mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Joehoeee eerste tandje en dat zonder dat ze er al teveel last van heeft, goeso.

Hier vandaag niet meer dan 450cc opvolgmelk op. Ze is ook wel heel erg aan het hoesten en wat benauwd, maar fruit, boterham en groente gaat er wel goed in;)
    Maar vind 450cc wel erg weinig toch? Lastig vind ik t.

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sabrien, joehoe eerste tandje!
    Fijn hè als ze er niet veel last van hebben.
    Leuk kledingmerk inderdaad.
    Hier een mutsy en hadden de wandelwageninzet ook gelijk erbij gekocht (gekregen eigenlijk). Kan ook allebei de kanten op zitten. Erg handig.
    En hier vandaag helemaal geen regen gelukkig.

Vlinder, vind de vloer zo koud voor d'r.
    Lekker gewerkt weer dus, fijn.

Wennes, maak me soms ook wel zorgen. Hier vaak zo'n 550 cc per dag. Laat meestal wel wat staan. Vanmiddag van de 60 die ze liet staan gelijk pap gemaakt en dit at ze bijna helemaal op. Misschien een tip ook voor jou.
    Ga het volgende week op het cb wel even vragen of het heel erg is dat ze eigenlijk nooit aan die 600 cc komt.

3. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Doe je er dan wat bambix doorheen zeehondje?

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ja inderdaad, fijne granen. En dat vindt ze heerlijk. Met fruit, yoghurt en pap gaat haar mond wijd open. Avondeten is iets minder populair, haha.

5. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Oké ga ik dat ook eens proberen. Hier adviseerde ze op t cb om geen pap te geven omdat ze nu netjes op gewicht zat en hiervoor wat steviger was, maar wat ze nu binnen krijgt aan opvolgmelk is gewoon echt te weinig denk ik.

6. patti

patti Lid

23 jul 2011
    25
    0
    0
    Nunspeet
    Hoi meiden,

Even kort een bericht, ik heb de laatste dagen niet eens mee kunnen lezen ik heb er geen kracht voor. Wat ben ik ziek!! heb buikgriep, hoge koorts klachten aan mijn maag en darmen en mijn suikerwaarden zijn totaal op hol geslagen logisch natuurlijk maar goed... Wat voel ik me verschrikkelijk!! Ik ben helemaal op kan niets in huis doen enzo... zit er even doorheen dus sorry dat ik er even niet ben. Meiden hopelijk tot snel.

Fijn weekend nog.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ben ik ook weer eens.. ik lees doordeweeks vaak wel mee, maar reageren komt er dan niet van..

@La Femme, ook ik vind dat je je moeder lekker moet laten l*llen.. natuurlijk is kinderen opvoeden af en toe wel zwaar. En met 2 tegelijk helemaal. Volgens mij doe je het hartstikke goed. Ben je wel op zoek naar werk nu? Want ook al mis ik Tim natuurlijk wel als ik aan het werk ben, eerlijk gezegd vind ik het ook heerlijk hoor.. om af en toe van huis te zijn en meer dan alleen mama van. Inmiddels wel een poepluier gevonden? Zolang hij er geen last van heeft kan het geen kwaad zeggen ze, maar kan me voorstellen dat je er zelf wel op zit te wachten nu..

@Mir, ik mag toch hopen dat die 200 gram per week de komende weken minder gaat worden, anders wordt Tim echt een reus :) Maar de kans is wel groot dat hij Fee gaat inhalen ja.. ach hij schommelt precies rond het gemiddelde lijntje, dus de helft van de kinderen is toch echt zwaarder (en ik vind het nu zwaar als hij in de maxi-cosi zit!). Wat gaaf dat Fee zelfstandig kan zitten zeg. En wat grappig dat je er per ongeluk in de douche achter kwam ;)

@Wennes, leuk haarspeldjes! Dan wordt het nog meer een meisje! En tevreden meisje is inderdaad de beste graadmeter. In fruit zit ook veel vocht, dus lijkt me als ze met 3 flessen tevreden is, het verder geen kwaad kan.

@Vlinder, super dat het op je werk zo goed gaat en dat je het voor elkaar hebt gekregen om maar 1 dag te hoeven werken in het weekend. En goed van je HA dat hij uitgebreid bloedonderzoek wil doen en je heeft doorverwezen naar maatschappelijk werk. Ik hoop dat het je iets op gaat leveren! En wat leuk dat je meisje zo'n kletskous is.

@Sabrien, fijn dat je zo geniet! Is het mogelijk om minder te gaan werken in jouw beroep/functie? En super dat jullie meisje een eerste tandje heeft! Niet zoveel last van gehad dus met doorkomen? Hier had Tim op het kdv een beker (cup) met daaraan een medaille met een oranje handje met de tekst "papa jij bent mij favoriet" "gemaakt".

@Char, jammer van baan die niet bij je paste, maar groot gelijk dat je verder gaat zoeken. De reactie van Tim op de entingen viel mee gelukkig. Beetje verhoging, maar geen paracetamol nodig gehad verder. En woensdag was hij ook weer helemaal vrolijk. Eet Levi al veel van zijn groentehapje nu?

@Patti, beterschap!

Hier gaat het goed. Afgelopen week de knoop doorgehakt dat ik volgende week 3 dagen naar Zweden ga voor het werk. Zal wel raar zijn zonder Tim, maar goed, het is volgens mij wel super leerzaam en ik ga gewoon extra genieten van het thuiskomen (ik weet niet meer wie dat toen zei, maar dat vind ik wel een goede). Afgelopen donderdag uitje van mijn werk gehad en wij hebben in Nijmegen de Da Vinci Code gespeeld. Was leuk! En we hadden gewonnen.. altijd goed! Nog wel op de raarste locatie tot nu toe gekolfd, namelijk helemaal boven op zolder bij café van Buren, tussen de kerstversiering en lege statiegeldflessen.

Ik lees bij Char dat de 5e melkvoeding snel minder wordt na introductie hapjes, hoe ging dat bij de rest. En hoe laat je dan een 5e voeding vallen? Ik had het er gisteren met mijn zusje over maar die wist het al niet meer (kleine wordt volgende week een jaar). Want ik wil met half jaar ook de bv gaan afbouwen, maar dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik eerst de voeding van 19 uur afbouw om vervolgens die van 23 uur naar 19 uur te halen.. maar goed, duurt nog een tijdje..

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden...
    Ik hoor alweer gekreun uit de babykamer, dus het zal niet lang meer duren en moet wat opschieten...
    Hier een lekker week-end gehad...gisteren hebben ze voor het eerst ´gespeeld´met een ander baby´tje...haha, nou ja, dus de box gedeeld met een ander meisje en dan af en toe per ongeluk handjes vasthouden...;)
    Ook zijn we zaterdag op een bruiloft beland van vrienden die we op straat dus in trouwoutfit tegenkwamen...eigenlijk wilden ze het klein houden, maar ze nodigden ons meteen uit, dus wij mee...en iedereen was dol op de kleintjes...ze hebben bijna niet gehuild en het moet toch wel vermoeiend zijn geweest...dan is het handig als je borstvoeding geeft hé...had het eten gewoon bij me...;)

9. Peppers

Peppers Actief lid

24 nov 2011
    358
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een korte reactie. Ben de laatste tijd nauwelijks op ZP geweest. Had en heb er even de energie niet voor. Zodra die er wel weer is kom ik weer inhaken!

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat jammer Peppers :( Maar vooral ook heel vervelend voor jou dat je zo weinig energie hebt. Ik hoop dat het verder wel goed met jou, Pim en je dierbaren gaat. Sterkte en hopelijk tot snel!

Wat grappig La Femme, dat je zo op een bruiloft terecht kwam. Fijn dat de kleintjes het goed deden!

Hier een prima dagje, alleen op melkgebied was het een beetje jammer. Toen ik op het kdv aankwam merkte ik dat een container melk niet goed dicht had gezeten.. dus 200 ml foetsie. Gelukkig stond er 200 ml in de vriezer. Kwam ik Tim ophalen, bleek dat de leidster ook nog de beker had omgestoten waardoor er de helft uit was, gelukkig stond er ook nog een halve beker "reserve"voeding (geef ik altijd mee voor als hij om 17.00 ineens enorme honger krijgt).. maar goed wel in totaal dus 300 ml door de gootsteen. En dat terwijl we juist vandaag hebben besloten toch op zondagmiddag al naar Zweden te reizen i.p.v. maandagochtend.. niet handig!

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    laat ook maar weer ff mn neusje zien.

hier ook echt mega druk met de meiden! Megan is een echte pubber en wil nu niet meer slapen tussen de middag dus lekker druk.
    Met Suzannah gaat alles lekker.
    Ze krijgt nu al ruim een maand geen koemelk meer en het lijkt hierdoor wel een stuk beter te gaan. Het gillen is een stuk minder en ik krijg ook de indruk dat ze nauwelijks pijn meer heeft.
    1,5week geleden een darmbiot gehad, daarna kreeg ze helaas koorts dus een nachtje ziekenhuis. zE had een bacteri opgelopen van de ingreep, niks ernstigs maar ze was er wel goed ziek van.
    Nu duimen dat de uitslag wat laat zien waar we wat mee kunnen en anders terug naar de kinderarts.

Ze heeft inmiddels eindelijk 1 tand :D Ze kan goed zelf gaan staan met steun dus erg knap.
    Sinds de start van het kmvrije dieet komt haar linker kant ook iets beter mee gelukkig. Ze zal voorloopig wel fysio moeten houden maar dat is niet erg. Ze gebruikt links niet goed en de kracht is echt veel minder als op rechts maar ze gebruikt hem wel en het had echt veel erger kunnen zijn dus we zijn hope vol.
    Ze is heel erg vrolijk en kan overal om lachen! Gister maakte ik haar oren schoon en ze gierde het uit van het lachen.........zo leuk!

Met iedereen alles goed?

xxx, sloppy

12. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Sloppy, wat fijn om te lezen dat het allemaal wat beter gaat!!!
    Fijn he, dat gegiechel en gelacht van die kleintjes, heerlijk!! En megan een echte peuterpuber hihihi, alles is nee zeker?

Peppers, jammer, hopelijk komt de energie snel terug!!!
    Knufffff

Jessie, pffff inderdaad zonde van melk zeg!! En wij hebben de voeding van 23:00 uur laten vervallen en kwamen zo dus op 4 flesjes uit om +/- 7:00 uur, 11:00 uur, 15:00 en 19:00 uur.
    Ik merkte dat ze op het laatste de fles van 23:00 uur echt niet meer wilde en ze sliep ook keurig door na het stoppen van die fles, ben er dus gewoon in 1 keer mee gestopt. Gewoon uitproberen dus, moet er wel bij zeggen dat ik geen BV heb gegeven!!! Weet niet of dat nog uitmaakt?

Wennes, ons meisje krijgt ook 3 flesjes en daar is ze prima tevreden mee! Staat ook op verpakking voeding: 6-8 maanden 3-4 flessen en van 8-10 maanden 3 flessen voeding per dag (180 +6). Heb dit ook i.o.m. consultatiebureau gedaan. Ons meisje krijgt 's morgens wel pap (3 schepjes door de fles) en 's avonds 2 schepjes rijstebloem.

Check mijn banner :D, jeetje wat gaat het snel zeg!!

13. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Jaaaa ook alweer 7 maandjes Sabrien.

Hier is ons meisje gewoon al 2 dgn om 9 uur wakker, heerlijk op mijn vrije dagen:D

@patti hoe voel je je??

@mmiiirrr waar ben je, druk? Mis je gezellig geklets:)

@sloppy fijn dat het allemaal een stuk beter gaat. Heerlijk die peuterpubertijd..hihi

@peppers rustig aan meid, hoop dat je snel wat meer energie hebt en weer gezellig mee kan kletsen.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Peppers, wat balen dat de energie even ver te zoeken is. Maar de energie die je hebt moet je in je mannetje steken!!!

Sloppy, wat fijn dat het beter gaat met de kleine meid. Misschien kan ze nu door het dieet haar energie in de linkerkant gaan gooien. Hopelijk blijvende vooruitgang.
    Leuk om even wat van je te horen.

Jessie, wat zonde van de melk zeg.
    Nog veel regelen voor de vakantie?

Nikita, grappig om zo op een bruiloft terecht te komen.

Hier alles goed.
    Tand wil alleen maar niet doorkomen. Ziet er heel raar uit, maar 1 bovenstaand. Haha.
    Verder slaapt ze wat minder lang overdag. Ook geen ramp.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ben zo geschrokken net!
    Ik was boven nog even aan het opruimen na het douchen van Sophie. Manlief neemt haar mee naar beneden om de fles te geven. Hoor ik haar opeens huilen en manlief roepen 'nee hè!'. Ik ren naar beneden. Was ze van de bank gevallen. Ze zat helemaal in de hoek (loungegedeelte), kukelt voorover en rol eraf. Op haar rug op de grond. Gelukkig redelijk dit kleed en waarschijnlijk niet de tafelpoot geraakt (geen helmpje op). Ze huilde echt zoals ik nog nooit gehoord had. Hartverscheurend. Na een paar minuten werd ze rustiger. Fles gegeven (wel 70 laten staan) en daarna even bij mij gezeten. Ze kon alweer lachen gelukkig. Ze was al ontzettend moe dus gelijk naar bed.
    Hoofdje en ruggetje/buik bekeken. Niks bijzonders opgemerkt. Zouden jullie haar wakker maken vannacht?

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bah wat naar.. wakker maken is misschien wel verstandig. Maar als je zeker weet dat ze niet op haar hoofdje terecht is gekomen, dan is misschien niet nodig. Even huisartsenpost bellen?

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Jeej, snap dat je geschrokken bent zeg bah. Gelukkig huilde ze meteen dat is een goed teken. Weet niet of je ze wakker moet maken, als je denkt dat ze op dr hoofdje is gevallen wel. Als je echt twijfelt kun je het beste overleggen met de HAP misschien. Sorry aan mij heb je dus niet zoveel;)
    Hoop dat de schrik snel wat wegtrekt

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ze werd net even wakker, maar voordat ik boven was sliep ze alweer. Werd wel wakker toen ik bij d'r bedje stond. Even ogen open en lekker weer verder slapen.
    Ik denk dat het bij haar ook vooral de schrik was :(. Ga als wij gaan slapen nog even kijken en laat haar dan lekker slapen. Alleen als ik wakker word vannacht ga ik wel even kijken denk ik.
    Schrik is alweer wat weggetrokken. Manlief zag haar vallen. Nooit meer op de bank alleen dus.

19. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Zoals je het omschrijft lijkt het idd vooral de schrik. Ik zou ook nog even kijken als je zelf naar bed gaat en als je vannacht wakker word zou ik het ook niet kunnen laten;)
    Ja dan zie je hoe snel zoiets kan gebeuren hè, Pfff ook heftig voor je man dat hij t zag gebeuren.
    Hoop dat je toch goed kunt slapen.

20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Och germ arm sophietje en arme papa, wat zal die geschrokken zijn toen hij het zag gebeuren!!!! Het is zo snel gebeurt he? Ze vliegen nu alle kanten op.... Hoe is het vannacht gegaan, heeft ze lekker geslapen. Denk ook dat het de schrik is geweest. Knuff op schrik!!

Wennes, ja onze meisjes 7 maanden :D whoeiii wat gaat dat snel!!
    Heb jij ook al zo'n slaapkopje hihihihi lekker he? Heerlijk om zo lang te slapen, kan ik echt van genieten mmmmmmmmm........ Als ik haar doordeweeks om half 7 wakker maak is ze nog echt van de wereld och germ, dan slaapt ze nog zo lief. Echt jammer dat ik haar dan wakker moet maken.

Fijne dag!!!

Oh ja we krijgen vanavond nog "kraamvisite" van een oom en tante van mijn hubbie :$ (hoezo laat?) hahahaha, ik zei nog aan de telefoon, ze maakt nog net niet zelf de deur open. Als ze maar niet met maatje 50/56 aankomen hahahaahahahahahahahaha :D:D:D...

Deel Deze Pagina