Haha, ik heb net het traphekje gewonnen bij de winactie! Altijd leuk om wat te winnen. Vorige keer al met de olvarit winweken van de etos een woezelknuffel gewonnen. En ik won noooooooooit wat.
heee zeehondje, wat leuk! En Vlinder heeft hier ook al een keer gewonnen, zou dit een geluksgroepje zijn? Ik heb niet alles goed bijgelezen, sorry! Sabrien, jij vroeg nog of ik wilde weten of we een broertje of zusje verwachten voor Annelynn, maar we weten het niet en ml wil het niet weten en ik twijfel soms, maar zo lang ik blijf twijfelen (ws tot de geboorte), wil ik het niet weten. ik vond de verrassing de vorige keer wel leuk eigenlijk...! We zitten nu in de fase van duowagenonderzoek haha. Het wordt 1 van deze 2: de Phil en Teds: Phil & Teds Promenade Duozit Black | Phil & Teds Promenade + GRATIS MAXI COSI CABRIOFIX | Baby-Dump die is er alleen in zwart Of de Mima: mima | a new european infant product brand de witte variant Welke vinden jullie mooi? Sorry voor mn ego berichtje, ga nu weer braaf meelezen
Boah...soms is het zoooo moeilijk om te begrijpen wat de kindjes willen... Zoals daarnet... Niki ligt nu al heerlijk 2,5 uur op bed te slapen... Maar Romi wilde niet slapen...dus haal ik hem maar uit bed voordat hij haar wakker maakt, want hij lag te turnen in bed, en al helemaal ondersteboven. Vervolgens ligt hij even in de box, even op de arm, even in de Doomoo, even op schoot, terug in de box onder de speelboog...ik wist niet wat hij wilde, hij was nergens echt tevreden mee, begon na korte tijd te protesteren maar had ook overal kunnen slapen eigenlijk. Ook heb ik tussendoor telkens geprobeerd of hij misschien aan de borst wilde. Tot daarjuist...hij lag op de bank, en was weer ontevreden...ik reageer al langzaam geirriteerd, want ik wilde vanmiddag even de tijd voor mezelf gebruiken, en neem hem hoog, probeer nogmaals de borst en opeens wil hij wel..drinkt hij een paar minuten heel intensief en valt vervolgens als een blok in slaap...Nou, wat hem nu de afgelopen 2 uur dwars zat...geeeeen idee...Slaapt hij eindelijk, zul je zien wordt madamme over 5 minuten wakker...en ik wilde nog zoveel doen...
agos nikita, herkenbaar dit! Ik was het alweer even vergeten dat je soms echt niet weet wat er is, vanalles probeert... soms is het het beste om hem dan te laten morren in zijn bedje. Nu begrijp ik dat hij op dezelfde kamer ligt als zijn zusje, dus misschien dan een campingbedje of zijn eigen bedje overdag op jullie slaapkamer zetten? Dan maakt hij haar niet wakker en kan hij morren tot hij in slaap valt (want dat doen ze vaak wel na een poosje...). En anders zou ik het ook niet weten.. ben heel erg beniewd hoe dat met een tweede ukkie zal gaan hier...!
Inderdaad Nikita, Sophie is soms ook wel een half uur aan het 'spelen' in haar bed en valt dan meestal wel in slaap. Als ze echt begint te huilen haar ik haar er pas uit. Goede tip van Josjo dus misschien? En Josjo, beide mooi. Maar wil je niet een wagen waar ze naast elkaar zitten/liggen? Die hebben we gekocht voor bij m'n schoonouders. Urban jungle.
Zo meiden...Niki heeft vanmiddah lekker 3,5 uur geslapen. Werd wakker heeft goed gegeten, en daarna nog eens bijna 2 uur in haar Doomoo gezeten en gekletst, uit het raam gekeken en gespeeld...toen nog gegeten, schone luier aan en naar ned..daar kletste ze nog een paar minuten en is toen weer in slaap gevallen...jeetje zeg...wat goed van haar en wat makkelijk... Romi daarintegen was vanmiddah dus de hele middag wakker...hij heeft 10 minuten heel diep en vast geslapen...Gelukkig ging hij vanavond ook wel vrij goed slapen...ach ja...hij zal wel moe zijn geweest van heel de middag op zijn... Zeehondje en Josjo...laat ze ook wel eens in bed jengelen of kletsen hoor...maar als de een slaapt, en de ander alleen maar luider wordt, is dat geen optie...meestal haal ik dan de wakkere baby eruit, en leg hem-haar met slaapzak en al op de bank-ons bed of in de box...en als ze dan slapen gaan ze terug naar bed...maar ja...vanmiddag wilde Romi dus echt niet slapen... Sabrien...ocharme...die tandjes toch hé, kan me voorstellen dat het een korte nacht was...en koken, dat wil ik dus ook gaan doen...wat een goed idee...vries je alle apart in, of meng je al 2 of 3 dingen samen in een bakje? Zeehondje...wat voor winactie was dat? Altijd leuk...proficiat hoor... Josjo, mooie wagens hoor, en de prijs valt zelfs erg mee. Waarom wil je zo´n model onder elkaar? Spannend dat je het geslacht niet wil weten...
Fijn dat Romi vanavond wel lekker is gaan slapen. Winactie van dit forum. Bijna helemaal bovenaan. Je hoeft alleen maar een berichtje achter te laten en dan kan je loten ze 1x per week een winnaar. Elke week iets anders.
Even heel snel... en ego... onze Tim is een half jaar vandaag! Het gaat nu echt definitief te snel.. @La Femme, er zijn veel websites maar deze 2 had ik gevonden: Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter en Zelf babyvoeding maken, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl
Whaaa die Tim, het baby gaat er dan hard af vond ik vanaf zes maanden... Zelf maken wij alle hapjes. Soms veel werk, zeker om gevarieerd in de vriezer te hebben, maar potjes lust ze dus ook echt niet (en geef haar ns ongelijk ). Gelukkig kan ze nu met ons mee eten en lust ze dus ook alles , dat is het voordeel van altijd zelf koken (1van de voordelen) Duowagen naast elkaar zou ik wel doen bij n tweeling omdat die even oud zijn en zoals zeehondje, daar liggen ook twee kindjes van ongeveer even oud. Maar dan nog, vind ze erg breed bij ukjes naast elkaar. Daarnaast is het voor t jongste beebje wel lekker rustig dat grote zus haar lekker laat (ze kan nogal lomp doen, aaien is vaak wel hardhandig) en ik heb veel mensen gevraagd hoe het achterste ukje het vindt om daar te zitten en niks voor te zien maar nergens problemen... Bij de mima kan uk er zelfs goed onderdoor kijken ... Tja en welke het nou wordt... Misschien ff wachten op de mama mazzeldagen
THX Jesse voor de links, heb ze meteen opegslaan. Wil ook zelf gaan koken, maar heb nog geen idee van wat en hoe. Passen jullie ook heel erg op met zout en suiker? Op e een of ander manier denk ik dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Wil graag dat ze gewoon leren hoe dingen puur smaken. Is dat gek? Josjo: Twinner Twist Duo Dit is onze wagen...maar hij is wel duur. Hij lijkt heel breed maar dat valt erg mee. Er is hier in de stad één Aldi waar ik niet langs alle kassa´s kan, maar voor de rest nog nooit problemen gehad. Trouwens meiden...wij hebben tockets geboekt. Eind Oktober gaan we naar Roemenie, naar mijn schoonfamilie en daar laten we ze dopen. Onze trouw was in NL, dus dit daar...Voor iedere familie wat... Er waren er hier die toch al gevlogen zijn met kleintjes. Hoe gaat dat? We mogen in ieder geval de wagen meenemen tot het vliegtuig hebben ze ons verzekerd, we moeten hem alleen aanmelden. Tegen die tijd krijgen ze ook al vaste voeding...hoe doe je dat bijvoorbeeld met potjes op het vliegtuig en onderweg? Kun je die ook koud geven ofzo? Wil wel zelf koken, maar voor onderweg lijken mij potjes wel handig. Alle tips zijn welkom...
Nikita, suiker krijgt annelynn nog niet echt en zout tot 1 jaar niet doen of minimaal omdat de niertjes dat nog niet aankunnen. Ik had het boek opperdepop. Starten met fruit of groente, 1 of twee soorten gemixt en dan een dag of vier achter elkaar geven zodat ze aan de smaak kunnen wennen. Langer mag ook. Op een gegeven moment aardappel er bij, wel goed pureren ofcourse. Beetje opvolgmelk of moedermelk erbij om t smeuiig te maken. Beetje diksap erdoor kan ook helpen. En zo breid je het steeds verder uit. Zelf maken is echt leuk en snap jouw redenatie hoor, zo denk ik er ook over
Mooie wagen wel, ik zoek er alleen 1 met wiegbak/buggy combi, later dubbele buggy van te maken en ik wil de mc er op kunnen klikken.. Blijven maar weinig opties over...
H! Meiden, kwam even een foto van vandaag showen... Wat worden ze toch snel groot zeg. Vandaag hebben we het babyzwemmen jammer genoeg gemist, manlief was niet op tijd thuis van zijn ochtenddiest. Nu slaapt hij, dus gaan wij vanmiddag maar even van het goede weer genieten. Fijn week-end allemaal...
Vanochtend naar het inloopspreekuur op het cb geweest omdatons meisje laatst niet veel gegroeid was in de lengte en ze was nu maar liefst 3 cm gegroeid in 6 weekjes tijd. Ze was nu 68 cm en woog precies 8800gr bij 8195 Gr. 6 weken terug.
Nikita, SMELT!!!!!!!! wat een knapperds!!!! Wennes, mooi gegroeid en bijgekomen zeg!! Wij mogen a.s. vrijdag als onze vakantie begonnen is , ben ook eens benieuwd, altijd spannend vind ik!
THX meiden. Wennes, goh netjes zeg van jullie kleine meid. Hier een vermoeiend week-end achter de rug...Niet veel aan manlief gehad, hij moest veel werken, 2 dagen van 12 uur... En de kleintjes waren toch wel vermoeiend weer. Niki op zich niet zo heel erg, ze gaat ´s ochtends en ´s middags goed slapen, en kan lekker in de box of haar Doomoo liggen. Alleen krijst en schreeuwt ze heel erg, hopelijk maar een fase. Romi is een ander verhaal, die gaat overdag zo moeilijk slapen en is ook vervelend, ik denk dat hij wel moe is maar zichzelf wakker houdt ofzo. Vanmiddah na een uur proberen, en na de 2e keer inbakeren + aan de borst is hij eindelijk voor 45 minuten in slaap gevallen, maar nu is hij weer wakker... Vermoeiend is dat hoor...Hij slaapt wel heel goed als ik aan de wandel ben, maar dat gaat nu eenmaal niet de hele tijd. Verder beginnen ze zich door de box te bewegen. Zeker Romi. Hij drukt zich heel erg hoog op met zijn armpjes. En ook trekt hij zijn knietjes onder zijn buik als hij op de buik ligt, of staat echt op voetjes en borst...soms valt hij dan om en ligt weer op zijn rug...zo grappig...Maar, zo schuift hij echt vooruit in de box...Niki doet dit ook maar ietsje minder actief dan hij...