De laatste dagen probeerde ik Romi ook even te laten liggen als hij huile of onrustig was, maar zojuist huilde hij weer zo lang tot hij blauw werd en bijna niet meer verder kon ademen. Weer aan de borst genomen tot hij in slaap viel, en nu maar kijken hoeland hij slaapt. Niki ligt trouwens nu alweer 2 uur op bed, is wel 2 keer wakker geweest, maar sliep daarna rustig verder... Zijn lange dagen hoor zo, kom helemaal niet tot rust en ´s nachts spoken ze ook weer behoorlijk, en dat terwijl het zo goed ging...zeker Niki kan eigenlijk doorslapen. Bovendien doen mijn tepeks zeer...heb 5 maanden zonder pijn bv gegeven, en nu gaat het zeer doen, Hopelijk trekt het weer weg. Sorry meiden, zit er vandaag even doorheen want heb vandaag ook nog eens buikpijn...een zwaar gevoel onder in mijn buik en steken...
Zo vanochtend weer naar het CB geweest. Onze kleine man nadert de 70 cm en was volgens de weegschaal 7870 gram, precies volgens het "gemiddelde", prima dus... met zijn ontwikkeling zat het verder ook wel goed. En nog even besproken wat hij nu mag gaan eten, dat is nog best veel in korte tijd. Eind van de week mogen er alweer aardappeltjes bij de groente. Verder was ze echt hartstikke positief over dat ik nog bv gaf, ik hoor en lees best wel vaak dat het CB vanaf de 6 maanden stimuleert om af te bouwen, maar dat deed zij juist niet. @Wennes, inmiddels alweer vaker een stukje gefietst? Ik kreeg trouwens vandaag op het bureau te horen dat het 3e slaapje vanaf nu wel kon gaan vervallen. Nou is dat slaapje bij Tim al maanden niet structureel, maar hier hangt het er meestal vanaf hoe goed hij 's middags heeft geslapen en of hij zichzelf de kans geeft in slaap te vallen. En super trouwens dat jullie meisje zo goed gegroeid was in de laatste weken!! @Sabrien, hopelijk geen huilochtenden meer gehad? Op zo'n moment laat ik dat huis poetsen voor wat het is hoor.. dan is mijn mannetje even belangrijker. Maar soms is het wel moeilijk om uit te vissen wat er nu precies aan de hand is.. @La Femme, alsnog gefeliciteerd met je trouwdag! En als Romi zo beweeglijk is, is het niet gek dat hij wat minder hard groeit, hè? Vandaag op het bureau ook een meisje van 4 maanden dat zwaarder was dan onze Tim.. tja, gelukkig zijn niet alle kindjes hetzelfde denk ik dan maar.. Wat vervelend dat je kleintjes zo vaak wakker worden.. Romi klinkt een beetje als onze Tim, die heeft ook van die fases waarin hij slechter slaapt en zichzelf wakker houdt.. gelukkig gaat het nu weer heel goed, regelmaat is belangrijk hebben we toch wel gemerkt. En we voelen hem ook wel steeds beter aan, en inderdaad af en toe gewoon wakker in bed laten liggen, laat maar even spelen.. hopelijk is het bij Romi ook een fase! En spannend dat jullie naar Roemenië gaan zeg! En wat een schattige kindjes zijn het toch! Wat betreft de pijn aan je tepels.. spruw? En ook nog buikpijn.. kan het zijn dat je menstruatie eraan komt? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt in elk geval, en dat de kindjes je een goede nachtrust gunnen! @Zeehondje, gefeliciteerd met je prijzen @Josjo, leuk als het geslacht een verrassing blijft (vonden wij tenminste). Mijn zusje had ook dubbele wagen met de kindjes naast elkaar (schelen 15.5 maand), maar bij mijn vrienden zie ik er ook verschillende met kindjes "onder" elkaar. Kan je er niet echt advies in geven..
@zeehondje super leuk prijs joh @nikita ja misschien idd spruw??? En naderende menstruatie?? Voel je je iets beter? Dat krijsen en schreeuwen is misschien ook wel beetje meisje eigen. Die zijn vaak een stuk pittiger. Lastig soms hè wat je nou het beste kan doen. @sabrien oh ben benieuwd naar hoe groot jouw meisje is. @jessie wauw is jouw mannetje groter dan mijn meisje ja gaat ineens hard dan hè, ze mogen ineens echt een stuk meer. Fijn dat alles goed was. Hier nu al een paar keer gaan fietsen, vandaag nog even besproken met cb en daar zei ze dat de fysio aangeeft dat je mag gaan fietsen zodra kindje zijn voetjes in de mond kan stoppen nou dat kunnen sommige kinderen al vrij vroeg volgens mij. De verpleegkundige op cb was het hier niet mee eens hoor. Die zou het doen op moment dat kindje goed kon zitten en aan het kruipen was want dan zouden rugspieren sterk genoeg zijn. Ze vond het ook prima dat we aan het fietsen waren. Ja goed hè dat ons meisje zo hard gegroeid is. Verder is ze volop aan het kletsen zo gezellig. Vooral " jaja" hoor ik de hele dag. Wat ook zo lief is als je vraagt om een kusje pakt ze je wangen vast en met open mond krijg je dan een kus, echt zo'n smelt moment!!! Maar als mevrouwtje geen zin heeft om kus te geven dan kun je doen wat je wil, maar dan krijg je ook echt niets...hihi. Nu al eigen willetje
Jessie, wat goed zeg...Ik wil ook zo lang mogelijk bv blijven geven...goed om te horen dat dat dus lukt...Mag ik vragen hoe jouw dag eruit ziet met kleine Tim? Wennes, is toch goed dat ze al een eigen willetje heeft... Hier heeft vanochtend Niki alweer een uurjte geslapen, en Romi lag in de box. Nu ligt Niki in de Doomoo te spelen, en Romi ligt al een half uur op bed, maar slapen homaar...had stiekem ook gehoopt dat hij in de box in slaap zou vallen, dat doet hij soms, maar hij is dus alweer de hele ochtend wakker...Wel rustig deze keer, maar wel wakker... Ik denk niet dat het spruw is...ze trekken de laatste dagen erg veel aan mijn borsten...en probeerde een nieuwe houding uit, maar dat is dus geen succes...Verder heb ik vandaag voor het eerst stuwing...dadelijk dus maar een kruikje op mijn borst... Buikpijn is gelukkig wel weer weg, maar dus even een dipje hier...
Wat een rare adviezen over wanneer beginnen met fietsen - als ze de voetjes in de mond kunnen doen, haha. Dat kon Sophie echt al heel snel, met vier maanden ofzo. En ze kruipt nog niet maar kan echt al stevig zitten, dus fietsen doen we echt al wel hoor. Dus, denk dat het belangrijkste is dat ze stevig rechtop kunnen zitten. Ik vind het knap dat jullie (nog) borstvoeding geven. Zeker met pijn en stuwing lijkt me het best pittig. Ons meisje was gister alweer 10 maanden! En ze wordt zo groot en krijgt echt een eigen willetje. Net na het zwemmen afdrogen en aankleden is echt een gedoe aan het worden. Steeds omdraaien enzo, ppfff . Ik heb zo geen zin om volgende week weer te moeten werken. Heb gewoon zes weken volledig met haar doorgebracht en vond het heerlijk. Straks moet ik haar weer drie dagen 'missen'. Zal even wennen worden, maar is ook wel weer goed hoor. Morgen naar school om alles klaar te zetten en vrijdag ook. Manlief is beide dagen vrij dus dat is wel prettig. En dan nog een heerlijk zomers weekend straks als afsluiting van de vakantie!!! Vanmiddag naar de tandarts. Zal gelijk eens vragen of tandenknarsen kwaad kan. Al doet ze het nu bijna niet meer (kwam waarschijnlijk door het doorbreken van een nieuw tandje). En ik ga ook eens vragen of haar twee bovenste voortanden echt zo ver uit elkaar staan of dat dat nog wel goed komt als de 'grote mensen tanden' komen. p.s. Ik schreef voorheen altijd mee op een ander topic (ivf/icsi deel 4!) en daar zijn er nu twee tegelijk zwanger, zo gaaf! Leef nog steeds mee met een paar meiden die in de mmm zitten.
Druk druk, maar alles goed hoor! Beer doet t goed, alleen beginnen de krampjes nu te komen, zo zielig. Ook nog steeds kraamvisite, lekker wandelen met m'n mannetje, en een werkloze man thuis. Jullie begrijpen me, thuis heb ik zat te doen de laatste, en aankomende tijd. iPad is handig, alleen je neemt niet zo snel de tijd om uitgebreid te reageren op iedereen, en dat is wel een nadeel. Als ik reageer, dan liever niet half, maar ja, dan post ik weer fftjes niks, dat is ook zoiets..... Knuffel voor iedereen!
Whaaaaaaaa......... nog 2 daagjes werken mmmm... Nikita, wat vervelend dat dipje en de stuwing, dat is echt NIET prettig!!! Hopelijk dat een kruik wat verlichting kan geven!! Fijn dat het rustig was in de box maar inderdaad jammer dat hij niet lekker is gaan slapen net als zijn zusje . Hopelijk kom je snel uit je dipje, ik kan me echt voorstellen dat het best wel zwaar is met 2 van de kleintjes die moeilijk/niet slapen... Knufffffff Brabbel, ach gossie die krampjes. Zo zielig he? Lekker nog aan het genieten van je kraamtijd? Heerlijk. Wat erg dat je man werkeloos is, is hij al lang thuis? Kan me voorstellen dat je het ontzettend druk hebt. Als mijn man thuis is krijg ik ook altijd weinig gedaan hahahaha, dan is het altijd te gezellig thuis! Zeehondje, lekker 6 weekjes vrij gehad en maandag weer werken. Kan me voorstellen dat dat ontzettend gaat tegenvallen. Pfffffff.... alvast sterkte! En nog gefeliciteerd met haar 10e vermaanddag , wauwwww wat gaat dat inderdaad snel! Ben benieuwd wat de tandarts zei over het tandenknarsen, ons meisje doet dat nu sinds een week ook...brrrrr zo viessss.....Oh ja heb vroeger ook in dat topic geschreven (met de heeeeleeee oude garde) wat superrrrr, wordt ook altijd zooooo blij van die berichtjes!!! Wennes, hahahaha ons meisje ook brabbelt ook ja-ja hihihi wat grappig!! En ook da-da en heb volgens mij ook al iets van pa------pa gehoord, maar duurt een tijdje voordat ze de 2e pa zegt hihihihi.. ZOOOO SCHATTIG he? En wat lief van dat kusje zeg...SMELT!! En ja meisjes hebben toch wel behoorlijk een eigen willetje he? Ons meisje geeft ook heel duidelijk aan wat ze wel en niet wilt! en dit weekend worden onze meisjes al 9 maanden, ongelooflijk he? Zijn we officieel ontzwangerd . Jessie, wat super dat bv nog zo goed gaat en dat het CB dat stimuleert! En aardappeltjes vindt hij vast heerlijk! Wauw en hij is goed bijgekomen en gegroeid zeg!! Superrrrr.... We hebben gelukkig geen huilochtenden meer gehad, zag een aantal dagen na de "huilochtend" dat ze een 2e hoektandje had gekregen dus was denk ik een samenloop van omstandigheden..... Heb soms nog moeite om mijn huishouden te laten liggen , ben echt een mega poetsfiemel!! Zo wat ik al boven in mijn blije berichtje zette: nog 2 daagjes ... HEERLIJK! 2 WEKEN VAKANTIE!!!!!!! Echt zin in, lekker genieten van ons mooie en blije gezinnetje en wat wordt het een weertje dit weekend. Lekker badje op onder parasolletje, lekker poedelen en vooral heerlijk eens uitrusten, lekker niets.... alles mag en niets moet. We willen een paar daagjes nog zo er tussenuit, dierentuin, eens lekker gaan shoppen, bbq-en, uiteten, we zullen ons niet vervelen . Dus als jullie me missen?!?!?! meld me tussendoor nog wel eens hoor!!
@sabrien, oh wat heeeerlijk, bijna vakantie!! Lekker vooruitzicht! Het wordt heerlijk weer dus je hoeft zeker niet naar het buitenland voor vakantiegevoel . Geniet ervan! @fietsen: ik had dat berichtje gemist denk ik, maar advies is echt overal pas als de kindjes zelfstandig kunnen zitten. Sommigen zeggen als kindjes zelf vanuit liggen gaan zitten maar dat lijkt mij een beetje overdreven. Wel las ik in een ander topic een heel naar verhaal over een moeder die met haar kindje is gaan fietsen terwijl het nekje nog niet stevig genoeg was dus kijk alsjeblieft uit. Voor de 9 maanden kreeg ik het advies sowieso niet doen en dan starten met hele kleine stukjes.. Hier de eerste keer rond 10/11 maanden, maar daarvoor had ik wel een fietskar.. @wennes: lekker dat je meisje zo is gegroeid! en dat geknuffel oh zoooo heerlijk! Hier ook nog met open mond hoor en ze 'bijt' ook een beetje, maar dan is echt omdat ze enthousiast is en niet om gemeen te bijten ofzo. Het is ook niet hard. Ik vind het wel schattig, hoe ze je helemaal kan opvreten . Hier nu ook de fase dat ze echt komt knuffelen. Niet lang, maar gewoon even een knuffel geven *smelt* @jessie: ook alles goed bij het CB, fijn weer altijd he! En knap dat je nog steeds bv geeft! Bij 4,5 maand liep het erg terug bij mij. Vond het dubbel om te stoppen maar ik vond het ook wel mooi geweest.. maar echt bewondering als het langer lukt hoor! Dat opbouwen met eten vond ik in die periode ook echt veel. Alsof ze alleen maar aan het eten en slapen zijn hahaha. Dat wordt wel beter over een poosje hoor @slaapjes overdag: Annelynn heeft tot voor kort nog regelmatig een 3e slaapje gedaan. Ik leg haar altijd in bed als ze moe is. Dat betekende de eerste maanden zoiets als de verhalen van Nikita met alle vlieg en stuntwerk als inbakeren en de hele mikmak omdat ze zo kort slaapte steeds. En weet je Nikita, als jij blijft volhouden met ze in bed leggen en als ze wakker zijn geen strijd van maken, dan komt het vanzelf goed, echt waar! Hier nu meestal ergens rond 8.30-9.00 naar bed (7.00 uur er uit). Dan slaapt ze 1,5 a 2 uur. Na de lunch, rond 12.30/13.00 weer naar bed (zodra ze tekenen van vermoeidheid gaat vertonen) en slaapt ze nog eens 1,5 uur. Uiteindelijk moet dan binnenkort 1 slaapje worden maar ze is om 8.30 echt te moe. Dan gaat ze een beetje lopen dreinen en dan leg ik haar in bed. oh mijn afspraak is er, een stagiaire komt solliciteren, hopelijk is het wat
@sabrien ja gaat snellll...zei van de week nog ze is gewoon nu al langer hierop de wereld dan dat ze in mijn buik zat. En nog 2 daagjes voor jou....heerlijkkkkk. En het blijft volgende week ook nog zon lekker weer begreep ik. Vind dat zo schattig staan als ze net tandjes hebben, hier nog niets te zien. @brabbel ahhh sneu dat beertje zo last heeft van zijn buikkrampjes. Bij ons hielp de infacol echt goed. En man werkloos dat is minder zeg. Hopelijk vind hij snel een andere baan. @josjo ja dat is echt zo genieten dat geknuffel... Zolang ze dr slaapjes nodig heeft idd doen. Hier word er overdag ook goed geslapen gelukkig. Maar ze begint ook echt te mopperen als ze moe is en als je ze dan in bed legt is het ook meteen goed.
H! Meiden, even snel tussendoor. Was vanochtend op de bv-ochtend in het ziekenhuis en heb wat nuttige tips gekregen. De stuwing had met een melkblaartje te maken dat heeft een uitgang verstopt. Dat blaartje kan ontstaan omdat ze erg beginnen te trekken en zuigen natuurlijk, ze worden sterker... Ik ga nu de laatste maand Fenegriek capsules nemen, dat zorgt ervoor dat de melk sneller gaat stromen en ze misschien niet zo hard zuigen en trekken, want mijn arme tepels deden echt zeer... Verder beginnen we in het week-end bij Romi met een brei ´s avonds. We hebben de tip gekregen Hirsebrei ( wat is dat in het NL, iemand enig idee? ) te mengen met een beetje melk-olie en een beetje peer uit het potje. Klink allemaal niet zo smakelijk, maar als Romi dit lekker vind, krijgt hij dis ´s avonds na de bv, en misschien slaapt hij dan rustiger en langer. En hopelijk krijgt hij dan overdag ook wat meer ritme...Bij Niki beginnen we nog niet, en als Romi het niet lekker vind stoppen we er weer mee...Wil eigenlijk nog niet met echt groentje en fruit beginnen, pas na 6 maanden, dus even kijken hoe hij reageert...Ben benieuwd... Tot vanavond...zodra iedereen slaapt heb ik tijd voor jullie...
@sabrien.....vakantieeeeeee, geniet ervan! En hoe was het op het cb, ben benieuwd. @zeehondje hoe gaat t met t helmpje met dit warme weer? @nikita fijn dat je wat goede tips hebt gekregen. Zou idd denken dat het rijstebloem is. Hier sinds gisteravond kruipt ons meisje echt op handen en knieën. Zo grappig gezicht omdat ze soms echt nog wat wankeld. En trots dat ze je dan aankijkt als je heel enthousiast reageerd. Wat gaan jullie het weekend doen met het mooie weer?
Wat een knappe meid Wennes. Hier zitten we er nog steeds op te wachten totdat ze gaat kruipen. Hebben wel het idee dat ze haar beentjes iets meer gaat optrekken nu. Helmpje is overdag af. Het gaat zo goed en het is gewoon veel te warm. Nu vannacht ook af. Was/is 28 graden in haar kamer, ppppffff....Morgen weer controle. Ze kan wel weer andere dingen. Gister hier gebarbecued voor oma's verjaardag en toen heeft opa haar hiep hiep hoera geleerd en dan doet ze haar armpjes omhoog. Zwaaien en klappen doet ze ook volop. Zo schattig. En tandje nummero zeven is door. Badje staat weer klaar dus lekker in de tuin dit weekend denk ik.
Haha schattig dat ze dan haar handje omhoog doet. Wow al 7 tandjes joh. Hier wachten we nog op de eerste. Zie ook nog geen tekenen dat er 1 aan gaat komen. Oké morgen weer controle, ben benieuwd of het weer zo goed vooruit is gegaan. Jij groot gelijk dat je hem nu aflaat. Is ook gewoon te warm. Zal vandaag of morgen weer eens nieuwe fotootjes plaatsen.
Hi meiden, door het mooie weer ben ik maar weinig op Zp... Dus kom alleen ff zwaaien Sloppy is weer zwanger trouwens en kennen jullie norwegian-sky nog? Zij ook . Sloppy op de natuurlijke manier trouwens, hoe gaaf!!!
H! Meiden. Allemaal lekker van het weer aan het genieten? Wij wel, maar manlief ligt nu even te snurken...Erg jammer dat hij zo moe is van het vele werken, anders zouden we het hele week-end op stap zijn denk ik. Vsnochtend zijn we lekker gaan babyzwemmen...En Romi viel tijdens het zwemmen al in slaap. Deed de laatste oefening al niet meer mee omdat ik zag dat hij erg moe was en wilde knuffelen...Valt hij opeens op mijn arm, nog in het water in slaap...We hebben hem nog niet eens aangekleed...Goed in de handdoek gewikkeld en zo eerst met vrienden nog koffie gaan drinken en daarna naar huis...Na 3 uur werd hij wakker om te eten, en daarna sliep hij weer verder...Nu slaapt hij nog...Jeetje zeg, lang geleden dat hij zo goed eb lang heeft geslapen. Als hij straks wakker wordt willen we hem dus een beetje pap laten proeven, ook omdat hij weer niet is aangekomen. Hi is in 3 weken tijd 100 gram aangekomen, en zijn zusje bijna 500 gram. Gelukkig is Romi ongeloofelijk fit en wakker ( behalve, vandaag ) anders zou ik me zorgen gaan maken... We hopen dat hij met wat pap ook beter aankomt en misschien langer een vol gevoel houdt waardoor hij weer rustiger wordt... Hirse is trouwens een graansoort...En we maken er een papje van met afgekolfde melk en wat peer.. Sabrien...jaja, eindelijk vakantie en beter weer kun je niet hebben... Wennes, proficiat...jullie meid is vandaag precies 0,75 jaar oud... Staat ze al? Daarstraks bij het zwemmen was een meisje van 9 maanden dat sinds ee week kan staan...Ook heel wankel maar zo lief hoe ze daarbij trots om zich heen keek. Zeehondje...goh, wat een boel tandjes al zeg...En 28 graden is wel erg warm in de kamer ja..al mogen er bij ons in de babykamer wel wat graden bij...zo kan ze wel lekker in een rompertje slapen...bij ons moeten ze nog alijd de slaapzakken aan. Josjo...geniet van het goede weer...En wat een leuk nieuws., waar heb je dit gelezen? Waar schrijft N-Sky nog...wat super goed...En Sloppy op de natuurlijke manier... Dat zijn leuke berichtjes...
Zohee, Romi heeft me toch genoten van zijn pap. Voel me bijna slecht dat ik het hem niet eerder heb gegeven. De hele portie fietste erin en maar smakken en kliederen... Bij Niki hebben we het ook geprobeerd, ze gruwelde niet, maar deed haar mond ook niet echt open...
Jaaaa ook hier is het eerste tandje aan het doorkomen @nikita hihi dat koppie. Echt zo van schiet eens op met die lepel @zeehondje hoe was de controle? @sabrien gefeliciteerd ook jij officieel ontzwangerd Hier gisteren heerlijk aan het water gelegen, wat is dat genieten. Vandaag niet veel gedaan want heb vanochtend moeten voetballen dus pas in de middag weer thuis en dan is er toch nergens meer een fatsoenlijk plekje te vinden dus vandaag lekker in huis gehangen.
Met grote ogen zit Romi te smullen, leuk! Controle was weer helemaal goed. Weer een mm minder verschil tussen de rechter en linkerkant van het achterhoofd. We gaan het helmpje alleen nog tijdens de ligmomenten dragen (slapen en lang in de auto). Heel het weekend afgeweest trouwens hoor, met die hitte. Volgende maand moeten we weer terug en dan ligt het aan de meting of de eindmeting (3d scan) gelijk gemaakt gaat worden of dat we dan nog een maandje doorgaan. Sophie heeft trouwens niet heel erg veel last van de warmte in haar kamertje gehad. Ookal was het 29 graden, ze viel als een blok in slaap steeds (en ook lang). Gelukkig maar. Nu weer een beetje aan het afkoelen bij haar gelukkig. De scholen zijn weer begonnen maar ik zit hier thuis. Raar gevoel hoor om niet de eerste schooldag aanwezig te zijn. Ik werk vanaf nu woensdag, donderdag en vrijdag namelijk.