mmmama's

Discussion in 'De mama's' started by zeehondje, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden...Eigenlijk op weg naar bed, maar neem toch even de moeite om te reageren...Josjo, zou jammer zijn als je ons ook zou verlaten hoor...Ik snap best dat op een gegeven moment topics niet meer goed lopen en meiden bepaalde topics verlaten...maar vind dat toch altijd erg jammer, vind het ook leuk om te lezen wat andere meiden bezig houdt, zelfs als ik zelf niet goed weet wat te schrijven...Nou ja...in ieder geval hoop dat we hier nog een tijd lang gezellig blijven kletsen hoor...

Zeehonde...THX...ga eens kijken wat die stoeltjes hierin Duitsland kosten...als ze hier al te koop zijn...moet zeggen, Duitsland is een stuk groter, maar in NL kun je veel leukere dingen kopen...onze Doomoo zitzakken kent hier ook niemand.

Jessie, wij hebben ook aerosleep idd. maar heb niet altijd het bijpassende hoeslaken erop liggen....weet niet of het dan net zo goed werkt...Haha, wat grappig dat Tim achteruit kruipt i.p.v. voorruit...Hier wordt nog niet gekropen, al lijkt het er soms wel op alsof ze het beginnen te proberen...En, gelukkig is de infectie weer voorbij...

Brabbel, gelukkig weer fris en fruitig dus...en wat leuk zeg een dagje Scheveningen....fijn dat Beer zo gezellig was en zonder mokken meedeed...Enne, idd. die moedertwijfels i.v.m. de zon hier ook gehad toen we vorige week een paar uurtjes op het stand waren. Ik was als baby ook altijd bruin, maar om eerlijk te zeggem, of dat nu zo goed was weten we nog altijd niet hé...en tsja, de zon is toch sterker geworden...dus had de kleintjes ingesmeerd, we lagen onder een boom en in een tentje...plus het was al na 15h...nou, beter kan het toch niet hé....( maar een beetje overdreven was het volgens mij wel...;))

Joekie...tsja...en dat terwijl je overal leest dat ze tegenwoordig op de rug moeten slapen hé, maar als ze niet willen houd je het toch niet tegen. Voel jij je er goed bij? En die huiluurtjes aan het begin van de avond hebben wij ook gehad...Romi had dus vaak buikpijn, wij gaven hem dan een Carum Carvi ( is komijn geloof ik en puur homeopathisch ) zetpilletje en bakerde hem in...dat hielp erg goed.
    Ga je nog een keer terug naar de chiropraktiker?

2. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Vindt het ook jammer dat hier zo weinig geschreven wordt!!
    Maar ja dan maken we het samen onder ons maar gezellig toch?

Brabbel, klinkt als een heerlijke dag wat jullie hebben gehad zeg!!! En wat heeft Beer het goed gedaan, daar mag je terecht heeeeel trots op zijn!!!!!!! Heerlijk en ja wat groeien ze snel he ongelooflijk!!!!! Dacht altijd dat het cliche was maar het is echt zo, het gaat veeel te snel. Maar we genieten met volle teugen ondertussen he!

Joekie, och germ....... nog zoveel huilen....
    Ons meisje wilt absoluut niet op haar buik liggen, zo zie je toch dat ieder kindje wel een andere voorkeurshouding heeft he.

Josjo, wel blijven schrijven hoor!! Ben heel erg nieuwsgierig hoe het met je gaat, met jullie meisje en jullie zwangerschap!!!!! Wil wel op de hoogte blijven hoor!!!!!!

Jessie, gelukkig is Tim weer opgeknapt!!! Zooo zielig als die kleintjes wat hebben.

Zo weekend weer voorbij en weer een nieuwe werkweek voor de deur, pfffffff nog 3 weekjes doorbikkelen en dan vakantie :D..

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, ik snap het helemaal. Er schrijft bijna niemand meer mee van het 'oude' clubje. Zo probeerden we een tijd geleden nog om een dag af te spreken om elkaar te ontmoeten en moet je nu zien. Niet veel van die meiden schrijven nog mee.
    En tja, ik haal ook sommige meiden door elkaar ja. Sorry meiden. En dan ook nog op elkaar lijkende namen :).
    Ik denk ook dat het heel moeilijk is om een hecht groepje bij elkaar te houden op een forum. Dan zou je eigenlijk geen nieuwe leden moeten toestaan, maar dat is ook zo raar.

Hier gaat het allemaal wel goed. Sophie heeft er weer een tandje bij (nummer 6)!
    Het in slaap vallen 's avonds ging twee keer zonder morren en we dachten dus dat het voorbij was. Maar de twee avonden daarna was het toch weer feest. Nou ja, nu sliep ze wel een stuk sneller hoor. Je moet even in de deuropening blijven staan en na een tijdje kan je dan weg gelukkig.
    Het drinken van de middag en avondfles gaat nog steeds niet zoals ik zou willen. Maar als ik dan lees dat de dochter van Miirrr minder aangeboden krijgt en ook niet aan die 500-600 cc komt moet ik me misschien gewoon wat minder druk maken. Als ze niet wil wil ze niet hè. Eerst een fles en dan een boterham helpt misschien wel iets. Ze drink nu ongeveer 150 cc in de middag. En 's avonds ongeveer 130 cc. Terwijl ze gister maar 30 cc dronk :(. Vanmorgen dacht ik dus dat ze wel extra honger zou hebben, dus heb 210 cc klaargemaakt (= 230cc). Maar ze liet mooi die extra 30cc staan, haha.
    Net lekker op de fiets even naar het tuincentrum geweest (planten zitten vol bladluis buiten, echt zonde) en nu ligt ze heerlijk te slapen.

En Brabbel, had ik dat nog niet geschreven over het helmpje? Afgelopen dinsdag geweest voor controle en er zit nog maar een verschil van 3 mm tussen de linker- en rechterkant van het achterhoofd. Ze is begonnen met een verschil van 10 mm! Nog een maandje dag en nacht op en daarna alleen nog maar tijdens de slaapjes en 's nachts. Wij zijn superblij dus.

4. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Hi meiden,

Ben niet zomaar weg hoor, en zeehondje, klopt. Met de aug mama's zijn we wel heel hecht, logisch, daar schrijf je al bijna twee jaar mee en er komen idd niet vaak nieuwe mensen bij. Heeft me daar ook wel een tijdje geduurd voor ik iedereen kende hoor haha.

Is het een idee als we een lijstje maken (of hernieuwen, weet niet of we er al 1 hadden, haha die dementie....!) en als die dan af is, zet ik wel ergens neer op welke pagina het lijstje staat en kan ik af en toe spieken :D

Zeehondje, ik denk dat je het een beetje moet proberen los te laten, over een paar maandjes is sophietje alweer 1 en dan mag ze nog maar 300 per dag (niet dat ik me daar aan houd :)) haha

Sabrien bijna vakantie, wat heerlijk! Be toch wel jaloers, dat is dan weer het nadeel van vroeg gaan hè...

Hier net mijn eerste schrikmomentje toen Annelynn viel: ze viel eigenlijk heel gewoon, zoals ze wel tien keer valt als ze staat en haar evenwicht kwijtraakt ofzo, maar ze stond dus bij mij en viel met haar mondje op mij knie. Bloeden! Nu is dat stukje huid boven je voortanden zeg maar gescheurd. Groeit nooit meer aan dus ik huilen daarna haha wat n doos ben ik. Bij haar niks bijzonders, heeft niet eens gehuild, stoer meisje. Later keek ik bij mezelf: is dat ding bij mij ook stuk! De assistent van de ha zei dat het geen functie heeft dus niet erg hihi. Maar agos, m'n meisje..

Tot later meiden...! Oh en zwschap: voel me prima! Heeel licht n beetje maagzuur vandaag, tjonge, niet echt n kwaal om over naar huis te schrijven hè? Oh en mijn buuf is twee dagen eerder uitgerekend en die hoeft deze week al niet meer met mvm mee te doen, ik dus nog n week.. Haha ik doe het graag, maar ben ook heeeeel blij als het weer klaar is :)

5. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ojee dat was schrikken Josjo, gelukkig heeft jullie meisje er weinig last van. Ook hier kan ik het even niet allemaal bijhouden. Lees vaak even snel op mijn foon en daar is reageren lastig en dan savonds weet ik niet meer wat ik allemaal gelezen heb;)

@zeehondje ja ik laat het drinken van melk ook maar beetje los want krijg er toch echt niet meer in dan wat ze wil. Merk nu dat ze de ene dag toch wel wat meer drinkt dan de andere dag. Wow het 6de tandje al, hier is het nog steeds wachten op het allereerste tandje.

@brabbel wat een heerlijke dag zeg en wat heeft Beer het super goed gedaan!! Knapperd:) fijn dat je je ook zo goed voelt.

@sabrien jij hebt je vakantie dus ook nog tegoed, wij ook. Hier nog een weekje langer werken dan jij.

@joekie vervelend al dat huilen. En als hij op zijn buik veel beter slaapt dan lekker doen hoor. Elk kind heeft toch zo zijn voorkeuren.

Hier gaat het goed. Ons meisje schuift/kruipt achteruit en zit voort steeds vaker op handen en knieën. Vanmiddag schoof ze ook echt 1 knie naar voren. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Ook het zitten gaat steeds beter. Wanneer zijn jullie gaan fietsen met jullie kleintjes?
    Over 2 weken een keertje naar het weeguurtje cb, ben benieuwd of ons meisje nu wel wat aan het groeien is in de lengte. Normaal doen ze alleen wegen en niet meten maar omdat ze zo mini is gaan ze keertje extra meten.

6. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    Wennes, leuk hè,die eerste aanstalten naar het kruipen! Fietsen mag je zodra ze ze feta dig kunnen zitten. Dan beginnen met vijf min en steeds verder opbouwen, hier pas bij elf maanden omdat ik geen stoeltje had maar wel een fietskar, maar volgens mij is de richtlijn rond 9 maanden?

7. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    2,098
    0
    0
    Goodmorning!!!!!!

Zeehondje, jeetje Sophie al 6 tandjes, wat gaat dat snellll!!
    En wat heerlijk dat jullie het helmpje kunnen gaan afbouwen, dat het straks alleen nog maar 's nachts en tijdens de slaapjes hoeft!
    En over de flesjes, Emma krijgt nu 3 flesjes 's morgens 150 cc +5 met 3 schepjes pap, 's middags 180 +6 en 's avonds 180 +6 met rijstebloem. Sommige dagen drinkt ze ze alle 3 goed op maar er zijn ook dagen dat ze dat niet doet en dan ga ik haar niet dwingen..... als ze niet wilt dan wilt ze het ook ECHT NIET hihihihi dan slaat ze de fles bijna uit mijn handen. Ze drinkt overigens wel heeeel graag water, echt schattig.

Wennes, ben ik eens benieuwd of ze nog in cm's gegroeid is. Ik moet over 2 weken. Ben ook eens benieuwd wat ons meisje weegt en hoe groot ze nu is. Ze is ook echt een "kleintje" t.o.v. andere kindjes van haar leeftijd. Maar dat vind ik juist wel schattig....... ieder kindje doet het toch op zijn eigen manier toch? En jullie nog een weekje langer werken dan ons? pffffff ik begin nu echt af te tellen hoor, ben er echt wel aan toe. Heerlijk!!!!! Verheug me erop! Maar we moeten nog even volhouden ;).

Josjo, lijstje lijkt me ook een goed idee, dan hebben we een overzicht van iedereen op een rijtje! En maagzuur, blehhhh, heb dat alleen de laatste weken van de zwschap gehad, maar wat is dat vies zeg... ik kon me altijd goed redden met Gaviscon drankje!! En nog een weekje piesen voor MVM, kan me voorstellen dat je blij bent dat het erop zit!! *:Dwel heeeel trots op je dat je dit gedaan hebt:D*.

Ons meisje was vanmorgen aan het huilen toen ik haar op het KDV achterliet, pfffffffffffffff wat voel je je dan ellendig zeg..... Er was ook nog een leidster (teruggekomen na zwverlof) die ze nog nooit had gezien. Denk dat het dat extra moeilijk maakte voor haar........
    Echt niet leuk, en het is nog lang geen 17:00 uur, nog langer niet, nog langer niet hahahaha!!

Fijne dag!

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wennes, ach zo zie je maar. Sophie is snel met tandjes krijgen en bij jou begint ze al met kruipen. Hier is daar echt nog geen moeite voor gedaan. Op handen en knieen zitten ook nog helemaal niet.

Sabrien, misschien een beetje last van eenkennigheid aan het krijgen? Hier barst ze soms zomaar opeens in huilen uit bij een vreemde of iemand die ze een tijd niet gezien heeft.
    Net ook bij het zwemmen. Ze ligt gewoon rustig op de aankleedtafel en opeens begint ze heel hard te huilen. Waarschijnlijk door degene die naast me stond, haha.

Fietsen voor het eerst gedaan met negen maanden ongeveer. Als ze goed kunnen zitten.

Zijn er hier trouwens nog meer meiden die gaan zwemmen met de kleintjes? En 'moeten' ze bij jullie dan ook al vlindertjes om?
    Bij ons dus wel. En soms kan je d'r echt al een beetje loslaten en drijft ze, zo grappig. Maar ik vind het zo eng, haha.

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    haha meiden...gister betrapte ik manlief erop dat hij tegen zichzelf in het wel bekende baby toontje aan het praten was....zo grappig...ik lach echt in een deuk, en hij had het helemaal niet door...Heb mezelf er ook al wel eens op betrapt...;)
    Verder alles goed hier...jammer genoeg is manlief vandaag de laatste dag vrij, morgen begint hij een nieuwe baan, dus dan is het voorlopig weer afgelopen met vrije dagen...Jammer, want het is zo gezellig met z´n tweeen thuis...vind de dagen thuis met kindjes soms best nog wel lang hoor...

Ow, en heb sinds gisteren een weegschaal te leen omdat het bij mij toch bleef irriteren dat ze zo klein waren...maar ze waren een beetje aangekomen volgens mij, Niki is nu eindelijk 6 kg en Romi 5,9. wil het nu dus de komende 2-3 weken op deze weegschaal een beetje in de gaten houden...En gemeten hebben we ze ook zelf, schat dat ze ongeveer 64 cm zijn...

Sabrien...idd. we maken het gewoon gezellig hier...en nu nog 2,5 week tot de vakantie...gaan jullie eigenlijk weg? Hoe groot-zwaar was ze trouwens de laatste keer bij jullie?

Zeehondje...wat fijn dat het helmpje zo goed helpt....heb ooit eens gelezen dat je planten in kunt spuiten met wat water en afwasmiddel tegen bladluis. Bij mij heeft het geholpen deze zomer....had een mooie bloeiende klimplant die ook vol bladluizen zat...
    Hier begint zaterdag de wemcursus. In de proefles hoefden ze geen bandjes om, en weet niet of dat in de vervolgcursussen ook zo is...Wanneer zijn ze bij jullie helemaal onder water geweest? Hier wordt dat na ongeveer 3 lessen voor het eerst gedaan.

Josjo...nieuw lijstje lijkt me zeker een leuk idee....aiai, idd. schrikken zeg als ze opeens bloed uit haar mondje...maar gelukkig viel het allemaal wel mee dus...wat fijn ook dat je zwangerschap zo goed gaat...

Wennes, wat leuk dat jullie kleine meid probeert te kruipen...en een keertje extra wegen en meten is niet slecht hé...wat was de laatste stand der dingen?

10. josjo

josjo Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    2,757
    156
    63
    Arnhem
    sabrien agos, nog 2 uur, bijna, bijna, bijna! :D

nikita, nooit overwogen om toch 1 of 2 dagen te gaan werken dan? Ik vind het altijd heerlijk! (al had ik vandaag echt GEEN zin). Ik heb altijd een uurtje nodig om de kinderliedjes uit mijn hoofd te krijgen en dan gaat het wel weer hihi. Maar vooral mijn hersenen even andere dingen te laten doen, de gezelligheid met collega's, je kindjes een dag moeten missen net als sabrien en dan zooooo blij zijn als je elkaar weer ziet... al heb ik ook vaak gedacht over thuisblijfmoeder zijn en ik zie daar ook wel de fijne kanten van.. lastig altijd...

zeehondje, bijna starten met 4 dagen werken aaargh, of ben je al begonnen? En zat je nu uiteindelijk op een groep met die leuke collega of niet?

11. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @zeehondje ja iedereen gaat op zijn/haar eigen tempo. Zie ook echt zo veel verschillen op mijn werk wat kindjes wel/niet kunnen op dezelfde leeftijd.

@nikita haha ik denk dat iedereen dat wel doet of heeft gedaan om zo te praten. Vandaag dus laatste dagje samen vrij, geniet er extra van. Spannend dat je man bij nieuwe baan gaat beginnen. Zal idd wel even wennen worden voor je.
    Hier was ons meisje met de laatste controle bij 7,5 maand 65 cm bij 8.100 gr. Dus een stevig dametje, maar komt ook omdat ze nog zo klein is.

@sabrien Ja ben er ook zoooo aan toe.. Hihi. Even 3 weken heerlijk samen genieten, heb er zo'n zin in!! Nog even doorzetten!!
    Ja misschien idd wel eenkennigheid, merk dat ons meisje er de laatste daagjes ook wat last van krijgt. Ze trekt dan echt een pruillipje, zo schattig om te zien.
    Wel vervelend als je je meisje zo achter moet laten. Anders even bellen hè als dat fijner voelt voor je. Hoor je vast dat het helemaal goed gaat:)

Denk dat ik na de vakantie met haar ga fietsen dan is ze 10 maanden. Zitten doet ze sinds deze week vrij goed. Maar ze wil zich ook nog weleens naar achteren werpen dus wacht nog maar even.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik heb nog drie weken vrij Josjo. Dan begint de school weer en mag ik nog tot half januari drie dagen werken. Dan pas naar vier gelukkig. En ja, ik ga gezellig met die collega/vriendin samen werken. We hebben een dependance gebouwtje met vier lokalen. Daar zitten straks drie groepen 5 en een groep 7. En die groep 7 gaat na de herfstvakantie naar een ander gebouwtje. Echt super gezellig dus, met zo'n klein groepje bij elkaar (zonder directie in de buurt, haha).

Thuisblijfmoeder lijkt me best zwaar eigenlijk. Heb nu dus zes weken vakantie. De eerste twee weken was mijn man ook vrij maar nu dus 1,5 week al alleen thuis met haar. En natuurlijk ga ik wel dingen doen en het huis uit, maar om elke keer alles zelf te 'moeten' doen is best weleens vermoeiend. Je kan niet tegen ze zeggen drink of eet het zelf maar, pak het zelf maar, doe maar even een schone luier om ;)!

Onder water met je baby mag je hier zelf beslissen of je dat wel of niet wil. Sophie is wel al een paar keer onder water geweest hoor, maar moet altijd hoesten en proesten daarna en vind dat zo zielig. Ze hoeft niet te huilen hoor, want dan zou ik het helemaal niet doen.

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hallo dames, even een korte zwaai.. want de hele week cursus, dus geen vrije dag vandaag maar gewoon van half 9 tot 5 in de schoolbanken.. gelukkig ook wel veel oefeningen tussendoor.. anders zou ik echt in slaap vallen ;)

14. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden....Even alvst tussendoor...
    Jeetje zeg, wat zijn de kleintjes vermoeiend sinds gisteren.
    Het begon toen Niki echt eenkennig reageerd toen oma op Skype kwam. Wat een brullen opeens zeg...Sindsien zijn ze alletwee echt moeilijk...Ze huilen veel, slapen weinig en hebben geen honger en een schone luier aan...Gisteren duurde het ruim 2 uur voor we ze slapend en wel in bed hadden...En vandaag gaat het vrolijk verder...
    Misschien zitter er wel tandjes aan te komen, heb alvast zo´n homeopathisch middeltje gehaald wat dan helpt, of het zijn weer regeldagen...maar aan de borst willen ze ook niet echt...
    Vermoeiend hoor...
    Als ze straks weer slapen reageer ik even op iedereen...

15. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    #2635 La femme Nikita, Aug 1, 2012
    Last edited: Aug 1, 2012

16. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden, hier ben ik nog een keer...Niki was weer zo aan het huilen daarstraks...en niks hielp...heb haar homeopathische globuli gegeven ( Osanit ) en het leek wel of het meteen hielp...binnen een paar minuten was ze rustig en sliep ze.
    Ben eens op internet gaan lezen en die dingen werken idd. heel snel en verdoven en koelen in het mondje...( heb het zelf daarjuist uitgeprobeerd, en het werkt inderdaad snel...had ik op internet gelezen...er zijn moeders die eerst alles op zichzelf uitproberen voor ze het de kinderen geven, nou ororbeer ik niet alles, maar was nieuwsgierig naar deze bolletjes )
    Wat geven jullie voor pijn bij de tandjes??
    En ben benieuwd of ik de komende dagen een wit puntje zie in haar mondje...

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat het zo goed werkt.
    Wij hebben tot nog toe nooit iets gegeven. Maar misschien komt dit ook wel omdat we niet echt duidelijk merk(t)en als er weer een tandje door moet komen. Ook wel zo prettig hoor, haha.
    Ben benieuwd, het meeste pijn hebben ze net voordat het puntje doorbreekt, dus...

Straks gezellig naar m'n zus en neefje van een maand oud!

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Hai Ladies,

Zeehondje ik had ook al naar een Bumboseat zitten kijken, vanaf hoeveel maanden kunnen ze daarin.?
    Wow al 6 tandjes wat gaat dat hard, maar ze heeft er dus wel veel last van.:( Zo zielig.
    Vanaf hoeveel maanden zijn jullie gaan zwemmen met de kleintjes.. Mijn kraamverzorgster zei dat 3 maanden het beste is en niet eerder.. Nu gaan we als beeb 8 weken is naar Landal warm water bad hebben ze daar en ben wel van plan om met haar te gaan, maxi cosi mee en als ze dan klaar is kan ze daar in, want haar nichtjes van 1 en 3 zullen vast langer willen zwemmen als zij..:)

Jessie fijn dat Tim zich weer beter voelt en super grappig dat hij zo goed achteruit beweegt terwijl hij vooruit wilt..:)

Brabbel, haai.! Las op fb ook al van je avonturen, wat fijn dat Beer het zo goed deed ze de hele dag op straat.. Dan zijn flesjes ook wel weer een voordeel he..

Joekie wat verschrikkelijk dat de kleine zoveel huilt.. En als hij lekkerder slaapt op zijn buik zo ik de keuze ook snel gemaakt hebben hoor.. Onze kleine kan ook al heel goed haar hoofd van de ene naar de andere kant draaien, maar slaapt het liefst op haar zij..

Josjo aahw wat zielig dat ze viel, maar gelukkig zelf niet zoveel last ervan.. En wat fijn dat je je zo goed voelt.:)

Wennes oow wat schattig dat het kruipen gaat beginnen..:)

Sabrien aahw wat zielig dat je je meisje huilend achter moest laten op het kdv, lijkt me zo verschrikkelijk al weet je dat het ws zo weer over is..

Nik toch maar een weegschaal aangeschaft, fijn he als je het zelf ook bij kan houden, ik heb de mijne net weer terug gebracht omdat ze zo hard ging, maar vond het wel erg fijn en ik kan hem altijd weer lenen als ik dat nodig vind..
    Wat raar geregeld in Duitsland zeg dat je alleen wat terug krijgt als je beide fulltime werkt.. Dan zou ik hetzelfde als jij kiezen hoor, dan maar even niet werken en lekker genieten.. Al snap ik jou Zeehondje ook heel goed hoor.. Ik zou er ook niet aan moeten denken om helemaal niet meer te werken, maja als je alleen maar fulltime kan werken en anders niets terug krijgt en het je dus alleen maar kost, zou ik toch proberen te genieten..:)

Hier weer allemaal ontwikkelingen.. Baby is weer goed aangekomen, maar met kolven komt er bij mij echt veels te weinig uit, waardoor ze ws zoveel is afgevallen, dus besloten vandaag en morgen nog af en toe te kolven om het af te bouwen en dit krijgt ze dan met de fles en het dan te laten voor wat het is.. Ben blij het toch 4 weken te hebben kunnen geven, maar ik zie het niet zitten om te blijven kolven en flesjes en en en.. CB stond helemaal achter me gelukkig..
    Even iets anders, baby poept niet goed.. eerst 8 tot 9 dagen niet gepoept ze zeiden dat dat door de borstvoeding kon komen maar dat het wel raar is bij een kleintje van 1 a 2 weken.. Nu heeft ze sinds vorige week wel 2x zelf gepoept, maar over het algemeen veel krampjes 's avonds en als ik haar dan help met een thermometer dan komt er erg veel.. Is toch niet goed dat ze dit niet uit zichzelf doet.?
    Zometeen inloopuur bij het cb dus het daar ook even vragen..
    Voor de rest wel een heel vrolijk sterk en temperamentvol meisje gelukkig..:)

Zo geprobeerd op iedereen te reageren, maar zal wel een beetje een warboel zijn haha zal het nu wat meer proberen bij te houden..:)

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo Kaaat, je had even mooi de tijd om te reageren zo te lezen, haha.
    Wat sneu dat ze zo'n moeite heeft met poepen. Hier geen ervaring mee. Soms wel even geholpen met de thermometer inderdaad. Ben benieuwd wat ze bij het cb zeggen.

Ik denk juist dat S. niet zoveel last heeft van het doorkomen van de tandjes hoor. Ze huilt nu 's avonds omdat ze waarschijnlijk last heeft van verlatingsangst. Ze is stil als ze je kan zien in de deuropening bijvoorbeeld. Na een tijdje kan je gelukkig stilletjes weggaan.
    En zwemmen vanaf 3,5 maand volgens mij. Maar ik zou in zo'n lekker warm bad ook gewoon gaan hoor. Goed inpakken daarna (ookal denk je zelf dat het heel warm is in het zwembad). Wij waren vorige keer in centerparcs en daar hadden ze in het zwembad speciale maxicosi's en boxen, was echt ideaal.

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Hi Zeehondje Oow verlatingsangst zo zielig, maja erbij blijven tot ze slaapt helpt wel toch.? Dan moet dat maar even toch, zal vast wel weer beter worden..
    Ja wil ook vanaf dat ik weer ga werken echt met haar gaan babyzwemmen, wel fijn dat het bij centerparck zo goed was geregeld, dit is een oude centerparcks dus hoop dat het hier hetzelfde is..:)

Cb adviseerde mij andere voeding te nemen van Friso te had ik al, maar nu speciaal voor kraampjes, waardoor ze ook meer zou moeten gaan poepen, dus ga het vanaf nu gebruiken en dan zullen we zien.. Ik hoop het zo zielig als je haar ziet vechten er tegen, want ze wil volgens mij wel echt poepen, maar het lukt op de een of andere manier gewoon niet.. W

Share This Page