Vlinder: GEFELICITEERD meid! Ik ben zelf heel lang kamermeisje geweest, was best leuk, hoewel wel hard werken. Maar ach, van hard werken heb ik nog nooit jeuk gekregen Ik hoop eerlijk gezegd niet dat je nu dan toch maar niet naar de HA gaat en toch maar niet eens die vriendin belt en je uitspreekt naar je s-moeder. Want een nieuwe baan is natuurlijk fantastisch, maar het lost al die andere dingen natuurlijk niet op ! Peppers: goh hmmmm wil niet van een mug een olifant maken maar . Ik vind het echt een weinig flexibel kdv als ik dat zo hoor Bij mijn kdv kijken ze gewoon naar Fee. Dat betekent dat ze dus soms ook op afwijkende tijden slaapt en eet. Soms ben ik daar dan niet helemaal blij mee hoor, bijvoorbeeld omdat ze haar s middags toch vrij lang hebben laten slapen en ze dan s avonds nog lang wakker is terwijl ik die dag lang gewerkt heb en erg moe ben. Maar eerlijk gezegd heb ik dat liever dan dat ik haar oververmoeid en (dus) overstuur ophaal. Ook heb ik naar aanleiding van jouw verhaal, dat Pim toen lang aan het huilen was, gisteren gevraagd aan de leidsters, wat voor hen een aanleiding is om mij te bellen als er iets is met Fee. Ik kreeg daar niet echt een duidelijk antwoord op, volgens mij scheelt dat ook per leidster. Voor mij een aanleiding om dat binnenkort opnieuw ter sprake te brengen tijdens het (jawel!) tien minuten gesprekje binnenkort. Dat hebben ze dus wel bij mijn kdv Als ik het zo hoor van jou, zou ik misschien toch eens voorzichtigjes gaan kijken bij andere kdvs. Nu hij nog zo jong is, is omschakelen misschien wel minder moeilijk dan wanneer hij echt al vriendjes heeft. Moeilijk is dat toch Tegen de tijd dat je 6 weken zwanger bent moet je een kdv kiezen, terwijl je pas echt weet wat je wil als je kindje er al een tijdje is! Tot nu toe ben ik heel tevreden, hoewel ik soms ook mijn vragen heb, hoor! Bijvoorbeeld nu het mooi weer is en ze veel buiten zijn, zie ik Fee altijd in een wagen zitten. Dan denk ik: ze is zo druk met oefenen om te leren tijgeren (vooralsnog echt totaal vruchteloos, hahaha!) maar dat kan ze niet als ze nu steeds lang in een wagen moet zitten Dus dat ga ik nu de komende tijd meer in de gaten houden Ik ben benieuwd naar de scanresultaten, Peppers. Lijkt me inderdaad wel erg (te?) warm, met helm nu En wat betreft die keuze voor wel of niet een tweede: tja ik ben inderdaad al 39, als ik nu zwanger word ben ik 40 als het kindje geboren wordt. Dus nee, ik heb geen jaren de tijd om hierover over na te denken en ja, dat is best lastig Het is ook nog wat complexer omdat ik het gevoel heb dat ik rondom een zwangerschap niet echt ruimte kan maken voor een man in mijn leven, maar ik heb toch echt niet het voornemen om de rest van mijn leven single te blijven Lastig lastig Zeehondje: wat een gedoe inderdaad met die auto! Ben benieuwd of het de panda wordt..! Josjo: vervelend als berichten verdwijnen he? Daarom doe ik het vaak eerst in Word en dan gewoon inplakken. Maar ik reageer ook vaak via mijn telefoon, dan is het inderdaad balen. Brabbel: jij breekt niet in, jij hoort er eigenlijk gewoon al bij!! Wennes: leuk he, als je meisje zo enthousiast reageert op een huisdier. Hier ook: de poezen zijn echt DE BOM! Ik denk dan ook dat haar eerst woordje óf POES! of LAMP! wordt Nu het zomer wordt, is de kans op POES wel wat groter, denk ik! Ik ben ook niet echt bezig met haar mama te laten zeggen. mama is best wel abstract namelijk voor zon klein meisje, vind ik. Zeker als er geen papa is. Want wat is mama dan? Leg dat maar eens uit Is het mijn neus, een geluidje dat ik vaak maak, of is het gewoon alles omdat het zo vaak gezegd wordt? Ik zeg wel vaak mama hoor, zo van En nu gaat mama je even pakken enzovoorts. Maar ik ben niet 10 keer mama tegen haar aan het zeggen als ze bijvoorbeeld lekker bij mij op schoot zit. Dan vertel ik haar eerder wat ze ziet of wat we strakjes allemaal gaan doen Dus "mama" zal wel nog even duren, maar ik weet zeker dat ik dat woordje nog veel ga horen de komende jaren!! Bedankt voor het compliment dat je bewondering hebt voor mijn positiviteit. Eerlijk gezegd ben ik daar soms zelf ook verbaasd over, hoor! Ik kan bijv. op mijn werk soms behoorlijk simmen. Maar met Fee is gewoon echt álles álles leuk. Ook als ze niet in haar sas is vind ik haar schattig en lief en kan ik eigenlijk altijd wel begrijpen dat ze bijvoorbeeld jengelt Ach schatje, ben je mopperig, dat snapt mama best, je ben ook heel erg moe. Ze is ook gewoon echt een makkelijke en vrolijke baby, dat scheelt natuurlijk veel.. Misschien komt dat ook wel omdat ik zó lang zó ontzettend graag moeder wilde worden Eigenlijk wilde ik al moeder worden toen ik een jaar of 23 was. Het heeft 15 jaar geduurd totdat het eindelijk zo ver was, om me heen kreeg iedereen kinderen terwijl ik maar liep aan te modderen met mannen die er niet aan toe waren en er vervolgens vandoor gingen Pff lange reactie weer, dat krijg je als je in Word werkt...!
mmiiir ik dacht dat je een paar jaar jonger was. Kan me jouw dilemma dan wel voorstellen ja... althans, lijkt me echt heel lastig. Aan de andere kant, wachten met prince charming ontmoeten kan natuurlijk makkelijker dan wachten met een brusje.. al kom je een man tegen als je er niet aan denkt he... maar wat als hij pas over 5 jaar langskomt? en wat als hij er over een maand al is haha. moeilijk moeilijk... wat zegt je hart? Ik vind je in elk geval een op en top mama, inderdaad altijd positief, vol liefde pratend over Feetje.. dat wordt niet meer of minder met eentje erbij denk ik ... peppers, wat een vreemd verhaal bij het kdv. Hier wel een beetje dezelfde ervaring gehad met slaapjes, maar in het boek waarin staat welke leeftijden wanneer slapen staat bij ons: de allerkleinsten volgen hun eigen ritme. Toen ik merkte dat ze niet genoeg aan haar slaapjes had, heb ik wel aangegeven dat ze haar gerust om vier uur/half vijf wel lekker nog een keer in bed mogen leggen. Thuis gebeurt het bijna niet meer, maar een poosje geleden had ze dat echt nog nodig. En omdat ze al minder per keer slapen op het kdv is dat 3e slaapje geen overbodige luxe toch...? Ik zou het gewoon zeggen dat je wil dat ze het zo doen haha. Niet eens vragen maar vertellen . En ben ook benieuwd naar de meting, hopelijk inderdaad nog maximaal een maand, zou fijn zijn voor hem en voor jullie! Vlinder jaaaaaa wat fijn! Proficiat! Zal echt schelen, als je weer een doel hebt (buiten S om) om je bed uit te komen, je tussen volwassenen begeeft en eens een ander gesprek en een beetje gezelligheid om je heen hebt. In hotels schoonmaken is lichamelijk wel echt zwaar, vooral de bedden (ik werk voor zo'n bedrijf, misschien hebben we straks wel dezelfde werkgever...? Begint met een E? ). Anyways, congrats en doe je best. Ik zeg Vlinder for Housekeeper! Zeehondje en, heb je die mooie babyblauwe auto gekregen? Of dan zou het zaterdag worden he? HIer: op het werk is het weer een beetje bedaard allemaal. Ik weet nog steeds niet helemaal goed wat alle veranderingen inhoudelijk gaan betekenen en over een aantal details krijg ik nog te horen hoe of wat, maar het is wel al weer een stuk positiever. Ik slaap weer zeg maar Vanavond toch maar eens die camping boeken, Italie denk ik of anders Frankrijk. Iemand nog een leuke tip voor een (familie)camping? 1 met zwembad (liefs ook babybadje) en een restaurant en mini winkeltje zou ook fijn zijn, al hoeft dat niet perse... ik zat te denken aan Toscane, want mooooi maar weet nog niet zeker hoe het weer daar is over 3 weken..
SHAKESHAKESHAKESHAKE....pffffffff ben me rotgeschrokken net zeg pfoeh. Stacey heeft er een gruwelijke hekel aan als haar neusje schoongemaakt wordt maar als de snottebellen bijna op haar kin hangen gaan ze toch echt weg.... Nou ze vond het deze keer dus echt niet leuk en zette het op een krijsen. Ik pakte haar op om haar rustig te maken maar er kwam geen geluid meer uit, toen gooide ze haar hoofd naar achteren en was helemaal rood/paars van kleur. Toen in haar gezicht geblazen wat niet hielp en na 10 seconden ofzo zakte ze als een zoutzak in elkaar en draaide haar ogen weg. Ze viel gewoon flauw ervan en daardoor ging ze weer adem halen en kwam rustig maar geschrokken bij. Ze zag gelijk hardstikke wit en was doodmoe dus heb haar nu in bed gelegt.... Tijdens het aanvalletje bleef ik rustig maar toen ze net op bed lag begin ik ff te shaken en terugspoelen wat er nu precies gebeurd was.... Man!! Dat moet ze niet te vaak gaan doen hoor, schrok me kapot.... Durf haast haar neusje niet meer schoon te vegen.... @Josjo, nee het begint met een A
Nou mijn man belde net die is op weg naar huis, moet normaal tot 10 uur werken vanavond. Hij heeft een bedrijfsongevalletje gehad. Met zijn vinder ergens tussen gezeten en zijn nagel is eraf en een flink stuk vel.... Jeetje, hoe bedoel je geluk en ongeluk op 1 dag???? Het is nu wel even genoeg geweest dacht ik zo!!!!
Vlinder, Gefeliciteerd met je baan!!! Maar jeetje meid wat maak jij een hoop narigheid mee de laatste dagen, ik kan me voorstellen dat je gigantisch geschrokken bent toen je meisje zo weg viel. En nu manlief, echt balen! Veel sterkte! Peppers, Goed om te horen dat je het toch naar je zin hebt gehad ondanks dat je met z'n allen in een huis zit. Wel jammer om te horen dat Pim het niet zo naar zijn zin heeft op het kdv, je wilt toch het liefst dat ze een hele leuke dag hebben gehad. Ik begrijp je angst heel goed, dat is toch de angst van alle ouders denk ik. Mmiiirr, We kregen 6 weken na de bevalling bij de nacontrole van de gyn te horen dat bij een volgende zwangerschap alles weer van voor af aan begint. Ik heb me daar dan ook echt op ingesteld, al is het natuurlijk best jammer dat bij een eventuele volgende het leeftijdsverschil wat groter is. Anticonceptie gebruiken we helemaal niet, natuurlijk wel de eerste drie maanden maar daarna vond ik het niet zo nodig. We hebben nu eigenlijk de instelling van we zien het wel. Niemand behalve een paar vriendinnen weten dat, ik kreeg vlak na de geboorte van L al een paar bloed irritante opmerkingen van: Ah nu weet je lichaam wat een zwangerschap is dus nu zou het vast wel lukken. Ik wist trouwens niet dat je 39 was dat maakt de keuze ind wel lastiger. Op mij kom je ook over als een super mama! Wennes, Ja leuk he die zomer kleding! Leuk dat je jullie hond zo leuk vind. Patti, Whauw gefeliciteerd!!! wat een wonder zeg! Ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent, geniet ervan! Zeehondje. Ja dat hebben wij ook, we hebben het vanaf het begin af aan al niet meer veilig gedaan Balen van je auto, hopelijk heb je zaterdag die baby blauwe auto! Klinkt leuk hadden ze geen roze Josjo, Fijn dat het iets rustiger is op je werk. Leuk een vakantie boeken! Volgens mij heb je in Frankrijk en Italië zat keuzes qua campings. Wij gaan naar een camping in de ardeche. We zitten ook op een familiecamping met babybad en zwembad.
Miirr: tja, balen he, die leeftijd!? Die vriendin van mij is nu dus 45 en zwanger maar dat moet je ook maar willen. Ik ben overigens 38, weliswaar met partner dus wellicht iets anders, maar ik ken het dilemma. Zou in een fantasiewereld graag gewoon het zn tijd willen geven tot ik vanzelf weer zou voelen dat ik klaar ben voor een volgende. Maarja, ik voel voor mezelf dat ik toch ook wel ergens een leeftijdsgrens heb waar ik zou willen dat het stopt, zonder dat ik die nu precies kan noemen. Maar die ligt iig niet bij 45. Ben je nog wel eens aan het daten, als ik zo onbescheiden mag vragen? [SIZE=+0][/SIZE] Ga je over 3 weken al met vakantie Josjo? Dat is best al snel! Lekker hoor, volgens mij kun je het ook best gebruiken! Geen tips voor je helaas. Zag wel in het Kruidvat krantje zon tentje van MIrr. Of had je die ook al? Had je daar trouwens nog fotos van geplaats Mirr? Vlinder: wat een heftige reactie zeg. Als ze echt zo weg was zou je dan niet nog even het verhaal aan de huisarts doen? Ik herken wel dat Pim het niet leuk vind als er in zijn gezicht gefrunnikt wordt om iets schoon te maken en hij kan dan best tekeer gaan, maar zo heftig? Wat denk je zelf? En je man ook nog gewond. Pff, je hebt van die dagen.... [SIZE=+0][/SIZE] Kaaat: goh, dat alles voor jullie weer van voren af aan moet beginnen, dat lijkt me ook best lastig. Heb je wel vertrouwen erin dat het wellicht op de natuurlijke manier zou kunnen lukken? Uitslag scan Pim was een beetje apart: ODDI (scheefheid) zou meer zijn geworden. Maar vervolgens bleek dat iets mis is gegaan met de scan waardoor de hoofdvorm er helemaal verkeerd op kwam. Wat wel goed te zien was was dat het hoofd heel goed naar achteren is gegroeid. De zijkanten zijn allebei even hard gegroeid, wat jammer is omdat het dus nog steeds wat scheef is (links had meer moeten groeien en rechts minder). Maar ik moet zeggen dat ik gewoon tevreden ben. Nog een paar weken en dan is het klaar. Super! En vandaag een heerlijk helmvrij dagje met het warme weer! Ook wel weer eens genieten hoor... Mirr: wij zouden na een half jaar een evaluatie krijgen maar hebben die nooit gehad. Vervolgens kwam het bericht van 10minuten gesprekken in april. Toen ik daar ook niets meer van hoorde en ernaar vroeg kreeg ik als antwoord dat dat pas is als het kind 1 jaar is geweest....Tja, er valt natuurlijk ook weinig te vertellen als ze nog geen jaar zijn. Apart: ik kwam vanmiddag bij de winkels een moeder tegen met twee kids die bij Pim in de groep op het KDV zitten. Ze vertelde dat ze per juli gaat stoppen; 1 kind wordt dan 4 jaar en het andere wil ze ergens anders onder brengen. Ze gaf aan niet tevreden te zijn met hoe de dingen gaan waarbij ze er vooral tegenaan loopt dat ze weinig flexibel zijn: als een kind zo oud is, krijgt het 1 boterham en niet 1,5, als een kind zo oud is ligt het in de grondbox, als het kind zo oud is krijgt het twee slaapjes en niet drie enz. Er wordt totaal niet kindgericht gewerkt maar heel groepsgericht. Hoe herkenbaar dus voor mij! Bizar toch dat ik juist nu met haar aan de praat raak? Maargoed, voor mij toch weer een bevestiging van onderbuikgevoelens die er niet zomaar zijn. Met Lief afgesproken dat ik morgen een gesprek ga aanvragen. Het is toch potverdorie zo dat als Pim het niet naar zijn zin heeft zij moeten zoeken naar hoe hij het wel naar zijn zin kan hebben? Nu wordt het het probleem van Pim: hij kan zich niet zelf vermaken, hij slaapt te weinig enz. Vandaag thuis weer gewoon een superdag met mijn zoon gehad. Hij is heerlijk vrolijk en heeft geen seconde gehuild, ondanks de gekke dag doordat we op pad moesten voor de helm. En heeft ook gewoon prima op zichzelf gespeeld. Ik moet me dus geen probleem aan laten praten!
Vlinder gefeliciteerd met je baan! Ik hoop dat ik ook snel een baan zal vinden. Sorry ben nog steeds te druk om verder te reageren! Vandaag heerlijk met Levi en een vriendin op een kleedje in het park gelegen. Dat is echt genieten! Kom morgen echt terug! Fijne avond!
Even weinig reactie van mij maar wel: Van harte gefeliciteerd, Patti!! Wat een verhaal! En vooral wat heerlijk voor jullie!
Gefeliciteerd vlinder, dat is goed nieuws. Wat zul jij geschrokken zijn met je meisje en je man. Ja je hebt kinderen die flauw vallen als ze echt heel boos worden, meestal kun je er niks aan doen maar zou het wel even aangeven bij de huisarts. Op het kdv hebben wij ook een kindje die flauw valt als hij echt boos of verdrietig is. Nu naar mate het kindje ouder word komt het steeds minder vaak voor. @peppers vraag echt een gesprek aan op het kdv want dit is niet goed. Je laat daar wel je kostbaarste bezit achter en dat moet goed voelen. En kom op als jouw mannetje 3 slaapjes nodig heeft moeten hun dat zien en daarin mee gaan. Ze zijn daar voor de kinderen en elk kind heeft zijn eigen ritme... Hmmm scan dus niet wat je verwachtte/hoopte. Maar dat beide kanten even hard zijn meegegroeid, dat moet de komende weken nog wel in de juiste verhoudingen groeien? Fijn vandaag helmvrije dagje. @mmiiirrr feetje van haar snottebellen af?? @josjo ben benieuwd waar je uiteindelijk heen gaat op vakantie. Hier pas eind aug vakantie en willen hoogstwaarschijnlijk naar Frankrijk. Boeken niets van te voren kijken dan even wat voor weer het overal is.
Wennes: nog steeds snottebellen, maar minder vaak... Dit was pas de eerste keer dat ze echt goed verkouden was, dus ach, valt wel mee... Oh... En... Tadaaa tweede tandje komt ook door. Peppers: balen hè, dat die leeftijd er zo'n druk op zet....? Ik heb al besloten dat als ik het wil, het dit jaar móet gebeuren. Zwanger worden... En nee, niet aan het daten. Combi daten en zwanger worden zag ik niet zitten dus het is al een tijd geleden, hahaha.... Ben er eigenlijk ook wel aan toe... Maar goed, dan móet ik dus wel effe beslissen over wel of niet die tweede.. Raar trouwens van die meting, het helmpje is toch juist om die scheefgroei te corrigeren... Vlinder: hoe is het nu met je man? (jij koelbloedig chick die rustig blijft als je meisje flauwvalt van boosheid...!!!). Kaat: hoe denk jij over een tweede?
Jeetje Vlinder, wat eng! Ik zou het echt spans benauwd krijgen als mijn dochter dat zou doen. Wat goed dat je eerst rustig bleef. Tja, misschien gaat dat vanzelf, als moeder en reageer ik ook heel anders dan ik nu verwacht. Hoe is het nu met jullie beide? En met je man? Bbbbrrrr . En jaaaaaa, we gaan onze auto inruilen. Zaterdag 2 juni staat de panda voor mij klaar, haha! Vind het eigenlijk niet een super mooie auto, maar door de kleur en dat het gewoon zoveel scheelt in belasting, verzekering en benzine ben ik er toch wel heel blij mee. Zometeen zwemmen en vanmiddag naar verjaardag neefje (3 jaar). Morgen naar de AH waar mijn schoonvader werkt. Daar kan je nu een fotosessie laten doen voor weinig, leuk! Helmpje gaat voor de foto dan wel af hoor. Nu maar eens mn kleine meissie uit bed halen. Had me eens voorgenomen om haar te laten liggen in de ochtend tot ze wakker werd en ik hoorde haar net pas (8.45 uur) en nu is het eigenlijk weer stil, hhmmm Toch maar eruit halen denk ik. Flesje geven, even spelen en dan zwemmen.
Mmiirrr, wauw 2e tandje al op komst , *Mama trots* he? Gelukkig niet meer zo verkouden! Vlinder, allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan, hopelijk zit je daardoor snel wat beter in je vel. Ik vind het ook heerlijk om te werken en moeder te zijn, dat bevalt me prima (al zou ik natuurlijk heeeel graag wat minder willen werken). Bah wat ontzettend schrikken dat jullie meisje zo weg viel.......... pffffffff.......... en hoe is het met je man? Wat een stress zo op 1 dag zeg! Peppers, inderdaad verstandig dat je een gesprek gaat aanvragen op het KDV, je moet je er wel prettig bij voelen inderdaad en een vrolijk mannetje gaan ophalen!! En laat je niets aanpraten, jij weet wel beter!!!! Josjo, leuk vakantieplannen, wordt je helemaal vrolijk van!! Char, klinkt alsof je inderdaad een heerlijke dag hebt gehad zo lekker in het zonnetje met jullie mannetje!! Kan ook zooo ontzettend genieten van het mooie weer!! @ een tweede, we willen dolgraag een broertje of zusje voor ons meisje maar voorlopig nog even niet. We moeten dan eerst wat verbouwen boven, we hebben 2 slaapkamers en een zolder met vaste trap. Op die zolder willen wij dan gaan slapen, maar daar willen we een dakkapel laten plaatsen en de boel moet opnieuw geissoleerd worden. Hubbie zei laatst dat we maar eens een offerte moesten gaan aanvragen hihihihi.... Patti, ik ken je nog niet maar inderdaad wauwwww wat een wonder verhaal!!!!! Heel erg gefeliciteerd en geniet ervan . Wat een verrassing en wat een wonder! Hier een drukke week de hele week werken, nou ja werken morgen de hele dag een uitstapje met mijn werk. Vrijdag is normaal mijn vrije dag, maar papa heeft verlof gepakt zodat hij dan een papadagje heeft en mama op stap kan gaan. Dat had ik verdiend zei hij lief he? en zaterdag ga ik een hele nieuwe garderobe kopen, heerlijk!!!!! zin in!!!!!!!!
Goedemorgen! Om even wat vragen over Levi te beantwoorden, Hij is vanaf dat hij de rs-virus heeft gehad altijd nog wel benauwd gebleven maar nu heeft hij dit er weer bij...Erg zielig vooral omdat het weer het natuurlijk extra benauwd maakt voor hem.Betreft allergie voor de hond daar kunnen ze hem nu nog niet op testen dus is het nu gewoon afwachten of het echt wel zo is en als het dan echt zo is ja dan moeten we met pijn in ons hart de hond weg doen maar zo ver zijn we nog niet.Hij slaapt dus nu overdag ook wat minder maar s'nachts weer heel goed.Dus vind ik dat niet zo erg.Ga ook wel lekker met hem naar buiten want buitenlucht is goed natuurlijk.En echt heel ziek is hij ook weer niet.Geef hem nu overdag ook wat meer water,want hij geeft aan zn fles te willen,dan drinkt hij een beetje en dan is het weer goed.Verder is hij ook zoals hij altijd wel is heel vrolijk.Betreft zn ontwikkeling hij is erg sterk in zn armpjes en beentje en zn hoofdje.Hij heeft vaak ook de nijging om zich aan onze handen omhoog te trekken. Hij grijpt met zn handjes ook echt al gericht naar dingen en volgt met zn ogen alles om zich heen. Hij is ook wel erg sociaal lacht naar iedereen alleen als het even te druk is of te veel indrukken zijn gaat hij huilen. Gister zijn we met een vriendin naar een park bij ons in de buurt geweest hij heeft heerlijk op een kleedje onder zn parasolletje gelegen. Zal zo nog een foto posten. Zaterdag gaan we naar de Beekse Bergen gaan daar een abbo van nemen. Hebben jullie of hebben jullie dat ook gehad dat jullie kleintje niet graag in de wandelbak ligt? Levi vind het namelijk veel leuker om om zich heen te kunnen kijken hihihi hij wil alles bijhouden net zn moeder haha... Betreft werk ik ben heel druk aan het soliciteren maar helaas is er niet veel. @ Sabrien,hoe is het met je kleine meid? Heeft ze erg last van waterpokken? @ Kaat,Wat grappig dat ze al wil gaan rennen hihihi...Als ze eenmaal lopen willen ze echt alles kunnen he? @ Peppers,Beetje bijgekomen van de vakantie? Jou zorgen kan ook ik me goed voorstellen.En natuurlijk is het niet fijn om te horen dat hij zich daar niet alleen kan vermaken/spelen,Maar kan indd goed zijn dat hij je mist dat hoor je weleens vaker hebben het zelf met ons neefje meegemaakt die was thuis echt heel vrolijk en op de kdv erg stil en huilerig.En dat hij s nachts niet goed slaapt is ook erg rot het vervelende is dat ze het je nog niet kunnen vertellen waardoor hij niet kan slapen en dan voel je je enorm machteloos.Maar als jij je zorgen blijft maken zou ik zeker naar de fysio gaan. Hoe was de uitslag? @ Josjo,Bedankt voor de tip! Had de ha ook al gezegd dat de stoom van de douche goed kan helpen. Was jou kleine meid er snel vanaf? En er erg ziek door? En wat leuk he dat we nou kunnen genieten van die kleine blote voetjes hihihi en de zomerkleding staan zo schattig! @ Zeehondje,Jullie hebben dus een gezellig babbel in huis! Al iets van de auto gehoord? @ Vlinder,Oeeeh dat is zeker schrikken gets zeg! Nu weer helemaal goed? Ik deed dat vroeger namelijk als baby/dreumes zelf als ik boos werd omdat iets mijn niet zinde dan ging ik met mijn hoofd op de groot bonken en hield mijn adem in,kan me nu heel goed voorstellen hoe dat voor mijn ouders was want Levi doet dat nu ook weleens. Hoe gaat het verder met je? Wil je nog even een dikke knuffel geven! Het is indd fijn dat we elkaar hier hebben zonder dat iemand je veroordeeld.Ik ben ook even behoorlijk depri geweest voel me nu al een stuk beter hadden de laatste 4 jaar iets te veel meegemaakt. Ik hoop echt dat het snel beter met je gaat! Dus nogmaals een extra dikke knuffel! Ga nu even wat in huis doen straks als Levi wakker is even wandelen samen met de hond en dan onze dakterras gezellig maken met plantjes! Fijne dag allemaal! O ja hier dus de foto!
Huppekee, tand twee voor Fee! Schattig he? Waar zitten ze? Wennes: dus jij hebt dat wel vaker gezien, dat een kindje zo flauw valt? Wauw, heftig hoor. Maar dat kan dus gewoon blijkbaar zonder dat dat nou meteen heel erg is? Goed om te weten. Zie jij ook overstrekken op het KDV? Leuk Zeehondje, een fotosessie. Tja, het helmpje mag dan ook wel even af he? Wij hebben trouwens ook wel veel fotos met helm, want dat is nu eenmaal van deze periode en hoort en ook gewoon bij. Wat een heerlijke slaaptijdens heeft jouw Sophie zeg! 08:45 en dan wakker moeten maken.... Sabrien, een hele nieuwe garderobe klinkt goed! Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook! Wat lag Levi er gezellig bij zo onder de parasol Char! Heerlijk he, met dit weer. En het is al gezegd maar hier ook een groot fan van blote beentjes en armpjes! Zo schattig! Nog even afwachten dus of er echt sprake is van allergie voor de hond? Hm, ik hoop van niet want het is toch niet leuk als je de hond weg zou moeten doen. Vwb de vragen over de helm: het is inderdaad tegen de scheefheid maar ook tegen de platheid van het achterhoofdje. Het is nu dus op zich mooi rond naar achteren, maar nog wat scheef als je de zijkanten met elkaar vergelijkt. Dit zie je vooral als je van bovenaf kijkt: dan loopt zijn voorhoofd een beetje in een punt aan een kant en zie je dat zijn oortjes niet symmetrisch zijn. Als je in zijn gezicht kijkt zie je in eerste instantie niet zoveel bijzonders maar als je goed kijkt zie je dat zijn ene wang wat voller is en zijn oogje iets kleiner. Nou ja, who cares? Het is een mooi mannetje die iedereen voor zich inneemt met zijn grote lach. En wat is perfectie waard? Ik verwacht de komende weken eerlijk gezegd ook niet meer zoveel verandering: hij draagt alleen overdag en nu met die warmte dus nauwelijks. Daarbij komt dat zijn 'afwijking', die er nu nog zit, ws toch niet met helm op te lossen is omdat die niets doet voor het voorhoofd, alleen voor het achterhoofd. Enige lastige in de toekomst kan zijn dat als hij een bril nodig zou hebben die speciaal op maat gemaakt moet worden omdat de oren dus niet gelijk zijn. Maar daar komen we dan vast ook wel uit. Volgens degene die ons begeleidde bij Livit moeten we eens op Robben letten tijdens het EK; die schijnt een heel vreemd achterhoofd te hebben.... Hier was het verder weer feest vannacht. Maar nu geen twijfel, hij had echt ergens last van. Ik hoorde en zag hem gewoon huilend wakker worden en kermen. In eigen bed houden lukte niet maar we wilden hem ook niet meteen weer bij ons nemen. Uiteindelijk het campingbedje in onze kamer gezet zodat we hem snel konden sussen als er iets was en we niet de hele tijd heen en weer hoefden. Pfff, laat de tandjes snel doorzetten. En dan schijnen er ook nog een hoop kiezen te komen over een poosje..... Vanmiddag ga ik Pim ophalen van het KDV en dan om een afspraak vragen. Ben benieuwd! Merkte gisteren bij Lief ook voor het eerst wat zorgen.
Peppers, wel een beetje jammer dat het hoofdje nog niet helemaal mooi rond is. Maar er is vooruitgang geboekt en daar gaat het om. Het is mooier dan het was. En hij draagt hem natuurlijk ook niet 's nachts helaas. Ach, als een op maat gemaakte bril alles is kom je daar ook wel overheen toch?! KDV verhalen; net bij het zwemmen hadden twee moeders het er ook over. Toen kwamen er ook wat verhalen los hoor. Bij eentje was het zo dat haar zoontje toen vier flessen dronk. Bij het kdv hadden ze toen gezegd dat dat er vijf moesten zijn op die leeftijd . Heel raar. Ook moest hij zijn boterham met een vork eten. Thuis krijgt hij hem dubbelgevouwen en doorgesneden. Toen ze dit op het kdv ook gingen doen at hij opeens wel goed. Ook krijgen ze bijvoorbeeld nu op vaste tijden wat te drinken. Allebei de jongetjes snakken naar drinken als ze thuis komen! Het is dus blijkbaar bij meerdere kdv dat er vastgehouden wordt aan een bepaalde structuur. Aan de ene kant wel goed natuurlijk, maar aan de andere kant voor vele baby's/kinderen hierdoor wel sacherijniger oid. Na het zwemmen viel madammeke natuurlijk in slaap en heb haar nog even in de maxicosi laten liggen. Na een half uur werd ze wakker en ik dacht mooi een boterham te geven. Echt niet, na een paar stukjes wilde ze niet meer. Maar weer in bed gelegd, gewoon nog niet genoeg geslapen denk ik. Dan straks maar een fles en vanmiddag op de verjaardag fruit (of andersom). Fijne dag nog allemaal, ik ga lekker in het zonnetje zitten.
Peppers, Als ik het zo hoor zou ik inderdaad een ander kdv opzoeken, momenteel keuze genoeg. Je moet wel met vertrouwen je kind achterlaten. Op je vraag vraag terug komen, nee ik denk niet dat we nu zomaar plotseling spontaan zwanger kunnen worden, ik ga er ook vanuit dat we uiteindelijk weer de mmm in belanden. Fijn dat zijn hoofdje bijna goed is en inderdaad wat maakt het uit dat het niet helemaal symetrisch is. Mmiiirr, Ik zou dolgraag een tweede willen Zeehondje, Leuk een nieuwe auto!! Fijn dat het doorgaat! Sabrien, Ohh heerlijk een nieuwe garderobe! Vorige week is het bij mij ook aardig gelukt. Char, Wat zou dat ernorm balen zijn als hij allergisch is. Wat zielig dat hij zo benauwd is. Super leuke foto!! Hier, Goed nieuws over mijn vader hij heeft waarschijnlijk geen harttransplantatie nodig. Ze hebben zijn medicatie aangepast en het gaat stukken beter. Dit weekend gaan we een weekend weg met de schoonfamilie naar Duitsland! Gelukkig zitten we niet met z'n allen in 1 huis
Wat een weertje he dames! Begrijp je wel waarom je weer twee jaar moet wachten van het ziekenhuis Kaaat, als de kans op een natuurlijke zwangerschap klein is? Ik eerlijk gezegd niet helemaal. Grappig dat veel van jullie adviseren om op zoek te gaan naar een ander Kdv. Maar ik zet eerst in op een gesprek denk ik. Er zijn zeker ook goede dingen en ik wil in het gesprek nog wel even proeven hoe ze op onze zorgen reageren. Ik ben bang dat het misschien in meer kdv's zo gaat en ben er meer voor om te proberen of ze op dit kdv niet wat kindgerichter (lees Pimgerichter) kunnen werken. Ze zullen wel moeten want het loopt behoorlijk leeg nu. Een vaste leidster van Pim gaat weg omdat alle tijdelijke contracten niet worden verlengd ivm terugloop in het aantal kk. Natuurlijk haal ik Pim er wel weg als er niets veranderd!
Iets te optimistisch geweest misschien. Hier een weergave van een kort gesprekje met de leidster op het kdv zojuist: ik: ik zou graag een evaluatief gesprekje hebben over hoe het met Pim hier gaat. Leidster: oh, maar het is vandaag heel goed gegaan en een extra gesprek, dat doen we eigenlijk nooit, daar moet ik eerlijk in zijn. We hebben de breng en haalcontacten en we schrijven eens in de week in de schriftjes dus we doen nooit extra gesprekjes. Ik: ik dacht dat er normaal gesproken na een half jaar een gesprekje was? Dat heb ik ergens gelezen. En er zijn daarnaast toch ook 10 minuten gesprekken? Leidster: ja, maar die zijn pas vanaf 1 jaar en misschien staat dat na een half jaar wel ergens maar dat is alleen als ouders dat echt willen. Ik: ik wil dat dus echt graag. Leidster: oke, dat moet ik dan met mijn collega overleggen. Die is er maandag, onee dan is het Pinksteren, donderdag weer. Ik: prima, dan kunnen we na jouw overleg een afspraak plannen. Leidster: dat zal dan wel overdag zijn. Kan het in de groep met de kinderen er bij, of moet ik een invaller regelen? Ik: dat laat ik graag aan jou over, om in te schatten of het mogelijk is een gesprek te voeren met alle kinderen er omheen. Leidster: oke. Maar het zal dan iets van 15 min of 20 min duren. Ik: als we klaar zijn, zijn we klaar. Dus.....Echt van harte ging het niet. Maar ik had me voorgenomen dat er een gesprek gaat komen, dus die gaat er gewoon komen!