MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Haha mvm. Nog niet getest en ook nog geen ongi.
    Proberr tot na het weekend te wachten! Weet ik zeker dat ik overtijd ben..
    Erg spannend dus allemaal!

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @firefly; duimduimduim...........

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Helaas gaan wij toch de mmm in. Vanmorgen is het roze verlies begonnen..
    @ mvm, bedankt voor het duimen meis.

4. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @ eekhoorntje.. Vind het zeker balen. Ben ook best bang voor die foto! Baal alleen dat k moet wachten tot mijn volgende menstruatie! omdat er nu geen plek meer was :(
    Fijn dat je kan mail zeg. Dat kan ik helaas niet...
    Zie aan je banner dat je wacht periode voorbij is... En???

@80suus80, Balen meid dat het niet lukt, maar meoten jullie wachten tot mei voor de volgende afspraak! Balen zeg!
    Nou hopelijk is het intussen tijd raak!
    Maar een baarmoederfoto? Bedoel je dan een hsg voor de eileiders? of heb je ook eentje voor de baarmoeder?

@firefly.. Is het door gezet?

@hier... Tja wat zal ik zeggen.. Mijn temp bleeff de eerste week erg hoog, voor mijn doen. En nu is die weer gezakt, ondertussen ook met de ovutesten begonnen. Maar nog niks op te zien. Dus we wachten maar weer af..

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ priscil, ja het is doorgezet meis! Balen.. Maar goed, nog een paar dagen en dan horen we eindelijk hoe en wat!

6. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    inderdaad balen, maar ja wat je zegt. Straks duidelijkheid! En ben je hopelijk snel zwanger meid! :)

7. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Hey dames, ik wil me hier graag melden als dat mag... sommige van jullie ken ik uit een ander topic, maar daar is het behoorlijk stil de laatste tijd, dus vandaar dat ik me graag hierbij aansluit.

In het kort mijn verhaal; wij zijn begonnen in september 2009, tot nu toe helaas zonder succes (1 vroege mk in januari '11). Sinds oktober vorig jaar zijn wij bezig bij ha/gyn. Bij manlief zijn alle testen super verlopen en tot nu toe bij mij ook. Van de ene kant is dat natuurlijk hartstikke geweldig, maar van de andere kant; waarom zijn we dan nog steeds niet zwanger??
    Nu zijn we zover dat als ik aan het eind van de maand ongesteld word, dat ik in week 18 (1e week van mei) een kijkoperatie krijg om te kijken of de eileiders ver genoeg open staan en of er verklevingen te vinden zijn of iets dergelijks. Stiekem hoop ik natuurlijk dat die operatie niet nodig zal zijn; want dat zou betekenen dat het eindelijk positief is!!
    Iedereen heel veel sterkte en mvm: gefeliciteerd!!

8. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hallo dames.

Zou ik me hier ook mogen aansluiten? Ik ben sinds 12 april 2011 gestopt met de pil. Sindsdien een heel onregelmatige cyclus van tssen de 17 en 40 dagen. Laatste cyclus was weer 17 dagen kort, zit nu op dag 13, vorige week een positieve ovulatietest gehad. Dus nu weer op het wachtbankje. Natuurlijk hopend op een zwangerschap, maar met een normale LF zou ik toch ook wel al teverden zijn. Mijn man en ik hadden afgesproken om in april naar de gyn te gaan als ik dan nog niet zwanger zou zijn, maar het tot nu toe nog niet gebeld voor een afspraak en ik weet zelf niet goed waarom ik dit nog niet gedaan heb. Misschien toch een beetje huiverig ervoor....

9. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Oh ja, ik wil jullie allemaal superveel succes wensen. Dat we allemaal maar snel zwanger mogen zijn. Diegenen die al een positieve test hebben gehad: proficiat!!

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Mieps, welkom !
    Gelukkig dat er geen rare dingen zijn gevonden. Maar dat neemt die ene vraag nog steeds niet weg. Ik hoop dat ze duidelijkheid kunnen halen uit de kijkoperatie. Nog mooier zou idd zijn dat die niet nodig is ! Ik duim voor je meid.

@ December, jij ook welkom !
    Voor velen hier was de eerste stap erg moeilijk. Je moet pas bellen als je er echt aan toe bent, en ook denkt van ja, nu zijn we er klaar voor. En het komt heel snel dichterbij hoor, de eerste afspraken enzo..
    Heel veel succes met het nemen van je beslissing..

11. eekhoorntje

13 feb 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL

@priscil1986: helaas vandaag weer ongi geworden:(
    ik moet nu deze cyclus weer opnieuw voor een samenlevingstest.
    hopelijk gaat het dit keer wel goed! En jij heel succes met de foto!!! maar idd vervelend dat je weer moet wachten (want het duurt bij ons allemaal al zo lang...) veel succes!

12. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @Mieps, Welkommeid. Herken baar verhaal. Wij zijnook een al een hele tijd bezig. Ik heb alleen geen mk gehad. Tot nu toe zijn alle onderzoeken ook goed. Ik moet me ook einde van maand melden voor een eileider onderzoek. Maar jij krijgt een operatie? Ik krijg een foto. Ons zkh doet geen operaties voor de ei leiders, de arts zegt dat minder effectief is en gaat liever over op ivf, maarja ik wacht het onderzoek maar even af. anders kan ik altijd nog eeen andere arts zoeken.

@december, Welkom meid! Vervelend dat je van die wisselende cyclussen heb. Ik snap wel hoor dat het moeilijk is om een afspraak te maken. Ik had nog het meest moeite met de huisarts, misschien omdat ik die beter kan. En me dan een toch soort van schaam.. Maarja kreeg gewoon een verwijs briefje.. en toen een afspraak gemaakt bij het zkh, eerst een maand wachten! Voor het eerst van me leven een inwendig onderzoek gehad. Maakte me al druk vanaf de eerste dag dat ik wist dat ik afspraak had. Maar moet zeggen al met al viel het wel mee! En het heeft ook wel weer wat, want bij bv een inwendige echo kan je toch een kijkje in je lichaam nemen.. Wel weer intressant hoor. Wens je veel sterkte.. en doen waar je je prettig bij voelt!

@eekhoorntje! Balen meid! Hoop ook op een positieve samenlevingstest. Had je verder nog onderzoeken int vooruitzicht?
    Jaa en dat wachten! pff word er moedeloos van hoor. Alles zo verspreiden over een hele maand.. kan toch ook in 1x allemaal. Moeilijk gedoe allemaal ;)

13. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ firefly, ja die eerste stap is inderdaad best groot, ik hoor me een maand geleden nog met een grote mond roepen: 'in april ga ik meteen een afspraak maken' En nu denk ik; 'oh jee, wat gaat er dan wel niet allemaal gebeuren??' Ik heb me voorgenomen (en hoop dit ook waar te gaan maken) om morgen te bellen. Ik wil toch wel heel graag dat er nu eens verder gekeken wordt.

@ eekhoorntje, bah wat balen dat je ongie bent geworden. Misschien een stomme vraag, maar wat houdt zo'n samenlevengstest dan in?

@ Priscil1986, om eerst naar de huisarts te gaan zit me niet zo heel erg dwars, ik zit meer met het gevoel van 'oh jee, dadelijk komt er echt iets uit waardoor het niet lukt' Terwijl ik van de andere kant weet denk dat als er daadwerkelijk iets scheelt en we een handje hulp nodig hebben we dat dan maar beter meteen kunnen weten en er werk van kunnen gaan maken dan nog te wachten. Zoals ik hierboven dus al schreef ga ik er morgen eens achteraan..... (is mijn voornemen hihi)

14. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @december, Het is inderdaad heel dubbel.. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tot nu toe heel blij ben dat we het hebben gedaan..
    Ik wens je sterkte.. Ik hoop dat je de afspraak durft te maken, en hou ons op de hoogte he :)

15. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    @Priscil de gyn stelde een operatie voor omdat dat ook de evt verklevingen laat zien vandaar. morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis, gesprek voor operatie, ik ben benieuwd.

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.036
    2.839
    113
    Ik moet gewoon heel even op jou reageren hoor ;) Wij zijn ook in september 2009 echt begonnen (wel 2 cyclussen daarvoor al gestopt met de pil maar met condoom gedaan) en wij hebben ook in januari 2011 een vroege miskraam gehad! En bij mijn vriend en mij zijn bij de onderzoeken helemaal niks gevonden...Wat toevallig zeg zoveel overeenkomsten ;)

Ik hoor niet echt in dit topic, wij zijn de eerste onderzoeken dus al een tijdje door, maar moest even inbreken ;)

17. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Jeetje 'Lief' hoezo toevallig!! Grappig; helaas alleen dat het hiermee overeen moet komen, maar toch.
    Succes!!

18. Mieps

Mieps Actief lid

12 okt 2010
    235
    0
    0
    Brabant
    Zojuist naar het ziekenhuis geweest voor het gesprek voor de operatie. Alles uitgelegd gekregen over de narcose en wat ze zoal gaan doen. Heel eerlijk gezegd heb ik nog steeds het gevoel dat de operatie niet nodig zal zijn, tja; struisvogelpolitiek of voorgevoel?? Wie zal het zeggen?! Ik wacht maar rustig af tot 23 april, dan is mijn NOD en dan zullen we het weten.
    Grtz

19. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    @ mieps: hopelijk is de kijkoperatie niet nodig en test je over 11 dagen gewoon al positief!

Ik heb vandaag dan toch de stap gezet. Vandaag ongi geworden op dag 20. Toen ik van mijn werk thuiskwam dacht ik meteen: 'en nu ga ik bellen' En dat heb ik dan ook gedaan. Mag over anderhalve week naar de gyn. Ben benieuwd. Nu is de afspraak heb staan denk ik: 'was het nu zo moeilijk om ff te bellen' hihi.

20. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @mieps,
    Oh spannend meid! Hoop dat je gelijk hebt.. en dat het niet nodig is! Duim voor je!

@december, Ow wat goed meid! Ik hoop dat je je ook zo voelt na de eerste afspraak bij de gyn! Wat vind je vriend/man er van?

Deel Deze Pagina