Ik ga proberen hem gewoon iets langer wakker te houden vanavond. En dan de laatste fles weer laat geven, in de hoop dat de nachten iets langer duren voor mama Hij is wel erg gezellig vandaag, volop lachen en geluidjes maken in de wipper naast me nu
Gefeliciteerd met je man Zeehondje! Nog steeds geen poep Mirrr. We wachten met z'n alleen vol spanning! Moest lachen om je fantasie tijdens de massage. Is het uitgekomen? En wel poep bij Eelco, en hoe! Haha! Fijn zo 's nachts. Hier ook iets bijzonders vannacht: Pim werd eerst om 01:30 wakker maar maakte wat geluidjes. Ben toen niet naar hem toe gegaan en hij viel zelf weer in slaap (staat trouwens ook in jouw artikel Zeehondje). Om 2:30 wat harder geluid wat over ging in huilen. Papa er naar toe die mij vervolgens erbij riep. Zat Pim helemaal onder overgeefsel! Bizar! We dachten eerst dat het poep was. Zaten allemaal zwarte pitjes in. Nu hadden we voor het eerst anderhalve lepel pappoeder in zijn flesje gedaan maar ik kan daar geen pitjes in ontdekken. Een raadsel dus. MIsschien op het KDV iets gegeten? Afijn, Pim een nachtelijk bad gegeven, bed verschoond en Pim, die trouwens de vrolijkheid zelf was, er weer in. Lig 5 minuten in bed en hoor weer rare geluiden: en ja hoor, zelfde verhaal. Weer alles schoon gemaakt. slaapzakken inmiddels allemaal vies evenals de pyama's dus een beetje improviseren. En om hem toch een beetje in de gaten te houden hebben we hem maar in bed genomen. Zo raar, maar omdat Pim zo vrolijk eronder bleef maak ik me niet echt zorgen. Vanochtend verder ook niets meer aan de hand. Iemand een idee wat de pitjes kunnen zijn? Ga ook nog even navraag doen bij KDV. Vanochtend osteopaat, er viel een afspraak uit waardoor we snel terecht konden. Was wel een positieve ervaring. Hij heeft gebied rond maagje wat 'losgemaakt'. Idee is dat dat wat geblokkeerd zit en dat hij daarom soms in een wat rare kronkel gaat liggen waarbij hij zijn hoofdje ook meeneemt, wat weer tot de voorkeurshouding zou leiden. Beetje kort door de bocht uitgelegd maar klonk best aannemelijk. Hij is een uur met Pim bezig geweests die alles volledig ontspannen onderging. Wonderlijk.... Bij de fysio is hij altijd veel onrustiger.
miir: als je bv geeft hoeven ze niet zo vaak poepluiers te hebben he, dan gebruikt ze ws alles. Plassen is wel belangrijk, als je een keer 1 droge luier hebt is het niet erg maar dan moet er in de volgende wel weer plas zitten. Annelynn had vaak maar eens in de 5 dagen poep en dan soms ook wel een paar dagen elke dag. Was geen pijl op te trekken... Liesben, zou het kunnen helpen om de slaap pas om 7 uur te laten beginnen? En als hij om 5 uur moe is dan bv maar drie kwartier en dan wakker maken? Hier hebben wij een dagelijks ritueel van kwart over 6 / half 7 in bad en daarna de fles en slapen. Meestal ligt ze er dan om 7 uur in, soms n kwartiertje eerder, soms half 8. Misschien zou zoiets ook kunnen helpen? En samen voedingen doen kan inderdaad, bij ons doet degene die de volgende dag vrij is en anders spreken we het af voor we naar bed gaan. Sjoerd wordt vaak niet wakker dus dan komt het er wel op neer dat ik hem wakker por en dus ook even wakker ben peppers, nee macaroni zou ik ook nog maar niet mee beginnen maar wat die pitjes nou waren? Dat moet iets zijn geweest wat hij binnen heeft gekregen met voeding zou ik denken? misschien had je wat overgeefsel moeten bewaren? Geef je gewone rijstebloem? Daar kan het toch niet van zijn lijkt me.... wat n vreemd verhaal... Hier naar babyzwemmen geweest weer (foto in album)en vandaag voor t eerst koppie onder! 3 keer! Ze keek wel wat moeilijk maar huilde niet en nu slaapt ze al 2 uur en n kwartier joepie! Als ze overdag wakker wordt geef ik haar gauw n speentje, stop ik haar weer in en vertrek en het lijkt te helpen... smorgens ook zoiets; dan krijgt ze om 7 uur de fles want dan is ze wakker, gewoon op de kamer in het donker en dan leg ik haar terug. Ze kletst dan n kwartier en valt dan weer in slaap. Moest haar vandaag om 9 uur wakker maken fijn hoor!
Peppers, wat een raar verhaal zeg van vannacht. Die pitjes weet ik niet. Maar ik verbaas me bij de poep soms ook over wat je daarin ziet en ze drinkt toch echt alleen maar melk. Fijn dat de ervaring bij de osteopaat zo goed was. De eerste afspraak bij de kinderfysio was voor mij ook wonderlijk, omdat Sophie zo rustig was. Ze deed ook alles echt heel rustig, vertelde overal bij wat ze ging doen. Voordat ze begon ook even in d'r armen genomen om kennis te maken met de kleine meid. Vond dat zo mooi en lief om te zien. Josjo, als ze dan rond half acht in bed ligt maak je haar dan nog wakker voor de avondfles? Of wordt ze zelf wakker en hoelaat ongeveer? Wat slaapt ze lekker overdag zeg! Twee uur slaap achter elkaar komt hier niet voor overdag (alleen na de ochtendfles inderdaad).
Jaja, even reageren op mezelf . Ze ligt nu dus al bijna 2 uur in bed. Heb haar na een klein uurtje even gehoord, wat huiltjes. Daarna werd het weer stil. Hmmm, ga ik me nu zorgen maken, stom mens dat ik ben, haha.
Hi meiden! Hier vanmorgen om ongeveer half negen poep. Dus vóór de babymassage. Ben niet ondergepoept dus, wél een plas! Ach, ben ik niet vies van. Fee was nu toch wél war huilerig tijdens de les, het zit haar allemaal niet lekker. Na de les met twee andere mama's gelunched en gezellig blijven hangen, lekker wat ervaringen uitgewisseld. Één mama was bij de eerste poging zwanger. De ander na de 4e ICSI.... De niet-mmmama heeft een hoop bijgeleerd, met name over het emotionele stuk van de MMM... Meissie ligt nu lekker te pitten bij mama. Ze heeft haar dag niet ..... Ach.... morgen weer een dag .... gelukkig hoefde ik vandaag niet te werken!
Hier de hele dag al een heel vrolijk mannetje..een en al lachebekjes voor iedereen die maar naar hem kijkt Hij krijgt zo nog een fles, dan houden we hem daarna nog een uurtje wakker. Rond 1900 naar bedje toe ongeveer. En dan rond 2300 de laatste fles geven. Als hij niet wakker word dan maak ik hem wel even wakker. En dan maar hopen dat hij vannacht wat langer slaapt.
Het schema dat je beschrijft is precies het schema van Fee, Liesben. En zij doet het er goed op qua slapen... Ik hoop Eelco ook... Vandaag heb ik trouwens geleerd, tijdens de babymassageles, dat het metabolisme omlaag gaat bij ingebakerde kindjes... Dus vandaar dat Fee dan eerder doorslaapt, ik dacht dat dat kwam omdat ze zichzelf eerder wakker maakt als ze niet ingebakerd is met die zwaaiende handjes... Maar ze heeft ook gewoon minder snel honger...! Weer wat geleerd.... Dus inbakeren kan ook nog één doorslaap truuk zijn... Ze hebben minder snel honger. En ook minder snel één volle luier. Toen de begeleidster dát zei, dacht ik: inderdaad, nu je het zegt...!
Probleem is nu hem nog een uur wakker te houden...hij is namelijk moehoe! Maar we hebben hem even in de wipper gezet. Hopelijk went hij vanzelf aan dit ritme..ik ben heel benieuwd hoe het gaat!
Wat fijn Zeehondje, dat ze nu lekker lang heeft geslapen overdag. Ze blijven je verrassen he die kleintjes! Ben benieuwd hoe het vannacht gaat Liesben. Zal best even lastig zijn om Eelco wat langer wakker te houden maar ik kan me voorstellen dat je zijn ritme iets wilt proberen te verschuiven inderdaad zodat het 's ochtends net even wat later wordt. Hier gaat Pim altijd rond 19:00 naar bed, fles om 22:15 en dan kan hij doorslapen tot ongeveer 06:30 Laatste tijd wel wakker door allerlei kwaaltjes maar dat staat er los van. Ik denk wel aardig in beeld te hebben dat Pim ongeveer 10 a 11 uur kan slapen 's avonds en 's nachts bij elkaar. Ik heb trouwens wel gemerkt dat het niet uit maakt om hem om 20:00 op bed te leggen. Dan komt hij gewoon alsnog om 06:30. Jammer maar helaas..... Raadsel van de pitjes nog steeds niet opgelost. Leken wel een soort maanzaadjes. Net weer een hele golf overgegeven (anders dan melk terruggeven was dit echt overgeven). Zag er dit keer wel normaal uit, geen pitjes. En Pim lijkt er totaal geen last van te hebben. Wel vreemd hoor! Nog een raadsel: klinkt raar maar Pim lijkt ineens zo anders vandaag: hij is gewoon heel vrolijk zoals hij altijd wel is maar dan nog relaxter, heeft een half uur geslapen in de box wat hij nooit eerder heeft gedaan, heeft bijna 2 uur in bed geslapen tussen de middag en steeds blij wakker geworden, is nu al een paar uur wakker en nog steeds de vrolijkheid zelve. Valt op dit moment in slaap in de wipper, wat ook nog nooit eerder is gebeurd. Het is dat hij er gewoon normaal uit ziet en zo super vrolijk is, anders zou ik me echt zorgen maken! Temp voelt goed en hij is (als hij niet slaapt natuurlijk) wakker en alert. Interessant weetje over het inbakeren Mirrr. Ik geloof er wel in. Fijn dat je niet ondergepoept bent tijdens de massage. Helpt het masseren van haar buikje tegen de kampjes? Babyzwemmen dus weer leuk Josjo? Ga de foto even bekijken. Fijn dat het slapen zo goed gaat.
Nou, 19:00 uur hebben we niet gered..het was gewoon zielig. Kleine oogjes, rode wangetjes..ik heb hem net maar op bed gelegd. Hij sliep binnen 2 minuten. Ach, het is al anderhalf uur later dan normaal. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
Ocharme, die Eelco....Ben benieuwd! Kreeg vandaag het blad 'jiij en je kinderen'. Staat een mooi artikel in 'Welkom met Down'. Moest aan jou denken Liesben.
@Peppers, vreemd die zwarte pitjes. Als Pim er geen last van heeft is het goed natuurlijk. Hopelijk geeft hij vandaag niet meer over. @Hier, gisteren hebben we het voor de 1e keer geprobeerd om haar niet wakker te maken voor de late voeding. Ze kreeg om 8 uur de fles en om half 9 heb ik haar op bed gelegt en.........ze heeft geslapen Nu begint ze wat te rommelen dus ik ga zo haar flesje maken en naar boven. Ben benieuwd of het eenmalig was maar dat zullen we in de loop vd week weten.
en hoe heeft hij geslapen Liesben? ... Na één dag misschien iets te voorbarig om conclusies aan te verbinden.... Zeg Peppers, had je nog gebeld met het kdv over het pitjes raadsel? en hoe gaat het vanmorgen met Pim? Hier één stralend meisje en één verliefde mama. We werden na een nachtvoeding om 5 uur (als ik haar niet inbaker dan slaapt ze niet door) pas om half negen wakker..!
Ben ook benieuwd hoe het ging Liesben! Klinkt als heerlijk wakker worden Mirr! Hier heeft Pim weer overgeven. GIsteren om 22:15 de fles. En toen we daarna zelf naar bed gingen hoorde ik Pim overgeven. Snel er naartoe en zo ongeveer zijn hele fles was eruit gegooid. Dit keer ook weer met de zwarte pitjes. Had van te voren bed het matras wat beschermd met molton e.d. maar dat mocht niet baten. Alles onder. Kon het moeilijk bewaren Josjo want heb alles de was in gedaan en lag nergens 'los'. Vriend opperde om met een stukje plakband de pitjes te 'pakken' mocht het vandaag weer gebeuren. Misschien wel een goed idee. Als het zo doorgaat misschien toch ook huisarts bellen. Maar hij is gewoon vrolijk dus ja.... Vind het wel een beetje naar worden. Pim gisterenavond dus al mee naar ons bed genomen voor de nacht want wilde hem toch echt in de gaten houden. Verder nacht geen overgeven meer, wel af en toe huilen en dan hoor je zijn buikje klotsen en boert hij. Maag is duidelijk van slag. Hij is nog wel steeds erg vrolijk overdag. We houden zijn luiers in de gaten en dat hij goed drinkt en dat ziet er gewoon goed uit. Hoop wel dat het nu klaar is! KDV ga ik maandag bellen want dan werkt zijn vaste leidster weer.
Dus je hebt er een fles uitgehaald Vlinder? En heb je dan van de fles van 20:00 een papfles gemaakt? Wij denken er ook over om geen fles meer te geven om 22:15, zeker omdat die er de laatste twee nachten toch uitkwam en we moesten Pim er gisterenavond echt voor uit een diepe slaap halen. Vraag me alleen af of hij dan nog wel genoeg binnen krijgt: 4 x 200 ipv 5 x 200. Wat zouden jullie doen?
Hier hebben we Eelco om 2300 echt wakker moeten maken voor de fles...zo zielig. Maar ik vind het ook nog te vroeg om er 1 fles af te halen, ook al drinkt hij al flessen van 200 (180/6). Maar hij kwam tegen 05:00 vanmorgen..Ik had hem om 0300 en 0400 ook al even gehoord, maar dat zette niet door. Ik ga dinsdag bij het CB wel overleggen hoe ik het nu het beste aan kan pakken. Om 0630 lag hij te huilen, toen is papa even met hem naar beneden gegaan, rond 800 weer in bedje, en toen heeft hij nog een uurtje geslapen. Ik heb dus tot 0900 uit kunnen slapen
Wat raar van dat overgeven Peppers, kan me voorstellen dat je je er toch een beetje zorgen over maakt...Misschien als het weer gebeurd toch even lakentje bewaren in plastic zak en meenemen naar HA of HAP?
Toch grappig hoe je dingen heel anders kunt interpreteren... Ik maak Fee altijd wakker om 2300 en vind dat helemaal niet zielig...? Ik zou het gewoon nog een paar dagen proberen Liesben, met voeding om 1800 en 2300 en pas om 1900 naar bed. Ik denk dat dat wel het beste schema is voor doorslapen maar misschien heeft Eelco nu nog jetlag? Fee komt trouwens ook vaak nog om 500, bedenk ik me nu... Ze slaapt alleen door als ik haar inbaker... Ik vind één keer wakker ook niet zo erg. Ik haal dat tekort aan slaap wel in met 's avonds een tukje op de bank... Over die pitjes van Pim: als hij het nu weer heeft zal het toch niet iets meer zijn dat hij op het kdv gegeten heeft? Tja wat zou het dan zijn...? Echt een raadsel....