mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Kaat en Josjo, welkom terug van vakantie!

@Kaat, fijn dat jullie meisje het zo goed naar haar zin heeft gehad. En die schrammen horen erbij zeggen.. teken dat ze lekker op ontdekking gaat ;)

@Josjo, jippie geheimpje is niet geheim meer! Maar wel eng dat je bloedverlies had. En natuurlijk is elke zwangerschap anders, maar kan me heel goed voorstellen dat je erg opgelucht bent als je dinsdag een goed bewegend kindje ziet. Sowieso vond ik elke controle toch weer eventjes spannend.. Gelukkig zit het met de zwangerschapsdementie wel goed want de baan van Sabrien is in gevaar.. niet die van mij gelukkig.

Hier een moe mannetje, viel zojuist aan de borst in slaap terwijl hij vanochtend toch ook al ruim 2 uur had geslapen. Ach ja, het is ook warm, misschien komt het daardoor. Hij kan nu trouwens ook op z'n buik slapen. Fijn voor hem, maar ook wel een beetje eng voor ons. Maar goed, we hebben een aerosleep en hij kan in principe goed zijn hoofdje optillen, dus we moeten er maar vanuit gaan dat het goed gaat. We kunnen hem toch niet vastbinden in bed..

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Welkom terug Kaaat en Josjo.
    Heerlijke vakanties gehad! Lekker weer ook.
    Hier nog drie dagen werken en dan zes weken vrij en het eerste weekje gaan we op vakantie in Nederland. Hoop dus op een beetje mooi weer.

Josjo, hier nu dus openbaar gefeliciteerd!
    Wel spannend weer zeg. Komt vast goed!

Ze is van de bank gevallen. Maar het huilen was meer van de schrik. Geen schrammen of blauwe plekken gevonden gelukkig.
    Het eerste avondje/nacht/ochtend zonder ons meisje was heel raar, maar ook heel gezellig!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Heeee meiden, sorry tijd niet geweest maar als ik tijd om rustig te zitten viel ik in slaap haha.

Het gaat goed hier, momenteel heeft S een fase dat ze slecht eet maar zal ook wel weer over gaan. Donderdag ga ik eventjes naar de inloop op het cb en dan kan ik vragen hoe of wat.
    Ze babbelt lekker alleen heb ik het idee dat grove motoriek wat minder snel is, ze tijgert nog steeds en dat was het. Ze gaat niet zelf zitten, doet geen poging tot gaan staan enz

Qua werk....Het bevalt opzich wel goed alleen ze hebben vorige week een grote rearganisatie gehad en alle leiding en ass-leiding zijn zo goed als per direct ontslagen en het ziet ernaar uit dat per oktober het bedrijf waar ik voor werk failliet zal gaan....Gelukkig had ik nog geen nieuw contract ondertekend omdat ik aangesteld was als ass-leiding en kan ik nog ff blijven.
    Ik had aangegeven dat ik 6 dagen per week werken gewoon teveel vond en nu werk ik er dus 5 per week. Dit zijn dagen van 9-uiterst half 4 en als ik leding draai begin ik om 8 uur.
    Nu dus groot personeels tekort en aankomende 3 weken ben ik leiding omdat de andere op vakantie is 3 weken..... Nu komt het, we werken met 5 meiden daar (wat eigenlijk al te weinig is) en nu gaan er in de 1e week 2 op vakantie en in de 2e en 3e week 3....Degene die kunnen werken dan dat is een nieuwe die dus nog niet op tempo werkt en nog niet allen kan en slecht werkt en de andere blijft veel fouten maken....en moet ik 7 dagen per week werken....
    Haha dat gaat mooi niet door, ik heb een mail gestuurd naar de rayon manager maar volgens mij wordt er niks aan gedaan.

Ik ben niet van plan om me eigen de naad uit te werken omdat er personeels tekort is en er 3 op vakantie gaan terwijl het 90% zeker is dat het bedrijf in oktober foetsie is....
    met minder personeel zijn de dagen nog wat langer en ik ga niet van 8 tot 5 werken heel die drie weken, heb ook een gezin en mijn meisje.

Maar goed, ik heb alweer 2 sollicitaties lopen, bij 1 moet ik morgenmiddag op 2e gesprek komen en bij de ander ontvang ik binnen 3 dagen bericht (Josjo volgens mij bij het bedrijf waar jij werkt, heeft het 2 letters??)

Enne Josjo....WAUW!! :D
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook regelmatig bloedverlies gehad.
    Dinsdag zie je vast een mooi bewegent wonder weer hoor!! :)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Sorry voor de lange stilte, nu alleen even een ego, en later kom ik weer terug om bij te beppen dames!

Beer is een uitstekende kerel die nu voortaan elke 4 uur zn flesjes mooi leeg drinkt! 90cc 3 scheppen.
    Voorheen moesten we m om de 3 uur voeden, maar Beer werd daar savonds helemaal kriegel van, omdat hij enorm veel zuigbehoefte heeft, maar zn flessen dan niet leeg dronk,omdat er te weinig tijd tussen zat.
    Nu om de 4 uur lijkt hij het beter te vinden, en heeft bijna geen tut/duim meer nodig, en drinkt zn flessen beter leeg.
    Nacht is nog steeds 5 uur doorslapen, en dan nog moeten we m wakker maken.
    Heerlijk zo een makkelijk mannetje.

Aankomende woensdag heb ik intake van het CB hier thuis, en smiddags komen ze voor een uitgebreide gehoortest.
    Ze zijn al een keer terug geweest voor zijn linkse oortje, en die test mislukte toen ook weer.
    Oortje geeft wel signalen terug, maar niet voldoende om de test te laten slagen.
    Kan zijn door vuil in zn oortje, door t poepen in t vruchtwater, een verkoudheidje, maar ook door een gehoorbeschadiging.
    Je weet t niet.
    Maar toen de dame van de test begon over gehoorapparaatjes, en kastjes in zn hoofd, kon ik wel janken, en stonden de tranen me in de ogen.
    Wat voel je je als moeder dan rot zeg...:(
    Maar woensdag weten we meer.

Mijn man heeft nu nog 1 hele week vakantie, dus daar wil ik ook nog even lekker van genieten.
    En dat heeft natuurlijk voorrang op ZP, ;)
    Lees wel elke dag ff mee, maar vaak via de Ipad, en dan is reageren net ff wat lastiger, als je een kwebbelkous bent...

En oh ja, ik heb Beer ingeschreven voor babymassage!
    Lijkt me zo een leuk uitje voor ons 3en!

Iedereen een dikke knuffel, en een kus voor de kids.:)

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Lieve brabbel, gefeliciteerd!!!!!\
    Helemaal gemist joh, echt zo gaaf.
    Geniet lekker van de tijd dat je man thuis is en natuurlijk van het feit dat jullie nu een gezin zijn!!

Bij Stacey hebben ze ook meerdere malen de test moeten doen, ze had veel oorsmeer waardoor ze niet slaagde maar dit is gelukkig de 3x wel goed gegaan :)

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    He daar ben ik ook weer even! Zijn een paar dagen bij mijn ouders zat er een beetje doorheen (door verschillende redenen) En aangezien mijn ouders in een andere stad wonen mis ik die enorm dus ben lekker bij hun en worden even goed in de watten gelegd! En kan ik mijn neefje van 4 ook even veel aandacht geven (die woont bij mijn ouders) Vorige week voor het eerst zwemmen vond Levi geweldig! Maar na een uurtje was hij er klaar mee en ontzettend moe.

Welkom terug vakantie-gangers Kaat en Josjo!

En jippie het geheimpje hoeven we niet meer voor ons te houden!
    Kan me goed voorstellen hoor Josjo dat je het allemaal erg spannend vind!
    Maar ik weet van mijn moeder die heeft 3 kinderen en 3 verschillende zwangerschappen gehad.

Nog even een dikke knuffel voor Patti en haar gezin!

Brabbel jeetje wat gaat het toch snel Beer alweer 2 weken!

Zo Vlinder 7 dagen is wel erg veel indd!

Zeehondje lekker hoor bijna vakantie! En in Ned. op vakantie is ook erg leuk!

Jessie,ik vind buikslapen ook nog eng maar heb ook een aerosleeper maar dan nog he?

Levi wil nu al een week niet slapen hij vecht er echt tegen! Heeft ook veel meer dorst komt sneller voor een fles wil niet zonder mij zijn. Hmmm best vermoeiend maar ach ook dit hoort erbij zullen we maar zeggen.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    ff snel, moet zo naar m'n werk. Echo was goed, datum staat nog steeds op 18-1-2013. Ga het straks op m'n werk vertellen en aan m'n vriendinnen die het nog niet weten :) leuk leuk. Ben zo opgelucht, uk sprong op en neer, zo gezellig :D en daarna keerde hij ons de rug toe haha

Tot later!

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden,

Ik ben ook weer terug van weggeweest.
    We hebben voor het eerst in een hotel overnacht met de 2 kleintjes.
    We moesten naar Berlijn, om Nederlandse paspoortjes aan te vragen.
    In het hotel ging het allemaal erg goed, was zelfs heel gezellig, zo de hele avond samen op bed liggen-zitten en knuffelen.
    Ook dan maandg de hele dag onderweg geweest, gelukkig heb ik geen probleem meer met in het openbaar te voeden ( THX voor de tip die ik hier heb opgedaan, m.b.v. een vest of een grote sjaal zie je echt niks...;) ) Dus als ze honger kregen even een restaurantje, cafétje opgezocht en de kleintjes aan de borst genomen.
    Op de ambassade hebben we de luiers verschoond, dus zo krijgen we ook al een aantal leuke verhalen voor later...;)

Eind vorige week voor de laatste keer naar de ostheopaat geweest, voor Niki haar hoofdje. Gelukkig is het helemaal mooi rond geworden, dat zagen we zelf ook al en Romi is nog een keer behandeld voor zijn buikpijntjes.
    Nou en sinds zondag poept hij me toch een partij.
    Zondag nachts zelfs, tijdens het verschonen...dus manlief met een naakte baby naar de wastafel gelopen, poept hij onderweg ook nog eens de hele hotelvloer onder, en vervolgens nog eens in de wasbak tijdens het schoonmaken...( een heerlijk foto moment...;) )
    Het heeft nu in 1,5 dag al alle kleuren gehad, soms heel normaal, soms heel erg groen en plakkerig, en 2 keer zater er hele slijmstukken bij.
    Is dat normaal?? Heb het hier op het forum ook al gevraagd, misschien heeft het wel met de behandeling van de ostheopaat te maken, dat eindelijk een blokkade weg is ofoz, want hij poepte echt één keer 8 dagen niet...Wil het vandaag nog even bekijken, maar anders bel ik even de dokter ofzo...Hij is verder super vrolijk en geen koorts ofzo...

Owo, moet nu even naar de babykamer, zal straks op iedereen reageren...Maar zag al wel voorbij komen dat het geheimpje geen geheim meer is....:D:D PROFICIAT JOSJO...♥

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Jessie, idd was het in Duitsland noodweer, maar bij ons viel het gelukkig wel mee. Hier trouwens Niki nu één keer met haar rechter duim in d´r mondje gevonden, dus het kan nog alle kanten op...Mijn zusje is trouwens eigenlijk ook links, alleen schrijft ze rechts, maar dat is grappig, rechts houd ze de pen echt helemaal verkrampt vast, en links heel normaal...Dus ze denkt zelf dat als ze zou oefenen ze ook links zou kunnen schrijven...

Kaat, heerlijk klintk dat zo die vakantie...Moet heerlijk zijn geweest voor jullie kleine meid zoveel buiten te zijn...en blauwe plekken, ach, die gaan wel weer weg toch...

Josjo, wow, alweer 12 weken bijna...dan had ik dus toch over iets heengelezen,want dat je al een kloppend hartje had gezien wist ik niet...Jeetje, wat gaat het snel zeg...ow en nu je latste berichtje...alles goed...:D

Zeehondje, met dat goede weer in NL moet het toch eindelijk wel goed komen...het was nu al zo lang belabberd...
    Waar gaan jullie heen?

Vlinder...jeetje zeg wat balen van je werk...mar wat zou het grappig zijn als je in het berdrijf van Josjo gaat werken...

Brabbel, maakt helemaal niet uit dat je even ego reageert...Beer is belangrijk nu...laten we hopen dat het helemaal goed komt met zijn oortje...

Char, laat jezelf maar even lekker verwennen door je ouders dan....heb je verdiend...ik ben volgende week ook een week in NL bij mijn ouders, zonder man want die moet werken...dus dan wordt ik hopelijk ook lekker verwend...;) Ben je alleen geen zwemmen met Levì?? Was het water warm genoeg dan?? Geweldig hé dat zwemmen, maar ze zijn idd. echt kapot daarna...

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Josjo, wat fijn dat de echo goed was :)

11. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Joehoeee voor geheimpje dat geen geheimpje meer is:):) en een goede echo vandaag.....jippieeeeeee!! 12 weekjes gaat snel joh, al zal dat voor jou niet zo voelen.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn Josjo dat de echo goed was!!!

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hoera voor goede echo, Josjo!

Hier niet zo leuke berichten gehad vandaag en gisteren, kom er wellicht later nog wel op terug. En vandaag onze trouwdag gevierd (2009), door diezelfde berichten niet zo enthousiast en uitbundig, maar als je dan Tim ziet lachen en brabbelen, dan kan je alleen maar heel blij zijn met wat je wel hebt en de onschuld en onbezorgdheid van ons kleine mannetje..

14. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Proficiat met jullie trouwedag...3 jaar dus...wij zijn ook in 2009 getrouwd...Geweldig hé, die kleine onschuldige wezentjes...je bekijkt de wereld echt helemaal anders vind ik sinds ze er zijn.
    Hopelijk zijn de vervelende berichten niet al te erg en kunnen jullie er iets aan doen.

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Josjo,Fijn dat de echo goed was!

Jessie,indd wat er ook is hou je daaraan vast niets is mooier of belangrijker dan je kleine wonder die liefdevol naar je lacht! Knuffel!

Ik zit ook niet helemaal lekker in mijn vel (spelen ook een aantal dingen) maar Levi is onze zonnestraal die altijd voor ons straalt!

Zal zo een foto in in mijn album zetten van het zwemmen.

Fijne avond lieverds!

Vandaag weer wezen zwemmen het water is 32 graden dus dat is goed voor een klein kind,hij gaat niet urenlang in het water hoor maar we genieten ervan ook al is dat maar even! En we gaan nog alleen binnen zwemmen dus niet in het buitenbad.

16. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    He bah jessie, niet fijn. Tuurlijk is tim jouwe lieve schatje en put je daar troost uit, hopelijk voel je je gauw minder rot, wat het ook is.. Sterkte.

Hoe zou het met patti gaan meiden, hopelijk horen we gauw wat van haar...

En mmmiiir joehoe waar hang je uit? Of heb je nu ook vakantie voor de vierdaagse? Hopelijk gaat alles goed. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat met bedenken en beslissen wat je allemaal wilt ten aanzien van een brusje..

Heerlijk he, dat babyzwemmen! Ben nu al vijf weken niet geweest maar we gaan morgen weer. Op de fiets in het stoeltje tegenwoordig, vindt ze fantastisch!

Zeehondje, is de schoolvakantie al begonnen?

17. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Neeee, de waterpokken zijn hier uitgebroken:(

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Owwwww wat vervelend Wennes! Beterschap!

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Beterschap Wennes!
    Heeft ze er veel last van?

20. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Ze heeft vorige week wel wat koorts gehad en nu is ze wat pieperig. Maar ze heeft er nu nog niet zoveel, maar je ziet er steeds gewoon een paar bijkomen. Hopelijk gaat t meevallen. Lotion en zemelenbadje is in ieder geval al in huis gehaald;).

Share This Page