Peppers, fijn dat Pim weer een beetje aan het opknappen is. Wat de rede is van de verschillende helmpjes weet ik ook niet nee. Ben nog niet met helmpje naar buiten geweest. Steeds een uurtje op als we binnen zijn, haha. Da's de volgende stap. Josjo, spannend dat de kijkers voor de tweede keer komen!!! Sophie is een beetje verkouden aan het worden. Snottert lekker, maar kan nog wel door d'r neus ademen gelukkig. Ze moest net huilen en de tranen en het snot liepen over haar gezichtje, zag er best schattig uit (aaahhh...). En weer heerlijk gezwommen vanmorgen. Vanmiddag komt een vriendin een koppie thee drinken en daarna gaan we naar Utrecht, naar de musical Miss Saigon. Zin in. Ik baal als een stekker. Ik werk nu op maandag, dinsdag en woensdag in het basisonderwijs. Op de helft van het volgende schooljaar ga ik ook weer de donderdag werken (dat is nu mijn ouderschapsverlofdag). Alleen heb ik vorige week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk niet meer aan het begin van de week kan werken, maar naar het einde van de week mijn dagen moet gaan wisselen. Dit zou dus betekenen eerst woensdag, donderdag en vrijdag en dan vanaf januari 2013 de dinsdag erbij. Dan wordt mijn vrije dag dus maandag. Snappen jullie het nog? Dit zou op zich geen probleem zijn. Vrijdag vrij is wel lekkerder, omdat er dan meer mensen vrij zijn. Maar maandag is het lekker rustig. Het probleem zit in de oppassfeer. Opa's en oma's passen alle dagen op en daar zijn we onwijs blij mee. Scheelt echt veel in de kosten. Alleen de vrijdag kan er door beide opa's en oma's echt niet worden opgepast (niet structureel in ieder geval). Dit zou dus betekenen dat we een kdv moeten gaan inschakelen en we de kosten die ik straks weer meer ga verdienen door die vierde dag daaraan kwijt zijn Heb al een mail naar de bond gestuurd, maar mijn werkgever staat, helaas voor mij, in haar recht. Na de vakantie zal ik horen of ik echt mijn dagen moet gaan omwisselen. Er zijn namelijk nog meer collega's die dit gesprek hebben gehad. Misschien is er iemand die dit wel makkelijk kan en wil regelen. Anders was er nog de optie om met z'n allen om de tafel te gaan zitten. Ben benieuwd.
@Mit, wat mooi geschreven zeg....snik @Zeehondje, leuk helmpje! Indd wel heel anders dan die van Pim. @Josjo, wow voor de 2e keer kijken?? Hopelijk gaat het door meid! Aai over je buik voor Josjobaby #2 Achos, verkouden vervelend he als ze dan niet kunnen slapen? Hier sinds de verkoudheid weer bal, of ze gaat s'avonds niet slapen en zit tot minimaal 10 uur vrolijk naas t me spelen of ze wordt rond 10a11 uur wakker om dan 1,5 uur te spelen....deugniet. Ze gaat dan echt niet slapen, en laten liggen en troosten heeft dan echt geen nut dan blijft ze zo hard huilen en net zolang tot ze gewoon gaat overgeven Vaak geef ik dan wat drinken en vaak wilt ze gewoon even een crackottes....Vreemd maar iets anders wilt ze echt niet en hij gaat helemaal op.... @Hier, vanmorgen weer voor jan *** naar het inloop op cb gegaan. Ik wild er naartoe omdat ze volgens onze eigen weegschaal is afgevallen en ivm slecht brood, stukjes in eten eten en die avonden enzo, dus uit bed gehaald aangekleed in de auto en ja hoor...,hangt er een briefje aan de deur dat het inloopspreekuur vervalt. *#>#*^ grrrr. Eenmaal thuis heb ik een mail gestuurd met daarin de vraag of ze niet een lijst op konden hangen daar met de vaste gesloten dagen of om het op de site te zetten. 1 uur later werd ik gebeld en ze vonden het een goed idee en gaan er gelijk wat aan doen. Ze willen het op de site gaan vermelden of een mailing maken. Ik ben benieuwd, hopelijk sta ik en andere moeders nu niet meer voor een dichte deur. Dit was al de 3e keer. Verder gaat het super met trotsje, ligt/zit vrolijk te spelen heel de dag en je hoort allerlei gilletjes en geluidjes maar sinds 2 dagen is "mamamamamamama" favoriet Ook heerlijk de schaterlachjes gieren door de kamer, vooral als ik onverwachts mijn gezicht laat zien. Wordt ook iedere dag weer overladen met kusjes Op haar speelkleed blijft ze niet meer liggen, ze rolt alle kanten op Ook heeft ze een draaischijf op haar buik, ze draait vollop rondjes maar komt nog niet vooruit. Ze zit nog steeds op 1 slaapje overdag. Ze is nu om 1 uur naar bed gegaan en slaapt nog. Heel soms gaat ze s'ochtends na de fles nog even slapen maar is vaak maar een half uurtje ofzo. Vaak ligt ze gewoon te spelen, ik leg haar altijd wel even terug na de ochtendfles. Of ze nu speelt of slaapt ze ligt dan wel nog even rustig en kan ik mezelf even klaarmaken voor de dag Jahahah mamadag Ooh eindelijk na al die jaren en moeilijke tijden zijn ook wij aan de beurt!! Op mamadag hebben we de communi van mijn nichtje. Om 1 uur in de kerk en van 3tot7 in het pannekoekenhuis. De kerk slaan we deze keer over en zorgen dat we er staan als ze naar buiten komt. Het pannekoekenhuis niet Je kunt daar zo lekker eten, ze hebben daar ook de communi van de middelste gevierd en was echt super. Ook voor de kids (veeeeeeeeeeel in hun familie) is er genoeg te doen.
Mooi dat gedicht van je Mir! Ik voelde vorig jaar nog zo leeg en nu is het gewoon ook moederdag voor mij! Wij trouwens ook een communie van een nichtje op moederdag moeten al om 9.30 in de kerk zitten...En de rest van de dag en avond feest! @ Zeehondje,Wat vervelend zeg die wisseling van dagen straks op je werk zeker als het met oppas ook lastig te regelen is! Veel plezier vanavond zal vast een mooie musical zijn! @ Josjo,Ga morgen even invullen wanneer het voor mij het beste uitkomt betreft de meeting! Ik ga zo met een vriendin naar de bios,En papa zal dan voor het eerst alleen met Levi zijn,maar dat komt vast wel goed! Fijne avond allemaal!
Even over die meeting..ik heb niet gezegd dat ik kom..en ik twijfel ook heel erg. Ik heb het niet zo op "meetings". Ik denk er nog over!
@Char,gezellig gehad gisteren? Hoe heeft papa het gedaan? @Hier, gisterenavond ging het super, ze ging goed slapen dus we klopten af. Vanmorgen om 4 uur was ze dan wakker....Ze had honger.... Vraag me toch af of ze wel genoeg binnen krijgt nu eigenlijk?? +/- 8 uur fles 180cc met fijn volkoren 10.30 uur fruit (gaat niet helemaal op) crackottes uit het vuistje 12.00 uur crackottes met beleg, deel hem in 2 want stukjes aanbieden accepteerd ze niet 13.00 uur fles 180cc (niet leeg) +/-15.30 uur soepstengel/crackottes/koekje met sapje en soms het restje fruit 17.00 groenten 200gr met yoghurt 19.30 fles 180cc (niet leeg, ook niet als we hem later geven) Vanmorgen voor het eerst pap uit een schaaltje geprobeerd, normaal krijgt ze dit uit de fles. Niet echt een succes maar is ook wennen natuurlijk, s'ochtends geen fles in bed maar beneden van een lepeltje eten. Blijf het gewoon zo doen en wie weet gaat het dan binnenkort wel goed. Hoe is het met de verkouden kindjes??
Gisteren is het gelukkig een stuk beter gegaan op het KDV Gisteravond onrustig maar een goede nacht vannacht! Hij blijft erg verkouden, sterker nog; ik heb het idee dat er weer een verkoudheid overheen is gekomen.....KDV vind hem vaak verkouden en benauwd van het slijm en vroeg zich af of hij niet en puffertje nodig heeft. Geloof ik zelf niet zo in. Hij is weliswaar vaak verkouden maar volgens mij ook niet bijzonder. Hou het wel in de gaten. Hoor toch ook dat je niet te snel voor de puffertjes moet gaan. Spannend, een herhaalde kijker voor jullie huis Josjo! Zou wat zijn.... [SIZE=+0][/SIZE] Hoe was de musical Zeehondje? Lastig die verandering van werkdagen die er mogelijk aan zit te komen. Hopen dat het niet nodig is! Heb je het net zo goed geregeld qua opvang krijg je dit. Kan de werkgever dat dan zomaar van je verlangen? Of komt dat ook omdat je in het onderwijs werkt? Vlinder: 1 slaapje per dag al, dat is al snel! Hier wordt het ook wel steeds minder hoor merk ik, hoewel dat nu ook wel wat met het ziek zijn te maken heeft volgens mij. Ik verbaas me erover dat hij het ondanks weinig slaapjes goed trekt op de dag. Ik heb wel gezegd dat ik de volgende keer er graag 1 wil die overdag ook wat meer slaapt [SIZE=+0][/SIZE] Char: grappig, papa voor het eerst alleen! Hoe ging het? Was zeker wel lekker om er even uit te zijn? Welke film was het? Vlinder: op zich krijgt Stacey zon beetje hetzelfde als Pim (Pim krijgt alleen wat minder melk), alleen Pim eet wel alles op. Maar hij poept dan weer 4 keer per dag dus zo komt het overtollige er weer uit, haha! Maar als ze s avonds 200 gram eet en dan nog een fles melk erachteraan zou ze niet van de honger wakker hoeven worden volgens mij toch? Misschien is het gewoon even een periode. Wel een lastige.... Meeten: lijkt me juist leuk met de kids erbij!
Jessie wilde ook niet meeten?? Josjo: en en en? Zenuwachtig over cryo? Goed gevoel, geen gevoel, niet mee bezig, alleen maar mee bezig?? Vlinder: vervelend dat je meisje 's avonds niet wil slapen... Misschien dat die lange dut overdag, te veel van het goede is? Zou het anders ook echt niet weten... Gezellig dat ze mamamamamaamamamamam zegt ! Dat het cb steeds dicht is... Moet toch echt niet kunnen zeg! Goed wel, dat je ipv alleen te mopperen met ze meedenkt over hoe ze dat beter kunnen aanpakken. Maar het is wel een beetje jammer / raar dat ze dat blijkbaar niet zelf kunnen bedenken, in dit digitale tijdperk is het toch niet zo moeilijk om de openingstijden op de site te zetten?! Maar goed, mijn ha heeft ook nog steeds geen site, echt onhandig: ik kan echt niet onthouden wanneer zij bijvoorbeeld telefonisch spreekuur hebben... Hihi Zeehondje: ik herken wel dat je, als je meisje zielig is, dat eigenlijk best schattig vindt... Als Fee zich bijv. stoot of ergens van schrikt, kan ze echt zo'n pruillipje trekken en daarna heel hard gaan huilen. Ik vind dat dan ook alleen maar schattig en moet echt om haar lachen... (pff stomme mama, die haar kind uitlacht...! ) Zeehondje: vervelend voor je dat je misschien wel niet de dagen kunt werken die je wil.... Ik snap alleen niet zo goed dat dat mensen zo veel geld kost... Fee gaat twee en een halve dag naar het kdv. De kosten zijn ongeveer 650 euro, maar ik krijg iets meer dan 400 terug van de belastingen. Ik vind dat dus niet veel, 250 euro voor twee en een halve dag... Snap nooit dat mensen zeggen dat ze dan dus net zo goed niet kunnen werken... @ Brabbel (en de anderen die reageerden op mijn blog over moederdag): hormonaal mutsig jankerig zijn kan best lekker zijn toch??! Peppers: ik ben ook benieuwd naar de verschillen in "design" van de helmpjes... Kan me voorstellen dat Sophietje misschien minder last krijgt / heeft van de warmte dan Pim..?? Dus als je het weet, ik ben nieuwsgierig! Hoe is het nu met verkouden Pimmetje? Sabrien: het is nu 10 uur, OPHOUWEN MET POETSEN!! Ga lekker naar buiten met de beeb...! Veel leuker! Josjo: hihi ik heb wel moeten lachen hoor, om die tandjes in de grote teen...! Ik wil de komende weken aan de slag met het "beebveilig" maken van mijn huis. Het enige wat ik tot nu toe heb bedacht is het aanbrengen van die schildjes in stopcontacten. Ik twijfel nog over een traphekje: voorlopig nog niet, het zal nog wel even duren voordat ze uit haar bedje kan klimmen . Dus vooralsnog alleen de huiskamer en keuken... Hebben jullie nog tips? (mijn keelontsteking is trouwens ver over, Fee heeft hem niet gekregen gelukkig...). Bijna weekend! Gaan jullie nog leuke dingen doen morgen, 5 mei?
H! meiden... Was super gezellig met mijn zusje...Zo vaak zie ik haar namelijk niet...maar ze is geslaagd als tante... Toch is het meteen drukker als je iemand in huis hebt...maar ze heeft lekker meegeholpen en lekker voor ons gekookt... Ben trouwens op zoek naar inspiratie...Wat hebben jullie met alle echo foto´s, kaartjes en spulletjes van bijvoorbeeld het ziekenhuis gedaan?? In een plakboek ofzo?? Wil natuurlijk wel alles leuk bewaren voor ze...Van alle foto´s ( en dat zijn er al zoveel ) wil ik in ieder geval een album maken ( hmmm...of 2 voor ieders één...nee, dat toch maar niet denk ik... ) maar met de rest..nog geen idee... Wat ik wel bijzonder vind is de allereerste foto van alle twee...de 8-cellige emmie...wie heeft er nu een foto van zichzelf zo jong... -9 maanden oud...we weten natuurlijk alleen niet wie wie is... Zeehondje...das balen zeg van je werk...hopelijk vind je een oplossing...zou idd. zonde zijn van je verdiende centjes... Josjo...goh, die kijkers hebben dus interesse...spannend...hebben jullie eigenlijk al iets nieuws?? Vlinder, balen zeg van dat inloopspreekuur, alsof je niks beters te doen hebt he...dat ze zelf niet op dat idee gekomen. zijn.. Vind het knap dat je zo`n eetritme hebt met haar zeg...heb daar helemaal nog geen idee van en heb ook geen idee wat je een kindje dan allemaal aan moet-kunt bieden... Char, wat heb je in de bios gezien?? Manlief doet dit volgende week, en ik plan ook samen met een andere nieuwe mama een biosavondje...we weten alleen nog niet wanneer, zodra er iets leuks in de bios is... Peppers, Groot gelijk dat je niet meteen aan een puffertje gaat... Mmiiir, goede vraag van het babyveilig maken van je huis...Lees even mee, want hier ook al eens aan gedacht...die dingetjes voor stopcontacten idd. maar ook een slotje-haakje op keukenkastjes, schoonmiddelen en planten hoger zetten en bij ons moeten ook wat kabels van de vloer... WOW, die prijzen voor KDV zijn echt hoog...wij gaan hier ook lanzaam eens kijken, heb geen idee hoe dat hier in D werkt...alleen dat het ook duur is...en lange wachtlijsten...
@zeehondje dat mooi balen van je werkdagen...hoop dat jullie tot een goede oplossing komen. @femme nikita heerlijk genoten met je zus zo te lezen. En wat fijn dat ze jou kindjes nu geknuffeld heeft @josjo jaaaa hoe voel je je??? En weer dezelfde kijkers....klinkt hoopvol..duimen draaien volop voor je @vlinder goed dat je meteen een mail stuurt en er een mogelijke oplossing bij zet. Wel raar hoor dat inloopspreekuur zo vaak dicht is. @char leuk avondje gehad? @peppers hier ook niet zo van de puffers. Hopelijk heeft hij het niet nodig. @mmiiirr idd misschien van die slotjes op de kasten en schoonmaakmiddel hoog weg of achter gesloten deuren. Hier binnenkort ook ons huis eens gaan nalopen. Ze zeggen dat je eigenlijk over de grond heen moet kruipen hè en dan kijken welke gevaren je tegen komt. Ons meisje vind dr fruit nog steeds niks. Qua groente heeft ze nu worteltjes, sperziebonen en bloemkool op. Die laatste 2 gingen redelijk nu gisteren weer opnieuw worteltjes gegeven....nou dat vind ze toch echt het allerlekkerst. Mijn man had een half potje opgewarmd en normaal krijgt ze dat niet op en nu met gemak. En ze bleef maar dr mond open doen en met dr beentjes spartelen. Dus mijn man dacht nou eens kijken wat ze doet als ik de rest ook warm maak..heeft ze gewoon een heel potje op Terwijl ze normaal echt niet eens de helft eet en af en toe zo eens dr mondje goed opendoet. Dus hier een wortelliefhebber in huis Verder is het echt een zeehondje...begint steeds meer te lijken op het benauwde toen ze het rs virus had. Gelukkig is ze wel vrolijk en drinkt ze wel gewoon goed. Oh ze wordt wakker tot strakjes dames Oja Sabrien nu stoppen met poetsen hoor de ochtend zit er alweer op....
Babyveilig; stopcontacten en traphekjes idd. Zo'n klemmetje op de kastjes waar schoonmaakmiddelen staan. Medicijnen hoog. Klein spul van lage tafels/kasten ergens anders neerleggen. Bescherming op scherpe tafelhoeken. Kunnen ze bij de oven/zich eraan optrekken? Verder kan ik even niks bedenken. Sophie was gister niet de vrolijke baby toen ik er niet was. Ze schijnt veel gehuild te hebben, wilde niet slapen. Had een zweetaanval en opeens 39,4 koorts. Manlief is zelfs nog buiten met d'r gaan lopen. Toen werd ze wel rustig maar ging niet slapen. Hij zou ons in Utrecht ophalen en uiteindelijk is ze in de auto in slaap gevallen. Alleen toen wij instapten weer wakker en thuis in bed pas in slaap gevallen. Koorts was weg trouwens. Gek meisje. Zo op neefje (2 jarige deugniet) passen als man en schoonzusje naar crematie gaan.
@Nikita, ik heb het 1e pakje geboortekaartje ingelijst Foto's zou ik indd ook een plakboek van maken. Ik heb een digi-album besteld en bestel nu het 1e jaar iedere 3 maanden een album Wacht zal ff een foto posten van het ingelijsten
Wat een mooi kaartje had Stacey zeg! Heel erg mooi gedaan die lijst, wil ik ook voor mn kleine man gaan doen! Mirr, ja lekker joh ff janken! Over t algemeen valt t wel mee hoor, ben helemaal geen hormoonbom in mn zw.(Echt niet!!) Had ik in de MMM met de Clomid vele malen erger, toen was ik echt een feeks met tijden hoor! Gisteren was t gewoon heel erg raak ineens, omdat ik me besef dat ik de aankomende jaren ook een mama ben......
agos, zeehondje, S ziek? knuffeltje voor haar...! Goede tips over kindvriendelijk maken... hier zat ik vooral met ons cdkastje (ja wij hebben nog cd's ), die is ongeveer 20 cm breed en 1.20 hoog. Ze trekt zich nu overal aan op dus of we moeten hem aan de muur vastmaken of weg ermee... (OF huis verkopen hahaha) liesben, dacht dat jij wel wilde meeten na jouw reactie op mmmiiir dat ze bang was dat mensen van internet tegenvallen jij hebt je hubbie toch online leren kennen . Maar iedereen moet het zelf weten hoor, niks moet. Ik denk dat met kindjes wel zo leuk is he? En waar, afh van wie er allemaal mee gaan kunnen we ergens in het midden afspreken? Maar gezien al mijn kruizen moeten we misschien er nog wat data achteraan plakken... sorry, komende weken druk en een vroege vakantie dit jaar... die heel misschien niet doorgaat ALS... we het huis verkopen (zie, weeeeer een goede reden om het huis te verkopen haha) mmiiir, jij al wat gepland met vrienden morgen? In N is nooit zo heel veel te doen met bevrijdingsdag he? Wanneer is eigenlijk de dag vh levenslied, de week erna met moederdag dacht ik he? Met mooi weer altijd gezellig daar (wij zijn ook daar getrouwd in het kappelletje). ok niemand weet meer waar ik het over heb haha... oh en of ik er veel mee bezig ben... zo min mogelijk haha. Gaat me redelijk goed af, tot ik even op zp kom koekeloeren natuurlijk... peppers, pim weer n verkoudheid eroverheen, zielig! Hier lijkt het weg te trekken... veel neusspray, helpt hier wel redelijk. Ze vind het verschrikkelijk maar ja... als het helpt... beterschap ook bij jou en knuf voor pimmie! wennes, als de groente niet naar binnen gaan: klein scheutje diksap erdoor. Of versgemaakte appelmoes, perenmoes etc door de warme hap. Is hier garantie voor succes oh mn meissie huilt, tot laaaateeeer!
Lekker ventje dat neefje van me. Is alleen heel druk en rent heel de kamer door. Moet 'm goed in de gaten houden. Ben blij dat Sophie lekker slaapt. Hij noemt me trouwens etter, haha.
Avondje bios was leuk! Waren naar Snowwhite geweest met Julia Roberts was een leuke film vooral dat je er even niet bij hoeft na te denken. En papa had het goed gedaan! Vlinder wat mooi,had dat ook als tip van iemand gekregen en wil dat denk ik ook wel gaan doen. En heb ook al een eerste digi fotoalbum gemaakt en wil er binnenkort weer 1 gaan maken. Wil ook een boek gaan maken met alle berichtjes kaartjes ect. die we gekregen hebben voordat ik zwanger was toen ik zwanger was en voor de geboorte van Levi,zijn er zoveel dus kan er een boek mee volmaken. Ik heb mijn beschikbaarheid ingevuld hoor! Kan alleen niet zo heel vaak hebben ook maar 1 auto en die heeft mijn vriend nodig als hij werkt,dus zijn vooral zondags dat ik kan. Nou wilden we eindelijk ons dakterras gaan schoonspuiten word het ineens heel erg donker weer hmmmm....
Char: mooi dat je een leuke avond hebt gehad en dat het ook goed gegaan is thuis. Voor herhaling vatbaar dan, toch? Wennes: hier ook zeehondgeluiden. Naar gehoor he? Ik kijk het nog even dit weekend aan maar als het niet minder wordt toch even naar de dokter. Klinkt een beetje als iets van bronchitis, voor zover ik er verstand van heb. Het hoesten klinkt echt heel pijnlijk. Mirr: zou kunnen, dat je meer terug krijgt omdat je alleen bent. Ik vind het in ieder geval best een behoorlijk bedrag. Maarja, werken loont toch echt nog wel! Nikita: wel heeeel bijzonder zon eerste foto van een embryo! Die hebben niet veel mensen inderdaad denk ik. Leuk hoor! Over huis veilig maken: hier wel eens de discussie over wel of geen traphekje en wat wel en niet weg halen, omdat ze toch ook moeten leren ermee om te gaan. Ik las laatst iets over positief opvoeden en dat het daarbij handig is om niet teveel situaties te creëren waarin je dingen moet verbieden. In dat kader zou ik geneigd zijn om wel voor een traphekje te kiezen en om ook andere dingen weg te halen. Mooie herinnering zo Vlinder, dat lijstje! Haha, etter, leuke bijnaam Zeehondje! Meeten: ben benieuwd of we tot een datum kunnen komen binnenkort! Zal best lastig worden zo te zien, maar we komen vast wel ergens op uit!