Hallo, Eindelijk zijn we dan toch over de streep. Gisteren bij de huisarts geweest en die heeft ons meteen doorverwezen naar het ziekenhuis. Meteen gebeld en we kunnen volgende week (op goede vrijdag!) al terecht. Ik ben benieuwd (en doodsbenauwd voor) wat ons te wachten staat. Er loopt hier al een topic met als onder werp '1e afspraak gyn'. Heb daar gisteren in zitten lezen en nu ben ik duizelig van alle soorten en maten onderzoeken en behandelingen die jullie al hebben gehad of nog gaan krijgen. Dat topic was zo lang geworden dat ik niet eens alles heb kunnen lezen. Vandaar nu een nieuwe. Wie gaat er ook binnenkort beginnen? En zullen we elkaar op de hoogte houden? Mijn voorgeschiedenis: Na 3 jaar zelf proberen zwanger geworden en bevallen van een zoon. Daarna niet meer aan de anticonceptie, want een tweede was meteen welkom. Helaas is onze zoon inmiddels alweer drie jaar en laat die tweede nog op zich wachten. Eind vorig jaar onderzoek gehad bij de huisarts. Ik had een bacteriele infectie bij de baarmoedermond. Deze is behandeld met antibiotica. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus, maar wel kort (26 - 27 dagen, met uitschieters naar 24 - 32 dagen). Zaad is nog niet gecontroleerd.
Hallo Hier inmiddels 1,5 jaar gestopt met de pil en erg onregelmatige cyclussen 40 tot 85 dagen. Vorig jaar bij de huisarts geweest, toch nog ff afgewacht, nu afgelopen Februari toch maar weer terug naar de huisarts gegaan. We kregen gelijk een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Eerst hebben we een vragenlijst in moeten vullen, ieder apart. Hier vroegen ze van alles over je gezondheid, cyclus, hoe vaak je het doet etc. Hierna een afspraak bij een fertiliteitsarts gehad, het een en ander doorgesproken, ben gemeten en gewogen, bloed af laten nemen en we kregen een potje mee voor mijn vriend. Potje is inmiddels (gevuld) ingeleverd A.s. donderdag hebben we een afspraak bij de gyneacoloog en dan krijgen we de uitslagen van het bloed en sperma onderzoek. Dan krijg ik ook een inwendige echo en we krijgen gelijk te horen hoe we verder gaan en wat de behandeling gaat worden. Ik ben erg benieuwd en best zenuwachtig.............. Hopelijk valt het allemaal mee
Hoi Linda, Kreeg je je vragenlijst thuisgestuurd? Of tijdens de eerste afspraak? Laat je de uitslagen van de testen weten? Wel fijn dat er meteen vaart in gezet wordt. Wachten is niet mijn sterkste kant
We kregen de vragenlijst thuis gestuurd, hierna de eerst afspraak gehad. Ben ook wel blij dat het snel ging allemaal, heb je ook niet veel tijd om nog na te denken, ben best wel bang voor alles wat komen gaat of misschien wel een slechte uitslag. Je weet het niet he maar de huisarts dacht zelf aan pcos. Als dat het is, is er nog van alles mogelijk dus we blijven positief. Ik laat je de uitslag weten
Ben benieuwd. T is inderdaad wel fijn dat je er niet te lang over kunt piekeren. Maar af en toe even stilstaan bij wat je gaat doen vind ik ook belangrijk. Ik wil niet zomaar klakkeloos alle behandelingen gaan volgen. Ik wil eerst weten wat het gaat betekenen. Lichamelijk maar ook emotioneel. Nou ja we wachten af. Eerst dat eerste gesprek maar. We hebben geen vragenlijst thuis gekregen. Dat vind ik wel vreemd, want dat is wel wat bijna iedereen hier schrijft, dat ze daarmee beginnen.
Hoi Hoi Vandaag ons gesprek bij de gynaecoloog gehad en het is eigenlijk best positief uitgepakt. Het zaad van mijn partner is prima, niets mis mee gelukkig !! Diagnose bij mij is PCOS, maar omdat ik nog steeds aan het afvallen ben (ben sinds Januari daarmee bezig en nu - 16 kg) en hierdoor de cyclussen al voor de helft verminderd zijn, kan dit spontaan over gaan en kan ik ook spontaan op de normale manier zwanger worden. Op zich wel fijn om te horen, maar in eerste instantie wilde hij het nog 3 maanden aankijken, omdat hij met nadruk vertelde dat de medische weg vooral geen pretje zal zijn (3x per week naar het ziekenhuis voor echo's en de medicijnen hebben natuurlijk ook bijwerkingen) en dat er een grotere kans op meerlingen is. Wij hebben zelf besloten nog een cyclus aan te kijken (omdat ik nog steeds afval) en dan opnieuw een inwendige echo te laten maken om te zien hoe het ervoor staat, mocht dit dan nog hetzelfde zijn, gaan we starten met Clomid. Verder zag alles er van binnen prima uit, dus op zich mogen we niet klagen, hij vertelde dat er voor ons nog genoeg mogelijkheden waren en dat gewoon ook spontaan kan gebeuren, wat natuurlijk veel mooier zal zijn. Dus ik ben wel redelijk opgelucht, heb me eigen best veel zorgen gemaakt. Dus wij gaan er de komende maand(en) weer voor Ik ben benieuwd naar jullie gesprek en inderdaad raar dat je vragenlijst gekregen hebt, die kregen wij gelijk opgestuurd met folders over vruchtbaarheidsstoornissen en een folder wat je allemaal te wachten staat qua onderzoeken, erg prettig weet je waar je aan toe bent. Wanneer hebben jullie de afspraak ??
hoi, 16 kilo sinds januari. Dat is geen kattenpis! Maar effe minder dat daardoor je cyclus in de war is Misschien als je vanaf nu weer meer gaat eten (maar wel gezond) dat dat de boel weer rechttrekt. En misschien dat het daarvoor niet lukte door overgewicht (wanneer je te zwaar bent duurt het vaak ook langer voor je zwanger bent). En nu zijn die 16 kilo eraf, dus wellicht dat het dan ook beter gaat lukken. In elk geval goed nieuws dat alles er goed uitzag, en dat het gewoon spontaan zou kunnen gebeuren. Hopen dat dat lukt. Wij zijn vanmorgen geweest. We werden eerst ondervraagd over cyclus, seks, levensstijl, voorgeschiedenis, ziektes in de familie ed. Mijn man kreeg een standje omdat hij de stoelverwarming in de auto gebruikt (niet goed voor de productie )Daarna een inwendige echo gehad. En ze heeft nog even naar de baarmoedermond gekeken. Alles zag er goed uit. Er staat een ei bijna op springen. Verwachting is dat dat met pasen gaat gebeuren. Dus dat komt goed uit Verder hebben we een potje meegekregen, wat mijn man mag vullen en inleveren. en moet ik dinsdag terug voor een echo om te zien of dat ei gelegd is . En daarna moet ik weer terug op de derde dag van de volgende cyclus. En ik krijg nog een bloedonderzoek. We liepen een beetje duizelig weer naar buiten. Zoveel ineens! Maar ik heb wel een heel goed gevoel bij de arts. Rustige vrouw, die alles duidelijk uit kan leggen en met gevoel voor humor.
Heei meiden Hier ongeveer in hetzelfde schuitje.. Zijn sds feb. 2011 bezig met kinderwens, tot nu toe nog geen resultaat.. Bij huisarts geweest en urine van mij nagekeken en zaadonderzoek van man. Bij mij alles ok, bij man niet helaas.. Wij hebben afgelopen week de intake gehad bij de fertiliteitsverpleegkundige. Zoals al genoemd idd vragenlijsten thuis ingevuld en doorgesproken.. Plan bij ons is nu in mei afspraak bij de fertiliteitsarts. Dan krijg ik ook echo en inwendig onderzoek. Voor die tijd nog bloedonderzoek van mij en nog een keer zaadonderzoek van man. Uitslagen worden dan ook gelijk besproken, en aan de hand daarvan wordt een behandelplan opgesteld.. Ook moet ik temp bij gaan houden tot die tijd.. Cyclus bij mij is niks mis mee, altijd regelmatig.. Vonden het ook erg spannend, maar de afspraak met de verpleegkundige viel ons 100% mee.. Eigenlijk wat we ervan hadden verwacht.. Nu dus ff afwachten nog Wel fijn om btje op hetzelfde punt te zijn qua onderzoeken.. Kunnen we elkaar beetje op de hoogte houden en steunen Hopelijk is het allemaal niet meer nodig en gaat het nog lukken via de normale weg!
Hoi Leo, Leuk nog een erbij. Nou ja... niet leuk natuurlijk dat het ook bij jullie niet gaat zoals je een jaar geleden hoopte. Ik hoop idd nog steeds dat het alsnog spontaan gaat lukken. Dat is met onze zoon ook gelukt. Weliswaar na 3 jaar proberen, maar wel spontaan. succes jullie
@Fietwordtmama Ik ga je even opzoeken op valtaf.nl, ben er zelf ook lid van toevallig Ben inderdaad blij met het nieuws van de gynaecoloog, je gaat er toch met een naar gevoel naartoe, omdat je bang bent voor slecht nieuws, nu dus nog ff doorzetten voor de laatste kilo's @Leo85 Welkom Vervelend dat het zaad van je man niet goed is, konden ze ook precies vertellen wat er niet goed was? Ik ben bij de gyn geweest en nu deze cyclus afwachten, is het dan nog te lang ga ik starten met clomid. Bij mijn partner was het zaad wel goed, gelukkig.... Ben benieuwd wat er bij jullie uit gaat komen. En ik zag ook op tegen de eerste afspraken en vooral de inwendige echo, was ook nog eens een mannelijke gyn. Maar het viel echt 100 % mee, het werd heel luchtig gehouden en we hebben nog wel kunnen lachen. Inwendig onderzoek en echo gingen ook wel, je ligt er wel lullig bij, maar goed...... het is voor een goed doel he !! Succes met alles !!
hey dames, Ik ben nu ook al sinds mei 2011 bezig om zwanger te worden maar geen succes.....altijd al een onregelmatige cyclus gehad...om de 4 maanden(voor de pilgebruik)...best weinig ja. Aangezien het sinds vorig jaar mei ook zo weinig is tot nu toe(na stop van de pil 5 x nu)...ben ik maar naar de HA gestapt. Ik heb gelijk een verwijzing naar de gyneacoloog gehad...maar dat is pas 31 mei...lange wachttijd hierzo... Tot die tijd...is het wel interresant om mee te lezen en praten over soortgelijke situaties...vindt het best wel spannend(weet niet wat ik ervan kan verwachten.) ALL THE BEST LADIES!!! Adioz pari x
Hoi Pari26 Welkom hier !! Niet fijn die onregelmatige cyclussen, ik ben vorig jaar 6 keer ongesteld geweest, ook weining. Maar je wilt toch steeds blijven geloven, dat het vanzelf goed komt. Daardoor wachtte ik ook (te lang eigenlijk) om naar de huisarts te gaan. Ik ben blij dat alles nu in gang gezet is, ook een opluchting dat ik weet wat er nu met mij aan de hand is. Wens je succes met alles !!
Leo, Wordt het zaad van je man nog een keer getest? Tegen mijn man hebben ze gezegd dat het heel wisselend van kwaliteit kan zijn. En dat als het niet goed is, dat ze dan nog eens gaan kijken. Hoi Pari, Welkom. Jeetje wat duurt dat nog lang zeg, tot 31 mei. Stiekum toch hopen dat het tegen de tijd niet meer nodig is. Maar fijn is anders. Als je een keer hebt besloten dat je je wilt laten onderzoeken, dan wil je dat zo snel mogelijk. @Linda, Gezellig. Heb net een paashaas op, dus dat zal wel tegenvallen met die kilo's dr af. Wij hebben nu extra hoop op toch nog een spontane zwangerschap. Omdat mijn man geen voorvocht heeft (en ik wel vochtig genoeg ben voor mezelf, maar niet om het gebrek aan vocht van zijn kant op te heffen) gebruikten we altijd massageolie om m dr goed in te krijgen. Bijkt nu dus dat dat geen goed idee was, kwa zwemactiviteiten na de daad. En ik maar denken dat dat juist beter zou zijn dan glijmiddel, omdat die vaak zaaddodend zijn. Gisteren voor het eerst geprobeerd met Pre-seed. Gyn had gezegd dat dat goed spul is. Ik was er wel huiverig voor. Was bang dat 't niet prettig zou zijn, maar dat viel dus honderd procent mee. Dus wie weet... Nog effe een iksnapmnietje. Bij de inwendige echo waren er twee 'bolletjes' in mijn linker eierstok te zien. Beide 15,7 mm. Gyn dacht dat dat eitjes in wording zijn. Ze vertelde dat die 2 mm per dag groeien. En dat ze springen wanneer ze ongeveer 18 - 20 cm groot zijn. EN dat ik opnieuw een echo zou krijgen op de dag van de eisprong. Volgens mijn berekening is dat dus vandaag. (vrijdagavond 16 cm, zaterdag 18, zondag 20) Maar ze laat me voor de echo op dinsdag komen (omdat ze maandag gesloten zijn wegens pasen.) Maar dat is dus 2 dagen na de eisprong. Ehm tja.... Wellicht zien we dus dinsdag geen ei meer. Of wel een ei, maar inmiddels helaas overleden. Of een ei met iets erin Nou ja.. zien we dinsdag dan wel weer.
Wij hebben onze eerste afspraak morgenavond. Mijn vriend heeft na sperma onderzoek te horen gekregen dat er geen semen gevonden zijn en zijn we dus door verwezen naar de gyn. Ik heb pcos en heb ondanks dat na elke menstruatie ongeveer 9 dagen erna een eisprong, dus dat is zeer goed nieuws voor ons. Wel zwaar overgewicht maar ben al begonnen met proberen af te vallen voor het geval dit een eis is voor eventuele verdere behandelingen zoals ivf of icsi. Mijn vriend is voor onze relatie al 15jaar bezig geweest en mijn huisarts was dan ook zeer verbaast dat hij pas nu na 15jaar een spermatest moest ondergaan.. Wat ik raar vond was dat ik mij in moest schrijven bij de gyn terwijl het "probleem" bij mijn vriend ligt. Omdat het een vrouwenafdeling is :S
Dat is idd wel apart, dat dat nog nooit was onderzocht bij je vriend. Wij hebben ons allebei moeten inschrijven, omdat er bij ons beiden onderzoek gedaan wordt. Morgenochtend echo. Ben een beetje nerveus. Ze had me gewaarschuwd dat het een drukke boel zou zijn. Ze hebben 's morgens altijd 'echo-uurtje' waarin alle afspraken gemaakt worden voor cycluscontrole. Dus broek omlaag, effe kijken, en dan weer weg. Totaal 5 minuten! Nou ja. Op die manier kunnen ze wel een heleboel mensen tegelijk helpen he. En het zijn natuurlijk routine-onderzoekjes. Als het goed is heb ik een ei gelegd. Ben benieuwd. In mijn dromen zie ik het al gebeuren dat dat inderdaad is gebeurd, en dat ze ook meteen al kan zien dat t eitje bevrucht is geworden Denk niet dat ze dat zien kunnen, maar goed... dromen mag toch
@Fietwordtmama Ik wens je heel veel succes morgen !! Hopelijk heb je een ei gelegd haha !! @Nadia1986 Zeker heel apart dat er nooit een zaadonderzoek gedaan is En wij hebben ons inderdaad ook allebei moeten inschrijven, vanwege de onderzoeken die bij ons allebei gedaan worden, we hebben een gezamelijk dossier. In ons ziekenhuis moet je wel een bepaald BMI hebben (ik dacht 35), anders helpen ze je niet verder met behandelingen, dan moet je eerst afvallen. Met dat doel ben ik Januari gaan afvallen en nu ben ik flink gezakt in BMI en wordt er gelijk vaart achter gezet. Ik moet nog wel verder proberen af te vallen, maar de gyn was hier al erg blij mee. Jij ook veel succes morgen !!
@Fietwordtmama heel veel suc6 gewenst morgen. Wel vervelend dat het zo snel moet inderdaad maar ook wel fijn dat dan meerder vrouwen geholpen kan worden. @linda337 wat goed dat je al zo goed bezig bent ik las dat het al 16kilo was? of las ik dat verkeerd. Ja ik ga het echt proberen want zou zo vervelend zijn dat we nu zo ver zijn en dan als nog tegen gehouden worden omdat ik een bmi van 40 heb. Oh bij beide jullie beide inschrijven? Nou ik hoor het morgen wel hoe of wat en anders zelf aangeven of het in een gezamelijke dossier komt. Iedereen iedereen veel suc6
Weet niet meer wie t vroeg, maar zaad v man wordt idd nog x nagekeken.. Zijn wel in januari naar de sauna geweest, misschien heeft dat ook meegespeeld.. Het aantal was niet goed en de beweeglijkheid ook niet.. Test is normaal kansberekening van boven de 20, bij man kwamen ze uit op 1.7 ofzo dat was wel ff schrikken.. Maar hopelijk is t over paar weken beter.. Wij moesten ook samen inschrijven bij ziekenhuis. Moeten ook samen naar de afspraken komen. Ik zie eigenlijk niet op tegen het inwendig onderzoek, maakt me niet zoveel uit. Zijn wel allemaal vrouwelijke artsen hier. Hopelijk snel goed nieuws voor iedereen!
Hoi, Vanmorgen echo gehad. Ging heel relaxed. Ik heb alleen geen ei gelegd. Vorige keer waren 2 grote blaasjes te zien en 1 kleinere. Nu waren die twee grote weg en was die kleinere gegroeid. Waarschijnlijk zal ik dus in de komende dagen een eisprong gaan krijgen. Moeten we dus nog effe actief blijven Volgende week moet ik 2 keer bloed prikken voor progesteron meting. @Leo De warmte van de sauna heeft geen goede invloed. Van de andere kant wordt je er wel lekker relaxed van, en dat is dan wel weer OK. Er wordt ook gezegd dat het een momentopname is, en dan bij mindere kwaliteit gewoon nog een keer wordt gemeten.