MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Wij hebben ook nadat we een goed gesprek met elkaar hadden de stap gezet. Inmiddels is mijn vriend zijn zaad al getest en helaas ook niet je van het maar niet zo erg dat het niet mogelijk is. We zijn bij de uroloog terecht gekomen en die dacht een spatader te zien op mijn vriend zijn scrotum hij moest daarvoor een echo laten maken en bloed prikken op hormonen en aanstaande maandag krijgen we daar de uitslagen van. Ik heb ook aan afspraak bij de gyn maar die is pas 15 maart dus ook hier enorme wachttijden. Erg moeilijk als je al weet dat het zaad niet goed is nu maar hopen dat er bij mij niets aan de hand is en hopelijk worden we snel verder geholpen.

Wij zijn overigens 13 maanden bezig voor onze 1e kindje

Vinden jullie het nou ook zo nu en dan erg zwaar betreft emoties?

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    He wat goed zeg dat alles goed is !!
    Ik duim voor je meis, dat de hsg niet nodig is, en jullie binnen 3 rondes zwanger zijn !!

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dat is een goede manier om het uit te leggen, die ga ik onthouden.
    Ik wacht nog even op het goede moment om er weer over te beginnen, want anders wil hij straks helemaal niet !

4. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ mamavanmimi, oww neee !! Geen ongi :( WEG ONGI ..
    Wel goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt !

@ wherona, welkom meis !
    Pff, inderdaad hele lange wachttijden zeg .. Dan moet ik toch maar ook weer niet te lang wachten.
    En als die onderzoeken aan je mannetje zijn ook niet fijn.
    Wat betreft de emoties, ja soms is het erg zwaar. Maar denk ook, moet wel positief blijven. Anders trek je het ook niet.
    Maar af en toe een flinke huilbui kan ook geen kwaad, en dat is dan op redday ;)

5. 31122005

31122005 Niet meer actief

mamavanmimi, Je weet maar nooit het kan noch, ik hoor wel eens vakker dat sommige meiden eerst noch wat bloed verliezen.

wherona, hoop dat alle uislagen positief zijn,trouwens als er spadaderen zijn bij je man scrotum wat kan dat zijn dan? heb er noch nooit van gehoord?

Als ik zie dat ik ongesteld ben geworden dan kan ik me echt niet inhouden,moet gelijk huilen :( de eerste maanden had ik er niet zo veel last van maar de laatste maanden wel.
    Ook bijvoorbeeld als ik hoor dat er iemand zwanger is geworden in mijn omgeving dan ben ik wel heel blij voor haar maar het doet me wel pijn over hoe lang het bij ons duurt.
    Ik denk dat dat heel normaal is!;)

firefly, dankje hoop het ook! voor ons allemaal!

6. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Heel herkenbaar !!

7. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Lief dat je me nog wat probeert op te beuren, maar met mijn LF fase ga ik daar niet vanuit:(

Nu nog kijken wanneer mijn vriend mee kan naar de HA voor een verwijzing...

8. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Zou je man mee moeten naar de HA?

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ja, vind ik wel, ik ben toch niet de enige die zwanger wil worden??:D

Ik vind het een proces waar we samen in moeten gaan, vanaf het begin. En eerlijk gezegd wil hij dat ook hoor.... Op woensdag werkt hij vaak thuis, dus dan kan het denk ik wel!

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja naar de gyn moet hij natuurlijk mee ! Maar denk niet dat ik hem meevraag naar de HA.. Mijn man werkt de hele week. En kan niet makkelijk vrij vragen, daarbij moet hij straks vaak genoeg mee .. Al hoop ik vanniet.....

11. 31122005

mamavanmimi@ hmm met goede moed op naar de volgende ronde"helaas".
    *tenminste als de bloed heeft doorgezet?*

Mijn man ging trouwens niet mee naar de ha maar wel naar de afspraken bij de gyn. dat moet wel:D

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    als mijn vriend niet thuis zou kunnen werken zou ik het denk ik ook niet doen hoor, als hij een dag vrij zou moeten vragen, maar hij werkt regelmatig thuis en dan kan hij net zo goed mee vind ik..... En we zijn al eerder bij de HA geweest hiervoor, dus tja...... nu je het zo zegt denkt ik: waarom eigenlijk, haha:D

Ik laat het wel afhangen van wanneer ik een afspraak kan krijgen...

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Spatader op scrotum kan op zich niet veel kwaad als je geen kindjes wilt ;) door de spatader loopt het bloed niet weg en pompt het lichaam het terug ipv weg hierdoor wordt het te warm wat dus weer een negatief effect heeft op zijn zaad kwaliteit. Hij heeft 40% beweegelijkheid en een hoop rare vormen. En inderdaad de redday is het vreselijkste

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ik denk dat het beter is dat je man meegaat naar de ha. Ik denk dat de ha het dan ook wat serieuzer neemt (denk ik hoor) Vaak wordt er namelijk gedacht ach die vrouwen zijn veel te emotioneel, en zodra er een man bij zit zal het wel menens zijn. Maar dat idee heb ik hoor hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Maar het lijkt me ook wel prettig dat hij erbij is want er worden ook vragen over je man gesteld en die kan hij dan beantwoorden.
    Maar begrijp ook wel dat met vrij vragen lastig kan zijn maar je man heeft er wel recht op hoor om voor dit soort dingen vrij te vragen.

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    De ongi heeft jammergenoeg goed doorgezet!!:x Alleen deze maand zonder alle kwaaltjes, maar die komen wel....

Nou moet de temp nog zakken

16. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    :( :x klote menstruatie ook die willen we zeker 9 maanden niet meer zien. Knuf voor jou meid

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou dames,

Zoals jullie weten is de ongi er, maar mijn temp wil maar niet zakken, zit nu op CD4 en nog steeds een hoge temp. Heeft iemand van jullie dit wel eens gehad, nog een hoge temp? Ik kan er eigenlijk niks over vinden...
    Hoe staat het verder bij jullie dames?

18. 31122005

Ik voel dat ik ongesteld ga worden,heb trek in van alles,emotioneel en raar maar waar de steken bij me bil :D

hebben jullie daar ook last van of ben ik de enige?

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hey meiden!
    Mag ik met jullie meekletsen? Mijn man en ik zijn vorige maand naar de huisarts geweest, omdat het zwanger worden niet wil lukken. We zitten nu in ronde 10, maar omdat ik boven de 30 ben wilde we niet langer wachten.
    De huisarts was heel begripvol en mijn man kon een zaadonderzoek laten doen en ik een bloedonderzoek en een doorverwijs voor de gynaecoloog. De uitslag van het zaadonderzoek is goed, maar de uitslag van mijn bloedonderzoek was niet helemaal goed, dus daar ben ik voor doorverwezen en ook nog naar de gyn. Dus dat wordt een drukke maand. Volgende week heb ik de 2 afspraken staan. Ik vind het erg spannend.

20. 31122005

Hey Leentje78,

Welkom ;)
    Jammer dat je bloedonderzoek niet de uitslag gaf waar je natuurlijk op hoop!
    Wel goed dat je zo snel al bij de gyn een afspraak hebt kunnen krijgen,bij mij duurde het 2/3 maanden ;)

Spannend is het zeker!

Deel Deze Pagina