mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wauw knappe Feetje, al zolang zelf kunnen zitten. Hmmm verkouden niet fijn, hopelijk gaan jullie je niet al te beroerd voelen. ,

@femme meisje toch, je doet het hartstikke goed met je kids. Je hebt wel 2 van die kleine hummeltjes om voor te zorgen hè en als ze dan ook nog regelmatig huilen is dat gewoon super druk en heb je er gewoon een volledige dagtaak aan.

Hier gaat t goed. Gaat echt zo hard met die kleintjes hè. Hier kan ze echt giechelen, zo grappig, knijpt ze ook echt haar oogjes dicht. En zelfs een heel klein haarspeldje kan al blijven zitten:D
    Wel een beetje aan het stoeien met haar schema. Ze dronk haar melkflesjes niet zo heel goed. Liet steeds best veel staan. Toen ben ik de fles van 16 uur gaan minderen dus ipv 180cc nog maar 120 cc gegeven dit ging al stukje beter. Gisteren 90cc gegeven en toen haar groente eerder en laatste fles eerder en daarop heeft ze het klokje mooi rond geslapen.
    Dus nu ziet het schema er zo ui:
    8 uur 180 fles
    10 uur fruit
    11.30 brood en 180 fles
    15 uur fruit of ander hapje
    17 uur groente
    19 uur 180 fles

Wanneer zijn jullie begonnen met een toetje te geven. Dus gewoon volle yoghurt? En is het te vroeg om de 4e fles helemaal weg te laten? Lees op forum bij best veel die dat bij 6 mnd al doen??
    Vind het even best moeilijk waar ik goed aan doe. Maar ons meisje is tevreden en dat is natuurlijk de beste graadmeter toch?

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, ik had ook van die dagen ertussen zitten. Zeker herkenbaar en dan heb jij er nog twee. Snap wel dat dat nog extra vermoeiend is. En borstvoeding. Ik vind het knap hoor. Mij hielp het om lekker naar buiten te gaan, even weg uit huis.

Miirrr, wat knap dat ze zelfstandig kan zitten. Gewoon op de grond bedoel je toch? Sophie kan dat een paar seconden en dan kukelt ze om.
    Maar ze kan nu wel terug rollen van buik naar rug, joehoe!!!

Wennes, hier pas later naar drie flessen gegaan.aar als ze er genoeg aan heeft is het goed volgens mij hoor. Goed schema. Hier lukt de fruit om 10.00 uur niet, want dan slaapt ze. Vaak dus om 16.00 uur een fles en dan gaat het avondeten niet zo goed. Maar eens wat gaan omgooien dus. Toetje krijgt ze heel soms nu.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Meiden sorry dat ik er niet veel ben hoor maar veel werken en heeeeeeel moe de laatste tijd dus de als Stacey s'middags op bed ligt en s'avonds gaat slapen gaan mijn oogjes ook dicht want ik trek het niet om wakker te blijven.

Op het werk gaat het goed, vandaag mijn 1e dag als leding gedraaid en het hotel had geen opmerkingen nadat we een ronde hadden gelopen, dus super!
    Alleen jammer dat de leiding die er ook werkt nu even profiteerd dat ik nu ook leiding kan draaien want ik ben deze week 1 dag vrij en dat is donderdag....
    Vrijdag komt de rayonmanager en dan ga ik dit met hem bespreken want ik wil gewoon niet meer dan 5 dagen werken, ik heb ook een kindje en een huishouden en een man die onregelmatig werkt waardoor we elkaar dan bijna niet meer zien.
    De weekenden wil zij om en om gaan doen maar ik ga toch overleggen met haar of we dat anders kunnen doen, wel in de weekenden maar dan 1 dag en dat dan om en om, dus de ene week op zaterdag en de andere week op zondag.
    Dat is voor mij met oppas regelen enzo een stuk makkelijker.

Verder gaat het redelijk, ben vandaag weer bij de ha geweest en moet een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Ik ben zooooo ontzettend moe en de ha wil alles uitsluiten.
    Verder moet ik erover nadenken om naar een maatschappelijk werkster te gaan om over.... JAJA nu komt ie.... het gedoe met mijn schoonouders te praten.
    Dat kan ook heel vermoeiend zijn en is goed om daarover te praten.

Zaterdag weer wat voorgevallen en mijn bom barste bijna maar heb me net in kunnen houden want we waren dus op een verjaardag:.....
    Zaterdag was ik helemaal pist off. Stacey was moe en kreeg honger en het enige wat dan goed is dat is mama. s-vader was met haar en D... aan het spelen op de grond en ik draaide me om en het was paniek want ze dacht dat ik wegging. S-vader pakte haar dus vast, nou prima maar ze werd daar alleen maar erger van en ging flink huilen dus ik wilde haar pakken. Nou s-vader pakte haar met allebei zijn armen vast en ik moest haar bijna uit zijn armen trekken, hij wilde gewoon niet loslaten. Eenmaal bij mij werd ze gelijk rustiger en ja hoor natuurlijk zat s-vader op de grond naar Stacey gebaren te maken dat ze weer bij hem moest komen… Haha echt niet, je wilde haar net niet loslaten zodat ze naar haar moeder kon waar ze om vroeg dus bekijk het maar dacht ik.

pffffffff, ook waar ik bij sta negatief over Stacey praten zoals bv:
    D... lacht gelijk als je binnenkomt, nou dat doet Stacey niet hoor....
    En dan dat ge**** over haar beentjes, en dikke kop (zoals s-vader het zegt....)

Manlief ziet het gelukkig ook en begrijpt mij ook zegt hij, alleen hij doet er niks aan.
    Ik heb wel gezegt tegen hem dat ze blij mogen zijn dat Stacey er is anders was ik helemaal niet meer bij hun gekomen.

Nou meiden ik ga morgen even een poging doen om bij te lezen hoor, sorrrrrrrrrrrrrrry
    Ik ga nu mijn bedje weer opzoeken....

4. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Pfff wat vermoeiend vlinder zulke souders. Ja snap ik dat je meisje bij jou wil zijn als ze moe word, zou ook echt pissed zijn als iemand mijn meisje dan vast zou hadden terwijl ik ze over wil pakken.
    En dat ze zo over haar praten zeg dat kan toch gewoon niet. Weleens een opmerking geplaatst als ze zo over Stacey praten?

Fijn dat het werken wel goed bevalt. Ben benieuwd waar de moeheid vandaan komt en of er iets uit de onderzoeken komt. Denk goed aan jezelf hè. Dikke knufff

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Mmiirrr, wauw*trots* Feetje kan al zelfstandig zitten :D :D :D :D, wat een mijlpaal!!!!! leuk hoor!!!!!!! En allebei snipverkouden blehhh, inderdaad bedankt KDV hihihi. Gaat het wel al weer wat beter? Kun je je echt beroerd van voelen he? Beterschap!!!

Wennes, ik merkte dat Emma de 4 flesjes niet meer opkreeg en heb toen de fles van 16:00 uur laten vallen en dat ging meteen heel goed.

Haar schema nu is:
    - 07:00 fles 150 cc +5 en 3 scheppen pap (fijne granen nestle)
    slapen van +/- 08:30 uur - 11:00 uur
    - 11:30 boterhammetje met jam/smeerkaas/smeerworst
    en daarna fles 180 cc +6
    slapen van +/- 13:00 -15:00 uur
    - 15:00 uur fruit
    - 17:30 uur warm eten + yoghurtje (1 potje babyyoghurt/kwark)
    - 19:30 uur fles 180 cc +6 + 3 scheppen rijstebloem

Maar heb ook echt geleerd om te kijken wat ze zelf aangeeft, genoeg is genoeg!!! Dit schema heb ik i.o.m. het consultatiebureau, omdat ze de laatste keer wat minnetjes was bijgekomen (ze woog 18 mei: 6400 gram en was 63,5 cm).

Hoop dat je er wat aan hebt. De yoghurtjes koop ik altijd van Olvarit of nestle geloof ik, staan bij de babyvoeding in elk geval. Vindt ze echt heerlijk, heb ook halfvolle yoghurt gegeven maar daar schudde ze zich van och germ. Volgens het CB moest ik haar niet teveel laten wennen aan zoete smaken zoals aardbeienyoghurt of danoontjes, maar ik ga echt geen halfvolle yoghurt geven zonder wat erin, dat eet ik zelf niet eens hihihi...

Vlinder, wat super dat het zo goed gaat op je werk!!
    Verstandig van bloedonderzoek, ben eens benieuwd. Wat ontzettend #$*$&#%* van situatie s-ouders, kan ik totaal niet over meepraten die van mij zijn schatten. Jammer dat je dat niet zo kan ervaren met hun maar wel fijn dat hubbie je begrijpt. Zou ook echt boos worden als hun zo over mijn meisje zouden praten!

Nikita, heeel begrijpelijk dat je dat zo ervaart hoor. Het is gewoon aanpoten en al helemaal met 2 kindjes!!! Je hoeft je helemaal niet nutteloos te voelen, je hebt gewoon echt al een fulltime baan met die 2 kleintjes!! Probeer ook je rust te pakken, als hun op bed liggen dan moet je ook eventjes proberen je ogen dicht te doen, al is het maar een half uurtje. Vaak kun je dan alles weer beter aan!!!
    Ik ben hartstikke trots op je!!!!!!!!

Jessie, wat een lekker stevig kereltje hebben jullie, heerlijk zeg!
    En de prikjes weer overleeft, heeft hij er nog last van gehad?

Hier gaat ook alles goed!! Alles gaat zijn gangetje, afgelopen weekend was ons meisje ook een beetje ziekjes, volgens mij wat krampjes en 2 keer flink gespuugd (waarvan 1 keer in de auto, alles zat onder och germ). Nu gaat het weer goed gelukkig. Ze is vandaag naar het KDV, pffffffff vindt het toch wel moeilijk altijd dat wegbrengen.......... voel me dan soms echt een slecht mens..... Volgend jaar hoop ik toch ook wat minder te kunnen gaan werken. Want soms is het best heftig hoor, vooral nog met een heel huishouden erbij en een heel leuk sociaal leven erbij. Ik wil het iedereen altijd naar de zin maken en soms vergeet ik mezelf daarbij wel eens. Gelukkig helpt hubbie me goed mee, we zijn echt een super team! We genieten echt met volle teugen, het gaat alleen zoooo snel niet normaal!!!

Ga weer back to work, fijne dag!!

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Sorry sorry sorry! Ben er ook veel te weinig!

Levi is niet lekker,goed verkouden en erg hangerig aan mij.
    Hij slaapt wel veel dus dat doet hem hopelijk goed!

Gister ben ik bij 1 bedrijf op gesprek/proef geweest en dat beviel me helemaal niet dus nu weer verder opzoek naar een baan dat wel goed bij me past en waar ik een goed gevoel bij heb.

Even lezen hoor!

Wow wat goed van Feetje! Knap hoor!

@ Jessie,heeft hij nog last van de prikjes? enne geeft niets hoor je kan niet alles onthouden! Jou mannetje is een flink ventje dus!

@ Nikita,ik heb respect voor je hoor met je twee baby's ik vind soms 1 al best zwaar op bepaalde momenten!

@ Sabrien,jullie dus naar 3 flessen,Je ziet dat snel he als ze een fles meer te veel word,ik merk nu aan Levi dat zn 5e fles ook te veel word hij drinkt die niet helemaal meer leeg,nu hij ook een groentehapje erbij krijgt.

@ Vlinder,wat een vervelende situatie met je s-ouders,mijn s-moeder is een lief mens maar daar word ik ook nooit goed van,die trekt mijn kleine man altijd uit mijn armen dus snap wel wat je voelt!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sabrien, vandaag ongeveer hetzelfde schema gevolgd, ging goed. Bij jou dus ook rond 10.00 uur aan het slapen en dus 's middags het fruit. Hier nu dus ook.

Nu 8 maanden potjes groente, dit vind ze maar niks. Toch maar snel zelf gaan koken misschien :).

8. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Zeehondje, ja ik vind het een fijn schema, zo hoef ik 's morgens niet met het fruit te stoeien i.v.m. het slapen en dan heeft ze ook niet alles zo dicht op elkaar. Gaat echt goed zo!!! Hou dit voorlopig ook fijn zo aan. En in het weekend dan wil alles nog wel eens wat later zijn omdat ons madammetje dan graag lekker lang slaapt :D, en papa en mama ook ;).

Alleen vandaag nog werken en dan heeerlijk weekend!! Heb maandag lekker vrij en ga met mijn beste vriendin en ons meisje lekker shoppen voor de doop over 3 weken. Heerlijk vooruitzicht!!!!En natuurlijk vaderdag!!! LEUK!! Wat hebben jullie voor de mannen geregeld? Ik heb een mok laten maken bij Kruidvat met de eerste foto van papa en zijn prinsesje erop en koop dan nog een kleinigheidje erbij, wat lekkers voor te ruiken of zo.

Fijne dag!

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen meiden, zo ons meisje slaapt de laatste 4 nachtjes weer heerlijk door :)

@Zeehondje, haha 8 maandenpotjes vond mijn meisje ook niks maar als ik ze even behandel met de staafmixer gaat het wel. Zo ben ik begonnen met echt pure en steeds groffer houden en nu eet ze ze zo weg. Vers wil ze ineens niet meer....maar dat komt binnenkort wel weer, hoop ik.
    Misschien kun je het zo wel opbouwen, de 8 maanden potjes is natuurlijk pure met stukjes en daar moeten ze echt aan wennen.
    (Sommige kindjes eten ze helemaal niet en dan krijgen ze al snel de 12 maanden potjes omdat deze helemaal grof zijn.)

@werk, gaat nog steeds goed en ben nu officieel aangesteld als assistent leidinggevende. Moet alleen vrijdag nog ff goed duidelijk maken aan de rayonmanager dat ik echt niet meer dan 5 dagen wil werken per week....

@s-ouders haha opmerkingen genoeg en heb toch echt duidelijk gemaakt dat ik het echt niet leuk vind als ze dat doen.... Helaas geen effect. Gesprekken met ze gehad, ook geen effect.
    Het was voor zwangerschap al stroef hoor tussen ons maar sinds zwangerschap is dit nog stroever en sinds de geboorte van mijn mooie meisje is er helemaal niks meer tussen hun en mij.
    Het idee dat ze vanavond weer naar de camping gaan en dus op 5 minuten afstand zitten, pffffffffffffff maak me er nu alweer druk om :(
    Manlief gaat dit weekend maar alleen daar naartoe, ik moet vrijdag, zaterdag en zondag ochtend werken dus kan hij mooi in de ochtend bij hun langsgaan.... :D

@Mir, wat las ik Fee zelfstandig zitten? Wat goed!!
    Verkoudheid al wat minder?

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #2430 mmiiiiir, Jun 14, 2012
    Last edited: Jun 14, 2012
    Hi dames!

....vraag me toch af waar Peppers is.....

8 maandenpotjes kan ik niet over meepraten, Fee krijgt geen potjes maar wel al best heel grof eten, is geen probleem.... Hoe zit het dan met brood eigenlijk? Eten de kindjes die alleen houden van puree-eten dat dan wel? Korstjes zijn namelijk veel harder en droger... Of geven jullie geen korstjes? Hier gaat alles er prima in, ook van die krokantje korstjes die mama zo lekker vindt en ook brood dat in de zon wat uitgedroogd is tijdens de maaltijd, als we buiten eten.

Vlinder: 5 dagen werken is wel veel, ja. Hoeveel uur is dat dan?

Sabrien: hier geen vaderdag, maar ik vind jouw idee superleuk! Iets zelfgemaakts vind ik altijd leuk om te krijgen en te geven...

Char: sprongetje misschien? Ik geloof daar eigenlijk niet in, iig niet dat alle kindjes dat op dezelfde momenten hebben, maar het valt me wel op dat Fee sinds ze zit, weer veel vrolijker is nu.

Sabrien: prima schema toch...? Het valt me altijd op als ik schema's van andere baby's zie, dat ze zo veel slapen (of eigenlijk Fee zo weinig...). Maar Fee gaat wel eerder naar bed, dus dat scheelt denk ik wel... Ze slaapt van half acht tot zes of zeven, met één onderbreking: meestal is ze nèt na vijven al één keer wakker maar als ik haar wer goed leg, speentje geef, slaapt ze weer in. En dan overdag één dutje van drie kwartier en een dutje van anderhalf uur.
    Ze slaapt meer op het kdv, maar eerlijk gezegd denk ik dat ze daar minder snel doorhebben dat ze wakker is.

Over het zitten: ik kwam er bij toeval achter. We douchen vaak samen en als ik mijn haren was, laat ik haar op de grond zitten, ik zit dan zelf ook en zij zit tegen me aan. Dacht ik.... Maar toen viel me opeens op dat ze zelfstandig zat! Ze was heel druk aan het spelen met de eendjes en bleef wel tien minuten - kwartier stabiel zitten, zonder enige steun. Ik vind het ook knap!
    Tijgeren zit er nog niet in, trouwens. Maar dat vindt mama wel lekker makkelijk. Ik moet wel écht mijn huis kindveilig gaan maken, want lang kan dat denk ik niet meer duren....

Ik vraag me ook af, wanneer ik de box en het bedje laag moet zetten....? Ik voel mijn rug nu al....!

Oh ennuh weet niet meer wie het vroeg, maar hier geen toetjes. Ze krijgt één uur na het eten een fles 180+6, dat zie ik als een toetje. ik zou niet weten hoe je zuivel moet afbouwen als je ook toetjes gaat geven, dus al we toetjes gaan doen, wordt het hier fruit. De danoontje-achtigen vind ik sowieso te suikerig. Niet dat ik denk dat dat zó erg is hoor, maar vooralsnog heb ik goede voornemens... ;)

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Valt mee hoor, als ik 5 dagen zou werken is dit 30 a 35 uur pw, uren wisselen nog wel eens, hangt ervan af hoeveel kamers er zijn en als leiding begin je een half uur eerder en ben je een half uur a uur later klaar dan de rest ivm uren, checken enz.
    Maar ik wil niet zoveel werken, max 5 dagen indd maar deze week moet ik er bv 6 en hadden ze het liefst gezien dat ik vandaag ook zou werken, dan zouden het er dus 7 zijn....
    Nee dat gaan we even niet doen haha.

Korstjes eet ze hier ook prima en als ik een hard broodje zit te eten wil ze haar brood niet maar mijn broodje en die smikkeld ze dan lekker zelf op :)
    Ze heeft een periode gehad dat ze het niet wilde hebben hoor brood enzo maar dat kwam dus door de tandjes want nu gaat het super.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Inderdaad; Peppers, waar ben je??????

Sabrien, alvast veel plezier met shoppen voor de doop.
    En inderdaad een fijn schema.
    Ik heb boekjes besteld die over papa gaan. Wil misschien nog iets knutselen zelf, zou alleen niet weten wat.

Vlinder en Miirrr, het ligt volgens mij ook aan de structuur inderdaad. Het is dun/smeuiig met dan opeens stukjes. Ze weet niet of ze het nou zo door kan slikken of moet kauwen.
    Brood eten met korstjes gaat heel goed namelijk.

Vlinder, fijn dat het werken zo goed bevalt. Hopelijk kan je het voor elkaar krijgen om inderdaad maar maximaal 5 dagen te werken per week.
    En wat betreft souders, tja, heel vervelend. Je hebt er al zoveel aan gedaan zo te lezen en als zij niet veranderen kan je verder niks toch?

Miirrr, bedjes en box omlaag, pppffff... Lijkt me inderdaad zwaar voor je rug ja.

Nu dat Sophie haar ene boventandje echt goed door is is ze aan het knarsetanden. Ze vind het maar vreemd volgens mij. Wel grappig om te zien/horen. Hoop dat het geen kwaad kan. Ga er niet vanuit eigenlijk. En andere boventandje moet er echt alleen nog maar even doorheen prikken.
    Net lekker gezwommen en voor de rest van de dag en morgen ook helemaal niks gepland, heerlijk. En lekker pannenkoeken bakken vanavond. Manlief is er niet en die houdt daar niet zo van, komt mooi uit dus.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo, ik heb net een nieuwe broek besteld en mega leuke sneaker van Sasha. Ook gelijk pampers want die waren in de aanbieding, 6 pakken voor 45 euro.

Pffff om 7 uur ging de telefoon en ja hoor s-vader....Met de mededeling dat ze weer op de camping waren....Ja dus dat zijn jullie iedere week om die tijd moet je daar nou voor bellen? Ja natuurlijk moet hij daarvoor bellen want daar bedoelen ze eigenlijk mee of we langs willen komen.... Haha nou niet dus.
    Het lijkt wel een verplichting man, vorige week belde ze ook met de mededeling dat ze die avond er niet waren voor het geval we langs wilden komen, jeetje zeg leef je eigen leven!!
    Stel dat we langskomen en we staan voor een dichte deur, jammer dan.
    Het voelt echt als een verplichting.
    Maar goed toen ik ophing zei ik "Nou ik zal maar niks zeggen...." tegen manlief en hij keek me aan en grinnekte "Nee lijkt me niet verstandig nee, ik begrijp het schatje"

Zo nu hou ik op over mijn s-ouders hoor, sorry maar moet het gewoon iedere keer kwijt.

Hihi, mijn meisje heeft vanavond voor het eerst broccoli zo uit het vuistje gegeten. Ze heeft het al vaker gehad maar nu kreeg ze echt een stuk zeg maar, nou ze vond het wel lekker geloof ik want ze vroeg iedere keer om meer :) Ze heeft dus super gegeten vandaag.

Oooh zo heerlijk, ze gaat heel de dag half kruipend en tijgerend heel de kamer door haha en kletst de hele dag door.
    Het eerste wat ze zegt als ze wakker wordt is "Bal" en echt zoals wij het zeggen, als we beneden komen en ze ziet de kat "Aaaaaaaaaaaaaipfoe" aaipoes dus en mama en papa en als ze iets wilt hebben is het "Heppe" haha zo schattig onze kletskous :)

Zo meiden ik ga mijn bedje opzoeken, morgen weer een drukke dag want alle kamers zijn bezet (70) en zijn bijna allemaal vertekkers dus moeten ook al die bedden verschoont worden....en te weinig personeel....Hopelijk komt er morgen uit de sollicitanten een of meerdere collega ( 's ) bij.

Slaap lekker meiden

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Succes Vlinder, druk dagje, pppfff...
    Maar ja, met dit weer niet zo heel erg.

Ik mocht lekker tot 9.00 uur uitslapen van m'n meissie. Wow heerlijk.

15. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden,
    Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Het gaat ondertussen weer stukken beter...Heb ook met andere mama´s gesproken, en eingelijk hadden we allemaal een beetje een 3maanden-dip denken we...misschien helpt het weer ook niet erg mee, het is hier nog altijd vrij koud...en de babykamer staat de verwarming weer aan...en ik heb echt wat warmte en zonlich nodig...

Wennes, weet je al wat je doet met de fles??
    Kan me voorstellen dat het moeilijk is om te beslissen wat te doen, maar idd. als jullie klein meid happy is, is dat gewoon het beste teken ervoor dat je het goed doet...

Zeehondje...naar buiten gaan kunnen we hopelijk binnenkort meer gaan doen, hopelijk wordt dus het weer beter, dan kan ik idd. lekker stukjes gaan lopen en ergens een terasje doen ofzo...met in het openbaar borstvoeding geven heb ik niet meer zo´n probleem...anders kom ik namelijk helemaal de deur niet uit...knarsetanden, aiai, verveld geluid, hopelijk gaat het snel over...lekker hé, zo´n hangdag huis...hier vandaag ook...

Vlinder, wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt in de nieuw baan...hopelijk valt het werken in de week-enden zo te regelens zoals je hoopt...en misschien is het idd. goed om eens met iemand over je s-moeder te praten...dat zal zeker opluchten en je hoort even van een buitenstaand hoe die het ziet, en hopelijk voel je je dan al een stuk beter...laten we ook hopen dat er niks ernstigs uit je bloedonderzoek komt natuurlijk.
    Wat klinkt dat gezellig zeg dat geklets...;)

Mmiiir, knap hoor dat Feetje zelfstandig zit...en gezellig samen zitten in de douche...dacht dat ik de enigste was die de rare gewoonheid had te zitten in de douche en dan lekker haren te wassen etc...;) Manlief vond dat namelijk erg raar in het begin dat ik dat deed...hier de kleintjes ook al meegehad in de douche...gezellig idd...

Sabrien...klinkt wel alsof je het inderdaad goed naar je zin hebt en lekker aan het genieten bent...houden zo meid, maar idd. wel goed op jezelf letten hoor en niet teveel voor anderen over hebben...( ken het hoor, hier ook eentje die altijd alles maar slikt )
    Wij hebben Vaderdag al gevierd, in Duitsland was het namelijk al, en had voor de papa voor een keer ( ben echt tegen roken ) een lekkere sigaar gekocht, daar houdt manlief wel van...Volgend jaar krijgt hij dan iets van de kleintjes...want die mogen natuurlijk geen sigaar geven...;)

Char, hoe is het nu met Levi?? Jammer dat die baan niets was, maar goed dat je het meteen door had, nu op zoek naar iets beters dus, al iets in gedachten??

Zo meiden, hier ook een lekker thuisdagje....
    Vandaag gaat het goed met de kleintjes, ze hebben een goed ochtenslaapje gehouden...dat is al erg belangrijk, zodat ik de tijd heb wat dingen op orde te brengen...
    Was aan het denken vanmiddag weg te gaan, maar heb er eigenlijk geen zin in...bij het in de kinderwagen leggen of het thuiskomen wordt er toch best vaak nog gehuild, en heb daar even geen zin in...Dus lekker thuis rommelen...wat To-Do lijstjes gemaakt, in Juli ga ik een week naar NL, dus een lijstje met wat er mee moet, wat ik nog moet kopen en wat ik in NL wil kopen...:D Dadelijk nog iets lekkers pakken, en even wat breien of een tijdschrift lezen ofzo...( mits de kleintjes rustig blijven natuurlijk...;))
    Huisje is ook al op orde, dus we kunnen lekker genieten van het week-end omdat manlief ook vrij is...:)
    Alles goed dus...

ow, en nog even...onze kleine man heeft al vanaf zondag niet meer gepoept...:$ Schijnt gelukkig geen kwaad te kunnen, baby´s poepen soms een week tot 10 dagen niet...schijnbaar gebruiken ze nu alles om te groeien...maar vind het toch maar niks hoor...hoop snel weer een fatsoenlijke poepluier te vinden...;)

16. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Fijn dat het weer wat beter gaat nikita. Hopelijk krijgt jullie kleine man er niet al teveel last van dat hij al zoveel daagjes niet gepoept heeft. Maar idd kan het bij kleintjes geen kwaad als er wat langer tussen zit.

@zeehondje jij ben echt verwend door je meisje....heerlijk.

@char jammer van de baan, maar als je gevoel meteen al niet goed is...idd doorzoeken. Nog wat meer op t oog? Valt vast ook niet mee nu iets te vinden.

@sabrien oké dus jij hebt ook een fles laten vallen. Hier drinkt ze na de boterham de fles niet helemaal leeg dus geef nu rond 3 à 4 uur nog 100cc. Begin juli weer naar het cb dus hoor wel wat hun adviseren. Want nu krijgt ons meisje haar laatste fles nog rond 9 uur maar dat is nog vrij laat toch? Vanaf wanneer liggen jullie kindjes rond half 8 in bed.
    Wat kun je soms toch onzeker zij hè.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Wat een weer he dames :( Hopelijk komt dat mooie weer van 2 weken geleden snel terug....

Op het werk alles geregeld, vakantie verzet en heb nu 3 weken in augustus, in de weekenden wordt het ene week op zaterdag en andere week op zondag en niet meer dan 5 dagen per week :) Haha alles wat mijn collega zei dat dit niet kon is nu dus geregeld haha. Ik heb precies door hoe ze is nu, ze stookt alles en iedereen tegen elkaar op en daar kan ik zo skecht tegen.
    Ik had een mooie lijst opgesteld voor de technische gebreken van de kamers die we dan iedere dag in kunnen leveren bij de receptie, nou hotel en mijn rayonmanager vonden dit helemaal super en zij doet er vervolgens weer niks mee en dat vonden ze erg jammer.... Maar ze heeft gisteren haar laatste kans gekregen en anders kan het haar functie/baan gaan kosten.
    Ze moet meer leiding gaan tonen, op een subtielere manier mensen aansturen en als ze iets niet goed hebben gedaan dat ook zeggen.
    Voorbeeld, een collega zet altijd het bekertje aan de rechterkant van de wasbak en deze moet links (haha slaat nergens op maar het hotel wil het zo ) dit doet ze al maanden fout volgens haar.
    Nou zeg dit dan ook maar dat doet ze niet, ik moet vandaag leiding draaien en zal dan dat dan wel zeggen. Dat scheelt voor haar een hoop gezeur en dan leert ze hoe het wel moet.
    Oooh erg he, werk er net een maand en loop nu al aan te sturen en dingen te verbeteren haha.

Hihi, stacey mag volgende week vrijdag afzwemmen voor haar guppy 1 :) Daarna is het vakantie en na de vakantie wil ik haar inschrijven voor het vervolg klasje, dan is de 1e les op haar 1e verjaardag :)

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Klinkt goed Vlinder. Fijn dat je alles hebt kunnen regelen qua werkdagen en vakantie.
    En je klinkt echt als een goede leidinggever en organisator. Als ik het zo hoor ligt die ander er zo uit en kan jij jouw ding gaan doen :).

Wennes, hier rond 20.00 uur laatste fles. Soms iets eerder en soms iets later. Dus half negen slapen. We eten pas rond 18.00 uur en een uur later drinkt ze dan echt haar fles nog niet leeg.

Sophie heeft een beetje 'piepdagen'. Reden zou in ieder geval het vierde tandje kunnen zijn. Deze wil er maar niet doorheen prikken.
    En ik moet zo lachen, het speelkleed heeft echt geen nut meer. Ligt alweer halverwege de kamer.

19. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    :D Ik kom even heel trots vertellen dat ons meisje haar eerste tandje heeft :D, gisterenmiddag bij het geven van het flesje zag ik het!!!!! *helemaal trots* en ze heeft tot nu toe nergens last van!!!! Echt fijn voor haar!!!!!!!!!!!

Gisteren een buggy besteld de nieuwe quinny zapp extra uiteraard in het roze!!!!!! Echt een gaaf meisjeshebbeding!! Maandag of dinsdag kan ik 'm gaan halen, helemaal blij mee. Zelfs de maxicosi kan erop en je kan de zitting naar je toe en van je af kantelen, dus nu kan ze gezellig nog naar papa en mama kijken onder het wandelen.

Heb vandaag ook weer schandalig geshopt voor de doop van ons meisje, een leuk jurkje en bolerotje met legging gescoord en een nieuw zomerjasje. Echt te leuk...... van het merk Gymp, kunnen jullie dat? Wat feestelijk en sjieker zeg maar.

Mama is nu weer helemaal blij met de mooie, nieuwe spulletjes voor ons meisje :D...... alleen jammer dat het weer ons zo laat zitten pffffffff wordt moe van al die regen.....

fijn weekend nog

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Wat een rust hier....

Zo vandaag weer goed gewerkt, het hotel had ook niet veel aan te merken, alleen 2 prullenbakje wat niet leeg was :)
    Natuurlijk gelijk mijn collega uitgelegt waar alles moet enzo en dat ging dus super. :)

@Wennes, hier hetzelfde als zeehondje ook rond 8 uur laatste fles en slapen, ene keer wat later en andere keer wat vroeger. Er moet echt 2 uur tussen haar groenten en fles zitten anders gaat hij echt niet leeg.

@Zeehondje, haha handig he zo'n speelkleed NOT :) Hier leg ik hem al niet eens meer weg want na 5 tellen ligt ze ernaast en ze tijgert/kruipt heel de beneden verdieping door. :)
    Hopelijk snel het tandje door hoor zodat ze weer helemaal het vrolijke meisje is.

@Sabrien, Jeej het 1e tandje :)

Share This Page