mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ik ben begonnen met 4 maanden.
    Ik gaf het s'ochtends rond 10 uur, in het begin mag en hoeft het nog geen voeding vervangen.
    Ze kreeg dan om half 8 de 1e fles en om half 12 de 2e fles en daartussen dus het fruit;)
    Ik gaf een half 4 maanden potje.

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Bedankt Vlinder,En ben jij begonnen met groente of fruit?

3. Peppers

Peppers Actief lid

Nov 24, 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Josjo: er zijn altijd nog wel momenten dat ik me weer even zorgen maak om de ontwikkeling van Pim hoor, maar gelukkig zie ik ook vooruitgang en kan ik mijn zorgen dan weer een beetje loslaten. Wat ik al eerder schreef: ratio en emotie wisselen elkaar nog al eens af wat dat betreft. Maar ja, daar ben ik moeder voor toch?
    Wat een mooie foto van Annelynn zie ik voorbij komen. Inderdaad zijn het ineens geen babys meer he? Ik blijf het zo gek vinden wat er in een jaar allemaal met die kleintjes gebeurt!
    Was ik trouwens die dat zei van de weerstand. Hoop dat dat hier ook geldt want weliswaar geen koorts maar wel voor de zoveelste keer snotverkouden. Wordt er gek van! Hij zit weer helemaal vol met slijm de arme man.
    [SIZE=+0][/SIZE]
    Char: fruit/groentehapjes met ruim 5 maanden. Begonnen met verse wortel. Advies van cb was om rond 5 maanden te beginnen. Dan heb je een paar weken om ze eraan te laten wennen zodat ze met 6 maanden er een voeding mee kunnen vervangen.
    Levi is zeker vroeg met zijn 4 tandjes zeg! Nou ja, hij kan het maar gehad hebben. Wel lastig in combi met de pseudokroep denk ik. En dat hij ineens zo vroeg wakker is is herkenbaar! Wij hebben Pim op een gegeven moment ‘s avonds iets later naar bed gegaan. Hij ging altijd om 18:45 en dit hebben we veranderd naar 19:30. Resultaat is inderdaad dat hij wat later wakker is. Maar Levi is natuurlijk nog een stuk jonger dus of dat ook al zo bij hem zal werken? Wel pittig he?

Fijn dat het werk zo goed bevalt Vlinder!

Hier ook een groot fan van boodschappen doen bij de AH! Pim is er ook erg goed in om net zo lang naar mensen te kijken dat ze terugkijken en naar hem gaan lachen. Maar voordat hij dan terug lacht kijkt hij altijd eerst even naar papa of mama of het goed volk is, haha!

Wel goed dat je je buurman zo uitgebreid moest beschrijven Mirr. Is het allemaal goed gegaan? Beetje bijkomen dit weekend van de drukke werkweek?

Zeehondje: Lief doet ook wel zo zijn ritueel. Meestal doet hij het omkleden en de luier voor de nacht. Ik warm intussen de fles op en geef de fles en leg hem op bed. Als het een keer andersom is gaat het bij Lief ongeveer hetzelfde als bij mij, met kleine verschillen die er natuurlijk ook mogen zijn. Op een gegeven moment weten ze wel dat het zo gaat als papa je naar bed brengt en dat het weer zo gaat als mama het doet. Zijn de verschillen bij jullie groot en zou je het anders willen of is het oke zo?

Hier gisteren een bizarre avond. Om 19:30 ging Pim naar bed. Om 20:45 klaarwakker tot 23:00! Wat we ook deden, hij was helemaal hyper en had van alles in zijn hoofd behalve slapen. Pffff. Uiteindelijk heeft papa de slaap afgedwongen door hem heel stevig vast te houden. Wel een hele onrustige nacht. Ik begrijp nog steeds niet goed waarom dit nou was.

Meeting: wordt misschien lastig qua locatie. Hoop dat we eruit komen. We zijn allemaal volgens mij wel bereid om een eindje te rijden maar vinden het ook best lastig als dat te lang wordt. Tenminste, dat lees ik terug en dat geld ook voor mij. Ik vind het rijden met Pim alleen voor langere tijd wel lastig omdat hij nooit veel slaapt in de auto en dan onrustig wordt op een gegeven moment. Moeten we anders inventariseren waar iedereen woont en dan op basis daarvan kijken of we iets kunnen vinden wat op max een uur ligt voor iedereen? Als dat haalbaar is natuurlijk....

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Dat is zeker pittig Peppers ik was net zo blij dat hij altijd pas tussen 7 en 8 uur wakker werd.Maar dat komt wel weer goed. Ga straks bij zn laatste fles rijstebloem bij doen misschien dat hij dan al beter gaat slapen.
    Pim was dus even lekker hyper dus!

Over liedjes zingen en praten tegen je kindje,doe ik ook! haha mensen kijken me soms raar aan en dan ga ik expres nog harder zingen en nee ook ik kan niet zingen maar Levi lijkt het wel mooi te vinden dus daar doe ik het voor! Enne de AH hier ook een fan!

Heb trouwens dinsdagmiddag een solicitatiegesprek hoop zo dat het wat word!

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Wat fijn dat jullie AH fans zijn, voel me nu ineens wel heel geliefd hier in t topic....;);) :p

Kwam zomaar ff slappe klets verkopen, meer niet eigenlijk....
    Knuffels voor alle dames met lieve beebjes!

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Hahahaha gezellig juist hoor Brabbel!

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Haha, ik lees elke dag ff bij, dus ook bij jullie, dacht laat ik ff een verse terugvind post maken, ;)
    Knuffel!

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Heey Brabbel, nog even dan kun je hier vollop mee gaan kletsen :)

Wat is het rustig meiden????
    Hoe gaat het met jullie????
    :) :)

Hier goed :)
    Donderdag gaat Stacey weer bij oma slapen....Ik moet 2 dagen in Tilburg meedraaien met de leiding en dan moet ik om 7 uur wegrijden en moet mams er dus ook zo vroeg zijn. Zij moet dan om half 7 wegrijden thuis en dit 2 ochtenden dus heb ik gevraagt of ze dan beter donderdag kan blijven slapen bij haar.
    Ze komt dan donderdagochtend hierheen en neemt Stacey s'middags na haar slaapje mee naar haar huis. Vrijdagmiddag komt ze dan weer naar hier.
    Hopelijk gaat het dit keer ook zo goed als de vorige keer.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden haha.

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hier alles primaprima, Vlinder. Beetje erg drukke dagen achter de rug: vrijdag Dus tot 10 uur 's avonds gewerkt, vanaf half 9. En gisteren moest ik ook werken. Dat was Dus behoorlijk wat extra uurtjes...!

Fee had gister haar tante - mijn zus - op bezoek. Die twee hebben het héél leuk gehad samen. En, smeltmomentje, Fee was echt SUPER enthousiast toen ik weer thuis was: een stralende lach en enthousiast gezwaai met alle ledematen.... Normaal is het meer alsof ze denkt: ah daar ben jij ook weer, alsof ze niet door heeft dat ik er even niet was...

En... Vanmorgen geslapen tot tien voor acht. Normaal altijd tussen 6 en 7, of ze nu de avond ervoor om 7 of na 8 uur erin lag...
    Ze zal wel gedacht hebben dat mama het nodig had na dat vele werken... :)

Gezellige slappe klets van Brabbel, altijd leuk!

Char: begonnen met 4 maand en twee weken in de volgende volgorde: wortel, peer, courgette, banaan, broccoli, bloemkool, appel, zoete aardappel. Steeds drie dagen achter elkaar hetzelfde.
    Ik gaf het eten om een uur of zes in de middag, Dus een uurtje voordat ze ging slapen. Weet je al wat jij wil gaan doen?

Zeehondje: die AH-katten hebben ze hier alleen maar bij de XL. toevallig bij mij om de hoek. Daar kun je ook zelfscannen, ideaal, hoef je niet alles weer uit te laden bij de kassa...!

Vlinder: gaat hard, dat inwerken...! You go girl!

Peppers: gisteravond weer gewoon een slaappim?

Leuk om te lezen dat er meer mama's schaamteloos vals zingen in het openbaar!
    Ik huppel ook veel, als ik Fee in de draagzak heb... Ook schaamteloos... Veel mensen gaan lachen als ze ons samen zien. Nou dat is toch een fantastische bijdrage aan de samenleving?

Fijne dag vandaag meiden!

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Hi Doortje!

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    He Doortje! Das lang geleden!

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken! Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb! Ik lees wel regelmatig mee, maar neem nooit de tijd om te reageren. Dat ga ik nu anders doen!

Hier gaat alles weer goed nadat het even iets minder is gegaan. Ons meisje heeft 3 weken geleden in het zh gelegen vanwege vreemde aanvallen. Infantiele spasmen en epileptie is uitgesloten, er wordt gedacht aan darminvaginatie of syndroom van sandifer. Het is teveel om uit te leggen, maar via Google is wel te vinden wat het allebei is. Voor het 1e moeten we haar ontlasting goed in de gaten houden en meteen naar t zh als het langer dan een half uur duurt. Voor het tweede hebben we de voeding nog meer ingedikt en ze is nu al bijna 3 weken aanvalsvrij! :) Hopelijk is dit de oplossing!

Ik las wat over tanden krijgen, hier is al een inimini wit puntje zichtbaar bovenin en ze kwijlt als een gek en stopt alles in haar mond haha!
    Ze krijgt nu een fruit en groentehapje erbij, fruit gaat super en bruine bonen met appel ook, maar de rest... Haha! Ze is in ieder gebal geen worteltjesfan! :)

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ja he Char, ik schaam me enorm haha! Gezellig je weer te 'zien' :)

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat vervelend Doortje. Maar wat fijn dat het al drie weken de goede kant op gaat!!!
    HIer waren worteltjes eerst ook niet echt geliefd, maar opeens vond ze ze heerlijk!

Char, begonnen met 4,5 maand. Eerst fruit en later fruit en groente. Rond 11.00 uur, omdat ze zo'n slaapkoppie is geworden (Ligt nu na haar eerste fles ook alweer vanaf 9.00 uur te slapen ;)).
    Groente rond 18.00 uur. Eerst van allebei een half potje 4+, later een heel potje. Toen een half potje 6+ en nu een heel potje en brood erbij.

Vlinder, wel fijn dat ze lekker bij oma kan slapen, toch een stuk minder 'gesleep' dan met haar.

Miirrr, harde werker! Lekker kunnen uitslapen dus, heerlijk. Geniet van een rustig dagje met je kleine meid.

Vandaag lekker hangdagje, met dit weer is er toch niet veel te beleven.

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Nee joh je hoeft je niet te schamen weet toch waarom! En je meisje is veel belangrijker hoor! Wel fijn dat ze geen aanvallen meer heeft gehad.

Gisteravond heb ik voor het eerst bij de laatste fles rijstebloem in gedaan,en hij kwam vervolgens om 6.45 voor zn fles,nog wel iets vroeger dan normaal maar het is een begin. Gister leek hij weinig last te hebben van zn virusje en tandjes.Kwam wel sneller voor zn fles maar dat vind ik dan niet het grootste probleem.Hij was erg vrolijk en hadden dan nog even een wandeling door de Beekse Bergen gemaakt (erg handig zo'n abonnement!) en daarna iets gegeten bij een eettentje en hij vond het allemaal prima! Betreft fruit/groente ik ga dinsdag nog even een keer met de cb bespreken wanneer hun vinden het beste te starten (hij krijgt dan ook weer zn inentingen),had al van een voedingsdeskundige eind volgende week als tip gekregen en ga dan starten met een paar hapjes groente en die week daarna met fruit. Moet indd nog even kijken hoe ik het met de tijden ga doen maar heb hier al veel tips gekregen! Bedankt! Zit trouwens nog wel aan 5 voedingen maar hoorde dat er dan vanzelf een fles vanaf kan als hij meer groente/fruit gaat eten.

Is het bij jullie ook zo'n rotweer?

16. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden, kom alleen ff gauw zwaaien.. Onderweg naar n hardloopwedstrijd waar ml aan meedoet, wat n weer ja...!

Mmmiir nu is t niet zo moeilijk meer te raden waar je woont.. Als ik daar nog eens n mama zie huppelen met kind in de draagzak hihi

Doortje zwaai! Fijn dat t beter lijkt te gaan, zal wel eng geweest zijn?

Char di sollie, spannend!

Hier begonnen met wortel, bij fruit met banaan met mango er door. Heeft ze vandaag weer op en vindt ze heerlijk!

De rest tot later... Rij bijna Duitsland in dus dan geen bereik meer..

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik begin deze keer eens even heel trots.. ik kwam vrijdagmiddag op het kdv zegt de leidster dat ze een nieuwtje heeft.. was Tim gewoon 3x van zijn rug naar buik gerold! Gelukkig vindt hij het super leuk en heeft hij het meteen 's avonds en gisteren nog een aantal keer gedaan. Snap ik ook meteen waarom ik hem afgelopen week zo vaak mopperend op zijn zij in de box aantrof. Grappig is wel dat hij niet meer zo goed lijkt te weten hoe hij terug moet.. en dat kan dan heel frustrerend voor hem zijn. Minder grappig is dat we hem ook al een keer op zijn buik in zijn zijligkussen hebben aangetroffen.. dus dat ding gebruiken we nu niet meer, voorkeurshouding was toch al over, dus maakt ook niet zo veel uit.

@Vlinder, fijn dat je werk goed bevalt! Jullie dus ook zo'n "dwarsligger", hebben we hier ook regelmatig, zal eens foto in mijn album zetten. Hoe gaat het nu verder met je? Zijn je depressieve gevoelens weer wat minder geworden?

@Mir, goed dat je die kleertjes hebt weggegeven. Je was zelf ook superblij met een tas kleertjes, dus mooi dat je iemand anders ook zo blij hebt kunnen maken! Misschien de kleertjes bij elkaar leggen en op de foto zetten? Ik heb verder weinig tips. Ik heb eigenlijk alleen tweedehands kleertjes van mijn zussen gekregen en ik kan wel onthouden welke dat zijn. Die winkelwagens van AH zijn inderdaad super. Maar qua winkel voorkeur voor de Jumbo en daar kan tegenwoordig met de nieuwe karren de maxicosi goed in het rekje voor het kratje bier staan, niet zo gezellig maar ach.. boodschappen doen is toch al niet mijn hobby ;)

@Zeehondje, klinkt leuk die paar dagen België en ook nog wel geluk gehad met het weer volgens mij..

@Char, ik denk dat wij de introductie van groente en fruit nog even uitstellen. Zeker met borstvoeding lees je vaak het advies pas met 6 maanden te beginnen. Volgende week afspraak op het cb, eens horen wat hun mening is.. Succes dinsdag!

@Peppers, dat klinkt als een vervelende avond met een kindje dat helemaal hyper was.. hopelijk was het iets eenmaligs en heeft hij gisteravond/vannacht gewoon lekker geslapen?

@Meeting, Tim slaapt meestal wel in de auto, maar dan nog vind ik anderhalf uur wel ver met zo'n kleintje in de maxicosi.. moet ook nog terug natuurlijk. Inventarisatie van woonplaatsen vind ik prima. Ik zal op afspreken.nl mijn woonplaats geven!

@Brabbel, zwaai! Ik zal zo eens in het andere topic lezen hoe het met je gaat :)

@Doortje, wat naar van die vreemde aanvallen. Syndroom van Sandifer dacht de huisarts toen al, toch? Hopelijk helpt het indikken van de voeding en blijven de aanvallen weg.. jouw meisje dus ook al aan de groenten en fruit.. wat gaat het toch snel!

Ik zal mijn mannetje eens wakker gaan maken.. kleine slaapkop is het vanochtend. Ik denk dat hij moe is van al het gedraai ;)

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Klopt Jessie,het advies van borstvoeding of flesvoeding is ook anders indd.

Het is een wonder,Levi ligt al 3 uurtjes te slapen! Heb hem in zn ledikant gelegd op zn eigen kamertje,normaal slaapt hij dus nog in zn wiegje bij ons. Misschien dat meer ruimte fijner is voor hem?

19. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    meiden, hier ben ik weer...al heb ik nog even geen tijd om bij te lezen...hopelijk morgen...de laptop was kapot, de winkel had geen vervangende laptop dus hebben we 2 weken zonder computer gezeten...
    morgen lees ik bij maar hier is verder alles goed...miste het internet wel als ik wat dingen op wilde zoeken bijvorrbeeld, maar verder eigenlijk niet...de 2 kleintjes houden me bezig genoeg...
    Fijne avond verder nog...;)

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Nikita wat vervelend dat je laptop kapot is,kan je niet makkelijk zonder he? Alles goed met je kindjes?

Vannacht heeft Levi voor het eerst in zn eigen kamertje geslapen in zn ledikant i.p.v wieg.Ging erg goed al hadden we er wel moeite mee,wonen in een groot appartement en de slaapkamers liggen best ver van elkaar af. Wel erg lief want onze hond was erg waaks en voor zn kamerdeur gaan liggen. Wel was hij om half 5 wakker en wilde ineens drinken heb toen een halve fles gegeven en hij viel bij ons in bed weer in slaap tot 8.15.Nu ligt hij weer heerlijk te slapen.
    Hij heeft er dus niet veel moeite mee.

Share This Page