MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi meiden,

Hier nog een, ik zit inmiddels in ronde 11, maar wel al ruim een jar geleden getopt met de pil, heb wat onregelmatige cyclussen, die varieren van 30 tot 40dagen zeg maar!
    Ik temp en gebruik ovutesten, dit alles is prima in orde, nu weet ik niet of er nog andere factoren zijn, maar voor mijn gevoel gaat het bij mij lichamelijk wel goed, manlief twijfelen we ook over, alhoewel er bij mij natuurlijk wel een eiprong plaats kan vinden maar een slechte ofzo..., maar die stap naar de HA, ik weet het niet, vind het zo moeilijk..., en bij elke ronde denk ik, ach we proberen nog een ronde, en dan lukt het wel...!! Het frustrerende vind ik dat je als je eenmaal weer in die vruchtbare periode belandt je weer goede hoop krijgt, misschien wel herkenbaar voor de meeste??
    Ik moet eind februari naar de HA voor een uitstrijkje..., (30) dan ga ik er misschien over beginnen, of misschien mag ik wel geen uitstrijkje en ben ik zwanger, (zou zo fijn zijn)

Voor alle meiden heel veel sterkte en succes gewenst!!
    XXX

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ Leentje, welkom ! Wat spannend zeg, 2 afspraken. Gelukkig ook positief nieuws, van je man zijn zwemmertjes !!
    Succes..

@ Mamavanmimi, misschien toch een testje doen, die van mij zakt altijd cd2 !

@ Devil81, jij ook welkom, klets lekker mee :) .. Ja de beslissing is idd heel erg moeilijk. Maar als je die eenmaal gemaakt hebt, dan geeft het wel een goed gevoel. Hopelijk is het uitstrijkje goed !!

@ All, hier hebben manlief en ik de beslissing genomen om morgen een afspraak je gaan maken voor de HA.. Ik had deze maand een te lange ongi.. 11 dagen zelfs. Dus we vinden het nu beiden tijd ! Dus ik ben benieuwd. Ga een afspraak maken voor dinsdag :) ..

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @firefly; daar zat ik ook al aan te denken, maar durf niet zo goed. Ben toch al 4 dagen ongi (zonderklachten weliswaar) maar ook al is het een innesteling dan zou ik toch ook nog geen HCG in mijn lijf hebben?

4. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Gewoon proberen meis, je moet ook maar zo denken.. Dan ben je igg van de onderzekerheid af !

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @firefly spannend meid, goed dat jullie er samen over hebben gesproken

@mamavanmimi ik heb der ook nog nooit eerder van gehoord dat je temp zo hoog blijft, zou toch ook maar een testje wagen

@devil81 welkom meid de stap is inderdaad heel erg moeilijk om te maken je besluit toch een beetje dat de medische mensen moeten helpen.

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb ook nog wat zitten googlelen naar innestelingsbloedingen maar daar lees ik overal dat het wel een paar dagen kan duren, maar vaak niet meer is als een inlegkruisje vol, of alleen met afvegen.
    Ik ben dus gewoon ongi, punt uit:D:D:x

7. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hahaha knap hoor !
    Ik had deze maand ook een vreemde ongi.. 11 dagen lang. 3 dagen goed.. en daarna alleen af en toe. Dit heb ik elke maand. Word er gek van. Dat is nu ook 1 van de rederen dat we naar de HA gaan. Vind het nu wel spannend hoor. Vooral omdat manlief er nu ook achterstaat !

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    tja, als je mijn banner ziet, dan snap je wel dat ik zeg: ga naar de huisarts!!!!! Het is voor ons nog erg onzeker hoe het gaat lopen, maar ik begrijp wel dat ik na een jaar klussen nog niet zwanger ben geraakt. Ik ben blij dat ik niet te lang gewacht heb met naar de huisarts gaan....

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Firefly: 11 dagen ongesteld is idd wel erg lang. Is het 11 dagen rood bloed of ook een paar dagen bruin? Ik denk dat het wel een goede beslissing van je is om morgen te bellen, want met ronde 14 mag dat wel he.

@ Devil81: zolang het niet goed voelt moet je niet naar de ha gaan. Wij waren er gewoon klaar mee, maar dat komt ook omdat in 2010 iedereen om ons heen maar makkelijk zwanger werd (3 vriendinnen in 1 keer en 1 in 5 keer) en bij ons gebeurt er niks. Dan ga je twijfelen aan je eigen lichaam.

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nou dames, ik heb getest.....Alleen ben ik nog niet veel wijzer geworden:(

Ik heb de kv2v5 gebruikt en zag binnen de tijd een heeeeeeeel licht streepje (wel roze). Nu de test opgedroogd is zie je het nog beter, maar toch denk ik dat ik niet zwanger ben. Ik hou mijn temp de komende dagen wel in de gaten en als hij hoog blijft doe ik nog wel een testje, maar mijn gevoel zegt dat mijn temp morgenochtend gedaald is......

Wie duimt er mee??;)

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Spannend Mamavanmimi! Hopelijk wordt het streepje donkerder, i.p.v. dat je temp. daalt :).

12. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi meiden, allemaal een beetje in hetzelfde schuitje,

Manlief is positiever dan ik, die zegt elke keer, ach nog een keer proberen, moet toch een keertje lukken....!!!

En leentje, bij mijn vriendinnegroep ben ik de enigste op 1vriendin na nog geen moeder....!!! En idd iedereen is in de 1e ronde zwanger, en degene die er het langst over hebben gedaan is ja let op 4ronde's...., nu heb ik een goede vriendin die inmiddels wel in de MMM zit, dus daar praat ik vaak mee, en die zegt ook wacht niet te lang, het kan iets heel kleins zijn waar jullie mee geholpen kunnen worden!!!

mamavanmini..., wat gek, misschien toch een innestelingsbloeding, google is op zwanger en toch ongesteld?? Dat bestaat geloof ik ook echt!!

Hier afgelopen ronde ook iets geks gehad, waaraan ik steeds meer denk dat ik een VMK heb gehad, maar test niet meer, bang voor de teleurstelling, maar na 10dpo kreeg ik bruin bloed tot mijn ongi..., die kwam wel een dag later, duurde lang voordat het doorbrak, en na 17dagen kreeg ik weer een tussentijdse bloeding, waar ik van dacht dat het weer een extra schoonmaak van mijn baarmoeder was, een week later pas weer een eisprong, best gek, maar ja je lichaam doet gekke dingen met je!!

Succes mamavanmini, en ik duim voor je

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    lichaam kan inderdaad rare dingen doen kijk maar naar mijn handtekening een hele tijd een cyclus van 33 en in januari ineens 20 dagen wat ik totaal niet begreep. En nu zit ik op dag 16 en heb nog geen posi ovutest dus ga ervan uit dat het deze maand wel weer een normale cyclus is, heb een positest meestal op dag 18/19 dus ben benieuwd.

@mamavanmimi ;) een heel licht streepje.......spannend

Ik ben het helemaal met nana eens wacht niet te lang om naar de ha te gaan ze zeggen niet voor niets na 1 jaar.

14. 31122005

31122005 Niet meer actief

Ja dat klopt, mijn buurvrouw is aan de volle kant zeg maar,en zij wist niet eens dat ze zwanger was totdat ze moest bevallen!:$ had erge krampen enz. dus dacht ze laat ik maar eens naar het ziekenhuis gaan en toen hoorde ze dat ze dus een kindje kreeg :D
    Normaal gesproken zou ik het niet zo snel geloven omdat je toch wel je kindje voelt?! maar ze heeft het me zelf verteldt;)(omdat ze aan de volle kant was merkten we het helemaal niet)

+ een vriendin haar moeder was zwanger maar werdt noch ongeveer 3/4 maanden ongesteld.

mamavanmimi heb je noch een test gedaan? of is je temp al gezakt?

devil81 ik ben ook de enige uit mijn vriendengroep die noch niet zwanger is of een kindje heeft.
    Een vriendin die het "langste" bezig was duurde het 5 maanden.
    Ze weten niet dat wij ook bezig zijn omdat ik anders elke keer te horen krijg van he is het noch niet gelukt,soms vragen ze nu al van wanneer gaan jullie eens beginnen:( niet wetend dat we al langer als een jaar bezig zijn!

Ik ben al zo lang bezig maar heb geen verstand van tempen en ovulatiesticks, elke maand zeg ik als het niet lukt begin ik ermee...;)maar het is er noch niet van gekomen.

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Frustrerend he! Hier hetzelfde. 1 vriendin weet dat we de mm in gaan. Haar man wilde (nog) geen kinderen, maar ze had hem overgehaald om 1 keer zonder voorbehoedsmiddel te vrijen en wat denk je...zwanger! :( Dus dat maakt het voor mij weer moeilijker om er met haar over te praten.
    Verder praat ik er veel met mijn man over en heb geen zin om er met anderen over te praten.

16. 31122005

31122005 Niet meer actief

Tja dan baal je wel! ik word altijd heel emotioneel als ik zoiets hoor.
    Ik praat het meest met mijn man en mijn moeder hierover.

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het was heel pijnlijk om het te horen en mijn man en ik hebben allebei flink gehuild toen ze weg waren. Dat was ook het moment dat mijn man zei: "en nu gaan we naar de huisarts!" Daarvoor had hij het gevoel dat het normaal was dat het lang duurde, maar toen ging bij hem de knop om.

18. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nounou, ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. Er van uit gaande dat mijn temp vanmorgen gedaald zou zijn, schrok ik wel toen deze vanmorgen nog steeds hoog was....:$ We kijken het nog wel even aan en anders doe ik woensdagochtend nog een test. Als ik nu naar de test van gisteren kijk, twijfel ik of het geen indroger is, maar goed..

31122005 en leentje: Fijn dat er in jullie omgeving mensen zijn, waar je er over kunt praten, dat mis ik hier af en toe best wel eens. Mijn vriend kijkt er wat van een afstandje naar (het is tenslotte niet zijn lijf) maar nu deze dagen (spannend) zegt hij ook dat we naar de HA gaan als het toch niet zo blijkt te zijn

19. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ja frustrerend idd...,

Wij hebben het ook tegen niemand verteld, zelfs niet tegen mijn moeder, achteraf ben ik echt héél blij dat we dat niet gedaan hebben, heb 2 super goeie vriendinnen, en elke keer dacht ik, nu ga ik het vertellen, maar ben wederom blij dat ik dat niet gedaan heb, stel je voor, elk keer die blikken, neemt ze wel een carpacio..., of een wijntje.., dus ben daarom wel blij!!

Met een andere vriendin kreeg ik het erover toen we gezelig aan het borrelen waren, en je kent het misschien wel, van het een kwam het ander, en zij vertelde dat ze in de MM zat, toen heb ik mijn verhaal ook opgebiecht, en dat lucht wel op hoor!!

Maar leentje, waarom geen ovulatietesten, misschien heb je wel op een heel andere dag je eisprong als je vermoedt..., of klussen jullie de hele ronde om de dag of elke dag, hihi!!

En mamavanmini..., misschien even tijd om lang de HA te gaan, en bloed te laten prikken ofzo, als je temp hoog is, ben je nl echt niet ongi, ik temp ook sinds 3 maanden en mijn temp zakt op de dag van de doorbraak. (heb meestal 2-3dagen bruinverlies en blijft temp ook hoog)

20. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @devil81; tja, mijn "ongibloed" is ook anders als anders. Als woensdag mijn temp niet gedaald is en ik ook geen posi test heb, bel ik de HA wel even tot die tijd kijk ik het even aan.

Deel Deze Pagina