mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Ik kom jullie even alleen groeten! Lees wel mee maar heb niet zoveel tijd om te reageren!

Dikke knuffel!

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hier nog geen tandje te zien...Vandaag was madamme ook weer vrolijk...al was het ritme ver te zoeken en hebben ze vanmiddag niet in hun bedjes geslapen...Romi was op het grote bed in slaap gevallen terwijl ik Niki verschoonde, en Niki was zojuist op het speelkleed in slaap gevallen en ligt nu toch wel op haar bedje...Ach ja..kan gebeuren hé...Romi rolde zojusit ook met zoveel vaart om dat hij naast het kleed belande...Maar ja, in de box kunnen ze vanmiddag niet....ze hebben er alletwee behoorlijk in gespuugd vanochtend, dus moest alles in de was...;)

Zeehondje, fijn dat jullie meid geen last van haar tandjes heeft.

Kaaat, tsja...dat zwemmen....zag dat Sjak al met 8 weken ging...hier is een cursus vanaf 10 weken...Maar het meest lees je vanaf 3 maanden, en pas na de eerste prikjes heb ik ook wel eens gelezen...als ze wat ouder zijn kunnen ze wel meer en is het leuker...Maar denk dat het geen kwaad kan hoor, als je haar even mee in het warme water bij Landal meeneemt...Wel spannend en goed vasthouden die kleine worm...;)
    Ga jij nu helemaal over op het flesje dan? Idd. elke dag die je bv hebt gegeven is mooi meegenomen...goh, jullie kleine meid alweer bijna vermaandag...;) Ben wel benieuwd wat het CB over dat poepen zegt...hier helpt de thermometer of een zetpilletje tegen krampjes ook...dan is de luier in notime vol...ow, lees nu andere voeding...haha, daar kan ik niet veel mee...;)

H! Char...;)

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Kaaat tijdens de bv poepte Annelynn bijna nooit, heb het 4,5 maand gegeven. Eerste weken bijna niet, daarna om de paar dagen een poepluier. Komt omdat ze dan allen voeding gebruikt. Bv is heel puur, zit niks in wat ze niet kan gebruiken en in flesvoeding wel, dus afvalstoffen en dus poep. Als ze zo klein zijn, zijn krampjes heel normaal (wel vervelend agos...). Annelynn kan nu soms wel vijf of zes Poe luiers op 1 dag hebben, maar normale dagen meestal 1 of soms 2, afhankelijk van wat ze heeft gegeten.. Trouwens die Friso: als het nou niet overgaat, probeer dan eens nutrilon. Bij de kleine van mijn vriendinnetje dachten ze aan KMA, bleek het niet te zijn, maar overgang naar ander merk hielp wel... Sterkte met de krampjes, tot drie maanden hebben ze dat helaas wel veel..

Nikita, jee wat een ellende. In DL gaan ze er ook vanuit dat de moeder gewoon thuisblijft hè? Heel andere regelingen daar dan in NL..

Tandjes: hier nooit zo veel last van gehad, behalve van de boventandjes, die zijn ook wat dikker, misschien dat t daar aan ligt?

4. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow meiden...wat een horroravond...alweer bijna 3 uur en ze slapen nog niet...Vanavond zijn het in ieder geval geen tandjes volgens mij...Ze willen gewoon niet slapen, alletwee niet...Romi is nog wakker maar wel rustig en Niki ligt nog te jengelen in haar bedje, maar ja...we hebben vanavond al alles geprobeerd, dus laat haar nu maar even...

Iemand nog tips?
    Het naar bed gaan ging zo goed 3 weken lang, en nu gaat het al een paar avonden slecht, vooral gister en vanavond...

Goh, het wordt nu trouwens rustiger...ze lijkt eindelijk gaar duimpje weer gevonden te hebben...

5. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    héhé...ze slapen...na ongeveer 3,5 uur...:(

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nikita, hier heeft ze ook heel lang het 'jengeluurtje' rond 21.00 uur gehad. Vaak was ze 's avonds dan dus ook gezellig bij ons beneden tot de avondvoeding van +/- 22.30 uur. En daarna ging ze dan wel lekker slapen. Wij legden d'r wel op bed, maar als we merkten dat ze niet ging slapen haalden we haar lekker naar beneden. Op schoot viel ze dan vaak vlak voor de fles in slaap, heel handig, haha. Fles geven en naar bed en wij dan ook. Zo hebben andere of oudere kinderen zo'n huiluurtje rond etenstijd en had zij het in de avond. Msschien is dat bij Niki ook zo?

Gister trouwens gezellig bij m'n zus en neefje geweest dus. Wat een droppie. Het is hun derde en ze zegt zelf al dat ze veel makkelijker is dan bij de eerste. Lekker beneden laten slapen overdag enzo. Wel is het heel sneu dat ie zoveel spuugt, is ze niet gewend van de andere twee en met borstvoeding is het toch een heel gedoe om dan nutriton te gaan geven ofzo. Dus dat wil ze ook niet, snap ik wel. En het is een lekkere bolle, haha. Is ze ook niet gewend want de andere twee zijn allebei erg onder het gemiddelde. Ze gingen even samen op de foto, trekt Sophie aan z'n haren ;). Tja, die zijn zo in trek de laatste tijd.

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Even een teken van leven.

Hier alles goed!
    Beer heeft afgelopen week 1 flinke huildag gehad, van tien uur in de ochtend tot zes uur savonds, continu volle gas huilen......
    Vreet energie als een malle, zo een dag, was savonds ook echt afgemat.
    Dag erna was alles goed, hij heeft denk ik ff last van krampjes gehad.
    Maar hij is nu gelukkig weer de oude Beer met z'n lachjes zoals we m kennen.

Nu druk weekend voor de boeg.
    Vanavond verjaardag, morgen kraamvisite, zondag naar t ziekenhuis, want een tante van me heeft een herseninfarct gehad.
    Deze tante is maar 4 jaar ouder dan mijn moeder, :(
    Dus ik ben na t weekend weer in staat om op iedereen te reageren.
    Voor nu iedereen een dikke knuffel, en geniet van t weekend!

Xxxx

8. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden,
    Nou hier ging het vanavond weer beter met naar bed gaan. al met al duurde het een uurtje...en alletwee sliepen eigenlijk meteen goed...alleen werden ze dus nog even wakker...Nu slapen ze weer...En zit ik eindelijk met de laptop op de bank...:D:D:D In het kader van de woonkamer babyproof maken moesten we wat kabels wegwerken en nu hebben we dus eindelijk wireless internet...Vind het nog een beetje eng, i.v.m. hacken enz...zeker als ik zie hoeveel connecties van de buren ik kan zien...Maar hopelijk heeft manlief alles genoeg beveiligd.

Zeehondje...herkenbaar zeg wat je schrijft i.v.n je zusje...dat ze haar derde ook lekker beneden laat slapen...hier vind ik ook dat ze voor slapen in hun bedjes moeten en niet in de woonkamer...Daarom wil ik ze eigenlijk ´s avonds ook lekker op tijd in hun bedjes hebben, zodat ze daar gewoon meteen aan wennen...Maar goed om te lezen dat het niet altijd nodig is...;)

Brabbel, geniet van je week-end...en jeetje zeg, dat is schrikken...Hier had laatst een collega´s van mij, nez zo oud als ik, ook een lichte beroerte gehad...eng hoor...Dan over huildagen...die hebben we hier ook al een paar gehad ja...dan ben je ´s avonds echt op ja...gelukkig gebeurd het niet zo vaak...

Fijn week-end allemaal meiden...

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Nik leuk als ze beiden moeilijk doen met slapen..:( Maja het kan dus ook goed gaan.. 2x zo zwaar een tweeling maja ook 2x zo leuk..:)
    Ja het zwemmen ja ze krijgt daarvoor haar eerste prikjes al wel, dus ja bij Landal gewoon af en toe en met 3 maanden naar babyzwemmen..
    Ik ben nu helemaal over op flesvoeding ja, helaas, maar het is het beste voor haar en ben blij dat ik toch de eerste tijd heb kunnen geven..

Josjo ja met borstvoeding mag het ook wel, maar ze zeiden wel dat een baby van 2 weken er al een week tussen laat zitten dit wel erg vroeg is, we zijn nu over op de speciale voeding en eigenlijk vanaf die dag poept ze dagelijks soms zelf 2 of 3 keer en uit zichzelf.. Iemand adviseerde mij ook nog 10 cc water extra te doen wat dat laxeerd ook, en dat doe ik dus en blijkbaar werkt het allemaal bij elkaar, super fijn..

Zeehondje leuk een klein neefje voor Sophie :)! Zielig dat hij zoveel spuugt en ook het dilemma van wel of geen nutrilon geven.. Snap goed dat ze dat niet wilt als de bv voor de rest goed loopt..

Brabbel veel plezier en sterkte met je drukke weekend.. Heftig van je tante zeg.. dikke knuf.!

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zou ook gewoon lekker gaan zwemmen hoor Kaaat. Leuk!

En het gaat om nutriton tegen het spugen bij m'n neefje. Bij fv doe je een schepje hiervan erbij in de fles en dan wordt het wat dikker. Bij bv moet je dan een lepeltje aanmaken met water en dat dan voor de voeding geven. Beetje omslachtig dan dus. Dus nu maar wat vaker schone kleertjes aan.

Sophie had haar dag niet echt. Dacht een paar dagen een mooi ritme te hebben waarin ze ruim twee uur in de ochtend sliep. Wordt ze vandaag na een uur al wakker. In de middag flink gapen dus naar bed, maar vrouwtje ging lekker liggen spelen. Daarna naar een verjaardag en op de terugweg valt ze natuurlijk in de auto in slaap. 20 minuten is blijkbaar genoeg want ze heeft het gered tot vanavond en gewoon goed gegeten en gedronken. Gek kind, haha.

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha ladies, daar ben ik weer..

@Josjo, het is een beetje een late reactie, maar ik hoop dat we met de "overgebleven" dames de spiraal weer opwaarts kunnen krijgen. Want ik herken je gevoel wel (en dan behoor ik niet eens tot het "oude clubje"). Fijn dat je bijna geen last hebt van kwaaltjes zeg. Gaan jullie voor een extra echo om achter het geslacht te komen van de nieuwe spruit?

@Joekie, vervelend dat chiropractor maar heel tijdelijk hielp. Maar van 18 tot 21 uur hebben wel meer kindjes een huilmoment hè, en je zit nu ook zo'n beetje op/richting de huilpiek. Na 12 weken wordt het (als het goed is) echt beter!

@Sabrien, nog maar 2 weekjes en dan vakantie! Hier afgelopen week ook een leidster op het kdv die Tim langere tijd niet had gezien, keek hij ook wel even onwennig. Alleen maar goed toch, dat ze niet zomaar iedereen vertrouwen?

@Zeehondje, leuk weer een tandje erbij voor Sophie! Weinig last van het doorkomen gehad? Jammer dat het toch weer feest was met het in slaap vallen 's avonds.. maar goed, als het maar telkens iets beter gaat, dat is ook al heel wat natuurlijk.

@Wennes, ik kreeg mijn eerste tandje een week voordat ik 1 werd, dus kan best zijn dat jullie nog even moeten wachten ;) Weet je wanneer jij en je man de eerste tanden kregen? Blijkbaar is dat wel redelijk voorspellend.. Hier denk ik dat er niet gefietst wordt dit jaar, kindjes moeten toch wel echt goed kunnen zitten voor langere tijd.. Toch weer spannend hoe goed je meisje groeit, denk ik.

@La Femme, let erop dat je niet te vaak gaat wegen hè, 1x per week is genoeg, want je zult zien dat het nu minder hard gaat dan in het begin.. en anders maak je je ook alleen maar weer zorgen als ze bijvoorbeeld minder wegen dan de dag ervoor (is moeilijk, maar ik weet het nog vanuit de eerste weken van Tim). Wat jammer trouwens dat het zo slecht geregeld is met part time werken in Duitsland. In Nederland klagen we wel vaak dat we maar 16 weken verlof hebben, maar ik geloof dat ik dat toch liever heb dan daarna perse full time moeten werken! Ik heb voor tandjes al Dentinox in huis, maar nog niet gebruikt.

@Kaat, wat jammer dat het niet gelukt is met de borstvoeding. Al zegt kolven niet veel hoor, zeker in het begin niet. Maar goed, als je er zelf niet meer achter staat dan is het wellicht beter om helemaal te stoppen. Is het afbouwen goed gegaan? Want je bent best wel snel gestopt als ik het zo lees.. Met borstvoeding kunnen kindjes van 5 x per dag tot 1x per 5 dagen (of langer) poepen. Maar wel vervelend dat ze er zoveel last van lijkt te hebben. Gelukkig lijkt de andere voeding goed te helpen!

@Char, zwaai!

@Brabbel, hoe gaat het met je tante? Knuffel terug!

Hier een drukke cursusweek achter de rug, en nu gelukkig een relax weekend. Gisteren een mooi cadeau van mijn man gekregen. Ik mocht een armband uitzoeken, nog van ons 3-jarig huwelijk en omdat Tim bijna 6 maanden is en het zo ontzettend goed doet op de borstvoeding (ik vond het altijd onzin maar heb gemerkt dat de steun van je partner toch wel erg belangrijk is bij bv, als ik eens een dipje heb (in mijn hoofd) dan praat hij me er wel weer uit). Dus een mooie Trollbeads armband met sluiting en een waterman "kraal", want dat is het sterrenbeeld van zowel mijn man als Tim.

Verder zijn we vrijdag begonnen met bijvoeding. Nou gelukkig heet het bijvoeding, want Tim heeft nog niets binnengekregen. Bij het zien van de lepel begon hij paniekerig en boos met zijn hoofd te schudden, terwijl hij normaal een lepel enorm interessant vindt om mee te spelen. Dus nu maar gewoon in zijn stoeltje aan tafel en een stukje groente voor hem om mee te spelen. Gisteren heeft de wortel al een keer zijn lippen aangeraakt dus wellicht dat hij vandaag of morgen wel iets in zijn mond stopt. Toch raar, al het speelgoed, knuffels enzovoort verdwijnt in zijn mond...

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bevallen!
    Josjo:18-07-2011 bevallen van DOCHTER Annelynn
    Liesben: 11-10-2011 bevallen van ZOON Eelco
    Zeehondje: 13-10-2011 bevallen van DOCHTER Sophie Jasmijn
    Mmiiiiir: 16-10-2011 bevallen van DOCHTER "Fee"
    Jessie80: 09-02-2012 bevallen van ZOON Tim
    Char1983:10-02-2012 bevallen van ZOON Levi
    Koolmees: 20-02-2012 bevallen van ZOON Lenn
    La femme Nikita: 14-03-2012 bevallen van DOCHTER Nikita en ZOON Roman
    Loesie1982: 11-05-2012 bevallen van DOCHTER Fiene
    Brabbel:
    18-06-2012 bevallen van ZOON "Beer''
    Joekie:
    21-6-2012 bevallen van een ZOON
    Kaaat:
    08-07-2012 bevallen van een DOCHTER

Zo, dit lijstje even gekopieerd uit het andere topic.. Joekie en Kaat, ik weet niet hoe jullie je zoon en dochter willen noemen hier.. vullen jullie dat zelf even aan?

13. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @jessie ik kreeg mijn eerste tandje ook pas laat, met 9 mnd en mijn man met 7 mnd dus we wachten gewoon af:)
    Wat een mooi cadeau heb je gekregen...gaaf joh.
    En dat eten komt echt vanzelf, het is ook een hele overgang. En je komt steeds iets dichterbij... Hihi.

@zeehondje ook een lekker eigen willetje zo te lezen;)

@brabbel jeetje heftig van je tante zeg, sterkte.

@sabrien nog 2 weekjes:):)

@josjo fijn dat het zo goed gaat met je zwangerschap.

@nikita goed geslapen?

Hier kruipt/tijgert ons meisje sinds net de huiskamer door....whaaaa het gaat zoooo hard, herinner het me als de dag van gisteren dat ze op mijn buik werd gelegd en nu...is niets meer veilig;)
    Zaterdag een heel klein stukje gefietst. Vond het gewoon eng joh. Ons meisje zat wel volop te genieten!

14. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Jeeeejjjj, inderdaad nu echt aan het aftellen :D, nog 2 weekjes, die overleven we ook wel hahahahaha...

Wennes, hhahaha wat stoer dat jullie meisje al tijgert en kruipt!!
    Wauwwww wat gaat het dan ineens snel he? En ja alle kindjes doen toch alles op hun eigen tempo. Ons meisje heeft bijna 3 tandjes, kan al heel goed zelfstandig zitten, maar heeft zich nog maar 1 keer omgerold toevallig dit weekend!! en kruipt (nog) niet.
    Ik probeer me er maar niet te druk om te maken!! Jullie nog 3 weekjes!! Kan me voorstellen dat je het fietsen eng vindt!!!

Jessie, wat een mooi idee die armband, heel speciaal!!!!
    Enne die bijvoeding komt vanzelf wel hoor, dat heeft even tijd nodig, gewoon iedere dag even proberen zonder te dwingen! Komt goed!!
    Ook weer een hele mijlpaal he?

Nikita, pfffffff heftig zeg als ze zo moeilijk gaan slapen!!
    Heb eigenlijk niet echt tips, ik probeer alleen echt ons vast ritme aan te houden daar heeft ons meisje echt behoefte aan. En echt op tijd in bedje leggen, meestal huilt ze ook wel even maar valt daarna wel snel in slaap gelukkig. Schijnt verlatingsangst te zijn?

Brabbel, huildagen die slopen je echt he? Gelukkig was hij de dag erna weer vrolijk! Heftige dagen zijn dat!!
    Sterkte met je tante!!

Josjo, ben ook benieuwd of jullie willen weten of Annelynn een zusje of broertje krijgt :D?

Met ons gaat alles goed!! We hebben echt een heel leuk weekend gehad, en echt genoten!! Lekker gewandeld, op terassjes gezeten, gewinkeld, uit gegeten mmmm echt leuk!! Ons meisje heeft zelfs afgelopen weekend in het autostoeltje gezeten en wat heeft ze genoten. Wilde het eens uitproberen mocht vanaf 9 kg staat in de boekjes. Ze vond het prachtig. Gebruiken jullie eigenlijk al een autostoeltje of nog steeds de maxi cosi?

Ik had vrijdag echt een heftig huil ochtendje gehad met ons meisje, ik moest het hele huis poetsen, was aan het koken voor 2 weekjes vooruit voor Emma en had het echt druk, druk, druk en ons meisje wilde alleen maar bij mij zijn en stak steeds haar armpjes naar me uit (zag heeeel schattig uit) en begon heeeel hard te huilen....voelde me toen echt een heel slecht mens en een rot moeder dat ik niet meer tijd heb om aan haar te besteden. Pffff op zo'n momenten heb ik het er echt moeilijk mee..... Had al van alles geprobeerd, ander speelgoed, in de box, op de grond, in het wippertje, niets was goed alleen mijn armen....Mn schoonmoeder heeft al aangeboden de volgende keer te koken :D, om me zo een beetje te ontlasten. Vindt het soms moeilijk om hulp te accepteren maar soms is het wel heeeeel fijn!!

Al met al druk, druk, druk, druk en toe aan vakantie ;):D;):D...

15. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @sabrien begint ze beetje eenkennig te worden misschien? Strakjes lekker alle tijd samen in de vakantie. Maar snap dat je je er niet fijn bij voelde:(
    Hier zit ze nog in de maxicosie. Heb nog geen autostoel in huis, maar ga haar zolang mogelijk in de cosie laten zitten. Ze past er ook echt nog makkelijk in.
    Heb jij met jou meisje echt een slaap-wakker ritme? Hier slaapt ze goed, maar ligt dan ook gerust nog 3a4 keer op bed. Nu merk ik dat ik ze de laatste week voor laatste fles wakker moet maken, want tegen 18 uur gaat ze altijd nog even slapen. Nu vandaag ben ik aan het proberen om 2 slaapjes te doen zodat ze na warm eten nog kan spelen en dan fles en daarna pas naar bed.

16. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Meiden...kom even langs zwieren...morgen denk ik meer tijd voor jullie.
    Vanmiddag wat langer in de stad blijven hangen met 2 andere mama´s dan gedacht...
    Zo zeg, dat had ik even nodig denk ik...heerlijk gekletst met ze.
    Maar het slapen is nog altijd een crime hier.
    NU gaan ze wel weer beter slapen, maar worden ze ´s nachts vaak wakker...de een na de ander dan wel gelukkig, vanacht was het om 02.00, 03.00, 05.00, 06.00 raak en om 07.30 ben ik maar opgestaan.
    Trouwens manlief moet deze week al om 03.30 beginnen te werken...achterlijk vroege tijd, maar dan is hij wel ´s middags rond een uur of 12.30 thuis. Maar ja, dan valt er natuurlijk niks met hem te doen, moet hij eerst wat bijslapen...

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo 'grappig' vandaag. Was bij m'n ouders en daar kwamen mijn twee tantes ook. En huilen dat ze deed bij de ene tante. En dat is de tante die ze vaker heeft gezien (de andere woont in Griekenland). Eenkennig alleen dan wel heel kieskeurig ;). We vroegen ons af of het ook door de stem kan komen?

Hier twee keer slapen overdag en dan rond 20.00 uur naar bed. Vandaag weer alleen een powernap in de auto 's middags en thuis in bed gaat ze dan niet meer slapen. Zo raar. Maar vervelend wordt ze dan niet echt. Heeft niet zoveel slaap nodig denk ik.

Ze heeft trouwens vier felrode pukkeltjes op haar wang/kaak. Komt dit iemand bekend voor. Misschien een allergie?

18. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Meiden....sorry, nog even geen tijd om bij te lezen...
    Maar even een vraagje, vooral aan Mmiiir, ik meen me namelijk te herinneren dat jij er zo een had, maar misschien lig ik er wel helemaal naast.

Wie heeft er ervaring met de Deryan Travel Cot, en hoe groot-klein is hij en hoe is het luchtmatrasje.
    Wij zitten te denken om zo eentje aan te sschaffen, en ze daar nu eerst samen in te leggen, zoals ze ook nog in hun bedje slapen.
    Zou dat gaan?

19. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zo meiden, alles ligt hier al op bed. Manlief ook, die begint de hele week om 03.30 of uiterlijk 5.30 te werken...Wel gezellig dat hij ´s middags al thuis is, maar ja...je hebt zo bijna geen avond hé...hij is kapot dan ´s avonds en gaat om 21h naar bed...dan zijn de kleintjes ook net rustig als we gelukg hebben...Het naar bed gaan gaat nl. nog altijd niet zo goed, maar wel weer een stukje beter...Ook sliep Niki vanacht weer door, dat was lang geleden, maar Romi is 2 keer wakker geweest...

Wennes...ja, 65 cm met 7,5 maand is niet lang nee...Bij d laatste controle waren die van ons al 61 en 61,5, en we hebben nu zelf gemeten en zitten rond de 64 cm denken we.
    Lijkt me idd. eng de eerste keer fietsen...en tsja...de tijd vliegt gewoon hé...

Zeehondje...heeft Sophie een nieuw dagritme gevonden? Ook wel gezellig natuurlijk als ze zoveel wakker is...En hoe is het met de pukkeltjes?

Jessie...ik weeg alle 2-3 dagen...Niki komt mooi bij...maar Romi valt alle paar keer wat af en gaat dus heel langzaam omhoog....zij is nu al bijna 300 gram zwaarder dan hij...maar hij is schijnbaar super fit...heel gespierd, draait en beweegt heel veel, dus misschien is hij wel kandidaat voor eem olypmische medaille over een paar jaar...;)
    Haha, met bijvoeden begonnen en Tm vond het maar niks...Hoe gaat het nu? Wat een lief idee zeg van die armband trouwens..goh, zou wel willen dat mijn ma wat romantischer was...gister was onze trouwdag, en hij is het niet vergeten, maar meer dan een kusje kreeg ik niet...;)

Sabrien, héhße, bijna vakantie, dan lekker genieten met je meisje..dat heb je verdiend...knap zeg dat je naast je werk ook nog kookt voor Emma...Ik wil dat ook gaan doen, maar heb geen idee over hoe en wat...heb jij tips voor een boek of een link naar een goede website?

20. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Wennes, ja we hebben wel een ritme wat betreft het slapen en wakker zijn, ze gaat in de ochtend altijd nog naar bed (van +/- )8:00 - tot 10:00 uur) en in de middag ( van +/- 13:00 - tot 15:00) soms wat langer en soms wat korter. Ze krijgt dan om 19:00 uur de laatste fles en dan lekker naar bed. In het weekend kunnen deze tijden natuurlijk afwijken! Dan slaapt ze vaak maar 1 keer op een dag, maar slaapt dan nog wel eens een uurtje in de buggy of in de auto als we weg zijn. Moet ook eens kunnen vind ik, anders kun je nergens meer heen. Bij ons gaat ze dus ook niet meer naar bed na 15:00 uur, soms is ze dan wel eens wat jengelig maar we proberen haar dan ook nog een beetje te amuseren met speelgoed en lekker bij papa en mama knuffelen, vooral als je een hele dag gewerkt hebt is dat heerlijk om nog even quality time te hebben zeg maar!!
    Heb je de 2 slaapjes al geprobeerd en hoe is dat gegaan?

Nikita, wat vervelend dat ze 's nachts niet zo goed slapen..... erg vermoeiend he? En manlief moet inderdaad wel heeeel vroeg opstaan zeg, pffffff..... Jammer dat je dan zo weinig van de avond hebt!
    Hopelijk hebben ze het doorslapen snel allebei in de gaten, dat je ook lekker van je nachtrust kan genieten!! Ik ben toevallig deze week de eerste nacht met ons meisje opgeweest (denk last van doorkomend tandje) van 23:00 uur tot 02:30 uur heeft ze veel gehuild en heb ik constant met haar in mn armen gelopen en haar zoveel mogelijk proberen te troosten, toen is ze gelukkig weer in slaap gevallen. Toen de wekker om 05:30 uur ging dacht ik echt, huhhh nee dat kan niet, lig er toch net in? hahahaha!! Och ja ik mag echt niet klagen, dit was echt de eerste nacht in al die maanden! :)

Oh ja en over het koken, ik vind het echt heel belangrijk dat ons meisje het beste van het beste krijgt en ik vind dat vers bereide voeding daarbij hoort en dat heb ik er graag voor over. Ik maak niet echt gebruik van een kookboek maar speur wel eens op internet. Heb ook wel eens gehoord dat er leuke recepten staan in een kinderkookboekje van de Appie?!?!? weet ff niet meer hoe het heet... Ik kook meestal voor 2 weken vooruit: ik kook dan b.v. aardappels, pasta, rijst, kip, rundergehakt, wortels, bloemkool, broccoli, sperziebonen, witlof, courgette etc en die vries ik dan in kleine porties allemaal apart in, zo kan ik iedere ochtend combineren uit de vriezer. Ik vind het echt ideaal, heb bij de Action van die kleine bakjes gekocht en dat is precies genoeg voor 1 portie.
    Je moet doen waarbij je je goed voelt en wat gemakkelijk is. In het begin moet je alles goed pureren maar ik kan nu alles al wat grover laten omdat ze al goed kan kauwen. Als je gaat pureren kan je ook wat opvolgmelk/borstvoeding?/water door het eten doen, dan is het niet zo droog en pureert het gemakkelijker! Hoop dat je wat hebt aan mijn tips!!

Zo nog een weekje werken na vandaag :D mmmmmmmmmm.......

Deel Deze Pagina