Ik vond het ook heel fijn om een lange trui aan te hebben.
    Anders voel je je zo bloot... ben je ook wel maar goed dit was wel prettig.;)

Hoop ook zo dat de samenlevingstest niet nodig is want ja dan moet ik weer naar het zienenhuis.... weet onderhand bijna geen smoes meer voor het werk. Heb nu maar gezegd dat ik menstruatie problemen heb.

Lief dat je voor mij duimt! I keep my fingers crossed:p
    En natuurlijk ook voor jou straks!!

3. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @ Eekhoorntje,

Het liefst doe ik een skipak aaan, maarja dan kunnen ze zo lastig onderzoeken he :p

Jaa inderdaad.. het blijft lastig. Ik heb het vandaag aan 1 collega verteld in vertrouwen. En bij de rest moet k ook maar wat verzinnen. ik heb geen zin om elke keer alles uit te moeten leggen. Vind ik erg vervelend..

Dankje wel, Wij mogen er de komende dagen weer tegen aan gaan!

Heb je testen in huis? of wacht je netjes tot je nod?

4. eekhoorntje

13 feb 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @priscil1986

Nee; ik heb geen testen in huis. Vind het zonde om elke maand een test te kopen en dat het dan weer negatief is...
    Probeer toch maar een paar dagen af te wachten. Hopelijk lukt dit want ik heb wel testdrang hoor :p

En wanneer ga jij testen of wacht je ook tot je nod?

Voel verder nog steeds niks...dus blijven duimen draaien!
    Hoe voel jij je?

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @Firefly; Hebben ze de echo nog gedaan bij je, of ben je nu echt ongi geworden? Hopelijk ben je al wat wijzer geworden....

@Vasca; Bavalt de nieuwe auto goed? En hoe gaat het verder allemaal bij jou?

Hier ben ik de nachtdiensten gelukkig goed doorgekomen, was erg rustig... Onze klusperiode komt er ook weer aan, ben benieuwd of ze woensdag nog gaat kijken naar de "eigroei" als ik weer bij de gyn ben... Op naar de goede uitslagen!!!

6. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland

Nog 2 dagen meid.. spannend hoor!
    Hier begint de klus week, haha. Mijn temp gaat nu alleen al om hoog! Ben benieuwd hoe het ermorgen uit ziet.. Verder heb ik steeds steekjes onder in mijn buik, zou dat toch al mijn ei zijn? Hoop toch niet dat ie wel al geweest is..

Jaa snap het wel ddat je niet elke keer wil testen. Kost een hoop centen, en je maakt je zelf alleen maar gek :)
    Ik heb nog 1 test in huis leggen. Ga me proberen in te houden.

Nou succes nog de komende dagen...!

7. eekhoorntje

13 feb 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is zeker heel spannend!
    Alleen werd het me gister toch wat te veel en ben ik toch een test gaan halen:). Maar helaas negatief:x
    Alleen mijn ongi is er nog niet en heb ook nog geen buikpijn. Terwijl ik dit anders altijd al wel heb.
    Maar ga er wel vanuit dat mijn ongi vanavond of morgen komt.

Maar dat je temp nu al omhoog gaat! Het is toch altijd zo dat dit pas na de eisprong is?
    Ik heb niet zoveel verstand van tempen want heb het maar 1 ronde gedaan omdat het van de gyn moest.
    Inderdaad maar even kijken hoe het de komende dagen gaat.
    Heb trouwens ook geen idee hoe een eisprong voelt; ik voel namenlijk helemaal niks.
    Maar veel succes met klussen;)

8. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hee,

Jammer dat de test negatief is, maarja geen bloed geeft moed he ;)
    dus nog maar even duimen!
    Ik ga er ook altijd van uit dat ik gewoon ongi wordt.. Dan is de klap ietsjes minder als je ongi wordt.

Mijn temp was vandaag weer enorm gezakt, ben ik wel blij om dan is mijn ei nog niet geweest! vorige maand was hij ook al een paar dagen omhoog, weet niet wat het is.. maar nu dus fijn klussen!
    Ik vind tempen nog wel makkelijk. Mijn cyclus verschilt nog wel eens, en zo heb ik dr netjes kijk op. Je temp gaat inderdaad altijd na de je ei ongeveer 0.2 graad omhoog.

Is jou cyclus altijd het zelfde?

Succes nog even!

9. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hallo allemaal !

Sorry dat ik zo weinig actief ben.. Ben heel erg druk met mijn nieuwe baan.

De echo was netzoals het bloedonderzoek om te kijken of bij mij alles goed is. De echo was gelukkig goed !
    Nu moeten we dinsdag volgende week kwakkie weer inleveren, en hebben we 14 april het gesprek.. Ben er nu al zenuwachtig voor. Dan krijgen we de uitslagen te horen en wat er nu verder gaat gebeuren !

En ben inderdaad de dag voor de echo ongi geworden op dag 23.. Dus heb de 2 rare cyclussen maar bij elkaar opgeteld ..

Hoe is het bij jullie allemaal meiden?

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben vandaag voor de uitslagen bij de gyn geweest, met manlief was alles goed. Alleen bij mij is mijn prolactinegehalte 2x zo hoog als dat hij zou moeten zijn!! maw Mijn lichaam denkt dat ik borstvoeding geef terwijl dit niet zo is. Vandaar ook mijn gevoelige borsten de laatste tijd. Dus nu nog maar een keer bloed laten prikken om te kijken of het eenmalig was. Zo niet, dan zal ik ws een mri moeten krijgen om te kijken of er een prolatinoom in mijn hoofd zit (soort tumor, maar niet gevaarlijk, komt veel voor merk ik op google). Nu vrijdag weer terug voor een follikelmeting en de uitslag van het bloedonderzoek van vandaag.... Ik zal medicatie krijgen en mijn gyn zegt dat het dan best zo kan zijn dat ik heel snel zwanger zal zijn..... We wachten het af....

@firefly; Ik zou bijna zeggen, fijn van je ongi, dan weet je in elk geval waar je aan toe bent. Gelukkig was de echo ook goed!! Jammer dat je dan nog weer zo lang moet wachten voor de uitslagen... Zeker een groot ziekenhuis:(
    Hoe bevalt ej nieuwe baan, zeker een hoop afleiding in deze spannende tijd (vind ik tenminste wel). Succes ermee in elk geval!!!

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

zal wel effe schrikken zijn geweest, maar wel een leuke opmerking van je gyn dat je snel zwanger zult raken zou helemaal super zijn. Hoop dat het eenmalig is geweest, sterkte ermee.

12. annle

annle Nieuw lid

3 jun 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh vet spannend. Dacht vandaag ongesteld te worden en normaal dient het zich altijd een paar dagen van te voren al aan... máár nog helemaal niks gezien :(?!?!? Net afspraak binnen van het ziekenhuis. Misschien is dreigen genoeg geweest? Hoop 't zo... na 27 rondes!! Please!!! Als 't echt uitblijft, waar ik bijna niet op durf te hopen, ga ik zaterdag testen denk ik?

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

succes ermee

14. annle

annle Nieuw lid

3 jun 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ wherona: thanks!! Hoe gaat het met jou... ik zie al ruim 8 weken. Gaat alles goed?

15. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi meiden,
    ik heb hier een tijdje geleden ook wat mee gekletst, omdat we ook al een jaartje bezig waren, nu inmiddels 14maanden, en ik heb vanmorgen getest, omdat gisteren mijn NOD was, en ik 30x op de plee heb gezeten omdat ik al die 14maanden niet overtijd ben geweest, dus vanmorgen getest, en hartstikke zwanger!!

Wat ik wil zeggen houd moed en vertrouwen in jezelf en in je lichaam, ben blij dat het spontaan is gelukt en niet via de MMM,

Heel veel succes allemaal, en het komt goed, achter de wolken schijnt altijd de zon!!!

XXX

16. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Vandaag weer bij de gyn geweest voor een follikelonderzoek. Mijn ei was nu 17 a 18mm dus we hebben huiswerk!! Zowieso voor vannacht(!), morgenochtend krijg ik een samenlevingstest. DUs dat was goed nieuws. De resultaten van mijn prolactine onderzoek waren nog hoger als de vorige keer (3x te hoog) dus ik krijg een MRI om te kijken hoe/wat en of ik hiervoor medicatie nodig heb. Het wordt zo een spannende maand. Mijn ei zal was dit weekend springen en ik zit nu op dag 15 van mijn cyclus, dus dat is 4 a 5 dagen vroeger dan andere maanden, dus wie weet!!!!

Dit was weer even mijn update, ik ga lekker luieren.......
    Dames, fijn weekend!!

17. eekhoorntje

13 feb 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @priscil1986: ben helaas vorige week ongesteld geworden:x
    Baal er best wel van want ik had goede moed deze keer.
    Nu moeten we naar de gyn voor de samenlevingstest.
    Mijn cyclus is wel vrij regelmatig (zegt de gyn) het kan wel eens een paar dagen verschillen maar nooit veel.
    Hoe is het nu bij jou; zit je inmiddels al op het wachtbankje?

@devil81: gefeliciteerd met je zwangerschap!! en bedankt voor je berichtje, dat geeft wel wat moed.
    Ik zit nu namenlijk in ronde 15 en soms zie je het inderdaad helemaal niet meer zitten.
    Maar goed we moeten inderdaad vertrouwen blijven houden al is dat soms moeilijk.

18. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

ja hoor alles gaat wel lekker hierzo mag nie klagen

19. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

Devil van harte gefeliciteerd meid

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    jeetje meid je moet een hoop ondergaan hoop zo dat je snel in verwachting zult raken hoe is de samenlevingstest gegaan?

Deel Deze Pagina