Oh ik ga echt duimen voor je meid...., Zou wel fijn zijn als je gewoon even zekerheid zou hebben.., toch vraag ik me af.., waar is die tijd gebleven dat geen bloed gewoon zwanger is, hier word je toch helemaal gek van!! Maar als je temp nog hoog blijft is dat wel een goed teken, da's immers wat er daadwerkelijk wat er van binnen gebeurd, en bloed kan je dus gemakkelijk krijgen als je zwanger bent!!! Hoop het zo voor je!! Succes met afwachten in ieder geval, kan me voorstellen dat je je helemal gek aan het maken bent! XXXX
Weetje meid, ik wil me ook niet blij maken met een dooie mus. En ik moet ook eerlijk bekennen dat als ik niet op dit forum zat, ik me ws ook niet zo gek zou maken... En ik snap het ook niet eigenlijk. Ik bloed inmiddels al 5 dgn, minder heftig als normaal, maar hoe kan mijn temp dan hoog blijven? Ik heb op google iets gevonden over een pseudomenstruatie en als ik dat lees zou het kunnen kloppen omdat ik ook een korte LF-fase heb...... Vind het wel erg spannend hoor, en aan de andere kant denk ik ook dat ik me niet zo moet aanstellen, want ik ben toch ongi. Dus als er nog iemand is met een wetenschappelijke kijk op zaken, ik hou me aanbevolen, hihi!!!
Herkenbaar zeg! Je wilt natuurlijk liever dat alles ontspannen gaat en zo, maar na (voor ons ook bijna) een jaar is dat toch al wel lastiger geworden. Wat ook niet helpt is dat ik al 34 ben en je steeds meer waarschuwingen hoort/leest dat het steeds minder goed gaat lukken en je steeds meer kans op afwijkingen hebt. Daarnaast is mijn HU van het nonchalante soort en ik weet zeker dat we zielig/dwingend moeten gaan doen om onderzoeken af te dwingen. Mijn moeder is zelf na 9 (!) jaar eindelijk met hormonen behandeld (gelukkig geen DES) omdat men vond dat ze het maar op zijn beloop moest laten; ze werd wel zwanger, maar het ging steeds mis. Die verhalen helpen ook niet echt. Aan de andere kant heb je natuurlijk helemaal geen zin in klinische toestanden eromheen, maar uiteindelijk wil je ook gerustgesteld worden of alles in orde is en zo niet daar wat aan doen. Wist zelf ook nooit hoe emotioneel zo'n heel proces zou zijn. Mijn ongi is volgens mij ook alweer ingezet ...
Nou mamavanmini, Ik ben geen wetenschapsdeskundige..., maar ik blijf gewoon hoop houden voor je, maar als je een testje hebt gedaan en je hebt een 2e streepje, en je temp blijft hoog, zou ik hoop blijven houden, en ik denk dat er dan in ieder geval een bevruchting is geweest, of denk ik nu te romantisch?? Nou woensdag nog maar eens testen, en je temp in de gaten blijven houden!! La34, frustrerend hé, ik ben best geduldig, maar je geduld word aardig op de proef gesteld met dat zwanger worden, en gewoon langs je HA gaan als je denkt dat er iets niet goed zit.., en hoog opspelen, je bent 34, hij moet je eigenlijk meteen doorsturen als jij daar op staat, da's de standaard procedure met zwanger worden!! Oh ja, het is geloof ik niet genetisch bepaald het zwanger worden, misschien dat je daar gerustgesteld van wordt..., jij en je partner zijn weer anders dan jouw ouders hé!! Succes
La34; soms is het niet verkeerd een wat nochalante HA, maar hiermee zou ik zeker op mijn strepen gaan staan, ook gezien de voorgeschiedenis van je moeder! Hoewel dat zeker niet hoeft te betekenen dat er bij jou iets mis zou zijn, natuurlijk! Ik zou zeggen neem je man/vriend mee misschien helpt dat nog wat? Devil; hoop hebben we natuurlijk allemaal als we zwanger willen worden, ik weet niet of dat nou romantisch is? We willen gewoon allemaal graag!
La34 meid op je strepen staan hoor! ze zijn wat dat aan betreft af en toe heel makkelijk om te zeggen ach komt wel goed. Maar als jij verdere onderzoeken wilt dan moet je ha daarmee instemmen en je doorverwijzen.
Ik zou gewoon naar de HA gaan! Bij mij ging het allemaal vrij snel, ik was al ruim een half jaar niet ongesteld geweest en ging daarmee naar de huisarts, die stuurde me direct door naar de gyn met de woorden: je hebt waarschijnlik PCO. Dit bleek na een aantal onderzoeken ook zo te zijn, direct daarna zijn we begonnen met Clomid slikken met na 6 maanden nog geen resultaat. Ik vond de behandeling in het ZH niet zo prettig verlopen allemaal en ben toen overgestapt naar een speciale kliniek.. Daar opnieuw alle onderzoeken en we mochten beginnen met spuiten (Gonal F en Pregnyl), na 5 rondes was het raak en ik ben afgelopen september bevallen van een dochter..
Hai meiden ! Even snel een berichtje tussendoor, ga morgen even bijlezen en reageren, ik moet morgen om 08.40 bij de HA zijn ! Spannend hoor.. het gaat nu beginnen .. @ Mamavanmini, ik duim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallo FireFlay, Mijn Man en ik hebben na anderhalf jaar uiteindelijk de stap gezet om naar de huisarts toe te gaan. Dit omdat het ons ook niet lukte om op de normale manier zwanger te worden. Mijn man zijn zaad bleek niet snel genoeg te zijn om voor een spontane zwangerschap te kunnen zorgen. Uiteindelijk was het moeilijk om de stap te zetten maar hebben het toch gedaan. Maar in goed overleg met jou vriend/man kom je een heel eind. Een afspraak maken is nooidt verkeerd, Hopelijk wordt je zwanger op de normale manier....mocht het toch nodig zijn kan je altijd aan de bel trekken. Veel succes Groetjes Chantal Ik zal duimen voor je dat het lukt op de normale manier,
We zijn gisteren weer bij de uroloog geweest voor de uitslagen en tsja het is goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat mijn vriend geen spatader heeft en dus ook niet geopereerd hoeft te worden en geen 6 maanden moeten wachten, ook zijn hormoon levels waren tiptop. Het slechte nieuws is dat we nu dus niet weten waarom mijn vriend verminderd vruchtbaar is, en daar kunnen ze ook niets aan doen. Tsja dus nu ben ik aan de beurt voor de gyn en dan waarschijnlijk verder met IVF of ISCI de uroloog melde wel nog even dat we der niet te lang mee moeten wachten in verband met onze leeftijden en dan vooral van mijn vriend want hoe ouder hij wordt hoe slechter zijn zaad zal worden. We hebben een afspraak staan voor 15 maart bij de gyn., maar het blijkt dat dit ziekenhuis geen fertiliteitsafdeling heeft, en uroloog ons het advies mee gaf om een ander ziekenhuis te bellen voor een afspraak. Dus dat gaan we vandaag dan maar eens even doen en dan natuurlijk maar hopen dat het zo snel mogelijk kan.
@firefly, blijf maar duimen, want mijn temp is nog steeds hoog!!!! Ik doe je de gunst terug, en duim voor een goede afloop bij de HA, ik hoop dat je de verwijzing krijgt!! @wherona; Goed en slecht nieuws dus...blijft spannend voor jullie...Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen bij een ander ziekenhuis
firefly@ Succes morgen! Mamavanmimi@ Noch steeds een hoge temp lees ik,spannend! Dat je het volhoud om niet te testen Je dacht eraan om morgen te testen of niet? Duim voor je Wherona@ Weet je al bij welke ziekenhuis je een afspraak wilt maken? Hoop voor je dat ze geen lange wachtlijst hebben!
ik heb nu via internet afspraak gemaakt bij Spaarne en bij het VU en zie wel bij wie we als eerste terecht kunnen. Weet het tis niet echt netjes maar wil gewoon zo snel mogelijk ergens terecht kunnen zodat het proces gaat lopen.
wherona@ Gelijk heb je,als je maar wel op tijd doorgeeft dat je de afspraak wilt annuleren. Maar je weet dus niet wanneer je precies de afspraken hebt staan.. weet je wel wanneer je dat te horen krijgt Hoop dat je snel bericht krijgt!
Heb toch nog een keertje getest, kon het niet laten... maar helaas nu is hij helemaal spier en omo wit:x Denk ik dan toch gewoon ongi en nu maar wachten tot mijn temp daalt. @wherona; ach wat is niet netjes, je wilt toch zo snel mogelijk ergens terecht kunnen? Als je maar niet vergeet de andere afspraak dan op tijd te annuleren he?
ja dat zal ik zeker doen op tijd afmelden, als het goed is zou ik binnen 3 werkdagen bericht krijgen wanneer ik terecht kan.
ha wat jammer nou we hadden best wel goede hoop voor je, wat vreemd dan he dat je temp zo hoog blijft. en op tijd annuleren zal ik zeker doen hoor huo der zelf ook niet van als iemand op dezelfde dag afbelt of dag van te voren. Zodra ik weet waar we het snelst terecht kunnen zal ik die andere bellen om de afspraak te annuleren.
@ Wherona, nou meis, wel goed nieuws gelukkig. Hopelijk heb je snel een afspraak en kunnen ze verder gaan kijken ! @ Mamavanmini, he bah .... @ All, vanmorgen bij de ha geweest, heb een potje en een formulier meegekregen voor zaadonderzoeken van manlief. Dit is de eerste stap. Vanuit die uitslag gaan we verder kijken naar hoe en wat. Het kwakkie , moet ik volgende week dinsdag om -08.00 bij de poli inleveren !
@firefly; de eerste stap is gezet, goed zo!! Nu gaan de spannende tijden beginnen....en het wachten, en dat is natuurlijk minder. Veel succes in elk geval met het kwakkie (stom woord eigenlijk).