mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nikita,Wat vervelend dat jullie zo nat zijn geregend wij waren net ook even een boodschap wezen doen en helaas ook een regenbui over ons heen gehad! Betreft oppassen hebben mijn ouders schoonmoeder schoonzusje en een kennis al eens opgepast nooit heel lang maar vooral ook voor het wennen voor mij,zn papa en voor Levi zelf.

Wij hebben indd ook zo'n doomoo zitzak hij vind het vanaf dat hij 3 maanden was pas leuk om erin te liggen slapen doet hij er nooit in maar vind het heerlijk als ik de doomoo bij mij op de bank zet.Nu hij groter word zijn die riempjes niet echt heel handig nee.Heb er ook een swing bij heb je zo'n wippertje idee. Jij dus ook misschien wel weer werk spannend al duurt het voor jou dan nog even zie ik.

@Sabrien en Brabbel,mooie en leuke foto's!

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wauw brabbel wat een knapperdje....

@sabrien jaaaa ook alweer 8 maandjes, gaat echt zo hard. En gewoon al 2 tandjes, hier nog niets te zien hoor. ga zo eens bij je fotootjes spieken.

@zeehondje Hmmm slapen savonds probleem, succes ermee. Leuk hè als ze steeds meer kunnen.

@char fijn lekker je ouders dicht bij je van het weekend. Genieten saampjes. Hier misschien ook nog wel even over de beroemde kermis;)
    Wat een naar nieuws van je oma....

@nikita ojee jullie zaten precies in een regenbui....maar als we de vooruitzichten mogen geloven....heerlijk zon....

@josjo leuke dag gehad gisteren? Feestje is van het weekend toch pas?

@kaat jammer dat je weggaat, heel veel geluk voor de toekomst.

Hier gaat alles goed. Ons meisje is weer opgeknapt van de pokjes, nu nog wegtrekken van de kostjes en plekjes;)
    Hier gaat ze nu op handen en knieën zitten en dan zo op en neer 'wippen' maar ze heeft noviet het besef dat ze vooruit kan. Als ze op de grond ligt schuift ze wel achteruit.
    Hier ook nog 5 weken werken voor we vakantie hebben, ben er wel aan toe hoor..hihi.

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Neeeee heel bericht getypt op de iPad: alles weg! Nu dan maar kort haha woensdag was een topdag: zon, taart, naarhet kronenburgerpark waar we elkaar 5 jaar daarvoor hadden ontmoet, biertje in het café waar vorig jaar m'n vliezen braken haha en savonds lekker pannenkoeken gegeten.... Was n superdagje! En zondag wordt het zomer? Heel fijn, dan vieren we haar verjaardag namelijk :)

Char, wat erg van je lieve omaatje... Ook al is ze 88 dan hoop je inelk geval dat het geen lijdensweg gaat worden hè....

Kaat het gaat je goed, ik snap je en wie weet zien we elkaar hier ooit nog eens!

Oh jee wilde een heel bericht schrijven maar m'n meisje is wakker... Kom later terug!

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ Wennes,Wat fijn dat jullie kleine meid weer is opgeknapt!
    Ze doet al lekker tijgeren dus!

@ Josjo,Fijn om te horen dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad!
    Word zondag een extra zonnig dagje voor jullie dan! :)

Indd mijn oma heeft een mooie leeftijd en een mooi leven gehad maar hoopte liever voor haar dat ze niet op het einde van haar leven zou gaan lijden en hoop zo dat ze in December gewoon nog bij ons trouwen zal zijn!

Zo Levi was vanochtend gewoon pas om 8.15 wakker en ging gister om 8.00 slapen!

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! meiden,

Nu is het hier hartstikke rustig en ben ik hier veel te vinden...;)
    Ben blij dat ik gister bij mijn half-nieuwe werkgever ben gaan praten....zit nu thuis met een stuk minder ´schuldgevoelens´ omdat ik weet dat ik vanaf Februari weer kan werken.
    Het was soms zo dubbel, heb zo naar de kindjes verlangd en er zo hard mijn best voor gedaan, maar vlak voor de zwangerschap werd mijn contract niet verlengd, en ik denk dat ik daardoor niet lekker thuis zat. Wetend dat ik na mijn jaar ouderverlof eerst werkeloos thuis ben. Gelukkig heb ik tijdens mijn zwangerschap een klein bijbaantje gehad, en die willen mij heel graag terug, dus nadat mijn betaald ouderverlof eindigt kan ik weer parttime aan het werk...Het enigste waar ik nog aan moet wennen is dat ik dus niet echt een 100% thuisblijfmama ben in mijn hart, en dat had ik eigenlijk wel van mezelf verwacht.

Verder moeten we volgende week voor de tweede ronde prikjes en heb toch nog wel wat vragen die ik mee wil nemen.

Gooi ze hier ook eens in de groep:

- Niki knippert veel vaker en duidelijker met één oog. Ze knipoogt dus heel vaak.
    - Romi slaapt nog altijd vaak met zijn ogen of één oog half open.

Ze zijn nu 4 maanden, moeten die dingen niet langzaam verdwijnen? En kunnen ze kwaad?

Verder merk ik dat Romi ook soms huilt om aandacht. Maar hem laat ik niet graag huilend liggen. Voor ik het weet huilt hij uit één adem en wordt dan helemaal blauw. 2 keer kreeg zelfs manlief paniek, Romi ademde zo lang uit dat z´n ogen zelfs wegdraaiden, we hebben toen behalve in z´n mondje blazen, ook op zijn rugje geklopt en lichtjes geschud, maar wat was dat eng zeg. Weet niet goed of dat kwaad kan.

En verder wil ik dus gewoon dat de dokter Romi even bekijkt...op de een of andere manier is hij gewoon mijn zorgen baby. Omdat hij dus niet meer groter en zwaarder is dan zijn zusje...hij is heel bleekjes ( soms denk ik wel eens dat hij er ´slecht´ uitziet, maar ja, heb natuurlijk de vergelijking met zijn veel donkere zusje thuis ) Hij poept gewoon veel minder en heeft nog altijd buikpijn.
    Alhoewel hij natuurlijk wel de eerste is die zich om heeft gedraaid, dus waarschijnlijk is er niks aan de hand. Maar ja...soms denk ik wel eens bij mezelf...is dit nu moederinstinct dat er iets niet met hem klopt...of ben ik gewoon lichtelijk paranoia door alle ´enge´verhalen die je hoort...

haha, zoals jullie wel zien, ben ik vanochtend al lekker vroeg wakker geworden met de kleintjes. na 4 keer ´s nachts uit bed te zijn geweest, besloten ze dat 7.30 een mooie tijd was om mama uit bed te halen.
    Met als gevolg dat ik nu om 11h al helemaal klaar ben met alles, en het hier nog altijd regent en we dus denk ik vandaag niet naar buiten gaan...een lekker dagjes ZPen dus...

Char, nee zo´n swing-wippertje hebben we niet...Heb jij daarvan een link...of ik zal straks eens googlen...jeetje zeg...wat een lekker nachtje zo met Levi...;) * lichtelijk jaloers...hier was het vanacht alweer om 00.00 raak, en vervolgens om 01.30, 04.30 en 6.00 *

Wennes, idd lekker zon en goed weer in het vooruitzicht...dat zal ook wel goed zijn voor jullie meisje dat de korstjes mooi kunnen genezen.

Josjo...tot strakjes...lekker mazzel met het weer gehad dus...

Nou meiden...ga nog eens een rondje met de kindjes spelen en dan langzaam eens een bouillong voorbereiden, voor een lekkere soep vanavond...haha, voel me stiekem wel echt een ouderwetse en goede huisvrouw zo...;)

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
  7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Uuuhhhh...even snel een paar reacties op vragen enzo.
    Ze gaat rond 20.00 uur naar bed. Ikzelf dan nog niet hoor ;). Maar deed die dingen zodat zij hoort dat ik er nog ben. Ze werd wel om 5.00 uur wakker. Met moeite weer in slaap. Gister ging ze wel weer gelijk slapen (na 1,5 week weer gelijk gaan slapen zonder te huilen dus). Maar om 4.30 en 5.30 uur wakker. Speen was genoeg. Wel om half acht de fles ma eerst nog even bij ons in bed te hebben gelegen. Ze had honger. Maar ja, de laatste fles drinkt ze vaak ook maar half nu :(.

Brabbel wat een mooie foto!

Zo nu weet ik het niet meer. Ben ook van alles tegelijk aan het doen haha.
    Vanmorgen gezwommen en manlief o's meegeweest en heeft gefilmd. Leuk!

Kaat2000 veel geluk, liefde en gezondheid!

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Hi Ladies,
    Ik kom me hier ook melden.. Zal eerdaags wat terug lezen en reageren..

Voor degene die mij niet kennen.. Ik ben 8 juli bevallen van een prachtige dochter..:) Ik ben zwanger geraakt van onze tweede ICSI behandeling..

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Welkom kaaat en gefeliciteerd met jullie dochter!
    Volgens mij ken ik jou nog van het andere topic.

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi kaaat welkom! Gaat alles goed met je meisje?

Brabbel oh ja die foto, vond m ook zo mooooi!

Sabrien, zal zo de doop foto's even bekijken, was ik ook niet aan toe gekomen...

Nikita, jouw eerste twee vragen zijn naar mijn idee onschuldig, al zie ik t nikita niet doen natuurlijk, dat slapen met de ogen open kunnen volwassenen zelfs doenm daar hef je h geen zorgen om te maken.. Dat wegvallen, dat had Stacey ook... Zou vlinder ook op vakantie zijn?

Dan even iets heel anders... Hoe zou het met patti zijn? Het laatste bericht kregen we van haar man dat ze met spoed was opgenomen... Ik maak me eigenlijk wel n beetje zorgen. Hoorde bij de aug mama's een naar verhaal over iemand die zwanger is en moest toen aan patti denken... Ik ga haar maar even een pb sturen...

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Josjo,Ik ben indd ook erg benieuwd hoe het met patti is en haar gezin!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ze heeft zich in juni aangemeld bij de januari mama's.... Heb haar gevraagd of ze hier nog komt vertellen wat er toen was....

13. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Idd. hier ook eentje die benieuwd is naar Patti...
    Is ze nog een keer online geweest eigenlijk, nadat haar man hier iets heeft gepost. Ga dadelijk eens kijken. Ow Josjo, lees nu jouw berichtje...ik hoop dat ze even komt berichten ja, maar als ze in Juni online is geweest moet alles toch wel goed zijn gekomen.

Hier verder alles goed. Romi is echt onrustig de laatste dagen, hij slaapt niet lang overdag en hij huilt veel en snel, Hij wil dan alleen bij mij zijn en hoeft nog geen eens de borst. Dus dat is wat vermoeiend maar ook wel uit te houden. Gelukkkig is Niki erg makkelijk op het moment. Ze slaapt zoveel. Gisteren was ze in totaal maar 3 uurtjes wakker overdag, en vanacht sliep ze ook 10 uur door. Lijkt me bijna alweer teveel, maar als ze wakker is is ze super vrolijk.

THX Char voor de link. Gebruik jij het veel? Lijkt me best wel handig, maar denk niet dat ik het veel zal gebruiken.

Zeehondje...aha, o die manier doe je het dus...;) tsja, hier gaat het naar bed brengen dus ook de ene avond beter dan de andere...Wat leuk dat manlief het babyzwemmen heeft gefilmd. Wij hebben ook al wat filmpjes gemaakt met ons fototoestel...ging best wel goed...willen nu een camcorder kopen, maar jeetje zeg, vind die dingen best wel prijzig...

Kaaatje...goh meid...jouw ken ik nog niet...;)

Josjo...bedoelde je met dat wegvallen, dat huilen? Wat deden jullie daaraan? En heb je ooit gevraad op het cb of het kwaad kon?

Meiden...nog een vraagje....( haha, zoals jullie merken heb ik een beetje tijd de laatste dagen;) ) Wanneer begint eenkennigheid?
    Allebei hebben ze nu al een keer gehad dat ze bij een vreemde op de arm waren en met zo´n centebakje begonnen te huilen, echt een hultje wat ik nog niet kende, en ze alleen naar mij toe wilden. Toevallig zei een andere mama met een kindje van dezelfde leeftijd dat zei het ook al eens heeft gehad. Ik dacht alleen dat eenkennigheid pas later kwam...
    hmmm...als Romi nog even rustig blijft ga ik eens googlen...

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zo hè, ben je 9 maanden vergeten hoe t was om ongesteld te zijn, mag je die 9 maanden inhalen in de eerste menstruatie.
    My god, ik loop leeg!!! :$
    Let op; 2 maandverbanden achter elkaar, onderbroek dr over, hydrofiel tussen de benen, weer een onderbroek dr over, en NOG!! doorgelekt.

Bah!:x

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ieieieks brabbel! Sterkte meis.... Niet lekker! Ongesteld ja....wat is dat ook alweer? :D

Hoe zou het met miir, vlinder enzo zijn? Allemaal op vakantie ws..

Nikita, dat wegvallen had Stacey van Vlinder. Ik weet t niet meer, misschien kan je zoeken in dit topic met de woorden wegvallen, blauw, Stacey etc? Ik weet het niet meer precies, was een paar maanden geleden..

Geen idee wanneer eenkennigheid begint, ik zit er nog op te wachten :D

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha Brabbel. Hier was de eerste ongesteldheid ook zo heftig. Leek wel of ik weer net was bevallen (kwam ook pas drie maanden na de bevalling). Bij elke menstruatie wordt het steeds een beetje lichter gelukkig.

Eenkennigheid hadden wij vorige week pas last van. Maar ook heel wisselend hoor. Pas twee keer dat ze moest huilen verder kijkt ze altijd even serieus of een beetje bozig maar hoeft dan niet te huilen.

We hebben net een lekker stukje gefietst met z'n drietjes. Was echt leuk. En hij fietst goed de nieuwe fiets. Oudevrijsterachtig marktplaats verkocht en hoefde nu maar 200 euro bij te leggen. Da's nog te doen.

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    bahbah Brabbel, dat klinkt idd. niet lekker en wat is het snel zeg...

Zeehondje, wat gezellig gaan fietsen....Denk soms ook wel eens hoe ik straks met 2 kindjes kan gaan fietsen...denk alleen met zo´n karretje achter de wagen. Nou, dat lijkt me ook niet handig, dus denk dat ik jammer genoeg niet veel meer zal fietsen...tot ze zelf op de fiets kunnen..;)

Josjo, heb eens wat gezocht, maar krijg hartstikke veel berichten, geen beginnen aan om dat door te zoeken...

Verder voel ik me vandaag niet zo goed...Heb het koud, ben moe en heb hoofdpijn...heb vanmiddah ook even geslapen toen de kleintjes sliepen...Blèh, denk dat ik volgende week maar een flesje Floradix haal want voel me eigenlijk al een paar dagen zo...Maar, misschien gaat het ook wel beter als het eindelijk zomer wordt...

18. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    haha, Romi heeft trouwens het op z´n buik rollen zo goed onder de knie nu...moest ik eerst altijd naar hem toe lopen om z´n speentje terug te stoppen, moet ik hem nu de hele tijd terug op z´n rug rollen, want lang op zijn buik liggen doet hij nog niet zo graag...;)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, misschien dat het mooie weer je goed doet.
    En een bakfiets misschien? Ik weet alleen niet of je daar twee maxicosi's in kan zetten.

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Even een vraagje voor de mama's met oudere kinderen (jammer dat Vlinder en Miirrr er nu niet zijn); wanneer kan je over op twee flessen? En welke laat je dan weg?
    Sophie drinkt alleen de ochtend fles bijna altijd leeg. In de middag en avond meestal maar zo'n 100cc. In totaal komt ze maar soms tot de aanbevolen 500cc opvolgmelk. 400cc is het denk ik meestal. En eigenlijk vind ik dat ze het wel nodig heeft, ze mag wel wat meer vet krijgen.
    Schema nu;
    8.00 uur fles 180+6
    9.00-11.00 uur slapen
    11.30 uur boterham (soms met een paar slokjes water/sap)
    12.30 uur fles 180+6
    13.30-15.30 uur slapen
    16.00 uur fruit
    18.00 uur avondeten (heel soms wat yoghurt)
    20.00 uur fles 180+6
    Zouden jullie hier iets aan veranderen? Toevoegen of weglaten?

Vandaag heerlijk voor het eerst in het zwembad(je) geweest in onze eigen tuin. Ze vond het prachtig!

Deel Deze Pagina