mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Nikita, Wat fijn dat de uitslag al wat minder is.

Peppers, Jeetje 3 tandjes tegelijk daar zal hij inderdaad wel last van hebben.

Mmiiirr, Kan me best voorstellen dat je een beetje ontdaan was, je bedoelde het heel goed.

Wennes, Fijn om te horen dat alles goed gaat en ze lekker vlot is. inderdaad een raar advies zeg, ik heb juist gehoord dat fietsen met een draagdoek niet goed is.

Vlinder, Ohh lekker een loungeset kan me voorstellen dat je daar helemaal blij mee bent.

Zeehondje, Fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb gelezen dat jullie een leuke moederdag hebben gehad met leuke kado's.
    Mijn moederdag was ook heel leuk, het was mijn tweede moederdag al:D Ik mocht lekker uitslapen en L heeft wat gemaakt op het kinderdagverblijf en samen met papa heeft ze een tasje in elkaar geknutselt erg lief!

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zow ja indd voor jou wat het de 2e moederdag al :D

@Peppers, achos 3 tandjes tegelijk :( Stacey had dit vorige maand en uiteindelijk kwamen in 1 week alledrie de tandjes tevoorschijn uit het tandvlees.
    Hopelijk heeft hij er niet al teveel last (meer) van.

Over tandjes gesproken....Ze heeft er nu 6, 4 boven en 2 onder en ze begint nu weer te kauwen op haar vingertje dus ben benieuwd waar en wanneer de volgende tandjes zich aankondigen :)

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hoi allemaal!

Ik lees nog regelmatig met jullie mee, maar reageer eigenlijk niet veel.
    Dit bewaar ik liever voor over 5 weken, ;)
    Kom alleen een kleine update geven, en dan schiet ik weer terug in de meeleesmodus.
    Vind t zo leuk om jullie verhalen te lezen, en hoe de ukkies ontwikkelen!!!

Hier lekker aan t genieten van mn verlof, dit is nu mn tweede week.
    Beetje koffiedrinken in de stad, foto’s bewerken, alles thuis bijhouden, afspreken met oud-collega’s en vriendinnen. Heerlijk!
    Maar dat moet ook wel anders verveel ik me te pletter thuis, en loop ik tegen de muren omhoog... Hahahaha.

Sommige van jullie zullen de foto’s al wel hebben gezien op FB, voor de anderen heb ik foto’s geupload in mijn prive-album.
    Heb vorige week een fotoshoot gehad.

Morgen buikschildering,volgende week gipsbuik maken samen met mn mama,en zo blijven de laatste weken gevuld met leuke dingen!
    Iedereen een dikke knuffel en tot de volgende keer! :)

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    #2164 Vlinder3, May 15, 2012
    Last edited: May 15, 2012
    Hai Brabbel, oooh voor jou begint het ook spannend te worden he. Nog eventjes meid!!

Meiden, duimen jullie morgen allemaal eventjes voor me??
    Ik ben vandaag om half 7 gebeld en heb morgenochtend om 9 uur een sollicitatiegesprek!! :)
    Ik had gereageerd op de functie meewerkend voorvrouw schoonmaak en nu belde ze dus.
    Schoonmaken zal ik niet hoeven doen, het gaat meer om de roosters, controlle's, personeelsbeleid, contact met opdrachtgevers, sleutelbeheer, uren registratie enz enz.
    Ben benieuwd en hopelijk wordt het wat.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik duim mee!
    Succes!!!

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    @Moederdag, al dan niet de eerste.. ben blij te lezen dat jullie allemaal een mooie dag hebben gehad :)

@Peppers, hoop dat je een fijne vakantie hebt!

@Mir, ben benieuwd of Tim nog ooit efficiënter gaat drinken.. ach ja, meestal maakt het me ook niet zoveel uit. Ik plan eigenlijk ook wel altijd een uur in voor de voeding (inclusief verschonen) dus dan valt het alleen maar mee als het sneller is ;) Jammer dat je gister moest werken met het mooie weer..

@Vlinder, dat had je meisje echt goed gedaan zondagmiddag. Niet zo gek dat ze het even moest verwerken 's avonds in bedje, maar gelukkig niet zo'n drama als het wel eens geweest is. Oh lekker een loungeset! Wij moeten ook nog steeds een tuintafel kopen.. zou op zich best handig zijn als we een fatsoenlijke hebben over anderhalve week als Tim wordt gedoopt.. En lekker blijven zitten op je kletsstoel hoor, vind ik wel gezellig ;) Ik zal voor je duimen morgen, spannend!

@Wennes, ik heb weinig verstand van draagdoeken maar ik heb ook alleen maar gehoord dat je met een draagdoek nooit mag fietsen.. dus ik zou het niet doen!

@Zeehondje, fijn dat alles goed gaat! Heerlijk om te horen!

@La femme, jammer dat je man niets heeft gedaan voor Moederdag.. misschien moet je donderdag juist een cadeautje aan jezelf geven ;)

@Brabbel, nog een paar weekjes en dan mag ook jij je kleintje in je armen houden.. gaaf!!

Hier gisteren mijn eerste werkdag gehad. Was wel even wennen natuurlijk, en toch nog best wel haasten om 's ochtends alles gedaan te krijgen, maar om half 9 was ik met de juiste tassen op het werk en Tim met benodigdheden op het kdv. Op het werk leuk zwangerschaps- en adoptienieuws, dus er komt een heuse babyboom aan.. Kolven ging goed en voor de rest vooral bezig geweest met mijn computer want er heeft een "migratie" plaatsgevonden dus moest alles opnieuw installeren. Tim was echt doodmoe toen ik hem ophaalde, maar gelukkig geen problemen met slapen daardoor gisteravond en vannacht. Ik was ook moe en moest nog naar na-yoga.. maar goed, gewoon bijna in slaap vallen tijdens de ontspanningsoefeningen kan ook :)

Vandaag vrij gehad, laatste keer bij manueel therapeute geweest met Tim, alles zat los, dus we hoeven niet meer terug. En mijn paspoort opgehaald.. gelukkig was mijn leidinggevende zo slim om zelf te bedenken dat volgende week 3 dagen Denemarken hem niet ging worden voor mij, maar zou zomaar kunnen dat ik in Augustus wel een paar dagen naar het buitenland moet en nu kan het weer..

Morgen weer werken en dan is Tim thuis bij papa en schoonouders.. ik ben benieuwd!

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Meiden, ik heb een klein geheimpje... Ik ga er niets over zeggen, maar jullie weten vast wel waar het over gaat... HOERA!!!!

Verder nog een mijlpaal op het Fenne-front.... Ze krijgt een tandje... Schattig... Het is eigenlijk nog amper te zien: een klein randje. Maar wel al goed te voelen...!
    Raar, maar ook daar kan ik dus al sentimenteel van worden.... :):D

En verder... is mevrouwtje ziek... Ze heeft héél veel snot en slijm, ze klinkt alsof ze een boom aan het doorzagen is. Bij ieder hoesje en niesje trekt ze een pruillipje en gaat ze huilen, zó zielig en schattig tegelijk! Ze is ook weer zo stil gelukkig. Eigenlijk is ze gewoon nog even vrolijk en tevreden als altijd, wat een tof kind is het toch!

Gisteren had ze 38.8, vandaag alweer wat lager. Heb haar niet haar het kdv gebracht, maar haar meegenomen naar kantoor voor een paar uurtjes. Vandaag ook weer: ze ligt heerlijk zagend te slapen in haar tentje achter mijn bureau... Echt wel fijn als je een eigen bedrijf hebt! (maar goed, anders had ik me misschien wel gewoon ziek gemeld of een vrije dag genomen...)

Jessie: Eigenlijk is het best prettig toch, de combi werk en baby? Ik vind in ieder geval van wel... Thuisblijfmama's Vlinder en Nikita: echt RESPECT! Ik hoop voor jou dat die baan wat wordt, Vlinder...

Brabbel: ik kijk er al naar uit dat je hier gezellig gaat meeschrijven, want jouw posts zijn altijd vrolijk en tof! Het wordt echt aftellen voor jou nu, he? Zo te lezen geniet je volop van je verlof, goed zo! Geen last van netsteldrang? Ik stond in mijn laatste week (en dat was 40+!!!) nog op het aanrecht de keukenkastjes uit te soppen, hihihi! Maar slim om veel af te spreken, gezellig ook...

Zeehondje: hihi ik maak me ook al meteen zorgen over of de tweede een huilbaby is, nu ik dus aan het overwegen ben om voor een brusje te gaan...
    Ik heb die eerste afspraak inmiddels achter de rug. Raar genoeg deed het me heel veel om daar weer te zijn, in die kliniek. Pff al die stress van dat MMM-jaar, hoewel ik toentertijd vrij laconiek was, kwam toch wel op me af... Ik denk dus nog even verder...

Wennes: er staat bij "baby en dreumes" een hele discussie over fietsen met draagdoek. Eerlijk gezegd denk ik dat een kindje in een stoeltje op de fiets ook wel veel risico loopt, áls er iets gebeurt... Gelukkig is de kans dat er iets gebeurt niet zo groot natuurlijk, ik ben nog nooit geschept of aangereden op de fiets (maar het zou je maar gebeuren...).
    Overigens heb ik in die discussie gelezen over een moeder die fietst met haar kind op de rug. Lijkt me best een goed idee... Ik heb een Mei Tai (buik- en rugdrager) dus misschien ga ik dat wel eens uitproberen de komende week...

Sabrien, Peppers, alles goed?

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Mmiirr :D.

En een tandje in aankomst voor Fee, wat stoer zeg!! Kan me voorstellen dat je daar emo van wordt!!!! Zou ik ook hebben hoor. Ik ben na de geboorte van ons meisje soms echt een dweil hihi niet normaal soms. Och ja hoort erbij!! Wat zielig dat Feetje zo ziekjes is, bah, wordt tijd voor beter weer met veeeel zon!! dat zijn al weer wat vitamientjes extra. Wel super fijn dat je haar mee kan nemen met werken, zo kan je haar toch lekker wat extra aandacht geven.

Jessie, de eerste werkdag weer overleefd? jeetje wat gaat dat snel he? gelukkig wel alles goed gegaan, is toch wel een spannend moment he? en ook heeel emotioneel om je kleintje achter te moeten laten. Gelukkig hoef je volgende week niet al naar het buitenland, dat zou ik ook echt niet trekken hoor zo snel al na je eerste werkweek. Fijn dat ze daar rekening mee houden!

Vlinder, een leuk feestje gehad dus met een lekker pannenkoek! En succes met sollicitatie, spannend hoor!!!!!
    Wat heeft jullie meisje al veel tandjes, leuk zeg. Enne blijf maar lekker op die kletsstoel zitten, gezellig!

Zeehondje, wat fijn dat alles zo goed gaat met het helmpje!

Wennes, zou zelf ook nooit fietsen met een draagdoek, veel te bang dat er wat zou gebeuren en ik mezelf dat nooit zou kunnen vergeven. Wij moeten a.s. vrijdag naar het CB, verandert er veel qua voeding eigenlijk als ze 6 maanden zijn? Gaan ze dan naar 3 flesjes? en ze mogen dan ook brood en rijst en aardappels he? vrijdag maar effe goed navragen, wat een mijlpaal weer he?

Brabbel, geniet maar lekker van je verlof. Leuk dat je hier ook updated!!

Nikita, jammer dat mannetje niet aan moederdag heeft gedaan maar dat maken jullie kindjes later vast helemaal goed!! Over vaderdag gesproken, Emma had gisteren een heel groen voetje, ze waren al aan het knutselen voor vaderdag hihihi, zo schattig!

Met ons alles goed :D, laatste werkdagje deze week.... heerlijk!!!
    Leuke dingen gepland de komende dagen, dus kom maar op, wij zijn er klaar voor!! Volgende week dinsdag soll gesprek, spannend hoor!!
    Ons meisje is a.s. zaterdag alweer 6 maanden, misschien echt cliche maar wat gaat het toch snel echt niet normaal!! Ze is echt zooo ontzettend lief en gemakkelijk, echt geweldig. Het slapen gaat ook nog steeds super goed. 19:30 uur laatste flesje met rijstebloem (vindt ze heeeerlijk) en dan doordeweeks als ik moet werken maak ik haar om 06:30 uur wakker (slaapt ze echt nog vast) en in het weekend wordt ze vaker pas tussen 08:00 en 09:00 uur wakker, echt een slaapkopje. Wel super fijn want zo komen we zelf ook lekker aan onze uren slaap, ook in het weekend. Echt genieten!!!

Ga nog maar even wat doen hier ;).

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Jaja Mir, leuk geheimpje he :D

Zo de sollicitatie achter de rug. Ben benieuwd.
    Hij had nog 4 andere gesprekken maar hij zie heel voor zichtig "Ik denk dat dit wel goed komt"....
    Laten we het hopen dames!!
    De tijden zijn super iig.
    S'ochtend om 9 uur beginnen en uiterlijk om 3 uur klaar :)
    wel weer weekenden natuurlijk maar dat vind ik niet erg omdat het geen avonden zijn ;)
    Hij probeert deze week nog iets te laten weten.

Bleh wat is het vies weer weer zeg bah.
    Maar het begint al wat lichter te worden en af en toe al een beetje blauw tussen de wolken dus hopelijk nog een beetje zon vandaag.

S zit nu lekker te spelen op haar kleed, ooh haha ze ligt nu weer te rollebollen richting de kast :D
    Haha zo grappig, ze rolt overal naartoe.

@Mir, ooh een tandje :D Ja trots ben je dan he.
    Ooh jee koorts en ziekjes :( Kan met het tandje te maken hebben hoor maar hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter!!

10. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hallo vanuit Duitsland! Even snel vanaf de Iphone. Ben erg nieuwsgierig naar het geheimpje van Mirr!
    Hier gaat alles goed. Wel druk zo met z'n allen in een huis, maar ook gezellig. Het weer is niet zo best dus zo lekker zwemmen.
    Ik blijf meelezen deze week maar reageren met Iphone is wat lastig....

11. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Peppers, je hebt een pb als het goed is ;)

Fijn dat het gezellig is, alleen indd wat jammer van het weer maar gelukkig kun je lekker gaan zwemmen.
    Geniet er nog lekker van hoor!! :)

Haha ben net samen met mijn meisje boodschappen gaan doen.
    Heb me rot gelachen in de winkel iedere keer.
    Ze zat heel de tijd te gillen, brabbelen en lachen :D
    Alle mensen keken natuurlijk met een grote glimlach als we langsliepen en ze maakt een geluid :)
    Haha lekkerding is het ook he :D

Zo ik ga nu lekker een eitje koken en lekker thuislunche samen met manlief, madam ligt op bed dus gaan wij ff lekker eten. :)

13. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Brabbel, Dat schiet inderdaad echt op bij jou, lekker verlof! Spannend hoor, het einde is echt in zicht:D

Vlinder, Leuk! Ik hoop dat het inderdaad wat wordt! Klinkt ook erg positief!

Jessie, Oe voor het eerst weer aan het werk is echt wennen ja, je moet echt een heel nieuw ritme opbouwen.
    Gelukkig hoef je niet meer terug met Tim dat is toch positief!

Mmiiirr, :p hahaha. Het is bij jou inderdaad erg handig dat je een eigen bedrijf hebt dan kun je Feetje mooi meenemen. Heerlijk lijkt me dat! Hopelijk is ze snel weer opgeknapt.

Sabrien, Heerlijk he die vrije dagen! Fijn dat alles zo goed gaat en ja de tijd vliegt soms echt voorbij.

Peppers, Fijn dat het gezellig is en hopelijk wordt het weer beter! Ik verlang ook naar mooi weer!

Hier, Lekker gezwommen vanochtend bij de dreumesgroep, dat gaat allemaal wel wat actiever dan de babygroep en het is een kwartier langer. Voor L is het nog wel even wennen die is harstikke moe daarna. Helaas moet ik werken op mijn vrije dag, ik moet voor een collega invallen. Maar goed hierna lekker een paar dagen vrij, lekker genieten met z'n drieen.

14. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    mmiiir :D:D

Jaaaa het eerste tandje is er! Die is ineens door hoor, bij ons was dat randje na 2 of 3 dagen 2 heuse tandjes :) en beterschap voor Feetje zaagmans (die kwam ff de week doorzagen op het werk? hahaha)

en sabrien, bijna de halfverjaardag, jippie! Enne, dat dweil-gevoel ken ik... ik zeg altijd sind sik moeder ben kan ik al janken bij de calve pindakaas reclame (bij wijze van dan he)... wanneer heb je je solli gesprek?

kaat, heb je uitgenodigd voor de meeting! En om op je vraag terug te komen (of had ik dat al gedaan, demente ikke :D) tuuuuurlijk ga je mee! Wat boeit het nou dat je er een paar maandjes ff niet zo veel was. We zijn blij dat je er weer bent hoor :)

brabbeltje, nog even en je bent maaaamaaaa :D hoe onwerkelijk nog en hoe gaaf!

Vandaag kwam Sjoerd naar de stad met ons meisje om te lunchen met mama en ze bleef maar kletsen mamamamamamamamama :) zucht...

vlinder, wat gaaf! Ik werk ook bij zo'n soort organisatie he (nog wel pfff niet over hebben :)) maar wat leuk! Ik duim voor je dat het goedkomt!

peppers: zwaai!

Zeehondje hoe gaat het nu met het helmpje na de aanpassingen? Geen drukplekjes meer? En nog nieuws over je werk?

jessie, eerste dag gewerkt, fijn dat het goed ging en leuk was! Enne die tripjes naar het buitenland, fijn dat dat nog niet meteen hoeft :). En wat goed dat Tim meteen geen moeite heeft met slapen bij het kdv! Hier heeft dat wel een paar maanden geduurd voordat dat goed ging...

naomi1971, hoi, ook een mmm mama? :)

15. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Josjo, Ahh wat lief!:):) Dank je wel! Ik ben ook blij dat ik er weer helemaal bij ben, voel me ook beter dan ooit:D
    Wat lief he! L zegt helaas niet meer zoveel mama maar wel 'haartjes':cool:

16. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hahaha haartjes, grappig! En fijn dat je je weer goed voelt hoor! En je man ook en nou ja, zat meegemaakt jullie in de afgelopen twee jaar hè... Nu tijd voor alleen maar een boel geluk vind ik :)

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Kaat, heel fijn om te lezen dat je je zo top voelt!! :)
    Helemaal super, het komt echt allemaal goed. :)

18. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Even snel kortereactie,
    Thnx voor jullie mening fietsen. Vind draagdoek geen veilig gevoel, wacht gewoon nogminimaal 2 maandjes. Ga zo eens even in dat topic lezen mmiirrr.

@kaat gezelli als je meegaat:)

@mmiirrr denk dat ik het geheimpje weet:D:D
    Beterschap voor feetjeen tandje in opkomst, weer een mijlpaal:D

@josjo jaaaaa eerste tandje:):) trotse en blije Mama:):)

@peppers meeleesmodus oké hoor tijdens vakantie. Hoop dat het weer snel beter word, wel zo lekker.

@sabrien jaaaa bijna half jaar....toch wel speciaal hoor.

@jessie zo eerste werkdag zit er op. Gelukkig hoef je nu nog niet meteen naar het buitenland. Lijkt me sowieso wel heel moeilijk ook over een half jaar.

@vlinder klinkt goed van de sollicitatie, laten we hopen dat je wordt aangenomen.

@zeehondje nog gesprek gehad op het werk??

@brabbel geniet van je verlof

@nikita alles goed??

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen :D

Weer heerlijk geslapen, nu bijna een week gaat het al goed dus de niet slapen fase is voorbij denk ik :)

Ooooh hier schijnt nu het zonnetje en hopelijk blijft dit lekker zo vandaag, kunnen we weer lekker van ons loungesetje genieten. :)

Het is vandaag braderie hier in de buurt dus denk dat we daar ook eventjes naartoe gaan. Verder zien we het wel vandaag.

20. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees mee hoor! Reageer als ik weer thuis ben.

Even klagen: best lastig als je in 1 huisje zit met mensen die heel anders leven dan jij....Leven en laten leven is dan wel zo handig maar dat lukt van beide kanten ook niet altijd. Hmm, nou ja. Volgende keer wat mij betreft toch twee huisjes....

Zo naar de dierentuin!

Share This Page