mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zit nu in het ziekenhuis voor de nacontrole bij de gyn. Wel leuk om haar even te showen. Wel jammer dat zij de bevalling niet heeft gedaan. Ze is om 7.

Hier wil ik ook wachten op eerste ongi. Nog niks te bekennen.
    Zal het zo gelijk even aan m'n gyn vragen.

Alles was goed. Ze 'adviseerde' om niet de pil te gaan slikken en de natuur z'n werk te laten doen. Als het niet heel erg zou zijn om snel weer zwanger te raken. Nou ga ik dus weer twijfelen... Vanavond nog maar even goed bespreken met manlief.
    Ongi bij flesvoeding kont meestal tussen de 6-8 weken na de bevalling.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Fijn dat het goed was Vlinder!
    En wat zielig van de oorontsteking, ik hoop dat ze snel opknapt.
    Hier ook nog geen menstruatie..alhoewel het soms wel voelt alsof het eraan komt. Ik wacht wel af.

Poe, manneke hier wil nog steeds niet goed slapen overdag. Net toch maar op bedje gelegd na de fles. Meteen brullen. Na 10 minuten erheen, even opgepakt en getroost, dan issie meteen stil. Er weer in gelegd...weer brullen. Maar na een paar minuten was het stil. Nu moet ik me inhouden om niet even om het hoekje te gaan kijken ;)

3. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krampjes, oorontsteking: wat zielig allemaal he! Je kunt zo weinig voor ze doen behalve ze dicht bij je houden.

En dat slapen Liesben is ook lastig he? Ga je wel of ga je niet naar hem toe als hij huilt? Hoe hard mag hij huilenn enz. Ik volg maar gewoon steeds meer mijn gevoel en dan zien we wel waar het schip strand. Wij zitten nu op 1 middagslaap in bed die wel redelijk loopt, de rest van de dag bij papa of mama of in de kinderwagen. Ik wil binnenkort een tweede slaapje in bed gaan proberen. Ik heb zelf wel ervaren dat het niet prettig werkt om alle slaapjes op een dag meteen aan te pakken. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat we alleen nog bezig waren met de slaapjes die ook nog een allemaal dramatisch slecht verliepen. Zoals het nu gaat is ook nog niet ideaal maargoed, het is niet anders en we blijven positief!

Heb net homeopatisch middeltje bij de apotheek gehaald. Eerst dat eens proberen en anders die verdovende gel. Vannacht heeft hij weer zo enorm gespookt. Alles bij elkaar hebben wij 1,5 uur geslapen. Om 04:00 Pim mee in bed genomen omdat we heen en weer bleven lopen. Overdag heeft hij trouwens veel minder last. Apotheek zei dat als ze wat langer liggen (zoals 's nachts is bed dus) ze vooral last van de oortjes krijgen.
    Dus Megan had eerst boven-hoektanden Sloppy? Wat grappig. Dus het komt vaker voor dat het boven begint. Je leest overal dat het onder begint namelijk.

Gisteren wat kleertjes op Marktplaats gezet. Ik koop er tegenwoordig ook nog wel eens wat voor Pim. Vind de gedachte van recycling op die manier wel mooi. Het is toch zonde dat die kleertjes vaak zo kort worden gedragen? Doen jullie dat wel eens?

Ik vind het advies van de gyn wel apart Zeehondje, om de natuur zijn werk te laten doen. Betekent dat je toch wellicht zwanger zou kunnen worden. Is toch niet heel goed voor je lijf zo snel? Of heb ik het verhaal niet helemaal begrepen?

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik probeer hem in ieder geval zo rond het middaguur, na zijn fles, op bed te leggen. Soms trapt hij er in, soms niet ;)
    Nu had hij vanmorgen al in de maxicosi liggen slapen, we gingen kennismaken op het KDV. Althans, ik..Eelco sliep :)

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    liesben, ik kreeg steeds de tip van vaste ritueeltjes en dat lukte steeds maar niet, want dan zeiden ze; fles, samen spelen, alleen spelen in de box en dan naar bed. Ja maar soms gaat ze ook slapen voor de fles. Dus vond het wel lastig. Nu is ons vaste ritueel; aankijken tot ze tekenen van moeheid vertoont, of max 2 uur wakker en dan naar bed brengen; samen gordijnen dichtmaken, dan slaapzakje aan, instoppen, zoen, muziekje en vertrekken. Ik laat haar max 15 min huilen en of ze slaapt dan of ze is harder gaan huilen, dan breng ik een speentje. Wat hier lijkt te werken is dat ik het altijd zo doe overdag. (behalve als we niet thuis zijn dan). Ook op het kdv en bij oma krijgt ze de slaapzak mee en die doen het ook zo. Tja, de slaapjes worden steeds ietsje langer, gisteren na 3 kwartier huilen, ze is dan wakker maar ik geef haar een speentje, stop haar weer in en doe het ritueel nog eens. Vaak gaat ze dan ook wel weer slapen na eventjes huilen of soms zelfs zonder.

Ben er wel van overtuigd omdat zoveel van deze ukkies dit zo hebben dat het slapen overdag vanzelf langer en langer wordt hoor. Ik denk dat we ons er meer druk om maken dan nodig. En zo lang Annelynn een vrolijk meisje is als ze wakker is, maakt het mij ook niet zo uit.

Peppers: hoop dat het spul werkt, heb zelf eigenlijk ook altijd liever homeopatische middeltjes... ben benieuwd wanneer hier de tandjes gaan komen...

Zeehondje: snap het advies best. En ach ik ken zo veel meiden die in een paar jaar tijd een paar kinderen krijgen en die daar niets aan over hebben gehouden en ik ken ook meiden waar er langer tussen zit en die aan elke zwangerschap iets overhouden. Tja, wat is dan wijsheid? Gewoon doen wat goed voelt? :)

Vlinder het zit je niet mee he? Nu ook nog uitslag. Sowieso als het daaronder zeg maar stuk is, of geirriteerd dan voel ik me altijd echt depri. Heb er met ongi zijn nooit zo'n last van maar als er iets mankeert zeg maar, bleeegh, niet fijn! Snap best dat je niet lekker gaat staan werken dan hoor... en zeker nu stacey niet lekker is met haar oortjes.. beterschap saampjes!

Sloppy: jammer maar geeft niet, ik ga wel op zoek naar iets anders, komt goed!

kaat: gek he, een kindje verschonen van die leeftijd. En die luiers, reuzenluiers zijn dat dan he! :D maar wel gezellig altijd, n logeetje! Hoe doet Lotte het met omrollen/kruipen of zelfs staan? Doet ze dat al een beetje? Heb vandaag met annelynn omrollen geoefend, ze vond het erg leuk maar zonder hulp gebeurt er nog weinig hier hoor :D

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Tja die slaapjes overdag, die vind ik ook lastig hoor!
    Ik heb het idee dat als ik Fee naar bed breng, ik haar in eerste instantie alleen maar wakkerder maak voordat ze weer slaperig wordt. Zeker als ik haar eerst nog zou omkleden / verschonen / inbakeren.
    Daarom verschoon ik haar tegenwoordig een uurtje voor bedtijd, en trek ik haar dan meteen haar pyama aan. Vervolgens de laatste voeding weer beneden, lekker doezelig worden bij mama in de armen en vervolgens snel inbakeren en húp naar bed. Ze protesteert dan meestal wel, maar veel minder lang dan anders. En als ze net in bed ligt, ga ik even de was opruimen of zo, zodat ze me nog hoort. Zo lukt het haar naar bed te krijgen zonder huilpartij.

Overdag heb ik daar veel minder zin in. Meestal houd ik haar dan gewoon beneden en slaapt ze in de box of waar het dan ook uitkomt... In de maxicosi inderdaad, als je ergens naar toe gaat!

Peppers: is inderdaad handig om één slaapje tegelijkertijd aan te pakken. Ik denk dat ik dat lekker door het kdv laat uitzoeken, dan sluit ik daar vervolgens wel op aan! Of is dat een beetje uhm... lui...? ;)

Arme Pim, dat hij zo last heeft van het tandje dat doorkomt! Ik hoop dat die gel helpt zeg!!

Recyclen: ik heb van verschillende mama's zakken vol kleren gekregen, met de opdracht eruit te pikken wat ik wil om de zak vervolgens weer door te geven. Ik ken een zwangere die een meisje gaat krijgen in maart, dus binnenkort gaat de eerste zak haar kant op. De laatste lading was van een voorjaarskindje, dus veel zomerkleertjes in de maat die ik eigenlijk in winteroutfit nodig heb en andersom. Ik vind zo'n doorgeefzak wel een leuk idee...! Je moet natuurlijk wel toevallig net iemand kennen die een kindje krijgt van hetzelfde geslacht natuurlijk!

@ Zeehondje: was jij niet meteen met de fles begonnen? En Sophie is nu ongeveer acht weken toch? Tja dan inderdaad misschien nog even afwachten als het op gang komt na 6-8 weken? Zijn natuurlijk gemiddelden, dus dan kan 9 weken ook nog altijd....

Als Sophie nog eens last van krampjes heeft, dan moet je eens het volgende proberen:
    Als ze op haar rug ligt, beide beentjes bij de enkel pakken, knietjes gebogen, en dan rondjes draaien (met de klok mee) boven haar buikje. Ook geleerd op de babymassagecursus en Fee gaat er geweldige scheten van laten. Ik doe het ook als ze krampjes heeft, en ze ontspant bijna meteen!

Jem, welkom hier. Ik ben benieuwd om meer over jou te lezen!

@ Vlinder, jeetje uitslag daar beneden.. Ik had op een gegeven moment heel veel jeuk, vanwege de inlegkruisjes om het laatste vloeien van mijn bevalling op te vangen. Ben toen 's nachts overgestapt op niets, met van die onderleggers op het matras om de boel te laten luchten, dat hielp gelukkig heel snel... Ik hoop dat 't bij jou ook snel beter wordt...

Misschien raar idee, maar zou je niet proberen een beetje sudocréme te smeren? Ik bedoel, is de zelfde plaats en waarschijnlijk dezelfde uitslag...
    Hoe gaat het nu met Stacey? Begint de ab al het werk te doen?

Ook ik zit met een kindje dat naar de dokter moet: de oortjes en wangetjes van Fee zitten onder de uitslag. Eerst waren het pukkeltjes op haar wangen, maar inmiddels ziet het eruit als eczeem. De vellen hangen erbij aan haar oren!
    Ik heb ook meteen een afspraak voor mezelf gemaakt omdat ik erg veel last heb van mijn duimen: het eerste gewricht dat eigenlijk in je pols zit... Soms heb ik erge pijnscheuten, meestal als ik Fee uit haar bedje haal. Ik ben gewoon bang dat ik haar, als reactie, laat vallen! Ook heb ik een doof gevoel in mijn duimen en als ik mijn handen even niet gebruik, een slapend gevoel in al mijn vingers. Dus als Fee 's nachts honger heeft moet ik eerst een half minuutje mijn vingers bewegen omdat ik haar anders niet op durf te tillen!

Ik denk aan carpaaltunnelsyndroom, behalve dan dat de plaats niet klopt... Tis namelijk niet in mijn polsgewricht maar echt aan de duimzijde...

Over het oppakken onder de armpjes: dit belemmert het kindje in haar bewegingen, er is ook geen balans tussen onder en boven. Kom inderdaad uit de haptonomie Josjo, bij de billen zit het "centrum" van het lichaam. Baby's voelen zich dan inderdaad veiliger, als je ze daar ondersteunt...

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oeh vlinder, klinkt niet prettig.
    Ik heb 'vroeger' best vaak last gehad van een schimmelinfectie daar beneden. Heel vervelend.

Miirrrr, inderdaad gelijk flesvoeding. Dus zal binnenkort wel ongi worden neem ik aan.
    Bedankt voor de tip. Ik had wel al de tip van het fietsen met de beentjes gekregen, maar deze nog niet. Ga ik ook eens proberen. Want dat fietsen lukt niet altijd omdat ze haar beentjes op zo'n moment niet ontspant en dan kan je dus moeilijk ze strekken en buigen.
    Ben benieuwd wat er is met Fee. Geen hormoonpukkeltjes meer neem ik aan? Klinkt ook wel heel anders. Zielig hoor. Heeft ze er last van? Jeuk?

Oppakken onder de armjes staat ook iets over in de folder die ik net van de kinderfysio heb gekregen. Er staat niet in waarom het niet 'mag', maar jullie uitleg klinkt heel logisch.

Slapen overdag. Hier heel wisselend. Maar meestal ligt ze tussen haar flessen een uurtje in bed. Of ze slaapt blijft bij mij nog steeds de vraag. Soms wel en soms niet. Maar ze huilt dan niet zoals ik bij sommigen lees.
    Net was het wel even huilen trouwens. Was met m'n moeder aan de telefoon en dat gesprek heb ik bij haar in de kamer voortgezet. Daarna muziekje aan en weggelopen. Nu is ze stil. Uh, nu niet meer dus. Manlief komt thuis, wakker door de deur?

Manlief maakt het niet uit om condooms te 'moeten' gebruiken de komende tijd als ik niet met de pil wil beginnen. Ik vind het aan de ene kant heel eng om weer hormonen te gaan gebruiken en m'n lichaam niet z'n eigen gang te laten gaan. Dit omdat ik soms nog steeds denk dat het lange niet zwanger worden te maken zou kunnen hebben met het lange pilgebruik (zo'n tien jaar). Maar om nou nu al weer zwanger te raken zien we ook niet zitten. Uhm...ik ga nog even verder twijfelen.

Zal vanavond of morgen wat dingen opschrijven die we van de fysio hebben geleerd.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Josjo, ik had er ook nooit last van maar ja na bijna 4 weken maandverband kan ik me voorstellen dat het gaat irriteren ;)

Nu gelukkig ongie vrij, alleen blijft er veel wondvocht uitkomen dus hopelijk gaat nu ook niet nog eens die wond ontsteken.... :(
    Het voelt iig echt niet prettig....

Als ik morgen bij Stacey geen verbetering merk moet ik langs de eigen ha en dan vraag ik gelijk of ze miss even naar mijn wond wilt controlleren op vuil/ontsteking.... Denk nl wel dat ik morgen even langs ga. Toch even controlle door eigen ha.

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik zou er ook mee naar de HA gaan Vlinder!
    Al verbetering bij Stacey?

@ Zeehondje: tja hoe weet je of je kindje jeuk heeft als ze nog maar net aan het ontdekken is dat ze handjes heeft?? Ik weet dus niet of Fee jeuk heeft. Maar de plekken zien er uit eczeem-achtig uit... De vellen hangen aan haar oortjes, echt heel zielig... Ik smeer het nu maar in met hypo-allergene huidolie voor baby's. En ik ben acuut gestopt met het eten van melkproducten aangezien kindjes daar het sterkste op reageren...

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

Zielig, kindjes met oorontstekingen en eczeem. Ik hoop dat ze snel opknappen.
    Ik heb hier alleen een kindje met berg op zijn hoofdje..smeer zijn hoofdhuidje vaak savonds in met babyolie, om het de volgende morgen uit te borstelen en dan zijn haartjes te wassen.
    Vannacht vond hij het trouwens om 0500 wel welletjes...de dag kon beginnen. *Gaap*

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    ze is vanacht 3 keer wakker geweest :( Om half 6 de 1e fles gehad maar daarna weer op bed gelegt en ze werd om 9 uur wakker. Nu is ze rustig en zit lekker naast me op de bank.

12. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer onrustige kindjes dus hier! Het weer helpt ook niet denk ik. Hier af en toe een flinke hagelbui tegen de ramen van Pim die ik dan door de babyfoon beneden zelfs hoor!

Exceem is ook niet fijn Mirrr. Hopenlijk helpt het dat je de melkproducten laat staan.

Hoe was eigenlijk de kennismaking bij de kdv Liesben? Heb je een goed gevoel erbij?

Hier gelukkig een wat rustigere nacht. Na een zetpil en de homeopathische druppeltjes hoorde ik Pim voor het eerst om 04:30. Kreeg hem toen snel weer stil met een speentje. Daarna weer om 05:30. Toen moeilijk rustig te krijgen. Maar in vergelijking met de afgelopen nachten dus wel een prima nacht!

Zo naar het ziekenhuis voor de heupjes. Trouwens nog bijzonder: we zouden eerst om 11:30 nieuwe rontgenfoto' moeten laten maken en dan de afspraak met de orthopeed hebben. Nu vroeg mijn vriend zich af waarom weer een foto en wel zo kort achter elkaar. Er zijn er anderhalve week geleden 3 gemaakt waarvan de laatste goed was. Om zo'n kleintje in zo'n korte tijd weer bloot te stellen aan die straling. Dus ik gisteren het ziekenhuis gebeld. Krijg eerst een reactie: nee mevrouw dat kan vast niet zoveel kwaad, nee ik weet eigenlijk niet waarom hij weer een foto moet, zal wel zo horen enz. Ik doorvragen en mijn zorgen uiten. Werd ik doorverbonden met de orthopeed: nee mevrouw, ik snap ook niet waarom ze een afspraak hebben gemaakt voor nog een foto. Dat is namelijk helemaal niet nodig want we hebben al een goede! Daar zakt je broek toch vanaf!!! Er mag maar 1 volawssene mee zo'n ruimte in omdat de straling toch niet goed is en ze zouden zo'n kleintje door laksigheid gewoon weer blootstellen eraan!

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eelco is ook hongerig vandaag..zat hij al een aantal dagen keurig op 5 flessen...vandaag had hij om 10:00 uur zijn 3e fles al op :$

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Haha grappig Liesben: gisteren ook een hongerige Fee die een voeding meer wilde hebben.
    En vervolgens... heeft ze keurig doorgeslapen vannacht tussen 23.00 en 6.50. Ik heb haar om tien voor zeven wakker gemaakt. Normaal is ze hongerig en daarom mopperig 's morgens, maar nu... Een stralend lachend meissie!!! :D:D

Ik heb nog niets gehoord van het KDV, toch maar eens bellen aangezien Fee vanaf 1 januari daar twee en een halve dag naar toe gaat... Hmmmm...

@ Peppers: beláchelijk verhaal zeg van die extra foto!! Tssk dan ga je al twijfelen over of je een zeurmoeder bent (weet niet of jij dat ook gedaan hebt..) en dan blijk je gewoon groot gelijk te hebben. Tot zover je vertrouwen in de professionals zeg...

@ Vlinder: dus nog geen verbetering bij Stacey... Wat vervelend voor zo'n kleintje (en voor jou natuurlijk ook, jij verdient het met al die klachten down under ook wel eens om lekker door te slapen)!

@ Liesben: toch niet eens overwegen om zelf wat meer de leiding te nemen in plaats van Eelco te laten bepalen wanneer hij een voeding krijgt? Als je die laatste voeding van de dag zo laat mogelijk doet, dus bijvoorbeeld om 23.00 uur, heb je denk ik toch wat meer kans om zelf een ongestoorde nacht te krijgen??
    Tja, dan maar samen een middagdutje?

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Miirrrr, ja stom, je ziet d'r natuurlijk nog niet krabben, haha.
    Klinkt wel sneu. Wel uitkijken met olie hoor, want door veel gebruik van olie wordt het huidje volgens mij nog droger.
    Oh heerlijk geslapen dus vannacht. Fijn.

Liesben, hier ook een heel klein beetje berg volgens mij. Achter op haar hoofdje heeft ze nog redelijk wat haar (een soort keppeltje, haha). En daar is het droog.
    De rest van haar haartjes gaan trouwens al weer groeien. Zo zacht.
    Vreetzakje vandaag in huis dus!

Vlinder, jammer dat ze dus vannacht niet lekker heeft geslapen en in de ochtend wel. Klopt dus wel echt dat ze er 's nachts meer last van hebben.

Peppers, hier dachten we gisteravond ook dat ze wakker was. Haha, was ook de hagel.
    Wat goed dat je het z'huis hebt gebeld en ook hebt doorgevraagd! Nu dus geen foto neem ik aan?

Hier gaan de nachten eigenlijk steeds super goed. Soms valt ze 's avonds niet gelijk in slaap. Speentje erin of even een aai over haar wang. 's Ochtends heb ik haar nu al twee keer wakker 'moeten' maken rond 7.00 uur omdat ze anders te lang tussen haar voedingen laat. Helemaal niet erg dus, haha.

De fysio denkt dat met veel oefenen en stimuleren de voorkeurshouding of in ieder geval de afplatting heel goed te verbeteren is!
    - Aankleedkussen recht voor je leggen
    - Rondlopen met haar hoofd op je hand. Haar hoofd laat je dan naar links rollen over je pols naar je hand en dan kijkt ze dus naar links.
    - Veel op haar buik rollen. Opgerolde handdoek onder haar borst en eventueel een beetje op de billen duwen. Dan heft ze haar hoofd makkelijker op (dit doet ze al wel, alleen draait ze 'm niet naar links).
    - Veel spelen met haar op de rug en dan speeltjes en jezelf aan de linkerkant houden.
    - In de box alles aan de rechterkant weghalen.
    Volgende week ga ik weer en dan wordt haar hoofdje met een speciaal bandje opgemeten.

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mir, tot gisteren kreeg Eelco eigenlijk op mijn tijden eten (in het begin niet, maar dat heb ik later toch wat aangepast :D), en dat ging goed. Maar vandaag heeft hij ook echt honger lijkt het, en drinkt hij de fles zonder problemen ook leeg..dus ik laat het maar even zo. Morgen even overleggen met KA of ik naar 5x180 mag.

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hoeveel geeg je nu meestal?
    5x 150cc?

18. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zal toch ook een afspraak moeten komen voor het wennen van Fee op het KDV inderdaad Mirr. Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden en hoe het voelt voor jou.

Adviezen van jullie fysio komen aardig overeen Zeehondje. En dat opmeten is hier ook gedaan. Wel goed want dan kun je zien hoe symmetrisch (of niet) het hoofdje nu is. Dan doen ze het over een paar weken nog een keer en kun je zien of het beter is geworden. Is er aan het hoofdje van jouw dochter al iets te zien?
    Hier kwam een vriendin overigens nog met de tip van de osteopaat. Die had bij hun zoon er geholpen vwb de voorkeurshouding (ook voor maagzuur trouwens). Osteopaat gaat meer aan de slag met blokkade van de spieren opheffen volgens mij. Als ik daar eerder aan gedacht had had ik er denk ik ook wel heen gegaan voor Pim denk ik. Inmiddels is zijn hoofdje behoorlijk schreef dus vraag ik me af of een osteopaat nog veel kan. Ben wel van plan hem even te bellen om het voor te leggen. Adviezen van fysio gaan overdag namelijk wel goed maar 's nachts het hoofdje draaien werkt gewoon niet (en dat zijn toch belangrijke uren!). Pim is nu zo onrustig 's nachts dat we ten eerste bang zijn om hem wakker te maken als hij eindelijk slaapt en ten tweede hij enorm met zijn hoofdje heen en weer schudt en altijd weer aan de voorkeurskant uitkomt, ook al hebben wij het net gedraaid.

Lastig soms met voeding, zeker met flesvoeding: als het nog geen tijd is ga je dan rekken of geef je gewoon. Ligt er denk ik ook aan hoeveel ze in totaal krijgen. Zolang je niet op het maximum van 1 liter zit kun je er nog wat mee spelen denk ik.

Update uit het ziekenhuis: radioloog vond afwijking van de heupjes grenzen aan het normale, orthopeed vond het nog minder erg dan dat. Moeten over drie maanden terug voor controle n.a.v. een nieuwe rontgenfoto en orthopeed verwacht dat alles dan vanzelf normaal is gegroeid. Ziet er dus naar uit dat er geen hulpmiddelen aan te pas hoeven komen. Weer een zorg minder.

Hier verder een onrustige Pim. Zo'n ziekenhuisbezoek midden op de dag haalt de boel wat in de war. Hij is toch al onrustug door de tandjes. Jeetje, wat kan hij soms hard krijsen! Volume neemt toe in de loop der weken kan ik jullie vertellen. Hij ligt nu lekker met papa op de bank te slapen. In bed wilde hij echt niet.

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Peppers, wat fijn dat de heupjes er goed uit zien!
    Hier al echt duidelijk een afplatting aan de rechterkant. En ook dat draaien van d'r hoofdje in bed lukt echt niet. Ik laat haar constant naar me kijken of draai het hoofdje, maar een tel later kijkt ze alweer de andere kant op als ik wegloop.
    Overdag met spelen enzo kan je het inderdaad veel sturen. De fysio zei dat ze door moet krijgen dat haar hoofd ook de andere kant op kan draaien, dat daar de leuke dingen te zien zijn!

Hier eentje die vanmorgen nog even lekker met mama in het grote bed heeft geslapen (zelf ook half/half geslapen met hoofdpijn).
    Daarna wilde ze niet meer slapen, heel even in bed geprobeerd. Na de fles van kwart over één viel ze in slaap (eigenlijk tijdens de fles al, haha). Maar dan leg ik d'r in bed en is echt gelijk heel erg wakker weer. Na veel tegenstribbelen en huiltjes is ze stil geworden en ligt er nu al weer zo'n 2 uur in, waarvan ze er denk ik 1,5 heeft geslapen. Net hoorde ik d'r. Ga haar eruit halen voordat ze huilend wakker wordt van de honger. Is altijd minder gezellig hè.

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    zeehondje, lijkt me lastig met die voorkeurshouding, inderdaad snachts kan je niet zo veel he? Hier helemaal rond hoofdje, komt omdat we haar de eerste maanden op haar zij hebben gelegd. Een hoop gezeur van het cb over wiegendood (terwijl ze helemaal niet weten hoe dat precies ontstaat maar ok) en dan denk ik nu; ik weet niet wat ik erger vind hoor... maar komt wel goed toch? Kleine van mijn nichtje heeft een helmpje gehad, best een blitse roze :D en is helemaal goed gekomen. Zij had het echt heeeel erg..

peppers, fijn dat het er goed uit zag met de heupjes! En tjonge als je toch zelf als moeder niet oplet.....? :( heel apart allemaal....

Hier ook een onrustig nachtje gehad, toen ze voor de vijfde keer ging huilen heeft Sjoerd haar maar een flesje gegeven en ze sliep nog toen ik de deur uit ging, hopelijk voor hem (hij heeft papadag) duurt dat slapen ook nog eventjes...

miiir: sudocreme er op smeren kan misschien helpen? Ik deed dat op de wangetjes, die waren kurkdroog, vlak voor ze ging slapen want anders heeft ze zo'n witte waas op haar wangen en dat is ook geen porum he haha. En na 2 dagen had ze engelgladde wangetjes :) en nu nog!

Liesben: volgens mij kunnen dat ook regeldagen zijn. Dat doen ze met bv natuurlijk ook, dan stimuleren ze dat er meer bv wordt aangemaakt, maar in dit geval misschien gewoon een sprongetje naar een grotere fles?

Vlinder, hoe is het met Stacey? En met mams?

Oh, op een ander topic een nieuw meisje die hier misschien ook komt meekletsen, Audrey. Dus ook vanaf deze plek een uitnodiging meid, kom gezellig mee kletsen als je dat leuk vindt!

Deel Deze Pagina