mmmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door zeehondje, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi dames hier ben ik ook weer....:)
    Sorry sorry sorry voor t verwaarlozen, spijt me echt.
    iPad is veel te makkelijk,ik moet echt de pc weer eens aanslingeren.
    Zit nu ook op de iPad, dus terug reageren op iedereen appart word lastig.

Zeehondje, kleine meid doet t echt goed zo te horen!
    Echt fijn om te lezen, ik vind jou stukjes ook altijd zo lekker om te lezen.
    Heeft ze veel last van dr tandjes of niet?
    En zoals ik hoor is t een goede eter, fijn zeg!
    Kunnen ze wel zeuren op t CB, maar tja wat doe je dr aan?

Nikita, Romi al bijna aan t tijgeren! Wow stoere vent!
    Zitten ze wel wer allebei een beetje beter in hun velletje?
    Pas geleden waren ze beide toch een beetje huilerig als ze in de box lagen?
    Hoe gaat dat nu?

Josjo, wat een mooie buikfoto!
    Ben wel heel nieuwsgierig wat jullie beebje is hoor!
    Knap dat jullie het geslacht niet willen weten!
    Zou niks voor mij zijn, ben super nieuwsgierig.
    Hoe was de 20 weken echo geweest?
    Alles gezond?
    En wat voor een nieuwe functie heb je?
    Sorry als ik hier overheen heb gelezen! :)

Jessie, spierpijn al over?
    En hoe is t met de kleine?

------------------------------------

Het is toch nog redelijk gelukt om op iedereen terug te reageren.
    Hier gaat alles wel z'n gangetje.
    Man zit nog werkeloos thuis jammer genoeg. :(
    Afgelopen jaren heeft hij van de ene baan naar de andere over kunnen schakelen, en heeft hij niet 1 dag werkeloos thuis gezeten.
    En uitgerekend nu Beer er is, heeft hij geen werk meer.
    Hij reageerd op alle vacatures, dus niet alleen z'n huidige functie, maar helaas is t echt erg slap tegenwoordig.....
    Tussen ons gaat t nog super hoor daar niet van, maar ik merk wel dat ik heel erg slecht tegen deze financiële trubbels kan, word er stik chagrijnig van! :) :(
    Telt ook mee dat ik binnenkort ook maar voor 12 uur terug kan komen op m'n oude werk ipv 20 uur.
    Scheelt qua loon niet zo heel erg veel, maar ja, elke euro minder is toch jammer.
    Over t werk; ik ga 22 oktober weer terug aan t werk, ik heb dan 3 weken vakantie achter m'n verlof geplakt, en dan nog m'n vrije dagen die ik op had gebouwd in m'n verlof.:D
    En binnenkort krijg ik m'n vaste uren te horen!
    Goed geregeld hè?

Beer doet t nog steeds super!
    Het is zoooooo genieten met m.
    Het is een echte lolbroek, met veel praatjes.
    Tussen de fles door boeren is er bij meneertje niet bij, want dan ligt ie volop te babbelen, en te lachen.
    Het is zo een lekker blij konijn, ;) :D
    Afgelopen keer op t CB geweest, en hij was 55 cm lang, en woog nu 4800 gram.
    Hij is vanaf z'n geboorte al flink bijgekomen, maar hij blijft nog aan de kleine en lichte kant.
    Ach, daar doen ze gelukkig niet moeilijk over bij ons.
    Ook heeft hij voor de eerste keer z'n spuitjes gehad, was best zielig om te zien.
    Gelukkig was z'n verdriet zo over, en heeft hij de rest van de dag ook goed gedronken en geslapen.
    Hij had alleen de hele dag een kort lontje, en savonds had hij wel koorts.
    Hij zat al op 39.2, dus zetpilletje dr in, en toen zakte t al best vlug.

Hij slaapt nu sinds 2 weken al vanaf z'n laatste half 12 fles door tot de ochtend erop 8 uur!
    En dit komt alleen maar omdat ie op z'n buik slaapt.
    Heerlijk ritme heeft ie nu. 12,8,12,4,8,12.

Sinds de afgelopen week heeft ie z'n duim weer terug gevonden, en zuigt deze ook erg gretig naar binnen.
    Ligt ie zo lekker te smakken af en toe, dan moet ik dr echt om lachen!
    Ziet er ook wel lief uit hè, zo een duimerdje. :)
    Draaien in de bed en box kan meneertje ook erg goed, kwartslag, helemaal omgedraaid, maakt m niet uit!
    Zet ie z'n tenen in het boxkleed, kont omhoog, en dan gooit ie z'n eigen zo om.
    Hij houd sinds deze week z'n hoofd echt meer dan een minuut omhoog als ik m op z'n buik leg.
    Soms gooit ie z'n hoofd over z'n arm heen, dat ie net niet omrolt.
    Wanneer gaan ze dit eigenlijk doen dames???
    Ik zeg niet dat Beer dat al doet, maar het lijkt wel alsof hij aan t proberen is.
    Kan dit???

Zoals jullie horen ben ik een super trotse moeder!
    Geniet zo van m'n mannetje!
    Iedereen een dikke knuffel, en ook voor de kids!

Oh ja, 5000ste bericht! :D hiep hiep, ik ben Expert Member! JEEJ! :D

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat een leuk, vrolijk bericht! (behalve dat eerste stukje)

Hier ook blij: vanmorgen de 'grote' zwangerschapsdiabetes-test gehad, omdat vorige week bij de 'kleine' test de waardes wezen op zwangerschapssuiker.

Alles was goed!

Helemaal blij, met die mogelijheid had ik al geen rekening meer gehouden. Ik was ervan overtuigd dat ik aan het dieet, spuiten, inleiden of ks moest!

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Thanks! :D

Weer een hele geruststelling dat alles goed is!
    Verder nog nieuwtjes?
    Hoe voel je je?
    Weten jullie wat t geslacht is van jullie beebje?

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier gaat het eigenlijk prima, zeker nu ik opgelucht ben dat ik geen diabetes heb.

Tuurlek, de buik begint wat in de weg te zitten, en mijn bekken doet een beetje raar (heb fysio inmiddels). Ik heb net wat weekjes broodnodige vakantie achter de rug, en ben afgelopen week al weer een paar uurtjes voozichtig begonnen. (in mijn laatste vakantieweek, maar dit was meer om te zien in hoeverre mijn lijf dit toe laat, en om de druk volgende week te spreiden.)

Merk wel weer dat ik bijna dagelijks spanningshoofdpijn heb, dat maar even met de vk bespreken bij de volgende afspraak...

Nee, mag zeker niet (meer) klagen. KatBeeb schopt en plopt er driftig op los, zelfs al tot een punt waarop het gevoelig wordt.

(Ik zie hem/haar al helemaal sikkeneurig zitten: 'Poverdikke, hangt die lever hier weer in de weg. Ik had 'm zojuist toch weggetrapt. Hup, aan de kant jij! *schop* Zo, nu lekker mijn dagelijkse portie trampoline-springen op de blaas...)

En het geslacht blijft dus ook voor ons nog een verrassing.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Is t werk nu wel vol te houden nu je fysio dr bij krijgt?
    En over de hoofdpijn, kan zijn dat je iets meer moet drinken.
    Ik dronk voor m'n zwangerschap elke dag 2 liter water, en zelfs ik moest toen nog meer drinken, omdat ik ook veel hoofdpijn kreeg.

Fijn dat je Katbeeb zo goed voelt, heerlijk hè?!
    Oh, je wilt niet weten hoe jaloers ik soms kan zijn op die verhalen over de bewegingen in de buik, stom hè? :)
    Vond t zooooo fijn om zwanger te zijn, echt genieten!
    En dat terwijl jullie nu allemaal jaloers zijn op mij, omdat ik al een ukkie heb.....

Knap dat je t geslacht niet wilt weten, ik ben zo enorm nieuwsgierig aangelegd, zou niks voor mij zijn.:)

Wanneer ga je officieel met verlof?

6. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja, ik weet niet of het alleen aan die fysio ligt, maar mijn rugklachten zijn nog maar minimaal vergeleken met een paar weken geleden.

Meer drinken is zeker iets om in de gaten te houden, dat doe ik nog te weinig. Maar deze typische spanningshoofdpijn komt door het verkrampen van mijn schouders en nek.

Die bewegingen zijn inderdaad beregezellig, maar eergisteren had ik twee hele venijnige trappen te pakken. Alsof KatBeeb op een zenuw trapte of zo. Het deed mij nog het meeste denken aan een tandarts-haakje op een gevoelig plekje, zo'n scherpe zenuwflits.

En ik ben al aan het aftellen tot 2 november, dat is officieel mijn laatste werkdag.

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hoi hoi, ben ik ook weer! brabbel en niet overal op reageren, yeah right :D hihi

Goed dat het zo goed gaat met Beer, knap kind als ik zo lees wat hij allemaal kan! En balen dat ml zonder werk zit nu zeg... Wat doet hij voor werk?

Hier was alles goed vandaag bij de 20 weken echo, alles er op en er aan :D

kat, ook hier, stoppen we met de aanstaande mama's? Ik moet wel zeggen dat ik het lastig bijhouden vind hoor en we waren nog maar met 3 of 4 he? Ik zou het wel fijn vinden als we gewoon hier verder kletsen :)

Hier wat fotootjes van ukkie....

Bijgevoegde bestanden:

• ukje.jpg
      ukje.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,1 KB
      Weergaven:
      4
  8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    arm en handje..

Bijgevoegde bestanden:

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    en zijn of haar beentje :), vind het toch wel weer leuk het niet te weten... even dacht ik dat ik het zag, even dacht ik dat zij zich versprak (zij heeft t wel gezien, die de echo maakte mmmmH;)) maar ik kon het allebei de kanten op redeneren dus weet ik nog niks hihi. Ik denk wel steeds in meisje, omdat we al een meisje hebben denk ik? We gaan het zien over 20 weekjes....! Of 16 als deze ook zo te vroeg komt.....

Kat, verlof, wat klinkt dat alweer heerlijk! haha ik 7 december:)

Bijgevoegde bestanden:

• been.jpg
      been.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      3
  10. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wat fijn dat alles goed is en alles erop en eraan, toch altijd weer spannend. Haha je let dan ook overal op hè als je het niet weet. Wij wisten ook niet wat het ging worden en na elke dag echo hadden we zoiets van ' ja maar ze zei dit' en de volgende echo was het net weer anders...hihi. Nog paar maanden geduld.

Hier alles goed, heerlijk leventje dat vakantie heet:)
    Ons meisje doet t ook super. Kruipt, gaat zitten, trekt zich op heeft 2 tandjes en is een super vrolijke klets tante. Echt het is op en top genieten:):)
    Wat een liefde kun je toch voelen voor zon klein mensje...

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Josjo, wat fijn dat alles goed is! En het blijft toch gaaf om die echofoto's te zien.

Wennes, lekker dat ze het zo goed doet. Hebben jullie nu ze kruipt veel opgeborgen of juist niet?

Vandaag vierde keer prikjes gehad. Had haar op schoot stevig vasthoudend. Gelukkig was ze redelijk snel weer rustig. Daarna nog lekker buiten gespeeld met de buurkindjes, goed gegeten en toen.... Geen fles willen en niet willen slapen. Geen koorts gelukkig. Na een uur sliep ze gelukkig.
    Ze is nu trouwens 76,5 cm en 8410 gram. Smal meisje maar ze volgt mooi haar eigen lijn. Alleen in de lengte is ze een beetje blijven hangen. Maar ja, ze was altijd al aardig lang natuurlijk.

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden, hier ook nog even snel een berichtje...Dadelijk komt manmlief thuis, dan eten en de kleintjes nog in bad doen en dan hopelijk nog een uurtje samen op de bank hangen...
    Had de afgelopen dagen ook even een crisis, wat kan het mama zijn toch vermoeiend zijn...;)

Hmm, het andere tabblad werkt niet meer, dus kan even niet op iedereen reageren...Heb nl. ook niet zoveel tijd...de soep staat op, Romi ligt naast mij wat te dromen en Niki doet nog haar eind van de middag slaapje maar kan elk moment wakker worden...

Josjo...wat een prachtige echo foto zag ikv voorbij komen...Wat gaat het snel zeg...7 December alweer verlof...dat is het zo...;)

Katalaya wat een opluchting zeg, geen diatetes...En tsja, de laatste loodjes zijn zwaar, maar het is het allemaal waard...;)Haha, wat schrijf je schattig zeg over Katbeeb die je lever aan de kant tapt...:D Hopelijk worden wij ook nog een keer zwanger, en dan willen wij het geslacht ook niet weten...wij wilden het alleen weten toen we hoorden dat het een tweeling werd...

Brabbel...ow jeetje, manlief werkloos thuis...maar je geniet wel met volle teugen lees ik zo...fijn om te lezen...

Wennes, gezellig hé dat geklets...hier kletst vooral Niki er ook mijn oren vanaf...

Zeehondje...goh, al buiten spelen met de buurkindjes...wat gezellig...en de lengte en gewicht klinken goed...

Hier heeft Romi trouwens weer iets nieuwd uitgevonden...Z´n speentje lekker ver uitspugen, of uit z´n mond nemen, en dan niet terug stoppen maar lekker ver weg gooien...;)
    Hoe zien jullie het met het afleren van het speenje?
    Wilde het niet geven, en toen hij het nam dacht van het maar 0,5 jaar te geven, maar hij vind het nog geweldig hoor erop te sabbelen ( en ik ook, want het maakt hem wel rustig...)

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Toch nog een lange reactie geworden nikita :D.
    Hier krijgt ze alleen nog een speentje als ze gaat slapen. Hij gaat dus ook gelijk uit als ik haar uit bed haal. En volgens hoeft ze 'm verder ook niet. Als ik haar in bed leg pakt ze 'm wel gelijk zelf of doet haar mond wijd open als ik 'm pak. Zo grappig. Maar gister had ik 'm meegenomen om te geven na de prikjes maar toen wilde ze 'm toch echt niet.
    Toen ik op het cb zei dat ze 'm alleen maar krijgt tijdens het slapen werd er verder niks meer over gezegd. Zal wel goed zijn dus. Vanaf een jaar eens kijken of ze 'm met slapen ook niet meer nodig heeft.
    En dat zelf eruit halen is straks een voordeel, want dan gaat 'ie 'm er ook weer zelf indoen!

Het gaat zo snel, ze gaat echt bijna kruipen. Ze zit steeds langer op handen en knieeën vandaag.

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @zeehondje geen last gekregen van dr prikjes? Fijn dat ze hetze goed doet. En wat een fijn poppetje is ze , prima toch als ze haar eigen lijntje volgt.
    Spannend dus wanneer ze gaat kruipen zal idd niet lang meer duren als ze al zolang op handen en knieën gaat zitten. Gaat echt super hard hè.
    Hier wel wat dingen weggezet maar echt niet alles. Meestal is haal ik dr gewoon 20 keer ergens vandaan;)

@speen hier krijgt ze ook alleen dr speentje in bed of in de auto als ze heel moe is. Vind dat ook prima zolang ze dr maar niet de hele dag mee rond loopt.

@sabrien heerlijk aan het genieten van je vakantie???

15. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Net terug van de eerste les van de cursus 'samen bevallen'. Ik ging er een beetje sceptisch heen.

Nouwww...ik moet zeggen; zelfs KatMan was enthousiast!

Vijf leuke stellen. Geen tokkies, mannen aan het begin net zo onwennig als vrouwen. Maar na het eerste halve uurtje was het ijs gebroken, en hebben we echt wel lol gehad.
    Huiskamersfeer.
    Eerste uur theorie, pauze, en half uurtje praktijk.

En ik had het niet gedacht, maar ik heb toch echt wel interessante nieuwe dingen gehoord.

Zo werd verteld dat een zwangere vrouw zich bijna nooit (deels) ziekmeldt, tenzij ze zich al zo'n beetje half dood gewerkt heeft.
    En dat het overbelasten van je lichaam er dus voor zorgt dat je een veel hogere kans hebt op een zwaardere bevalling met complicaties.
    En dat als je ná de bevalling van je kindje wilt genieten, in plaats van wilt revalideren... vooral de partner op tijd aan de rem moet trekken! Wat mama-in-spé zal het dus pas doen als het eigenlijk al te laat is.

Verrék.

Ik ben nu goed een week aan het werk, en maak me dus ernstig zorgen of en hoe ik dit vol hou. Morgen beginnen de lessen, en op de helft van de dag kom ik al amper meer vooruit. Hoofdoorzaak zijn mijn rugklachten die dankzij de fysio redelijk weg waren, en de benauwdheid vanwege het gebrek aan ruimte voor mijn longen. Zelfs tijdens een intensief gesprek in rust hoort men dat ik minder lucht krijg. Mijn spanningshoofdpijn is weer als vanouds terug.

Ik kon vandaag niet echt meedoen met een bepaalde oefening omdat het buigen van mijn rug gewoon niet ging.

Ik schijn hooguit 2 kilo te mogen tillen aan elke hand. Volgende week geef ik handvaardigheid. Met kratten vol met verfflessen en veel lopen/bukken.

Ik moet eens heel goed gaan nadenken over hoe ik dit aan ga pakken. Maar het voelt zó fout om nu al aan te moeten kondigen dat ik eerder ga uitvallen. Alsof ik zeg 'volgende week ben ik ziek, hoor...'

Maar ik besef nu ook dat het niet beter gaat worden, integendeel. KatBeeb zal groeien, mijn buik zal nog zwaarder worden, mijn bekken zal nog meer gaan rammelen...

Ik hoor heel graag tips van jullie hoe dit aan te pakken, want dat ik dit hier om 4:01 in de nacht zit te typen, zegt ook wel wat...

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden...
    Bléh....weer een zware nacht gehad...ik weet niet wat er is hoor, maar ´s nachts vertikken ze het naar hun eigen bedje terug te gaan...hoe diep ze ook slapen na het voeden...ze willen niet terug...hopelijk is deze fase snel voorbij...;)
    Verder ben ik vandaag aan het koken voor de kleintjes...Heb al 3 bakjes met worteljes en maak nu appelmoes...;)
    Wat is een normale portie ongeveer? Heb nu bakjes van 100 gram gemaakt voor het begin.

Zeehondje...ja, idd vrij lange reactie geworden...is ook makkelijk hé...inder je bericht staan altijd de laatste berichten...
    Wat leuk dat ze bijna kruipt...Had Sophie nog last van de prikjes?

Wennes, ja, ga proberen de speen niet zo vaak meer te geven...het is toch meer een gewoonte geworden dan ik wilde...

Katalaya, wat leuk dat je in zo´n leuke groep ben beland. Hier heb ik er ook nu één echt al vriendin aan over gehouden en 2 kennisjes, we gaan nu allemaal samen ook ´fit dank baby´doen...een cursus voor de mama om weer fit te worden met baby...
    Over je werk probleem...Dan is het toch handig in Duitsland te wonen...daar besluit de dokter veel sneller wat je wel en niet mag, die geeft je dan een officiele brief mee en je werkgever heeft daar niks meer op te zeggen...Heeft natuurlijk ook zijn tegens..maar voor meiden zoals jij ( en ik ;) ) die makkelijk net te ver gaan is het wel fijn...Je moet echt goed aan je kleintje denken hoor...dat is het allerbelangrijkste...ook belangrijkeren dan werk...

17. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hallo, hoe is het met alle MMM-mama's en kids?

Onze vakantie was heeeeeerlijk :D, nu weer ruim een week aan het werk!!! We hebben echt genoten, wat een heerlijk weer hebben we gehad!

Nu even geen tijd om mega te reageren, ben jullie niet vergeten!!

kus!

18. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,

Sommigen kennen mij wel en ik zie een paar namen die mij nog niet bekend voorkomen.

Maar als jullie het goed vinden ga ik nu in ieder geval meelezen en soms alvast reageren om jullie allemaal wat beter te leren kennen.

Want hier heel binnenkort (wie precieze datum wil weten stuur maar pbtje een geplande keizersnede van ons 2e kindje.

Ik zal me in ieder geval even kort voorstellen.

Ben 37 jaar, sinds oktober 2010 getrouwd, hebben een akkerbouwbedrijf (manlief is nu heel druk en draait zo'n 80 per week op dit moment), zoontje geboren mei 2009 (geen MMM). Vanaf maart 2010 waren we bezig voor 2e kindje, sept 2010 MA+curettage, mrt/juli 2011 vmk. Toen sinds september 2011 MMM en in oktober gestart met hormoon gestimuleerde IUI, 4e poging raak en nu dus 37,3 wkn zwanger van een zoon.

Ik krijg een geplande keizersnee ivm een dwarsligger, verder heb ik zware BI en kan niet zoveel op het moment, slik ik medicatie voor hoge bloeddruk.

Zo, eerst even genoeg. Zijn er vragen hoor ik het wel!

En zou er iemand mijn buddy willen zijn en hier berichtje willen posten als kleine geboren is?

19. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ondertussen wil Josjo hier mijn buddy wel zijn, dank je wel!!!
    Dus zodra er nieuws is horen jullie het wel van haar.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ha dames, sorry heb even heel weinig tijd gehad.. zie dat aanstaande mama's ook zijn aangeschoven, gezellig! En mooie echofoto's, leuk! Ik beloof echt met mijn hand op mijn hart dat ik zondag tijd maak voor jullie.. voor nu.. zwaai!!

Deel Deze Pagina