@Josjo, leuk hoor die traktaties! Houten poppenwagens zijn top. @Char, ik had inderdaad gevraagd wat het schema van Levi nu was. Was benieuwd aangezien onze kindjes nagenoeg even oud zijn (maar die van mij krijgt nog geen hapjes). Flinke flessen dus voor Levi, maar ach zo lang je nog niet aan de opvolgmelk bent nog geen probleem volgens mij. Gefeliciteerd met je 10 jaar samen zijn met je vriend! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Het weer was in elk geval geen spelbreker deze keer.. En veel sterkte met je zieke oma. @La Femme, lastig hè, dat bedenken of dat je moet toegeven of negeren. Hier kan aanjengelen ook betekenen dat Tim moe is en dat hij naar bed moet. Maar het gekke is dat dat echt van het ene op het andere moment kan zijn voor mijn gevoel.. Hier sinds een week ook een groot speelkleed en daar is hij wel helemaal blij mee, we zien nu pas hoe "beperkt" hij werd in de box. En stoer dat Romi kan draaien! Vervelend dat je je zorgen maakt om Romi, maar inderdaad gewoon aangeven bij de arts. Liever 1x te veel onderzocht dan te laat of te weinig.. Eenkennigheid merk ik hier nog niet veel van. Je hoort inderdaad vaak dat het is als ze wat ouder zijn, maar ja, kindjes volgen nou eenmaal niet de boekjes hè, dat zijn ook maar gemiddelden. Dus als ze even geen zin hebben in anderen lekker bij je houden! @Sabrien, heb je verzoekje gestuurd. Wil ook graag de foto's zien @Brabbel, wat heerlijk om te lezen hoe het met je gaat. Over het doorslapen, ik heb ooit eens gehoord dat ze mogen slapen het aantal uur dat ze in ponden wegen (tot een maximum van 12 uur). Dus als Beer 4 kilo weegt is het prima.. lekker toch? Het zou wel nog mooier zijn als hij van 23.00 tot 7.00 uur sliep, maar ja, dat komt vanzelf! En het is een mooi mannetje zeg.. En wat snel alweer ongesteld zeg.. ik wacht nog op mijn eerste ongesteldheid, maar ben toch echt niet jaloers op jou! @Kaat2000, ook al kennen we elkaar niet zo goed, toch jammer! Ik hoop dat het goed blijft gaan met jou en de mensen om je heen. En wellicht toch nog tot ziens als een nieuwe zwangerschap jullie toch gegeven is.. @Wennes, fijn dat je meisje weer beter is. Grappig hè dat ze telkens weer nieuwe dingen ontdekken die ze kunnen doen met hun lichaam. Voor je het weet kruipt ze de kamer door! @Kaaat, welkom hier! En gefeliciteerd met je dochter! @Zeehondje, leuk zeg dat jullie nu goed kunnen fietsen met z'n 3en. Ik verwacht dat wij pas volgende jaar lente gaan fietsen, als Tim eenmaal kan zitten is het vast te koud.. brr.. Hier gaat het goed. Tim heeft laten zien dat hij echt wel van zijn buik naar rug kan rollen.. hij doet het alleen niet zo vaak. Hij vindt op zijn buik spelen veel leuker. Verder begint hij nu zijn knietjes op te trekken, alleen gaat hij er nog niet echt door vooruit.. maar het begin is er. Ook heeft hij veel vieze luiers en schrale billen dus ik ben benieuwd of de eerste tandjes zich aandienen?! Vraagje trouwens, gisteren hebben een kinderstoel gekocht en vanochtend hebben we even geprobeerd hoe goed hij daarin kan zitten.. want Tim kan natuurlijk nog niet zelfstandig zitten. Dus mijn vraag is, hebben jullie wel vanaf 6 maanden de hapjes in de kinderstoel gegeven, of pas vanaf het moment dat jullie kindje goed kon zitten?
@zeehondje toevallig heb ik van de week gebeld met cb omdat ons meisje vaak maar tot 400 cc melk komt. Hier drinkt ze de eerste fles ook leeg 180cc dan krijgt ze na de boterham 120cc en s avonds bieden we weer 180 aan, maar hier gaat vaak ook maar 100 van op. Ze vroegen of wij ook een toetje gaven want dat mag je dan ook meetellen. Hier krijgt ze dus halfvolle yoghurt na groentehap. Verder wil ze nog niet veel andere dingen drinken dus zeiden ze dat ik ook overdag steeds kleine beetjes melk kan aanbieden maar dat doe ik niet. Straks wil ze alleen maar kleine hoeveelheden hebben. En verder moest ik me er maar niet te druk om maken want je kon het er toch niet inproppen....ja duhhh. Maar ze hadden het verder niet over een fles laten vallen dus echt helpen kan ik je daar niet mee.
Oké Wennes, dacht echt dat het om de opvolgmelk ging maar het is dus gewoon de hoeveelheid zuivel per dag. Dan misschien elke dag wat yoghurt geven. Dank je. Vanmorgen fles van 210/7 geprobeerd maar dit was teveel. Liet precies die 30cc staan. Haha. Kinderstoel/eten: eerst alleen in het wipstoeltje/bumboseat/op schoot. Daarna in kinderstoel met kussen(s) zodat ze stevig zat. Was wel veel gezelliger samen aan tafel eten.
Zeehondje, wij zijn op een gegeven moment pap gaan geven smorgens en dan dus geen melk (ja in de pap). Smiddags na de boterham 150/5 en savonds voor het slapen ook. En na het avondeten meestal yoghurt, niet altijd. Wennes: ik heb haar leren drinken door vaak diksap te geven of vruchtenthee zoals aardbei of meloen. Toen we in Italië waren en het heet wad dronk ze ineens superveel water en inmiddels drinkt ze sinds 2/3 weken uit een rietje en heeft ze gisteren haar eerste wicky op, ze is per slot van rekening 1 hè Jessie dar rollen komt vanzelf, grote kans dat hij op een gegeven moment ineens een paar dingen achter elkaar kan. Hier ook vaak, dan kon ze ineens kruipen, de trap op, zwaaien en kreeg ze er een tand bij. Zoiets... En de kinderstoel: wij zijn met 4/5 maanden begonnen met fruit en wortel enzo. Eerst in de wipstoel en rond de zes maanden in de stokke. Ze zat superscheef maar leerde het wel snel. En ze vond t meteen leuk. Nooit lang, max tien min denk ik?
Hee meiden, ben ik weer!! Zeehondje, zwemmen leuk zeg, zal ze idd wel van hebben genoten! Heb je fotos of filmpjes ergens online staan? Ik ga ff neuzen, Ik hoop idd dat mn ongi de aankomende maanden minder gaat worden, want dit is echt absurd! Zie ego, hier beneden. LaFemme, Niki al weer een beetje rustiger geworden, of nog steeds druk druk? En Romi, slaapt ze nog steeds zo veel, of was t een eenmalig inhaalslag? Josjo, Ongesteld, tja wat zullen we zeggen, dit is echt geen menstruatie meer te noemen, Zie ego hier beneden. En hoe voel jij je, gaat alles goed? Enig idee wat t geslacht zal zijn van je kindje? Wat denken jij en je man? Of ben je blanco? Jessie, bedankt voor je uitleg over de aantal uren slaap, daar kan ik wat mee! Morgen moet ik naar t CB, eens kijken wat ze daarvan zeggen. En jaloers zal je niet op me zijn nee, geloof ik graag! Hoera voor Tim voor omrollen van buik naar rug! JEEEJ! ======================================== EGO: Eerst een vraag voor alle mama's. Wanneer zijn jullie begonnen met de anticonceptie, welke? en waarom die? Ik ben er niet over uit wat ik wil, vind t zo moeilijk. We willen in de toekomst nog graag 1 of 2 brusjes voor Beer, en ik ben bang dat als ik nu aan de pil ga, ik mijn cyclus zelf verpest. En ik heb al zat hormonen in mn lichaam gehad de afgelopen jaren. Condoom zou nog kunnen, maar dat vind ik zo een gedoe (en minder fijn ook) Spiraal e.d. durf ik niet aan, dalijk maken ze aan de binnenkant iets kapot, en dan ben ik klaar met kinderen krijgen. Wil geen gefriemel meer van binnen aan die delen die ik juist nog zo nodig ga hebben de aankomende jaren... Nu zou t niet erg zijn als er een brusje in zou vliegen uit t niets , maar we hebben volgend jaar een grote vakantie staan met mn ouders, en voor die tijd wilt mn man nog niet proberen voor een brusje. Als t aan mij zou liggen was t niet zo een probleem, maar ja we zijn met zn 2en. Hij is echt heel bang dat ik binnen een half jaar weer zwanger ben. Zo, nu weekend verhaaltje, Lekker weekend gehad, zaterdag met man en Beer een stukkie gewandeld, en boodschapjes gedaan. Gisteren kraamvisite gehad (tot wanneer zal dat doorgaan!? Veel mensen moeten nog komen) Toen naar mn schoonouders gelopen, en gisteren samen met Beer onder de douche geweest. Oh wat kan ik daar van genieten zeg, Beer vind t heerlijk samen kroelen onder de douche, hij blijft heel dicht en stil tegen me aanliggen, en met grote ogen ligt hij dan rond te kijken. Over mn menstruatie; Ik vind t aan de ene kant wel fijn dat ik weer ongi ben, hoop dat mn lichaam nu een normale cyclus zal krijgen. Voorheen zonder medicatie was t tussen de 6 en 12 weken ongeveer ben benieuwd wat t nu zal zijn. Vrijdag en zaterdag zo erg dat ik met een dik nachtmaandverband 1,5 uur kon doen, en dan zat ie vol, en was ik al doorgelekt! Op een dag heb ik 4 onderbroeken nodig gehad, omdat ik doorgelekt was. En stukken komen eruit! wow, na mn bevalling ben ik stukjes verloren ter grote van een m&m, maar nooit groter. En nu zijn ze net zo groot en dik als mn middelvinger, voel ze dr gewoon uitglijden als ik op de bank zit! (sorry voor de details,) Heb bij de apotheek tena ladys mee gekregen, die heb ik snachts ingehad, en nu gaat t redelijk. Maar na 2 nachten met 2 maandverbanden, onderbroek, hydrofiel, onderbroek en sportbroekje te hebben geslapen(ja allemaal tegelijk, en in die volgorde!) is zo een incontinentie-verband wel fijn hoor! Onze Beer was afgelopen weekend een beetje jengelig tussen de flessen, en toen zijn we erachter gekomen dat ie liever op zn buik in de box ligt dan op zn rug. Hij was ineens stil,en viel als n blok in slaap. Nu ook weer, wat een portret he?! Hij heeft de laatste dagen erg veel last van een plakoogje, en dat ben ik steeds schoon aan t maken met afgekookt water. Zo zielig om te zien, heel zn oogje zat dichtgeplakt en was dik en rood toen ik m de nachtfles gaf, Vanaf t begin is zijn rechteroogje toch vochtiger en gevoeliger dan zn linkse, deze traant ook veel meer. Heb net geprobeerd om m een beetje water uit zn flesje laten drinken, maar meneertje moet dr niks van hebben! Kokhalzen, en de lippen stijf op elkaar, dr is geen water in te krijgen als hij dat niet wil! Okee, duidelijk Beer, Morgenochtend naar het CB, weer wegen en meten, ben benieuwd! We hebben m zelf tussendoor een keer gemeten omdat hij met zn beentje gestrekt lag, n toen was ie al 52 cm. Ook hebben we m gewogen op onze eigen weegschaal, en toen woog ie 3,8 kilo. Kijken of t in de buurt komt met de weegschaal van het CB. Vragen liggen al klaar voor ze, zal ze morgen eens lastig vallen daar op t CB! Volgens mij hebben wij een hele leuke meid op t CB zitten. Ze was hier met de intake, en ik had er een fijn gevoel over. Zelf ook moeder van een kleine van 4 maanden, en ik denk iets ouder als ik. Is toch fijn, beter dan zn oude zeikmuts, die zijn vaak veel meer van de regeltjes dan de jongere generatie merk ik. We zien wel. Vanmorgen had mn moeder gebeld of ze met Beer naar de winkel mocht wandelen. Was ik zomaar ineens een uur alleen thuis! Dat is raar zeg, heel stil, niemand in de box, geen zuchtje, geen kreuntje Zo, ik ben weer up to date, en jullie ook!
Josjo, gaf/geef je dan pap uit een fles of bordje? Ik maak nu als er 's middags wat overblijft er wel pap van in een bordje en geef dat dus met een lepeltje. Dan gaat het bijna helemaal op en heeft ze dus alsnog haar melk binnen. En wanneer ben je overgegaan op een boterham in de ochtend met melk of geef je nog steeds alleen pap in de ochtend? Pap van een bordje in de ochtend wordt wel 'lastig'. Ze krijgt nu altijd in de ochtend bij ons/mij in het grote bed haar fles en dan nog even spelen en na een klein uurtje gaat ze dan weer slapen namelijk. Brabbel, leuke update! Ik was na mijn bevalling tijdens het bloeden al heel veel stolsels verloren en echt groter dan een vinger hoor, haha. Bij de eerste menstruatie kwamen er inderdaad ook weer stolsels mee. En anticonceptie gebruiken we hier helemaal niet. Heb wel de pil in huis gehaald maar omdat ze niet weten waardoor er maar geen zwangerschap ontstond zit er toch ergens in mijn achterhoofd dat het misschien wel te maken heeft gehad met de pil en ik voel me er niet prettig bij om die dus weer te gaan gebruiken. We hebben eventjes condooms gebruikt en nu helemaal niks. We zien wel. Liever willen we wel iets langer tussen twee kinderen, maar als het ons gegeven is en ik ben sneller zwanger zou dat geen probleem zijn . Vies oogje heeft Sophie ook last van gehad. Watje met gekookt water inderdaad en dan naar haar neus toe wrijven. Nooit echt erger geworden en gaan ontsteken gelukkig. Leuk is dat hè, wegen en meten? Ik vind het nog steeds leuk om te weten. En douchen, heerlijk. Ik vind het alleen nog steeds een beetje eng/spannend. Sophie was en is heel beweeglijk en ben altijd bang dat ze uit m'n armen glipt. Meestal gaat manlief dus douchen en ik in bad met haar. Nu kan ik haar gewoon op de grond zetten trouwens (nog niet gedaan eigenlijk).
H! Meiden, Even snel een update...Morgen lees en reageer ik bij. Vandaag dus weer prikkies gehaald, ze hebben maar even gehuild. Krijgen ze in NL trouwens ook iets om te slikken, tegen een diarree ziekte? Hier wel, dat vinden ze super lekker. Romi is helemaal in orde, hij is gewoon bleekjes, daardoor zie je het blauwe soms heel erg goed, maar dat is alleen een teken dat de doorbloeding goed is. Verder is dat huilen schijnbaar helemaal niet erg, de dokter zegt dat hij echt wel weer begint met ademhalen maar dat het idd. heel erg eng kan zijn. Rond een jaar of 3-4 kunnen ze zelfs bewusteloos worden, en zelfs dan gaan ze weer ademenen, Nou, ik hoop dat Romi nooit zulke gekke dingen gaat doen. Ook zijn ze weer gewogen...3850 weegt Niki en Romi 3700. ze groeien nu dus niet meer zo snel en zitten zelfs onder de groene lijn, maar nog ruim tussen de 2 rode lijnen dus alles is nog in orde volgens de dokter. Neem ze zo vaak mogelijk aan de borst, want ik hoopte stiekem de 6 kg te halen, maar als ze niet willen willen ze niet....en ze zijn verder topfit. Daarna lekker van het weer genoten met een mede nieuwe mama en nu is manlief alweer op weg naar huis. Dus morgen een reactie op alle anderen... LIEFS
@brabbel hier eigenlijk hetzelfde verhaal qua anticonceptie als zeehondje. Wilde ook niet aan de pil, heb genoeg hormonen in mijn lichaam gehad de afgelopen 4 jaar en was ook wel beetje benieuwd of ik nu wel cyclus zou krijgen/hebben. Voorheen zo eens in de 4 tot 6 maanden een menstruatie! Dus even condooms gebruikt maar al snel hadden we ook zoiets we zien wel. Hier was het ook niet alleen mijn cyclus het probleem, maar door bbz heb ik maar 1 eileider en bij man is het ook niet super. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Succes morgen bij het cb, ben benieuwd hoe groot en zwaar beertje is @nikita hopelijk hebben ze geen lasten de prikjes. Fijn dat alles verder goed met ze is. Toch wel fijn dat je daar voor je vragen terecht kan hè. Hier eigenlijk ook geen slecht ervaringen met het cb. Iedereen lekker genoten van het prachtige weer Hoop dat mirr en vlinder snel weer even komen kletsen...
Hoi miden, Sorry voor mijn lange afwezigheid maar de kleine houdt ons goed bezig (en wakker ) Twee weken terug naar de huisarts geweest omdat ie zo spuugt en slikt. Echt reflux waar hij veel last van heeft. Werd naar huis gestuurd met de mededeling "hoort erbij". Een week later liep het de spuigaten uit. Hij was wakker van 10:00 uur 's morgens tot 02 uur 's nachts Af en toe een kwartier slapen om even genoeg kracht te verzamelen om verder te huilen. Weer huisarts gebeld en kon gelijk langs komen. Gaf aan dat ik nu echt iets wilde hebben anders ging ik door naar het ziekenhuis. Hij belde met de kinderarts in het zh en gaf me Losec 5 mg per dag. Vond ik zelf alweer te weinig maar toch blij dat ik in elk geval ier=ts had gekregen. Ontertussen de osteopaat gezien maar dat hielp maar twee dagen wat. Vandaag naar het cb geweest en ze zag dat J erg oncomfortabel was. Ze gaf aan dat we toch maar weer naar de huisarts moesten gaan. Gelijk gebeld en kon direct terecht. Begon die arts weer te zeuren dat het erbij hoort en dat het vanzelf over gaat:x Wat een gel*l zeg!! Heb aangegeven dat haar voorganger de kinderarts gebeld had en dat ik het op prijs zou stellen als zij dat nu ook zou doen. Gelukkig deed ze dat en die arts zei gelijk "oh geef maar Nexium 5 mg 's morgens en 5 mg 's avonds." Erg blij!! Nu hopen dat het beter wordt! Woensdag hebben we nog wel een afspraak bij een chiropractor. Werd ons aangeraden door een kennis die er goede ervaringen mee had. Dat is een beetje het verhaal... Anticonceptie: Hier niet. Ik geef borstvoeding en dat schijnt al anticonceptie te zijn. Mocht ik ineens zwanger blijken zijn we alleen maar dolblij dat het op de natuurlijke manier gegaan is. Ik denk alleen niet dat dat gaat gebeuren. Ongie: Hier niets te bespeuren.. Zal ws ook nog wel een tijd duren... Ben eindelijk sinds vandaag helemaal van het vloeien af..
Joekie wat naar dat 'ie zo'n last heeft van reflux. Uiteindelijk dus goeie medicijnen gekregen en hopelijk voor hem en voor jullie werken deze goed. En wat een stomme ha zeg. Hier werden we voor de zekerheid gewoon doorgestuurd naar de kinderarts terwijl het echt niet zo erg was als bij jullie. Groot verschil dan tussen huisartsen. Vandaag denk ik lekker weer in het badje en vanmiddag controle voor het helmpje.
H! Meiden, na ons bezoekje in NL probeerde ik toch iets meer ritme aan te houden, en het lijkt eindelijk weer te werken. De eerste dagen ging het niet zo goed, maar nu gaat het weer beter...( hmm, of toch door de prikjes, eigenlijk dacht ik dat ze er deze keer geen last van hadden, gisteren sliepen ze ook niet echt extra, alleen wat vroeger dan normaal en koorts of verhoging hadden ze ook niet) Nu slapen ze allebei weer hun ochtenddutje...Romi ligt alleen in de box, hij lag een uur wakker in bed en begon toen geluid te maken, zodat hij z´n zusje niet wakker zou maken heb ik hem in de box gelegd, en daar sliep hij in 2 minuten... Wilde eigenlijk nog stofzuigen vanochtend, maar dat doe nu pas als ze wakker worden...Laat ze maar lekker slapen. Josjo, ben alleen vergeten te vragen over de oogjes, maar dat doe ik de volgende keer wel....en wil dan ook vragen of Niki´s voetjes goed staan, in vergelijking tot Romi staan ze veel krommer en heeft ze ook veel meer o-beentjes...Maar misschien is dat ook allemaal nog normaal, kan ze nu eenmaal heel goed vergelijken he. Brabbel, hoe gaat het nu met je ongie...wordt het langzaam minder... Over anticonceptie...wij gebruiken ook niks... Leuk hé, samen douchen...wij doen het ook wel eens... En een vies oog heeft Romi hier eventjes gehad...maar hoort erbij, de traanbuizen zijn nog te klein...goed schoonmaken ja met een doekje of een wattestokje met gekookt water, en een beetje oppassen met tocht...gaat vanzelf over...ben wel benieuwd naar de antwoorden op al je vragen bij het CB...geef ons maar weer een uitgebreide update...Schrijf jij trouwens veel voor je beroep?...vind het altijd leuk je stukken te lezen... Goh, Zeehondje...een bakfiets is idd. een goed idee...Moet ik zeker onthouden...Knap hoor je rooster met Sophie. Ben je erg streng met dit? Of verschuift het soms ook wel wat als je bijvoorbeeld eens een middagje lekker weg wilt... Jessie, idd. lastig toegeven of niet. Heb wel besloten dat ik nu alvast na 4 maanden een beetje strenger wordt... Sabrien, zijn we al vriendjes...vergat eigenlijk te kijken...en ben ook benieuwd naar je foto´s... Wennes, even over jouw vraag, ons hebben ze geadviseerd ze pas hapjes te gaan geven als ze zelfstandig kunnen zitten, maar geloof dat andere dat weer niet zo streng zien...gewoon op schoot ofzo kan toch ook in het begin...Welke kinderstoel heb je? Wij gaan binnenkort ook weer eens kijken, en zullen de woonkamer wel weer moeten verbouwen...die is vrij klein en met 2 kinderstoelen erbij aan de eettafel....... Joekie...lekker van de kleine genietn hoor en hopelijk gaat het snel beter met de refulx... @all...wat ik trouwens grappig vind is dat wij precies dezelfde instelling hebben wat betreft anticonceptie, even geen hormonen meer...Wij zeiden tegen de dokter ook dat we condomen gingen gebruiken, maar doen dat lekker niet. De kans dat het natuurlijk gebeurt is zoooooo klein, en mocht er toch een wonder gebeuren kunnen we altijd nog zeggen dat er ooit eens concoom geknapt is, maar dat zal wel van z´n lang zal ze leven niet, want ten eerste heb ik geen fatsoenllijke cyclus, dan zijn beide eileiders dicht, en zonder trombose spuiten schijnt mijn lichaam een zwangerschap niet vast te kunnen houden....
Oh dit schema is zo als we heel de dag thuis zijn. Als we weggaan komt het vaak voor dat ze op andere tijden slaapt en soms ook dan maar 1x op een dag slaapt en dan 's avonds soms nog even of eerder naar bed. Het in slaap vallen in de avond lukt nog steeds niet goed. Eergisteravond wel en gisteravond opeens niet meer. Ze is je ook echt aan het uitproberen/uitdagen. Lachen, spelen met haar speen en deze expres op de grond gooien en dan gaan mekkeren. Na een half uur heb ik 't opgegeven en ben naar beneden gegaan. Even flink laten huilen, speen gegeven en aai over de bol en weer naar beneden. Ze begon gelijk weer maar was nu in een minuut stil. Dat maar gaan proberen dus, laten huilen....
Zeehondje lastig he dat huilen voor het slapen, ons meisje doet het maar een minuut of 2/3 maar zo hartverscheurend... heb ergens gelezen dat het verlatingsangst is?!?!?! Hier laten we haar dus ook eventjes huilen, ze is echt heel snel weer stil gelukkig! Nikita, we zijn al vriendjes dus je kunt de foto's bekijken!! @ anticonceptie, misschien saai hahahaha maar wij denken er precies hetzelfde over, geen hormonen meer en als er spontaan een wondertje gebeurt HEEEEEEEL GRAAAAGGG !! We houden toch nog wel stiekem rekening met de eisprong, al weet ik dat de kans heeeel klein is met ICSI geschikt zaad maar toch, niet geschoten is altijd mis toch!?!?! Joekie, wat vreselijk dat jullie knulletje zo'n last heeft van reflux en zo moet huilen.... moet voor jullie ook erg zwaar zijn denk ik he? Hopelijk snel resultaat met de aangepaste medicijnen en de chiropractor!!! Succes!! Brabbel, vindt je verhalen ook leuk om te lezen. Je klink heerlijk heppiedepeppie!! Enne over kraamvisite... wij krijgen nu nog wel eens "kraamvisite" hahahahahaha, we hebben het ook de eerste maanden ontzettend druk gehad. Het is errug gezellig en leuk maar ook wel vermoeiend dus af en toe lekker als gezinnetje erop uit is ook heerlijk!! @ kinderstoel, wij hebben de bloom kinderstoel, echt geweldig!!! Zit ze echt heel goed in! Alleen errug duur, maar we hebben 'm dan ook van haar peettante gekregen . Ze zit erin als een prinses! Vlinder, Mmiirr........ mis jullie ook hoor!!!!! Josjo, begint het buikje al te groeien? En leuk hoor houten poppenwagentje voor jullie meisje, heb ik vroeger ook gehad en daar sjeesde ik altijd mee rond . Enne Wickey, wat schattiggg!! Met ons gaat alles goed!! We genieten enorm van ons gezinsleventje, al valt het fulltime werken in combinatie met het huishouden me soms erg zwaar. Ben echt kapot 's avonds en moet er altijd om 05:30 uur weer uit om alles 's morgens geregeld te krijgen, ben blij als we over 3,5 week vakantie hebben!! Nog even doorbikkelen dus.. Verder denk ik dat ons meisje haar 3e tandje krijgt (boven), ze heeft nl al 3 dgn wat verhoging gehad en er zit een bobbeltje op haar tandvlees. Ben benieuwd!!! Verder is ze ontzettend lief en heeeel erg gemakkelijk, ze is nu helemaal gek op haar speeldoosje met blokjes kan je haar echt zoet mee houden. Vindt het echt leuk hoe ze nu begint te spelen!! Kortom wij genieten volop!!
Vind het zo knap van Sabrien, fulltime werken. Ik werk nu drie dagen en vanaf januari vier en daar kijk ik nu al tegenop eigenlijk. Kan je geen ouderschapsverlof opnemen? En derde tandje, leuk. Ik vind het zo'n schattig gezicht, die boventandjes. Even een super positief bericht gekopieerd uit een ander topic; En wij zijn zo super blij!!!!! Nog maar een verschil van 3 mm (tussen de linker en rechterkant van het achterhoofd). Deze willen ze naar 0 mm, maar dit is al een oddi van rond de.......102%!!!!! Onze meid heeft een beetje last van eenkennigheid (soms opeens bij iemand) en begon te gillen toen ze aan het meten was en daarna aan het voelen van de schedelnaden. Moest er wel een beetje om lachen, erg hè. Ze kon en durfde dus niet heel goed te voelen maar verwachtte dat met pas 9 maanden ze echt nog niet helemaal dicht zouden zijn. We gaan nu nog vier weekjes zo door, dan controle en dan alleen de slaapjes en 's nachts. Ben echt zo blij. Met vier maanden dan gaan we dus al afbouwen, joehoe. P.s. Een oddi tussen de 100 en 104% is normaal.
@Zeehondje, geen ervaring vanuit mijn kindje natuurlijk.. maar de kleine van mijn zus die net een jaar is geworden drinkt nog steeds een klein flesje melk voor het slapen gaan. Al lijkt het mij eigenlijk logischer dat je bij de boterham ook een beetje melk drinkt.. doen volwassenen immers ook vaak. Misschien beide flessen kleiner maken? Hoe was de controle voor het helmpje? Oh, ik lees het al. Hartstikke goed dus.. jippie!! @Josjo, ik maak me ook geen zorgen om het rollen hoor.. het was alleen dat je in het begin vaak zag dat hij gefrustreerd raakte van het continu zijn hoofd omhoog houden, maar de laatste tijd vind hij spelen op zijn buik juist geweldig en als hij moe wordt legt hij gewoon zijn hoofdje neer, terwijl hij in principe dus ook terug zou kunnen draaien.. ach, komt allemaal vanzelf zoals je zegt. @Brabbel, hoe was het bij het CB? Hier ook geen anticonceptie.. of nou ja, geen echte.. bedoeling was condooms, maar tja.. in elk geval ga ik niet aan de pil heb ik besloten. Vanaf een maand of 9 zal een zwangerschap ook wel weer echt welkom zijn denk ik (zoals ik het nu zie, wat mijn man betreft mag het nu al), ik denk dat we begin 2013 het Geertgen maar weer eens bellen als het dan nog zo hopeloos is als nu met mijn cyclus.. Hier trouwens een paar weken terug ook nog 2x kraamvisite gehad. Nu is het wel echt over volgens mij.. al is er 1 vriendin die hem nog niet in real life gezien heeft (maar goede redenen) en nog wat tantes die zeggen dat ze echt een keertje langskomen.. jaja.. eerst zien dan geloven @Ontstoken oogjes, bv is echt een wondermiddel.. maar ik weet niet of fv in de ooghoek druppelen ook werkt?! @La Femme, hier niets tegen diaree.. zou op zich niet verkeerd zijn nu.. lees "ego"stukje hieronder. Belangrijkste met groeien is dat ze hun eigen curve volgen hè. Dat ze daar niet ineens heel veel onder of boven gaan zitten. Ik houd de groei van Tim bij op Groeicurves | Groeicurves voor iedereen misschien ook iets voor jou? Ook hier trouwens geen negatieve ervaringen met het CB. Ik vind dat je ook altijd nog zelf kunt nadenken en als ik een advies wat wonderbaarlijk vind dan check ik dat gewoon even bij vriendinnen/zussen/forum-mama's. En stiekem moet ik een beetje lachen om je anticonceptie verhaal.. haha.. al is het natuurlijk heel triest dat er zoveel redenen zijn waarom je niet "vanzelf" zwanger kan raken, maar wat zou het een mooi wonder zijn! @Joekie, wat naar dat jullie kleintje zoveel last van reflux heeft! Hopelijk gaat het met de Nexium echt beter. Ben benieuwd hoe je de chiropractor ervaart. Hier met Tim bij de manueel therapeut geweest, erg tevreden! Hier vanochtend met Tim naar de huisarts geweest. Hij had al de hele week van die rare luiers en toen hij vanochtend ineens vlekjes op zijn buikje had, dacht ik "misschien ook eens naar mijn eigen advies van met zo'n kleintje kan je beter een keer te vaak dan te weinig gaan luisteren". Hoogstwaarschijnlijk virale infectie, uitzieken, maar wel goed dat ik even was gekomen. Was hij er vanochtend nog niet ziek van, in de loop van de dag meer vlekjes, jengelen en koorts, dus zojuist (39.3°C) een zetpil gegeven. Hij viel vrijwel direct in slaap, dus ik hoop dat het morgen alweer een stukje beter gaat. Gelukkig een fijne achterban die ook niet op vakantie is, morgen is hij sowieso bij mijn schoonmoeder en manlief (altijd op woensdag, maar vanwege het goede weer is mijn man gras aan het maaien en zal die dus weinig thuis zijn morgen), donderdag is schoonmoeder ook thuis en vrijdag kon mam eventueel wel in huis komen.. en zelf heb ik het ook niet super druk op het werk (vakantietijd hè) dus ik kan ook wel wat eerder weg of later beginnen.. @iwiggers, zwaai! Wie ben jij? Stel je voor!
Ff heel snel... Wat een super goed nieuws zeehondje @joekie vervelend zeg en dan die stomme huisartsen die niet luisteren
H! Meiden... Hier nog een berichtje van mij...Alles ligt hier al op bed...en ik hang nog wat voor de computer...kleintjes zullen waarschijnlijk nog wel een keer aan de borst willen, dus blijf nog maar even op. Zoek een nieuw huisje-flatje op het net. Ben onze flat opeens zo beu...ben het zat dat het een gesleep is met de kinderwagen...maar ja...tegen de tijd dat we nu gaan verhuizen zitten ze daar misschien allang niet meer in...en ik baal dat het zo frisjes is in onze flat...trek de kleintjes nu thuis een extra vestje-sokken aan, want het is gewoon te fris thuis om in hun zomerkleertjes te liggen. ( De zon komt niet direct op het raam en de babykamer is aan de noordkant met 2 buitenmuren ) Nu dubben manlief en ik alleen of we het aandurven om te kopen of toch niet...hangt van een aantal andere dingen af, maar ja...nu is het natuurlijk optimaal om te kopen... Zeehondje...lastig hé dat laten huilen...maar doe het hier ook al wel eens hoor...hoor precies of Niki huilt omdat ze wat boos is en eigenlijk alleen op mijn schoot wil, ofdat er toch echt iets is...als ze alleen op schoot wil wordt ze meestal uiteindelijk stil. Wat een super goed nieuws trouwens voor jullie meisje... Sabrien...mooie foto´s...en idd. respect dat je fulltime werkt zeg...Mag ik vragen hoe je het doet met de opvang? Jessie, klopt ja...een beetje bv in het oogje doen...hebben ze mij ook verteld...vond het heel erg vreemd...maar leuk om te lezen dat je het ook kent... THX voor de link...heb hem opgeslagen en zal er de komende dagen eens rondneuzen...Jeetje zeg...zal wel even schrikken geweest zijn met Tim, maar hopelijk gaat het snel weer beter met hem....fijn dat je zo´n goede opvang hebt en zelf ook wat tijd hebt deze week.
Zeehondje, JOEHOEEE wat een goed nieuws!! Wat super dat jullie al langzaam mogen gaan afbouwen!!!! Jessie, ach gossie een ziek mannetje!!! Hopelijk voelt hij zich vandaag al wat beter en is de koorts weg, wat zielig! kun je echt onzeker van worden als die kleintjes wat hebben he? @ fulltime werken, ik werk nu 4 dgn van 9 uur maandag t/m donderdag, dus 36 uur (is fulltime bij ons) en heb altijd de vrijdag vrij! Op maandag gaat ze naar mijn ouders, dinsdag en woensdag naar het KDV en op donderdag naar mijn schoonouders. Ik hoop echt dat ik volgend jaar een dagje kan gaan minderen. Maar bij ons op het werk is het nog steeds aan het rommelen dus ik durf nu echt niet minder te gaan werken........ heb volgende week een meeloopdag op een poli waar een fulltime vacature vrij gaat komen, heb er zin in leuk!!! Heb ook al sollicitatiebrief en CV gestuurd natuurlijk. Spannend!! Ik hoop alleen niet dat ik op een andere poli straks b.v. 4 x 8 en 1 x 4 zal moeten gaan werken want dan ben ik mjin vrije dag ook nog eens helemaal kwijt. Maar ja beter dat dan zonder werk te komen zitten in deze tijd!!!!!
hallo allemaal, goh wat ben ik dement!!!! ik weet het echt niet meer, heb ook nog eens in 2 etappes gelezen dus sorry, ik ga een poging wagen... zeehondje wauw, wat een goed nieuws! En van dat slapen, dat kan ook echt een fase zijn natuurlijk. Hopelijk duurt het niet heel lang want het is zo naar als je kleintje zo moet huilen... al praten ze daar op het cb altijd heel luchtig over vind ik... ik laat ze nooit zomaar 15 min huilen hoor.. sabrien, spannend die vacature, hopelijk kan het idd in 4x9. Wel luxe dat dat uberhaupt kan bij jullie, veel bedrijven willen daar echt niet aan he... buikje begint een heel klein beetje te groeien, vooral savonds. En ben krap aan 1,5 kilo aangekomen bij nu bijna 15 weken terwijl ik bij de eerste bij 12 al op 4 zat haha. Ik voel me ook goed, al begint de vermoeidheid savonds er wel in te hakken nu.. heb dan echt geen puf meer om nog wat te doen.. anticonceptie: ik heb tijdens de bv de pil geslikt, 1 die speciaal bij bv geschikt is. Ben daar binnen 4 weken na de bevalling mee begonnen omdat ik perse niet zwanger wilde worden meteen zo snel. na 5 maanden ben ik er weer mee gestopt en de natuur zijn gang laten gaan (die niks deed haha). nikita, spannend, huizenjacht! Hier balen nieuws: ons huis is niet verkocht. Die mensen hadden zware bkr meldingen en kregen dus geen hypotheek. tja, waarom doe je dan een bod?? maar goed.... zaterdag open huis, hopelijk komt daar nog wat uit.... eigenlijk verwachten we er niks van en ach, dan blijven we toch wonen waar we nu wonen? Eigenlijk zitten we daar ook best leuk de rest ben ik even vergeten... sorry!