MMM .. Wanneer neem je de stap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door firefly, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Nee, we hopen allemaal dat het niet nodig is en het zonder toeters en bellen zal lukken, ben ook heel benieuwd wat de gyn zal zeggen, maar goed. eerst maar eens een afspraak maken en even de discussie aangaan met vriend over welk ziekenhuis. het ziekenhuis hier in de buurt heeft een wachttijd van ongeveer 2 weken, maar staat niet zo eel goed bekend in de regio. ha vertelde wel dat er nu een heel nieuw gyn-team is en dat er een hoop verbeterd is, en als je meerdere keren bloed moet laten prikken oid is het ook wel prettig als je niet te ver hoeft te rijden. Briendlief had het over nijmegen omdat kenissen van ons daar goede ervaringen hebben, dus we moeten maar even kijken.

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @ wherona:
    bedankt voor je verhaal, vind het wel leuk om te horen hoe het bij anderen is gegaan. Het lijkt wel een beetje op ons verhaal tot nu toe eigenlijk, dus dan kan ik mooi bij jou de kunst afkijken. Wij zijn alleen nog iets minder ver dus, vooral wat betreft onderzoek bij mijn man.

Ik hoop dat bij ons tegelijk onderzoek komt. Het kan zijn dat mijn man pas over 2 maanden onderzocht kan alleen (komt wel redelijk uit met de afspraak ook), ivm de koorts. Hij heeft 3 dagen met ongeveer 40 graden koorts gelegen en dat heeft dus echt alles "verwoest" om het zo te zeggen. Er was nog maar ongeveer de helft over van de vorige keer en die lagen nu allemaal "op apegapen"...:) zielig he? We wisten wel dat dat effect kon hebben, maar zoveel hadden we toch niet verwacht. Maar goed, het was dan ook een flinke koorts.

@mamavanmimi: wij hebben 28 maart een afspraak. Ik heb nog wel deze week gebeld (moest nog iets vragen over de verwijzing) en gevraagd of er niet eerder een gaatje was. Dat was er niet, maar ze zouden bellen als dat wel kwam. Daar hoop ik dan dus maar op. Maar ik stel me in op eind maart dus.
    Fijn dat het bij jou snel kan bij jullie. Jullie wonen zeken niet in de randstad he?
    Ik zou wel toch zsm bellen, want ik heb het idee dat het voorjaar gewoon een drukke tijd is. Bij Vu en Spaarne zeiden ze dat ook. Op de site van spaarne staat nl dat wachttijd gemiddeld 3 weken is (maar is het dus niet, meer 7 weken).
    Ik denk zelf dat we net pech hebben en in de golf zitten van mensen die allemaal gedacht hebben: als het in het nieuwe jaar nog niet raak is, gaan we naar de dokter!
    Tja, het is ook wel confronterend, zo'n nieuw jaar. Ik hoopte/ dacht vorig jaar al dat de komende oud en nieuw alcoholvrij zou zijn... Nou was het dat ook redelijk, maar achteraf dus voor niets. Wel dubbel jammer!

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    zo 7 weken wachttijd dan heb ik nog gelul gehad zeg bij het Spaarne. Veel vrouwen zullen in januari het besluit nemen om naar de gyn te gaan 1 jaar is 1 jaar toch en je wilt alles zo snel mogelijk laten lopen.

nog 20 dagen, ben echt aan het aftellen kan gewoon niet wachten hoop zo dat deze dagen snel voorbij gaan, vind deze maand wel erg lang duren.

Mijn nod is als het goed is 16 feb. en weet nu al dat ik ongi ga worden, heb altijd een paar dagen voor nod een bepaalde hoofdpijn die alleen komt als ongi komt en heb nu ook meer afscheiding weer dus ook deze ronde zal weer niet raak zijn, helaas maar ja had ook niet anders verwacht.

4. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hallo meiden !

Sorry dat ik even niet heb gereageerd. Heb eergisteren namelijk te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt word. Dus ben daar behoorlijk van overstuur.
    Ik zal morgenmiddag even gaan zitten en reageren !

Liefs

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hè firefly, wat ontzettend naar van je contract! Dat is wel het allerlaatste wat je er nu nog bij kan/ wil hebben... moeten zoeken naar een baan, terwijl je hoopt elk moment zwanger te zijn :(

Heel klote voor je, weet beetje hoe het is, want zit zelf ook in een branche waar het ieder jaar weer spannend is en regelmatig contracten niet worden verlengd.

Sterkte ermee en wees maar even lief voor jezelf.

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @firefly, Balen zeg van je contract!! Had je van te voren al wel een idee of komt het echt heel rauw op je dak vallen? Hoop dat je gauw iets nieuws zult vinden, en dat je je daar niet al te veel zorgen over hoeft te maken terwijl je hoopt snel zwanger te zijn. Je hebt wel andere dingen aan je hoofd nu denk ik.....

Ik heb vandaag gebeld naar de gyn en ik kan 18 februari al terecht, anderhalve week!! dat had ik echt niet verwacht, maar ben blij dat het zo snel kan.....nu ben ik heel benieuwd of er uberhaupt iets gevonden wordt of dat er wordt gezegd, er mankeert niks dus probeer het nog maar een half jaar..... En nee Vasca, wij wonen niet in de randstad, maar in het de fruitige betuwe, dus dat scheelt een hoop.

Voor nu eerst weer op naar een posi ovu test (het zit er weer aan te komen, ik hoop dit weekend en dan naar mijn NOD op 24 feb.

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @firefly dat is zeker geen goed nieuws wat balen zeg! Kan je zeker niet gebruiken, hoop dat je snel wat anders vind

@mamavanmimi wow wat snel zeg! ga ook maar in de Betuwe wonen dan ;) ben benieuwd inderdaad wat ze gaan zeggen/doen

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Tja Wherona daar ben ik ook erg benieuwd naar natuurlijk:D. Ik ben alleen zo bang dat er gezegd wordt, niks aan de hand probeeer het nog maar een half jaar. Niks aan de hand zou natuurlijk alleen maar goed zijn, maar waarom lukt het dan niet, snap je? Ach we kunnen alleen maar afwachten en horen wat de dokter zegt.

Ik ben weer begonnen met ovu-testen, maar ik heb het idee alsof ze niet helemaal goed zijn. Meestal heb ik altijd wel een heeeeel licht streepje, nu helemaal niks en er zitten ook allemaal rare vlekken op? Ik voel wel van alles in mijn buik, dus denk dat we maar gewoon om de dag aan de klus gaan (even om mijn avonddiensten heen werken) totdat mijn temp gestegen is. Mij kennende duurt het nog wel een dag of 5 voor het zover is....

@firefly; ben je al een beetje bijgekomen van de klap op je werk? Misschien ook wat duidelijkheid voor jezelf, als in waarom je contract niet verlengd wordt?

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    ja kan me daar wel wat bij voorstellen dat je daar bang vor bent. Meisje hier op het forum heeft ook zoiets de uitslagen zijn voor haar en hem helemaal goed en worden weg gestuurd met ga nog maar een half jaar proberen want niets duidt erop dat het niet zou lukken, en als het na dat half jaar nog niet gelukt is dan zullen we een samenlevingstest doen. Ik zou meteen hebben gevraagd om die samenlevingstest voor het zelfde geldt match het gewoon niet met elkaar. Of ben je onbegrepen onvruchtbaar ofzo. Dus heel erg dubbel blij dat er niets aan de hand is maar waarom is het nog niet gelukt?

10. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ MVM, nee ik heb geen flauw idee.. Ja ze hebben wel iets gezegd, maar dat zijn geen redenen om een contract niet te verlengen ( 1 week ziek geweest ), en daarbij geen klachten over mijn werk e.d. !

Nu heb ik er ook nog bij dat woensdag ineens wat bruinverlies tevoorschijn kwam. Nu is het z.g.a weg.. Maar ik maak me er toch een beetje zorgen om. Mijn temp is vanmorgen wel weer gestegen naar 37.0 dus dan kan het eigenlijk geen ongi zijn?

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    misschien een innesteling?

12. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    ;)Dat hoop ik..

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

hoop met je mee ;)

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik wil de laatste zijn die je uit je droom helpt hoor firefly, maar afgelopen menstruatie dacht ik ook aan een innesteling omdat mijn temp zo hoog bleef..... Uieindelijk op de 8ste (!) dag van mijn cyclus is deze pas gedaald, na ook een aantal testjes gedaan te hebben....

Maar natuurlijk hoop ik met jullie mee dat het gewoon een innesteling is en dat je zwanger bent van een kleine spruit!!

15. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    tis altijd maar gissen zeker weten wat je lichaam doet weet je niet hoe frustrerend dan ook, het blijft toch altijd een kwestie van geduld hebben en wachten op de nod dag. Maar blijven hopen mag altijd :D

16. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ja moet wel met beide benen op de grond blijven staan natuurlijk !! ;)

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @firefly: ja, dacht ook aan innesteling, maar is nog wel vroeg als je nod pas over 8 dagen is. Maar is ook vroeg voor ongi, dus eigenlijk gewoon raar.
    Denk je dat het niet verlengen van je contract te maken heeft met het zwanger willen worden/ mmm? weten ze daarvan op je werk? Volgens mij is er ook nog iets met dat ze je niet mogen laten gaan als je zwanger bent... dus met een beetje mazzel sla je nog 2 vliegen in een klap...;) Maar weet niet precies hoe dat zit hoor.

@MVM: zie dat we bijna zelfde cyclus zitten, das wel gezellig! En allebei korte LF, dus ook gelijk klussen. Ik had vandaag positieve ovu test, morgen ochtend nog even klussen (wij doen 't nu om de dag, schijnt beter te zijn met minder optimaal zaad) en dan denk ik dat we ons best hebben gedaan.
    Over ovutests: welk merk gebruik je? ik heb ze van sensitest (eigenmerk) en daar hebben ze nu ook een ander merk: babi wat sensitiever zou zijn. Heb ze besteld en nu beide tests tegelijk gedaan (in zelfde urine) en de babi is inderdaad gevoeliger, veel duidelijker streepje. Voor mij wel handig, want mijn streepjes bleven vaak vaag. Ben wel benieuwd of hij dan ook langer positief blijft. Want dan zegt het weer niet zo heel veel.
    Je schreef iets over je temperatuur: bedoel je dat het bij jou ook lang duurt voor je temp stijgt? Ik heb nl het idee dat die van mij misschien niet direct na mijn ei stijgt. Want hij stijgt vaak pas 2 tot 3 en soms 4 dagen na mijn positieve ovu testen... Vond ik erg gek, maar als je op internet zoekt, schijnt dat wel te kunnnen. Maar ja, als je op internet specifiek zoekt naar iets, kun je het altijd wel vinden. Als dat klopt, zou mijn LF weer niet zo heel kort zijn...

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @wherona: Gefeliciteerd! vandaag precies een jaar op het forum! :)

en ben je inderdaad ongesteld geworden, of mag je nog hoop hebben?

19. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Vasca; ik gebruik de testen van zwangerenkids en tnt goede ervaringen mee, altijd mijn ei gevonden. Nu alweer CD 16 en nog steeds geen zichtbare test, er zitten nu ook allemaal rare vlekken op dus ik twijfel al of ze wel goed zijn. we wachten rustig af, mijn ei komt vanzelf. ik heb me in elk geval voorgenomen om om de dag te klussen ook, dan weet ik zeker dat we het niet missen!! mijn NOD is 25 februari, ben benieuwd!!!
    mijn temp stijgt wel direct na mijn ei, alleen bleef hij afgelopen maand heel lang hoog, terwijl ik dus al ongi was. Meestal is hij op CD 2 gedaald en nu daalde mijn temp pas op CD 8. en dan haal je je ook vanalles in je hoofd. ik heb er een aantal testjes tegenaan gegooid in elk geval...;)

@firefly; wanneer moet je ongesteld worden?

20. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland

:D dank je had het zelf niet eens in de gaten. Ben nog niet ongi temp is nog steeds hoog maar denk dat het dinsdag of woensdag toch wel weer gaat komen. Ik heb nergens last van normaal altijd hele gevoelige borsten en nu niet. Vind het wel fijn dat ik nu niet zoveel voel blijf ik ook rustiger door.

Deel Deze Pagina